1 of twee strings 12 zonnepanelen (12 panelen zuid) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.474 views

Onderwerpen

Vraag

• Sanderb1990
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-05 14:45
Hallo,

Ik heb de beschikking over de volgende componenten, hier kan ik niets meer aan veranderen:

12x JA Solar JAM60S12
Open Circuit Voltage: 40.30
Vmp: 32.60

1x Growatt MIN 3600TL-XE
Start voltage: 100V
MPPT volgage range: 80V - 500V

Dak-situatie:

Oriëntatie: Zuid
Helling: 38 graden
Panelen: 3 rijen van 4

Schaduw:

Doordat beide daken van mijn buren ligt begin van de dag eerst de de rechter helft (6 panelen) gedeeltelijk in de schaduw (max 45 minuten) en aan het einde van de dag de linker helft (6 panelen) gedeeltelijk in de schaduw (in juni na 19.00).

Vraag:

Kan ik beter twee strings van 6 maken (de omvormer heeft 2 mppt trackers) met een lagere stringspanning maar links en rechts wel gescheiden om zo schaduw verlies te minimaliseren?

OF

kan ik beter 1 grote string maken van 12 panelen om zo een hogere stringspanning te krijgen en het "verlies" door schaduw accepteren (gezien het enkel op het begin en het einden van het de dag is)?

ben benieuwd naar jullie inzichten!

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nominale Vmpp van de omvormer is 360 V. (hoogste rendement)
1 string dus...

Die omvormer (neem ik aan) heeft ook iets van schaduwmanagement?
De diodes in het paneel zullen dan vanzelf bypassen bij harde schaduw en dan heb je er geen last van.

[ Voor 16% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-02-2020 12:40 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:51
@Sanderb1990
1 string 12 panelen.
12x32.60Vmpp = 391.2Vmpp
maar als de panelen warm zijn zakt het naar de +/-350Vmpp.
(heel vreemd maar objecten die in de zon liggen, die worden warm. >:) )

en dan kijk je naar het rendement grafiek je van de omvormer:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vreeburg/imglang/tweakers/rendement%20power-one.jpg
en dan zit je in een heel mooi gebied. ;)

dan heb je nog 12x40.30Voc = 483.6Voc
in de winter zijn de cellen nog erg koud, dus tellen we daar +/-10% extra Voc boven op kom je op 532Voc uit.
en de omvormer kan 550V als max aan, dus ruim veilig. ;)

(wel even opletten.
dit soort omvormers kan vaak niet het zelfde vermogen aan per mpp als de omvormer W heeft.
dan moet je vaak de 2 mpp's parallel aansluiten op de 1x12 string.
soms moet je dan een dipswitch om zetten soms een setting in de omvormer en soms hoef je niks te doen.
dit is per omvormer merk/type anders dus moet je even zelf uit zoeken. ;) )

op het moment dat je panelen in de schaduw liggen, dan staat de zon dus ook erg schuin op de panelen te schijnen en leveren de panelen ook weinig op.
dus met schaduw doe je veel verliezen van weinig, dus weinig verlies.
(schaduw word vaak veel te veel als probleem gezien terwijl dat maar een uurtje per dag is.
daar zou ik me niet druk over maken en helemaal niet als de panelen dan minder als 25% opbrengst hebben omdat de hoek met de zon groot is.)

edit:
je kunt natuurlijk best 2x6 op dak leggen/laten leggen.
en zelf de switch maken van 2x6 en 1x12, dat is zo simpel en totaal niet moeilijk.
een beetje tweaker zou zijn hand er niet voor omdraaien. ;)
dan kun je experimenteren met beide optie's
(maar kan nu al zeggen dat 1x12 het beste is. ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door migjes op 27-02-2020 13:15 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Sanderb1990
@migjes & @AUijtdehaag bedankt voor de snelle reactie, mijn vermoeden wordt bevestigd!

ik zal alleen even moeten kijken naar de opmerking van @migjes over het maximaal aantal W per mpp voor deze omvormer, ik kan hier zo gauw niets over vinden in de Growatt documentatie https://bit.ly/32ylHgI (iemand een idee waar ik dit wel zou kunnen vinden?). ik zal vanavond een in het boekje kijken wat er bij geleverd is!

Het parallel aansluiten van 2 mpp's op 1 string is nieuw voor mij, daar zou ik me dan even in moeten verdiepen.

