Toon posts:

Upgrade van mijn audio/tv systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben sinds 2013 in het bezit van een Samsung HT-E5500 5.1 set (https://tweakers.net/pric...g-ht-e5500/specificaties/).

Nu ben ik op zoek naar een beter geluidssysteem, maar hoe langer ik zoek hoe meer vragen ik heb :?
De woonkamer waar het systeem komt is rechthoekig 4,5 meter breed en in totaal 10 meter lang. De tv en de boxen komen in het voorste deel van de kamer in de breedte te staan.

Wat zoek ik?
Ik zoek een systeem dat goed geluid geeft zowel bij films als ook bij muziek. De speakers moeten niet te groot zijn omdat ze onder de televisie moeten passen (deze hang aan de muur op 80cm.) Ik wil voor nu ongeveer 700-800 euro uitgeven aan een basissysteem, maar wil dit in de toekomst wat meer uitbreiden mocht dit nodig zijn.

Wat heb ik al bekeken?
Sonos Playbar:
Voordeel is dat er goed geluid uit komt en ik kan het systeem uitbreiden met 2x Sonos One als rear speakers. Ook de afmeting van de bar is prima. Het geluid voor muziek is best goed van wat ik gehoord heb in de winkel.
Nadeel: dit is een relatief oud product en ik moet dan bij Sonos ecosysteem blijven. Ook de Subwoofer van Sonos is behoorlijk prijzig als ik die er bij wil hebben in de toekomst..

Samsung HW-Q90R https://tweakers.net/pricewatch/1375130/samsung-hw-q90r.html
Voordeel: Goed systeem om films te kijken en muziek klonk ook goed in de winkel.
Nadeel: niet verder uit te breiden met meer boxen gericht op muziek.

Losse componenten
Voordeel: ik kan het systeem langzaam opbouwen. Ik zat te denken aan deze basisversterker Denon AVR X2600H (https://tweakers.net/pric...056/denon-avr-x2600h.html) en dan 2x losse speakers van Klipsch (productreview: Klipsch RP-500M ebbenhout (Zwart) review door Verwijderd
Nadeel: ik ga over mijn budget heen, maar wil best doorsparen als dit echt beter is dan mijn andere opties. Een ander nadeel is dat ik dan start met maar 2 speakers en ik weet niet of dat te weinig is in het begin.

Maar mijn vraag...... welke weg zal ik inslaan? Ik weet dat ik zelf die keuze moet maken, maar wellicht dat jullie mij op weg kunnen helpen in de keuze........dus hulp is welkom ;)

Bij voorbaat dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2020 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22
liever twee goede stereo speakers dan één soundbar. Je kunt natuurlijk ook een stapje terug doen qua receiver en de x1600h kiezen. kies er een mooie teufel set bij (de THX 4, nu in de aanbieding). Je zit dan iets boven budget, maar je hebt een waanzinnige set!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een soundbar (welke dan ook) is geen match voor een versterker met goede speakers. Altijd daar voor gaan als het kan, zeker ook omdat je later altijd nog kan uitbreiden/aanpassen en sowieso meer mogelijkheden hebt met een beetje versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de snelle reacties. Die X1600H is idd een goede keuze. Net even vergeleken, maar die extra inputs en ene extra output gebruik ik idd toch niet.

Maar ga ik er op achteruit denken jullie in vergelijking met mijn huidige 5.1 set als ik nu alleen maar 2 losse speakers onder de tv zet? Het is een investering die ik wil doen, maar ik heb geen idee hoe het gaat klinken. Ik ken niemand in mijn omgeving die zo'n opstelling heeft waar ik even kan luisteren, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er mensen die nog andere sets aanraden dan de Teufel THX4?

Ik ben aan het rondkijken en wil niet al te grote speakers (nou ja, mijn vrouw wil dat niet :))
Dus die THX4 is heel netjes. Zijn er nog alternatieven?

Ik ga morgen naar de winkel om eens te luisteren naar wat speakers.

Hartelijk dank!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2020 21:57 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
Nog een tip, bij teufel kun je de speakers uitproberen in je eigen huis, bevalt het niet, dan stuur je ze terug. Prima prijs kwaliteit.

