Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 08:31

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Naar aanleiding van topic [Cat S61] Crasht steeds (Toolbox is gestopt) start ik een nieuw topic om het andere niet te hijacken.

Ik was op zoek naar een topic over de S61 naar aanleiding van problemen die ik heb en heb gehad en omdat ik benieuwd ben of er nog meer mensen zijn met dezelfde en/of andere problemen.

Korte samenvatting van mijn problemen, optelsom van 3 exemplaren:
  1. Snel afnemende accukwaliteit (bij 2 toestellen)
  2. Vreemd laad- en ontlaadgedrag
  3. VOC-sensor die alleen nog 'rood' aangeeft
  4. Vocht achter scherm en achter glas van laser
  5. Niet meer willen opstarten waardoor een factory reset nodig is
Uitgebreider verslag van mijn ellende

Hiervoor had ik een CAT S60. Puur gekocht vanwege de robuustheid en de FLIR camera. Toen de S61 op de markt kwam, zag ik grote voordelen van dat toestel boven de S60. En ik heb nog altijd geen spijt dat ik de S61 gekozen heb; ik vind het een geweldig toestel. Alleen loop ik toch wel tegen wat serieuze problemen aan.

- S61 gekocht direct toen hij op de markt was

- Eerste S61 kreeg binnen een half jaar serieuze problemen met de accu; de accuduur was eerst ruimschoots genoeg voor 1 dag intensief gebruik, 2 dagen voor normaal gebruik en 3 dagen voor zuinig gebruik. Na een half jaar kon ik nog geen halve dag werken zonder bij te moeten laden.
Ook opvallend was dat het ontladen 'schoksgewijs' leek plaats te vinden. De daling van de capaciteit ging niet per procent omlaag maar met forse stappen van bijvoorbeeld 10% in één keer.

- Eerste S61 is na de 3e keer vervangen door een nieuw exemplaar (tweede S61)

Ik kreeg het advies om het toestel nooit helemaal leeg te trekken en nooit helemaal op te laden (maar bij 99% te ontkoppelen). Dit heb ik opgevolgd vanaf de tweede S61

- Tweede S61 heeft het niet zo heel lang uitgehouden. De VOC sensor weigerde op een gegeven moment te werken. Hij bleef continu rood aangeven. Naar aanleiding/instructies van de website van CAT zelf heb ik de VOC-sensor doorgespoeld met water. Dat had even effect (nog geen dag) maar al snel was het weer alleen maar rood (ik zou morsdood moeten zijn inmiddels :+ ). Nog een keer doorgespoeld maar het euvel kwam weer terug. En een nieuw euvel kwam er ook bij. Ik had vocht achter het glas van de laser en vocht aan de onderkant achter het scherm.

- Tweede S61 opgestuurd en direct vervangen door de derde S61

- De derde S61 heb ik nog niet zo heel lang in mijn bezit.

Al vrij snel had ik een probleem dat het toestel weigerde te werken. Dat was blijkbaar een fout in de laatste update. [Can't load Android system]. Ik moest een Factory Reset doen. Sindsdien dat probleem niet meer gehad gelukkig.

Maar de accu heeft er wederom geen zin meer in.
Al veel eerder (bij de 2e of 1e S61) heb ik opgemerkt dat mijn WiFi-netwerk 's nachts problemen geeft wat betreft kwaliteit. Die heeft in ieder geval in het verleden 's nachts soms voor flinke drain gezorgd. Maar ik heb Macrodroid aangeschaft om WiFi uit te schakelen op plekken en op tijden wanneer WiFi niet nodig en/of bereikbaar is. Desondanks toch weer accu-problemen. Zoals eerder gezegd het toestel tot 99% geladen ('s avonds na het werk en ontkoppeld zodra 99% erin zat). Originele lader en originele kabel gebruikt. Met een goede accu kan dat ook uitstekend zonder overdag te hoeven bijladen.