Ik ben niet van plan om veel te gaan experimenteren dus ik leg het dan allemaal in 1 string van 12!

• migjes
@Sanderb1990
tja growatt het zijn geen slechte omvormers, alleen hun documentatie is slecht.
(heb net het boekje door gelezen en veel info is ook bij het nieuwe model dus missend.
wel jammer dat ze het zo doen, is wel een min puntje dat makkelijk op te lossen is.)
of je dit model de mpp's dus in jouw geval parallel moet aansluiten of niet word dus niet vermeld. :-(
nog de mogelijkheid dat het kan en hoe dat kan. :-(
nog dat ze vermelden dat er een max per mpp is. :-(
(onzekerheid is ...., helaas
ik gok dat hij per mpp iets tussen de 2400W tot 2700W zal doen als max. )

maar van andere merken die hun documentatie wel op orde hebben weten we wel dat het zo is.
en de growatt is intern echt niet anders als die andere merken. ;)
(dit is gewoon een TL omvormer zo als er velen van zijn.
in mijn omvormer moet ik een dipswitch omzetten en een paar kabels anders patchen om de 2xmpp parallel te hebben. ;)
normaal doet die 3000W per mpp en als ik het parallel schakel heb ik 1 grote mpp van 4000W.)

dus succes met uitzoeken, en als je iets vind laat het mij en fonske weten.
kunnen we van leren en de volgende beter helpen. ;)

edit:
voor als het nodig is om een de mpp's parallel te zetten.
gebruik zo een ding:
https://webshop.cedel.nl/...nector-2-male-en-1-female
en
https://webshop.cedel.nl/...nector-1-male-en-2-female

[ Voor 23% gewijzigd door migjes op 27-02-2020 14:05 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Sanderb1990
Ik heb even gebeld naar Growatt, die hebben schijnbaar ook een nederlandse after sales-desk.

heb een mail adress gehad van de technische man binnen Growatt Nederland, die zou mijn vraag moeten kunnen beantwoorden, ben benieuwd (ik houd jullie op de hoogte).

Deze twee had ik nog nooit gezien, bedankt voor de tip:

https://webshop.cedel.nl/...nector-2-male-en-1-female
en
https://webshop.cedel.nl/...nector-1-male-en-2-female

Op de enkele kant sluit je dan je string aan en de dubbele kant gaat op een mpp? zoals ik al zei, mocht het zover komen moet ik me hier nog maar eens in verdiepen!

thx voor de reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanderb1990
Kleine update van mijn kant.

De technische man binnen Growatt Nederland heeft mij verteld dat het geen probleem is om de 12 panelen op 1mppt aan te sluiten zonder dat er opbrengst wordt gemist.

Hier ga ik dan ook van uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderb1990
@migjes & @AUijtdehaag voor de volledigheid en ter afsluiting van dit topic:

ik heb alles van het weekend op het dak gelegd en aangesloten op 1 string & 1 Mpp, voor de zekerheid heb ik de panelen wel aangesloten zodat ik er heel makkelijk 2 stringen van kan maken. De connectie van de stringen heb ik naar binnen gehaald, deze kan ik los maken en verlengen zodat ik het zonder al te veel moeite op 2 mpp's zou kunnen aansluiten.

Echter, dit had niet noodzakelijk geweest; zondag (tussen de wolken door) voor behoorlijk lange periodes +- 3500 W opgewekt met 1 lange string op 1 mpp!

Nogmaals bedankt voor de geboden hulp !

Toch maar eens kijken of ik niet nog ergens wat panelen kwijt kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Sanderb1990 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:52:

Toch maar eens kijken of ik niet nog ergens wat panelen kwijt kan...
#verslaafd :+

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05 18:30
Als je een zuiddak hebt heb je ook vaak een noorddak :D

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
Lardman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:27:
Als je een zuiddak hebt heb je ook vaak een noorddak :D
Klopt helemaal, alleen hier zitten dakramen, pijpjes, dat soort ellende, verre van ideaal!

