Ruimte onder plint PVC vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 12:01
Onze PVC vloer is net opgeleverd en na een eerste inspectie zijn er wat dingen opgevallen waaronder dit: op bepaalde gedeelten is er ruimte onder de plint. Naast dat ik het niet mooi vind lijkt het erop alsof de vloer niet goed is geegaliseerd. De PVC vloer ligt op een plavuizenvloer die 2 keer is behandeld met egaline. Je zou verwachten als de vloer pas is de plint ook gewoon aansluit.

Wat denken jullie en zou dit opgelost moeten worden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kj2CFns.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NpmSKIb.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Is normaal. Het is bijna onmogelijk om dat soort oneffenheden compleet weg te krijgen.
Nu zie je het omdat je erop let. Straks heb je dat niet meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

In theorie kan het ook nog het PVC zelf zijn, maar het lijkt erop dat de vloer niet vlak is idd. Ik zou het niet accepteren. Ik heb hier een houten vloer op een niet geëgaliseerde vloer en die heeft nergens kieren met de plinten..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is nogal een mythe dat egaline helemaal vlak uitvloeit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Anoniem: 5897 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:57:
In theorie kan het ook nog het PVC zelf zijn, maar het lijkt erop dat de vloer niet vlak is idd. Ik zou het niet accepteren. Ik heb hier een houten vloer op een niet geëgaliseerde vloer en die heeft nergens kieren met de plinten..
Een plank is dan ook vlak/recht. Ga dat nou niet vergelijken met een pvc vloer. Daar zal je nu eenmaal sneller dit soort effecten krijgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:57
Tja, dit is niet te voorkomen. Ikzelf heb dit opgelost door een kitrand langs de plinten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:00:
[...]

Een plank is dan ook vlak/recht. Ga dat nou niet vergelijken met een pvc vloer. Daar zal je nu eenmaal sneller dit soort effecten krijgen.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Het lijkt erop alsof hier de plint in het midden is bijgewerkt om een oneffenheid weg te werken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o5yuXRP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
In ons nieuwbouwhuis lette ik ook op alle kleine dingen, niet normaal. Dat slijt op den duur ga je deze dingen niet meer zien hoor.

Daarnaast idd een net kitrandje had wonderen kunnen doen. Nu heeft de leverancier een al dan niet terecht zeurende klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Egaline 'levelt' de vloer echt niet geheel uit, als je dat zou willen dan moet je hem laten vlinderen (als dat al kan in een woning). Mij stoort dit soort zaken soms ook maar je moet er mee zien te leven :)

Ik vraag me af of het er mooier op wordt als je gaat kitten, dan is je plint immers ook niet meer strak/recht (ik heb het 1 keer ergens gedaan en dat is storender dan een kier). Ik kit nu alleen nog maar af als de muur en plint allebei wit zijn. Kit valt meer op tegen een donkere ondergrond dan een naad. Vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 23:16
Niets aan te doen vrees ik. Ook onze recent gelegde PVC-vloer heeft op bepaalde punten kleine kieren onder de hoge plinten. Dit is door de leverancier netjes afgekit.

[ Voor 7% gewijzigd door VeeGee op 26-02-2020 22:29 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:59
VeeGee schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:29:
Niets aan te doen vrees ik. Ook onze recent gelegde PVC-vloer heeft op bepaalde punten kleine kieren onder de hoge plinten. Dit is door de leverancier netjes afgekit.
Yess idem hier

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Ik bewtijfel of kitten het echt mooier maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:08

MLLL

Palm Treo 650

Kit trekt vuil aan en verkleurt dan, niet doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Hoe zitten je plinten vast? Anders precies pas schuren.

note; ik zeg niet dat dit wel / niet acceptabel is, ik heb even een sprongetje gemaakt naar een stadium dat je er mee zit en het zelf wilt oplossen.

[ Voor 58% gewijzigd door kabeltjekabel op 26-02-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Idem hier, was niet vrolijk toen ik het zag na oplevering. Daarna nooit meer op gelet, gezien of überhaupt richting onderkant plint gekeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

Herman

FP ProMod
Om deze reden worden soms ook de plinten voor het egaliseren en de pvc vloer aangebracht. Nadeel is dan dat de plint niet makkelijk te verwijderen is.

Uit eigen ervaring: Een goede siliconenkit; een voegstrijker en een avondje werk en het is (praktisch) niet meer te zien.

edit:
Zelfs nog een foto van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXGDMFf8fBcrN1OWO2MLyBRI/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Herman op 26-02-2020 23:01 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• dimi_v
  • Nu online
ik moest even goed kijken, maar je hebt transparante kit gebruikt, ziet er inderdaad netjes uit. Siliconen verkleurt uiteraard niet en blijft wel schoon.