Maar afgelopen 2 weken begon de accuduur toch duidelijk minder te worden.
Afgelopen maandag begon de ellende serieus. Ik heb wel de hele dag met 1 lading kunnen werken en had thuis aangekomen na het werk nog 30% over (gemiddeld intensief gebruik). Dus weer aan de lading gehangen. Deze keer had ik de lading niet helemaal goed in de gaten gehouden, hij heeft wat langer op 100% gestaan. Ik kan me niet voorstellen dat dat de oorzaak geweest is; dan zou zo'n beetje elke mobiele telefoon het moeten begeven aangezien veel mensen dat ding gewoon 's nachts aan de lading houden; in mijn geval is nog geen uur geweest.
Na het ontkoppelen van de lading begon de acculading te dalen als een malle; ongeveer 1% per anderhalve minuut. Dus heb ik hem in de loop van de avond wederom aan de lading moeten hangen. Toen ging de lading naar 70% en bleef daar hangen. Vervolgens heb ik hem losgekoppeld (mogelijk herstart, weet ik niet meer) maar daarna was de lading ineens nog maar 50%. Wederom aan de lading gehangen.Nu ging de lading wel de 70% voorbij. Toen hij bijna op 100% was, heb ik besloten om hem op te starten in veilige modus om te zien of hij in die stand ook zo'n lompe drain zou hebben (je moet toch wat proberen om uit te vogelen of er mogelijk een app is die het veroorzaakt). Na het opstarten stond de lading ineens op 20%.

Ik heb hem niet meer aan de lading gegooid; ik had zoiets van: misschien maar eens kalibreren dus laat maar leeg trekken. Maar de volgende ochtend nog steeds 20%. Nog vreemder is dat ik bijna de hele dag ermee heb kunnen werken. Pas rond een uur of 10:00 begon het percentage af te nemen. Zo rond 15:00h was de accu werkelijk leeg. Voor de kalibratie heb ik hem nog een keer opgestart en uit laten slaan, toen aan de lading gehangen en eraan gehouden tot het toestel weer 100% lading had.

's nachts niet meer aan de lading gehad. Vanmorgen trof ik mijn toestel aan met 10% drain gedurende de nacht. WiFi, synchroniseren uit. Op zich was het verbruik vandaag niet buitensporig. Maar er is iets NIET in orde.

Vandaag iemand gesproken die ook een S61 heeft. Hij heeft totaal geen problemen met het toestel. Ik nu dus al met de 3e....

Heb je deze problemen of andere problemen? Misschien heb je totaal géén problemen? Laat maar weten. Ik zou wel eens wat meer willen zien over de ervaringen met de S61 qua ellende (of juist niet)

Hieronder wat voorbeelden van het laad- en ontlaadgedrag van mijn 3e Cat S61

Acculadingen die een tijd 'vast' blijven zitten, acculadingen die als een malle dalen (schuin omlaag), acculadingen die gewoon omlaag donderen (binnen een uur van 100 naar 50%), laadpogingen waarbij de acculading ineens stil blijft staan gedurende een tijd, acculading die niet de 100% wil halen (nog geen week daarvoor een accu kalibratie uitgevoerd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yT9Xlu1tnOrmygKOSO6SXOVoq9U=/234x176/f/image/sK824KeXNysdC9te3qCtocQ2.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIBscVUh_pFkS9UOrzCjajR7gXo=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/mqlxb3QY13GL4W2PcltQ9Xiy.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-UIRpHvfyPN0f8HbZKQnwQ3Erk=/234x176/f/image/vM36Bqsv4VSP07OVdhWm7DA7.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTt7BkiNlXgCZZRQy_vEpxE0oJU=/234x176/f/image/xsKZI6MBaa4zpleXplxjFPLU.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeL5dbvZxLIF7IjRdOOB3-0Uw6I=/234x176/f/image/u1LKwGaWrlynpySkCwaihp5j.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAo8HJWtgxlm30aQHxyWQ_aqyHQ=/234x176/f/image/ebEQReczvWVPnkiAzVdgV83y.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K29wJYN4mg67Pzyo6b6Jp1s9Y3U=/234x176/f/image/1i3nRWy5uvh8dNiTO77ed7Zb.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKCVrp_un0URD4kljuq9d21Yzrg=/234x176/f/image/WAzruWtZMKYQJ2DP8f4HB8J0.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccxFmss_Wlfpw5tx2koYhGSUnsw=/234x176/f/image/1pm6vzZTFn6UL0nVHK58pkrV.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door WFvN op 04-03-2020 21:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:29
Zelfde batterij charge/discharge problemen hier, zal later eens uitgebreid posten ook (heb sommige delen inderdaad ook al in het cat s61 toolbox topic geplaatst waar je naar link in het begin van de post)