Heb nog een overkapping in de tuin staan, gericht op NNO met een hele lichte helling van een graad of 4 (bijna vlak). ik weet niet goed wat het effect is van deze lage hellingshoek, de zon draait heel de dag om deze plek heen. Smorgens zullen ze het best goed doen maar ik weet niet of er nog wat geproduceerd wordt als de zon vanaf boven/achter (ZWW) op de panelen staat welke dan +-3 a 4 graden de verkeerde kant op zijn gericht. Daar ga ik eens voorzichtig onderzoek naar doen! (ik zou ze dan zo plat mogelijk op de overkapping willen hebben dus kan aan de hoek/richting niets doen)

Er zouden precies mooi 6 panelen van 2 x 1 op passen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migjes
@Sanderb1990
ik heb deze set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAabPrCiP9FKd20b0IqJxSQJjIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86jO06Zk5ebPUoIX05eAOr8a.jpg?f=fotoalbum_large
4x190Wp op een 500W omvormer. :-(
2 panelen zijn niet meer helemaal lekker. :-(
tussen hoge bebouwing. :-(
achter een boom. :-(
met een 10 graden hoek naar noord. :-(

maar wel 488kWh in 11 maanden. :*)
bij de 520kWh is hij terugverdiend, waren al terugverdiende rest spullen. ;)
(de druif die er voor hangt levert mij dan weer 4 flessen wijn op, onbetaalbaar.
die doet het dus een stuk beter. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
@migjes dan ben je al een heel eind met terugverdienen!

Situatie is wel een beetje vergelijkbaar met de mijne, alleen staat mijn dak dan iets meer op oost gericht en onder een lagere hoek.

Doen ze nou ook nog wat als de zon op zuid staat dan?

Ik zou alleen van mijn rijtje (rijtjeshuis) last hebben qua schaduw, tot een uur of 9 in de zomer maanden

Ik zal straks eens proberen of ik een foto / situatie schets kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
@Sanderb1990
zins afgelopen week haalt de boom geen schaduw meer op dat dak.
dus hij haalt nu 2kWh op een mooie dag.
nog niet zo mooi als 4,6kWh wat hij in de zomer maanden kan doen.

door genoeg Wp op de omvormer haal ik toch nog een 350W op dit moment.
dus het werkt wel.
(is wel minder als 50% van het aantal Wp.)

terugverdienen was/is niet zo moeilijk als je panelen en omvormer over hebt. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door migjes op 31-03-2020 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lardman
er draaitmhier zelfs al 5.5 jaar 4x 220 watt yingli op ook Noord Noord oost 26 graden dakhoek op een steca 500. heeft al bijna 2450 kWh terugverdiend en investering was 400 euro.

Als je 6 stuks 400 watt panelen op NNO 4 graden dakhoek legt zit je op ongeveer 80% van piekvermogen. Volts blijven zo goed als hetzelfde,
voor 410 watt panelen van winkelman zit je op ongeveer 41,7 volt per paneel bij ideaal 10,8 amp. Daar hou jij dus een goede 8 van over maximaal, meestal iets minder. 6 * 41.7 is ongveer 250 volt, dus pieken zijn 250 volt * 8 ampere dus 2000 watt. reken je dan met 75% overdimensioneren heb je een 1500watt omvormer nodig. Een fonkelnieuwe growatt 1500 s kost je 300 euro inc. 6 stuks panelen is 1050, montagemateriaal kabels en stekkers reken zo'n 150 euro. Opbrengst conservatief geschat 1750kWh per jaar. Als je zelf een beetje handig bent en de boel zelf kunt installeren zit je op een TVT van 5 jaar. Waar wacht je op zou ik zo zeggen :D

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
haha, het zou moeten werken dus. Voor de volledigheid nog een overzicht, zoals toegezegd. Met aan de linker kant het dak aan aan de rechterkant een situatie schets:

Een groot gedeelte van de dag komt de zon "van achteren", produceerd een paneel dan nog iets of kan je dat verwaarlozen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mH409AAtnnEb87O4Gnuqx8_wA5o=/f/image/p8qugmZGUQnMct4ZSuUMLIkI.jpg

@Lardman het zouden in iedergeval hele zwarte moeten worden omdat je ze net kan zien als je in de tuin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lardman
Ze doen het nog, ook met zon van achter, zwarte panelen zijn niet zo veel in 2 bij 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migjes
@Sanderb1990
ze doen het gewoon, gisteren nog 2,3kWh opgewekt en dat is toch 50% van een zomer dag.
dus alles loopt lekker, reken alleen op jaarlijks niet te gek hoge opbrengst, denk aan 60-70% van wat je op zuid doet, meer als genoeg.

zwart is een optie om ze zoveel mogelijk te verbergen.
maar je kunt ook het tegenovergestelde doen.