• weertenaar
  • Laatst online: 06-06 15:18
Dit valt nog mee als ik het met mijn vloer vergelijk en niet te vorkomen..helaas.
Egaline haalt korte oneffenheden eruit, langere golven blijven.
Ik heb plinten van 120mm deze heb ik aan de onderzijde afgezaagd met een decoupeerzaag en daarna geschuurd. Nu volgt hij de vloer iig, dat de hoogte van de plint varieert, zie je bijna niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:40
ik heb dit ook op het stuk wat mijn aannemer heeft gedaan.

Waar 10 jaar geleden een oud timmerman het heeft gedaan sluit het naadloos.

Je moet eerst de plinten los op de vloer zetten, en dan met een potlood over de vloer tegen de plint aan een lijn trekken.
Deze lijn volgen met een zaag, en je plint sluit naadloos aan.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49
Vind jullie foto’s allemaal nog wel mee vallen. Bij mij zitten er wel kieren van bijna een cm tussen. Heb mij er dood aan geërgerd. Leverancier wil het alleen maar afkitten.
Misschien toch het zelf maar gaan doen met de potlood truc.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

FRANQ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:12:

Je moet eerst de plinten los op de vloer zetten, en dan met een potlood over de vloer tegen de plint aan een lijn trekken.
Idee is simpel, de uitvoering om dit perfect netjes te doen is heel moeilijk. De kans dat het resultaat slechter is dan het nu is, is vrij groot.

Ik zou het accepteren. Inderdaad, als iets nieuw is zie je ALLES. Als je ergens woont zie je het gewoon niet meer.

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
even af laten kitten, probleem opgelost

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Pazo

Mroaw?

Toen wij onze PVC vloer lieten leggen, adviseerde de vloerenboer om eerst de plinten te monteren, en dan pas de vloer te leggen. Juist om die kieren dus tegen te gaan. Dat hebben we dus gedaan. Heb je nu niets zo veel aan, maar misschien voor een volgende keer.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

• kouk
Pazo schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:15:
Toen wij onze PVC vloer lieten leggen, adviseerde de vloerenboer om eerst de plinten te monteren, en dan pas de vloer te leggen. Juist om die kieren dus tegen te gaan. Dat hebben we dus gedaan. Heb je nu niets zo veel aan, maar misschien voor een volgende keer.
Mja, we hebben alles laten leggen, dus ook de plinten..

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:27

PB-powell

Mr. Laziness

Hier hetzelfde, onze plinten liggen ook niet strak maar na 1 week zag ik het al niet meer. Hoe vaak kijk je daadwerkelijk naar de rand van de vloer en muur? En komt er nog iets voor te staan als een kastje of plant? Dan zou ik er zeker niks mee doen. Levert meer gedoe en gezeik dan dat het je iets oplevert.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• weertenaar
  • Laatst online: 06-06 15:18
FRANQ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:12:

Zo heb ik het ook gedaan, resultaat is echt 10x beter dan gewoon recht erop plakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier af en toe een milimeter ruimte eronder, valt nog wel mee, valt mee te leven. Toen het leeg was in de woonkamer dacht ik hetzelfde, maar nu de boel gevuld is, ach, valt het wel mee eigenlijk.

Door de vloerverwarming zit er ook op 2 plekken een naad van een halve mm tussen 2 stroken PVC, bij een lege kamer viel het op, nu ook niet meer.

Komt goed! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

MLLL schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 22:36:
Kit trekt vuil aan en verkleurt dan, niet doen .
Behalve als je de acrylaatkit schildert, maar dat is een matig klusje op én vloerniveau én met meerdere strekkende meters. :P

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:40
Je hebt overigens plinten met een rubber flapje die zowel aan de muur als op de vloer aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/496/686/78/DV_8_5836017_03_4c_NL_20190502161754.jpg

Verkrijgbaar bij de hornbach

MACLEAN Aquaplint wit 60 mm
Art. 5836017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:30
Egaliseren is niet hetzelfde als waterpas maken, dit is vrij normaal en dient nog afgekit te worden. Gebruik transparant/grijze siliconen kit, wat sop in een plantenspuit en een afstrijker.

[ Voor 30% gewijzigd door D.deJong op 29-02-2020 07:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kouk
We hebben het aangekaart bij de vloerenboer en deze heeft het alsnog netjes opgelost door de kieren te kitten.Dit ziet er een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:28
Ik wou toen der tijd ook perfectie en een naadloze overgang van vloer en plint.
Ik heb in onze woonkamer zelf de vloer geëgaliseerd, daarna 2mm ondervloer en 8mm laminaat + plinten aangebracht.
Resultaat echt knetterstrak. Geen kiertje te bekken tussen vloer en plint en erg trots *O* .
Iedereen ook gewezen op de naadloze overgangen 8)

Totdat de meubels werden geplaatst....

Overal waar zware spullen bij een plint staan wordt de vloer in de ondervloer gedrukt.
Resultaat is overal kieren -O- , zonde van alle moeite :X .

Eerste half jaar irriteerde ik mij er aan. Maar daarna niet meer. Niemand die er ooit over gevallen is.
Dus waar heb ik me eigenlijk druk over gemaakt? :)
Pagina: 1