Telefoonbhangt momenteel al weer 2 uur aan de lader en hangt al 2 uur lang op 24% charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budsky
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-04-2020
Hi WFvN, hetzelfde hier.
Één groot drama. Heb zo’n spijt van dat ding Was al kapot na een half jaar. Heb hem nu aan de lader en staat al op 0% na 1 uur laden. Dacht dat het eerst aan het oplaadkabeltje lag maar bleek niet het geval, de accu is gewoon overleden.
Ik zal er een andere accu in zetten maar kan deze niet op het web vinden. Heb jij een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Mijn tip is: S61 houden als reserve en lekker een ander toestel nemen. Ik ben gegaan voor de Blackview BV9800 Pro.

Nadelen t.o.v. Cat S61:
  • geen VOC sensor maar die registreert helaas toch niet de stoffen die ik graag zou willen, voor mij geen verlies
  • geen luchtvochtigheidsmeter
  • geen laser afstandsmeter. Maar die wil ik graag buiten kunnen gebruiken en dat gaat heel moeizaam dus ook weinig verlies
Voordelen t.o.v. de S61
  • veel goedkoper
  • draadloos laden (gaat wel langzaam!!)
  • veel grotere accu (6580 VS 4500)
  • vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning
  • IR (voor mij handig met airco's bedienen)
  • hogere resolutie gewone camera
Wat niet goed gaat is rechtstreeks video opnemen op SD kaart. Dan hangt de camera app. Andere app en dat probleem is opgelost.

Scherm is ook bruut veel groter, dat kan zowel een voordeel als nadeel zijn natuurlijk.

Nu 2 maanden in mijn bezit.

Hieronder S60 - S61 - BV9800Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pypFo8EKpUwVqERs08chz5nsRQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzX0pt8lxBwzLLgMZCkKBVbE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraja59
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-05-2020
Goede dag, wij hebben al bijna 2 jaar een Cat S61. In deze periode is deze zeker 3x weggeweest met problemen naar Dynafix voor reparatie. Nu de laatste keer hebben ze volgens hun zeggen het toestel omgeruild.
We hebben nu probleem met het opladen.
Toestel geeft aan "langzaam opladen" . Krijg niet de mogelijkheid tot snelladen. Bij het aansluiten van de kabel krijgen we ook een rare toon te horen.
Gisterenavond aangesloten met oplader -krijg melding 40% langzaam opladen".
Vanmorgen gekeken en staat nog steeds op 40%.
Iemand hier ervaring mee?
Kan het misschien aan de oplader liggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Seraja59 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 08:32:
Goede dag, wij hebben al bijna 2 jaar een Cat S61. In deze periode is deze zeker 3x weggeweest met problemen naar Dynafix voor reparatie. Nu de laatste keer hebben ze volgens hun zeggen het toestel omgeruild.
We hebben nu probleem met het opladen.
Toestel geeft aan "langzaam opladen" . Krijg niet de mogelijkheid tot snelladen. Bij het aansluiten van de kabel krijgen we ook een rare toon te horen.
Gisterenavond aangesloten met oplader -krijg melding 40% langzaam opladen".
Vanmorgen gekeken en staat nog steeds op 40%.
Iemand hier ervaring mee?
Kan het misschien aan de oplader liggen???
Die rare toon herken ik niet maar vergelijkbaar gedrag rondom het laden (en ontladen) dus zeker wel. Er is gewoon iets gruwelijk mis met de S61. Sommige mensen hebben misschien geluk maar er zijn er ook heel wat die hebben dat niet.