neem een bifacial paneel b.v.:
https://www.winkelman-zon...-zwart-frame-380wp/51738/
dan haal je die lelijke golfplaten weg en vervang je voor een bifacial paneel.
die panelen zijn glas glas en komt dus nog wat licht door heen.
dan word dat donkere hokje een lekkerder lichter hokje met toch schaduw.

voorbeelden die nog mooier zijn (meer ruimte tussen de cellen):
https://zonneveranda.nl/

van dit soort projecten knappen de tuin huisjes een beetje op en zijn ze alleen maar mooier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@migjes Maar lijkt je tuintafel dan niet op een dambord?
Ik zou er slecht tegen kunnen.....

Bisol heeft er ook
https://www2.bisol.com/nl/bisol-lumina-cell-matrix-nl

@Sanderb1990 De panasonics hebben een draingootje.
Dan blijft mooi zwart wat langer mooi zwart. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 01-04-2020 10:15 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migjes
@AUijtdehaag
dambord?
dat type paneel weet ik niet te koop, en denk ook dat die niet bestaan.
denk dat het woord "dambord" verkeert gekozen is. ;)

er is maar een kiertje tussen de cellen wat licht doorlaat.
maar de cellen laten ook gewoon een gedeelte van het licht door.
dus je ziet alleen bij heel heftige zon een patroon op de tuintafel, en dat valt heel erg mee.

het variantje van zonneveranda heeft wel flink meer ruimte tussen de cellen.
en dan zie je wel sneller patronen ontstaan. ;)

dus ga eens kijken en vorm dan een mening of je dit wat lijkt of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
Ik ga alle mogelijkheden eens bekijken.

Hoewel ik het er erg mooi uit vind zien ga ik de golfplaten niet vervangen voor panelen, ze zouden er gewoon op komen.

Ik weet nu in ieder geval dat ik op een redelijke opbrengst kan rekenen, dan ga ik nu eens kijken hoe ik het hele zooitje aan zou moeten sluiten. Heb namelijk geen loze leiding meer liggen naar het tuinhuis, dus ik moet even op zoek naar een ononderbroken groep (voor een PV-verdeler) of een andere oplossing!

wederom bedankt voor de input zover!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migjes
@Sanderb1990
doe rustig aan, zou ik zeggen, je hebt geen haast en tijd zat.
kun je mooi leren hoe de PV werkt en betere beslissingen nemen.

zo heb je dit b.v:
als de panelen warm worden dan kunnen ze echt heet worden.
hoe heter de lager de W die er uit komt.
jouw 320Wp (dacht ik) zullen dan zakken naar <250W.
12x250W=3kW en heb je nog 600W over aan ruimte op de omvormer.
dit gebeurd vooral in de zomer en dat is net het moment dat het schuurtje lekker begint mee te doen.
dan nog rekening houdend met dat het altijd wel ene beetje schuin blijft schijnen op het schuurtje.
kun je zonder problemen 4x330Wp panasonic nog op je omvormer bij hangen.
(dus dan wil je een DC kabel naar je omvormer leggen.)
4x panasonic geeft +/-4x55Vmpp en dat vind je omvormer prettig genoeg.

een beetje onder dimensioneren kan dan ook nog als je wil.
en heb je niet eens een extra omvormer nodig.

dit soort kennis moet nu eerst bij jouw groeien voordat je betere beslissingen kunt nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfinkers
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-04 22:59
@Sanderb1990 Ik zit met een vergelijkbare situatie.
(12 * LR4-60HPB- 360M -40.9 V Voc- op de zelfde omvormer)

Zou je me het exacte antwoord van Growatt via PB willen doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
jfinkers schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:53:
@Sanderb1990 Ik zit met een vergelijkbare situatie.
(12 * LR4-60HPB- 360M -40.9 V Voc- op de zelfde omvormer)

Zou je me het exacte antwoord van Growatt via PB willen doorsturen?
@jfinkers

Dat zal helaas niet gaan! ik ben naar aanleiding van mijn mail gebeld door een medewerker van Growatt en heb toen de situatie met hem besproken, ik heb dus geen antwoord in de mail ontvangen.

Inmiddels kan ik uit ervaring vertellen dat het geheel op 1 MPPT prima functioneert. het heeft bij mij het hele jaar gedraaid op vol vermogen, heb geen aftopping gezien.