In stappen kopen van een losse set kan natuurlijk ook, of als je geen bezwaar hebt tegen tweedehands kan marktplaats je een hoop geld besparen. (Erg veel klipsch bv als het design je aanstaat)

Voor de rest sluit ik mij aan bij de rest van de adviezen.

Lichtpuntje...

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 16:47

DaffyDuck43

MF-lurker

Ietsje minder van vermogen, maar mogelijk wat je partner een mooier "kastje" vindt, is de Marantz NR1508, staat in Rotterdam nog in de wintersale bij de bekende winkel aan de Centuurbaan.
Kun je mogelijk combineren met een setje KEF LS50, ook daar verkrijgbaar en met goede recensies.
Blijf je toch redelijk aan je budget.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Mijn advies zou zijn om eerst te kijken naar een goede receiver.
Je hebt al gekeken naar de X1600H en als die aan je wensen voldoet heb je een mooie basis.

Van je huidige set kun je de front speakers (links en rechts voor) eventueel opnieuw gebruiken en dan als rear speakers. Vervolgens schaf je bijvoorbeeld eerst 2x front en center aan. Samen met je bestaande Samsung rear speakers kun je dan in 5.0 draaien. Later voeg je een subwoofer toe voor 5.1 en eventueel pak je de rear speakers ook nog even aan.

Om te kiezen welke speakers voor jou "goed" zijn kun je het beste gaan luisteren in een HiFi Winkel. Speakers koop je niet op specs of looks, maar op basis van gehoor. Ga dus luisteren en ondervindt wat JIJ mooi vindt.

Hier nog een mooi Topic waar je wellicht veel uit kunt halen.
Aankoopadvies Soundbar vs Surround Set

Wil je wel in één keer klaar zijn kun je inderdaad kijken naar kan-en-klare speaker setjes zoals van Teufel. Maar ook andere merken als Jamo en Focal hebben mooie setjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reacties! Hier heb ik echt wat aan.

Ik ben vandaag naar een HiFi winkel geweest (voor het eerst ipv de Mediamarkt haha). Ik ben in Tilburg naar iEar gegaan en ben daar ontzettend goed geholpen.

Het hele lastige is de inrichting van mijn huis. De TV staat tussen 2 deuren, een kastdeur en de deur voor de trap naar boven. Hierdoor is er gewoon geen plek voor goede speakers. De man die mij hielp vertelde mij dat het bijna geen zin heeft om 2 speakers dicht bij elkaar onder mijn TV te zetten (zie foto hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/nUVEsT9Dxsxq/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/yPb3Ux6ZsM7r/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/GZGp6tTUTUMc/360.jpg

De speakers zouden dan onder de TV moeten komen, het witte kastje onder de TV gaat weg en de TV komt dan aan de muur te hangen. Voor goede muziek weergave adviseerde hij mij wel vloerstaanders te kopen. Ik heb deze ook gehoord...WAT EEN GELUID! Ik heb in de winkel alles kunnen luisteren van soundbars tot boekenplankspeakers tot vloerstaanders. Maar die vloerstaanders (DALI
OBERON 7) die zijn wel echt heel mooi qua geluid pricewatch: Dali Oberon 7 (Zwart) Overigens qua soundbar gaf de Bluesound Pulse ook een heel net geluid.

Het idee waar ik ineens opkwam geeft misschien wel uitkomst (de beste man bij iEar vond het wel een goed idee ;)) namelijk: gebruik maken van de 2 zone functie op de Denon AVR-X2600.

Ik kan dan een leuk surroundsetje aansluiten voor het kijken van films op de surround zone (zone 1) van de Denon. Deze zone heeft aansluitingen voor 5 speakers. Bijvoorbeeld 2de hands Monitor Audio surround set. (https://link.marktplaats.nl/m1518104443)

En dan later 2 mooie Dali's (oid) kopen en aansluiten op zone 2 bij de Denon - zone 2 heeft aansluiting voor 2 speakers. Deze speakers zet ik dan in de lengte neer van mijn kamer (op de onderste foto links en rechts naast het raam). Op die manier heb ik goed geluid voor het kijken van films en als ik muziek wil luisteren dan zet ik de vloerstaanders aan.

Benieuwd of jullie nog tips of opmerkingen hebben.

Thnx alvast voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2020 14:36 ]

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-10 16:47

DaffyDuck43

MF-lurker

Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:19:
Hartelijk dank voor de reacties! Hier heb ik echt wat aan.