Het kan natuurlijk aan de oplader liggen maar ik ben een beetje boel bevooroordeeld wat betreft de S61; ik zou daar eerder de oorzaak zoeken dan bij de lader :/

Ik blijf lekker bij de Blackview BV9700Pro. Die heeft me nog niet in de steek gelaten tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strompel
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04 10:37

strompel

PSN: jansoe13

Mijn cat s61 heeft op dit moment ook wat kuren met de batterij, maar daar kan ik nog mee leven, maar vanaf vorige week kan ik de app van Flir niet meer aan de praat krijgen.

de app start nog wel op, maar na een seconde of max. 10 sluit hij compleet af zonder enige melding.

ik kan verder ook niks met die app, niet opnieuw installeren, geen cache verwijderen niks (naar mijn bescheiden mening

heeft iemand enig idee wat ik hier nog mee kan? zonder de warmtebeeld camera is het maar een lage midrange toestel voor veel te veel geld.

eventueel een app van een andere fabrikant vind ik ook goed.

Ik zie een oplossing in het andere topic die probeer ik eerst even.

[ Voor 5% gewijzigd door strompel op 09-07-2020 20:11 ]

PSN: jansoe13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Volgens mij is er geen enkele andere app geschikt helaas. Voor de Flir op de Cat S60 was er nog een 2e (betaalde) app beschikbaar maar die werkt dus niet op de S61.

Ik heb mijn S61 er nog even bij gepakt. Je kan wel degelijk opslag en cache wissen:

App drawer

FLIR icoon ingedrukt houden

App-info aanklikken

Opslagruimte aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mberntsen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
Bij mij nu ook al maanden accuproblemen, heb de telefoon nu anderhalf jaar, vroeger 50% over aan het einde van de dag na intensief gebruik, nu soms aan het eind van de dag leeg, en percentages kloppen dan van geen kant met enorme sprongen.
De sensor die je hoofd detecteerd faalt soms, dan blijft het scherm zwart na een telefoongesprek, erg irritant als de ander niet ophangt (zoals een voicemail zonder dat je input geeft, grrr. Nu fysieke ophangknop ingestelt, kan ik tenminste ophangen.
Volgende keer maar geen CAT meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Kleine opmerking over de nabijheidssensor: screenprotectors willen nogal eens voor problemen zorgen. Ik had een keer de Protector half voor de sensor zitten. Geen probleem tot er tegen de rand van de Protector wat vuil ging zitten........ Hij registreerde dus iets dichtbij. Tijdens het bellen ging mijn scherm met geen mogelijkheid meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdriaanCoppools
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Hier gelijke ervaring met opladen en ontladen. Niet ect grappig als je wekker het niet doet smorgens. Dan maar op vliegtuig stand.

Zijn er al losse accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdriaanCoppools
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Heb uit pure armoede maar een App geinstalleerd. AccuBattery - Batterij van Digibites.

Op een of andere (vage) manier gaat mijn accu nu VEEL langer mee en niet van die vage acties als in 1x leeg, wat best lastig is als je je telefoon als wekker gebruikt.

Ben benieuwd naar eventuele andere gebruikers. Heb ook het idee dat het voorkomt dat er een App in een keer de telefoon leeg trekt. Zeker weten....nee, ik ben geen Tweaker.
Pagina: 1