Als een soort van experiment heb het geheel ook een aantal dagen met 2 strings aangesloten, maar ik had het idee dat ik op vergelijkbare dagen met 1 string toch meer op wekte (zoals men hier al voorspeld had). Ik heb hier echter geen diepgravend onderzoek gedaan, alleen even snel gekeken naar de opgewekte kWh's.

Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sanderb1990
@Lardman @AUijtdehaag @migjes

Was het eigenlijk vergeten te updaten in dit topic, maar ik kon het toch niet laten, sinds een maand of 3 liggen er 6 panelen op het tuinhuis.

Panelen waren zo voordelig en installatie zelf uitgevoerd. Als ik de voorspelling van PVcalc mag geloven heb ik het binnen +- 3 jaar terug verdiend.

Achteraf had ik er misschien wel 9 kunnen leggen, maar dat had wel heel krap geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laocA-63oGXPFOH1vARcc0mqRYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmI3hrzZTaPmOQNAbDfDrH4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harold muller
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-10-2021
Vraagje. Heb je deze 6 panelen op je bestaande growatt omvormer aangesloten waar nog 1 string/mppt vrij was. Of een aparte omvormer voor deze 6 panelen? Ben nl benieuwd of de growatt 12 op de ene Sting en 4 op de andere string kan. Zolang je de start spanning van 100vdc haalt.

[ Voor 29% gewijzigd door Harold muller op 19-08-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderb1990
Harold muller schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:39:
Vraagje. Heb je deze 6 panelen op je bestaande growatt omvormer aangesloten waar nog 1 string/mppt vrij was. Of een aparte omvormer voor deze 6 panelen? Ben nl benieuwd of de growatt 12 op de ene Sting en 4 op de andere string kan. Zolang je de start spanning van 100vdc haalt.
Je vraag helemaal gemist, excuses. Voor wat het nog waard is: Ik heb ze op een aparte omvormer aangesloten omdat ik het graag als los staand wilde hebben en ik de nog beschikbare MPPT wellicht nog een keer wil gebruiken voor een aantal panelen op de andere kant van mijn dak (van het huis).

De andere kant van ons dak ligt dan wel niet helemaal optimaal qua zon, maar wordt met de huidige energieprijzen toch steeds interessanter, zeker omdat ik een bestaande omvormer kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroKire
  • Laatst online: 26-11-2023
Hi allen, hopelijk komt deze draad naar boven na m'n post.

Ik heb een schuin dak, vol op zuid. Panelen sinds midden januari zijn 12 stuks Trina met 395 Wp: in één string van 5 en één van 7. In mei komen er nog twee op de dakkapel daarom 2 strings. Omvormer is een Growatt (5000 TL-X) aangesloten op 1 Fase.

Ik zou verwachten dat in maart m'n opbrengst toch hoger zou zijn midden op de dag. Ik zit echter vast op 2600, net als een maand geleden eind februari.

In m'n settings zie ik dat de export limitation uit staat.
Klopt het vermogen of maak ik mij terecht zorgen?
Help!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW4pp0PF7b9RbTzAeeBXATM_jD0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0widLFBoDsMRq4BsVsAeMqAf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_S_MeU_fOVQ2KMs0OB6zM59mZk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ydv9cTKRUOiL5KtSu4r0ao6c.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 0% gewijzigd door BroKire op 27-03-2023 14:50 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
BroKire schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:44:
Hi allen, hopelijk komt deze draad naar boven na m'n post.

Ik heb een schuin dak, vol op zuid. Panelen sinds midden januari zijn Trina met 395 Wp: in één string van 5 en één van 7. In mei komen er nog twee op de dakkapel daarom 2 strings. Omvormer is een Growatt (5000 TL-X) aangesloten op 1 Fase.

Ik zou verwachten dat in maart m'n opbrengst toch hoger zou zijn midden op de dag. Ik zit echter vast op 2500, net als een maand geleden eind februari.

In m'n settings zie ik dat de export limitation uit staat.
Klopt het of maak ik mij terecht zorgen?
Help!

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit lijkt me overduidelijk aftoppen op 2600W, dus iets gaat er niet goed.

Ik zou dit trouwens in een eigen topic zetten, of in het algemene topic zetten, daar zul je eerder een goed antwoord krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroKire
  • Laatst online: 26-11-2023
Thanks, ik wilde 't forum niet vervuilen maar maak een nieuwe thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En daar verder...

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.