Het idee waar ik ineens opkwam geeft misschien wel uitkomst (de beste man bij iEar vond het wel een goed idee ;)) namelijk: gebruik maken van de 2 zone functie op de Denon AVR-X2600.

Ik kan dan een leuk surroundsetje aansluiten voor het kijken van films op de surround zone (zone 1) van de Denon. Deze zone heeft aansluitingen voor 5 speakers. Bijvoorbeeld 2de hands Monitor Audio surround set. (https://link.marktplaats.nl/m1518104443)

En dan later 2 mooie Dali's (oid) kopen en aansluiten op zone 2 bij de Denon - zone 2 heeft aansluiting voor 2 speakers. Deze speakers zet ik dan in de lengte neer van mijn kamer (op de onderste foto links en rechts naast het raam). Op die manier heb ik goed geluid voor het kijken van films en als ik muziek wil luisteren dan zet ik de vloerstaanders aan.

Benieuwd of jullie nog tips of opmerkingen hebben.

Thnx alvast voor het meedenken.
Op deze manier een zone 2 gebruiken had ik nog niet van gehoord, wel creatief gedacht!

Maar je hebt inderdaad een "moeilijke" indeling in je woonkamer om 2 boekenplankspeakers (wel of niet op stands maakt in jouw geval niet uit) of vloerstaanders goed op te stellen ten opzichte van je TV....
Eventuele vloerstaanders voor de geplande zone 2 links en rechts van het raam zouden echter wel erg ver in de hoek moeten staan, of dit het geluid ten goede komt weet ik zo nog niet, mijn ervaring is dat een beetje "speelruimte" wat meer lucht geeft in het geluidsbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vettigedennis schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:51:
Lastig idd die indeling...

Ik zou denk ik de Dali Oberon on wall speakers kopen in die situatie en die naast die twee deuren ophangen. Icm een subwoofer zal dat top klinken.
En dan geen surroundsetje gebruiken? Alleen die 2 platte Dali's + sub? Mij lijkt dat een surroundsetje dan meer film ervaring geeft.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:03 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik zou ook speakers aan de muur naast de deuren hangen, de Focal Aria 905 zijn geschikt voor muur montage en die serie klinkt geweldig.
Zet er een sb1000 sub bij en je set gaat al dieper dan met vloerstaanders.
In die serie zijn nog een center en surround speakers om je set compleet te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Goofy1978 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:12:
Ik zou ook speakers aan de muur naast de deuren hangen, de Focal Aria 905 zijn geschikt voor muur montage en die serie klinkt geweldig.
Zet er een sb1000 sub bij en je set gaat al dieper dan met vloerstaanders.
In die serie zijn nog een center en surround speakers om je set compleet te maken.
Welke positie bedoel je precies met "muur naast de deuren"? Bedoel je dan onder mijn TV (dus de muur tussen de deuren) of tegen de zijkanten aan de andere kant van de deur. Want dat gaat helaas niet omdat die deuren daarheen openklappen.

• Goofy1978
Nee ik bedoel de muur waar je recht op kijkt rechts dus net onder de spiegel en links schuin boven de lichtschakelaar.
iets van 10cm vanaf de hoeken waar de nis waar de tv in staat begint.

Verwijderd

Topicstarter
Goofy1978 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:54:
Nee ik bedoel de muur waar je recht op kijkt rechts dus net onder de spiegel en links schuin boven de lichtschakelaar.
iets van 10cm vanaf de hoeken waar de nis waar de tv in staat begint.
Ah owke.... helaas krijg ik geen toestemming van de vrouw om daar mooie boxen neer te hangen. Kleinere mocht nog wel, maar niet van 24cm diep. Helaas.....thnx voor het meedenken!

• Goofy1978
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:57:
[...]

Ah owke.... helaas krijg ik geen toestemming van de vrouw om daar mooie boxen neer te hangen. Kleinere mocht nog wel, maar niet van 24cm diep. Helaas.....thnx voor het meedenken!
Jammer en die platte dali speakers zoals de eerdere tip? die zijn maar iets van 10cm diep :)
Je had het al over vloerstaanders dus met een betere surroundset te maken kun je dan zonder vloerstaanders af. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Goofy1978 op 27-02-2020 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goofy1978 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:59:
[...]

Jammer en die platte dali speakers zoals de eerdere tip? die zijn maar iets van 10cm diep :)
Je had het al over vloerstaanders dus met een betere surroundset te maken kun je dan zonder vloerstaanders af. :P
Ja die platte Dali's misschien wel. Maar dan zou die set die ik net liet zien (Monitor Audio Radius set) ook een optie kunnen zijn toch? Die speakers schelen niet zoveel in grootte van die Dali's.

• Goofy1978
@Verwijderd ja dat kan ook idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:47:
Zijn er mensen die nog andere sets aanraden dan de Teufel THX4?

Ik ben aan het rondkijken en wil niet al te grote speakers (nou ja, mijn vrouw wil dat niet :))
Dus die THX4 is heel netjes. Zijn er nog alternatieven?

Ik ga morgen naar de winkel om eens te luisteren naar wat speakers.

Hartelijk dank!
laat me raden. Alleen jij bent er mee bezig, en je laat haar alleen plaatjes zien? Neem haar eens mee naar een goede audiozaak, en laat haar naar een paar verschillende speakers luisteren, met muziek die ze mooi vindt. Vrouwen hebben over het algemeen een veel beter gehoor dan mannen, en ze zal direct het verschil horen. De kans is groot dat ze akkoord gaat met de betere (en grotere) speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
107mb schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 18:33:
[...]

laat me raden. Alleen jij bent er mee bezig, en je laat haar alleen plaatjes zien? Neem haar eens mee naar een goede audiozaak, en laat haar naar een paar verschillende speakers luisteren, met muziek die ze mooi vindt. Vrouwen hebben over het algemeen een veel beter gehoor dan mannen, en ze zal direct het verschil horen. De kans is groot dat ze akkoord gaat met de betere (en grotere) speaker.
Heel eerlijk ik heb haar mee willen krijgen, maar zij vindt dat echt niks. Ze is al blij met de muziek uit de JBL Flip 2, want dat is toch prima geluid. Vrienden van mij hebben ook best aardige sets maar ze wil gewoon niet al die speakers in huis...... zucht 8)7

Maar ok...al 22 jaar getrouwd met haar dus ben wel gek op haar. :P

Terug naar mijn uitdaging.
Die speakers naast de deuren vond ze ook niet mooi (hoewel ik dat er misschien wel doorheen zou kunnen krijgen, maar merk aan haar dat ze dat echt niet graag wil. Ze had allemaal plannen met die muur waar de spiegel aan hangt.

Nou zat ik nog te denken aan een andere optie. Zie de foto's hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/VmincAcjBo2L/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/DS6bzdTveXRp/360.jpg

Wat als ik de speakers zo ver mogelijk uit elkaar boven de deuren hang?? Dus daar dan links en rechts plaatsen. De center speaker onder de TV. en dan de rears gewoon achter naast de bank.
Als ik die speakers boven de deur iets naar beneden richt, zou dat een optie zijn?? Iemand daar ervaring mee? Ze hangen dan niet op oor hoogte, maar wel links en rechts en ik richt ze naar beneden.

Hoor het graag ... en mega bedankt voor het meedenken allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 105% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:19:
...gebruik maken van de 2 zone functie op de Denon AVR-X2600.
Die is wel lekker out of the box gedacht. Let wel dat je redelijk vast zit aan een Denon in dit geval. Veel merken beperken Zone 2 qua ingangen die door kunnen worden gestuurd. Veelal is het op de lagere modellen alleen analoge ingangen en netwerkdiensten. Pas bij de hogere modellen komt S/PDIF en later HDMI voor Zone 2 er bij. Denon is één van de eerste die deze beperking laat vallen. Subwoofer (ja, die gaat ook wat brengen bij zuilen zoals de Dali) zal je dan wel met High Level aan moeten sluiten aangezien je de Pre-Out niet mee krijgt naar Zone 2.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in dit geval gewoon op een soundbar gooien, elke andere oplossing is het geld niet waard omdat de opstelling alle voordelen teniet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:22
Daan ben ik het niet mee eens. Een paar boekenplankspeakers of kleine speakers van een goede surround set aangesloten op een goede receiver klinken doorgaans beter dan de speakers van een soundbar, ook al hangen ze voor boven (de deuren) in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweethetbeter schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 07:43:
Daan ben ik het niet mee eens. Een paar boekenplankspeakers of kleine speakers van een goede surround set aangesloten op een goede receiver klinken doorgaans beter dan de speakers van een soundbar, ook al hangen ze voor boven (de deuren) in dit geval.
Kan je beter daadwerkelijke inbouwspeakers gebruiken in de muren links en rechts. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je doel is, maar met luidsprekers aan het plafond is je hele stereobeeld natuurlijk een grote grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Is het een optie om je speakers zo neer te zetten?

Dus niet ophangen op die rode plekken die jij aangaf, maar zuilen zoals de Dali neerzetten op de paarse plekken? Paar kabelgootjes en klaar. Dan kunnen ze tegen de muren staan die wat verder je kamer in komen. Ik zat ook met een deur direct naast mijn tv-meubel en heb dat opgelost door kabelgootjes omhoog te laten lopen langs het kozijn en zo weer de kabel naar de goede plek geplaatst. Geen last meer van de deur en muziek/filmgeluid vanaf de gewenste plek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zTnaqJI.png

Daarnaast, als je nog receivers, soundbars en dergelijke wilt vergelijken, lees dan dit eens door: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2020 02:22 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx nogmaals voor het meedenken.

@Jorgen helaas mag ik daar geen speakers plaatsen van de vrouw. En ergens snap ik dat ook wel. Het zou wel de beste plek zijn, maar het is met 3 kinderen in huis die lopen te rennen niet geweldig. En ze vindt het gewoon lelijk.

Ik neig op dit moment steeds meer naar een soundbar met 2 rear speakers en dan een losse receiver en 2 Dali boxen als los systeem. Het is wel een soort dubbele investering, maar misschien wel de beste oplossing.

Nu rustig aan het kijken welke soundbar het dan zou moeten worden. De Samsung Q90R past niet tussen de deuren (breedte tussen de muren is 120 cm en de soundbar is 122,6 cm). Dus maar weer rond gaan kijken.

Klein voordeel is dat ik nu een iets simpelere receiver kan kopen omdat ik alleen maar 2 stereo zuilen aan hoef te sturen. Dus alle surround uitgangen enz heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:57:
Thnx nogmaals voor het meedenken.

@Jorgen helaas mag ik daar geen speakers plaatsen van de vrouw. En ergens snap ik dat ook wel. Het zou wel de beste plek zijn, maar het is met 3 kinderen in huis die lopen te rennen niet geweldig. En ze vindt het gewoon lelijk.
Moeder de vrouw de deur uit; of speakers erin. Zij mag kiezen ;)
Ik neig op dit moment steeds meer naar een soundbar met 2 rear speakers en dan een losse receiver en 2 Dali boxen als los systeem. Het is wel een soort dubbele investering, maar misschien wel de beste oplossing.

Nu rustig aan het kijken welke soundbar het dan zou moeten worden. De Samsung Q90R past niet tussen de deuren (breedte tussen de muren is 120 cm en de soundbar is 122,6 cm). Dus maar weer rond gaan kijken.

Klein voordeel is dat ik nu een iets simpelere receiver kan kopen omdat ik alleen maar 2 stereo zuilen aan hoef te sturen. Dus alle surround uitgangen enz heb ik niet nodig.
Dat levert nauwelijks een simpelere investering op. Op letterlijk elke receiver zitten minimaal 5.1 uitgangen en dat doet ook nauwelijks wat aan de prijs of het nu 5.1 of 7.1 is. Daarnaast hebben versterkers (alleen 2.0) van zichzelf al zoveel minder opties, dat het zonde is om niet gewoon een 5.1 (of meer) receiver te nemen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moeder de vrouw de deur uit; of speakers erin. Zij mag kiezen ;)
Gelukt....vrouw is eruit ...speakers erin >:) (laat ze dit maar niet lezen haha)

Thnx voor je reactie.

Ik ga nu eerst voor een losse soundbar. Zoals het er nu naar uitziet de Sony HT-ZF9.

Over een tijdje dan een mooie receiver met leuke vloerstaanders voor in de hoeken zoals aangegeven in de bovenstaande posts.

Heeft iemand nog een aanrader welke receiver goed is voor een 'beginnend' setje met 2 losse vloerstaanders?
Ik zal vooral Spotify luisteren over de set.
Pagina: 1