Aankoopadvies Soundbar vs Surround Set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:45
Algemeen gesteld ben ik op zoek naar een nieuw home cinema systeem ter vervanging van mijn 15 jaar oude Yamaha RX-V350 met bijhorende 'kit' speakers.

De belangrijkste reden is dat de afstandsbediening van de Yamaha defect is en gezien de leeftijd van het toestel er een HDMI ARC of HDMI CEC is en alles via opic gekoppeld zit. Dit wil zeggen dat ik voor aanpassingen steeds uit de zetel moet ... Ook hebben we beslist een nieuw tv meubel aan te schaffen waardoor alles mooi achter deurtjes komt zitten.

Qua aan te sluiten toestellen is het zeer eenvoudig, de TV is een Samsung Q7 55inch Qled uit 2017.
Daarnaast enkel nog een Telenet TV box en een DVD Blu Ray player.

Ik zoek een?

Ik ben aan het twijfelen tussen een volledige 5.1 opzet en een soundbar. Momenteel gaat de voorkeur uit naar een 5.1 set omwille van :

- Bekabeling ligt allemaal klaar in de muur. Als ik deze niet gebruik moet deze weg, moet alles bijgewerkt worden en gezien het nog een nieuw huis is hou ik alles liever netjes
- Kwaliteit van een echte homecinema set zou naar mijn aanvoelen en wat ik lees toch wel beter zijn dan een soundbar

Wat is je budget?
Max. 1500€ all in

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- TV kijken
- Film kijken
- Netflix streamen (Dolby DD+ is dus belangrijk)

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua soundbar heb ik de Bose 500 en Bose 700 bekeken en beluisterd. Ik hoor een groot verschil op beide soundbars met sub of zonder sub. Ik zou dus voo een opstelling met sub gaan. Bij voorkeur de 700 reeks omdat het geluid daar beter op is.

Ik heb ook JBL en Samsung (Harman) beluisterd en die kwaliteit vind ik echt ondermaats.

Sonos valt voor mij af omwillen van de looks en het feit dat de sub daar echt niet goed blijkt te zijn (afgenomen van het lelijke uiterlijk, wat persoonlijk is)

Maar naar mijn gevoel is de kwaliteit van een surround set nog beter ...

Qua speakers ben ik verkocht aan Teufel ... Ik lees er alleen maar goede commentaren over en de prijzen zijn zeer gunstig. Ik zou hier gaan voor een satteliet opstelling. Vrouw wil liever geen zuilen.
Is er een merkbaar verschil met zuilen ?

Iemand ervaring met de Columa serie (https://www.teufelaudio.b...mk2-5-1-set-s-p17157.html) of de cubicon serie ? (https://www.teufelaudio.b...power-edition-p17626.html)

Mijn gevoel zegt weer hoe kleiner de speaker hoe minder de kwaliteit ...

Qua receiver heb ik op Whathifi gekeken en kom ik op :

Denon AVR-X3600H
Sony STR-DN1080
Marantz SR5014

Welke vragen heb je hier nog over?
De vragen die me nog resten zijn :

- Advies of teufel speakers echt zo geweldig zijn of er een beter alternatief is ?
- Welke is de meest aangeraden receiver rekening houdende met het feit dat er Dolby DD+ nodig is voor Netflix en dat ik zowiezo 4K wil gebruiken.

Alle advies richting ervaringen of andere toestellen is welkom ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
FightingFalcon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:52:
Algemeen gesteld ben ik op zoek naar een nieuw home cinema systeem ter vervanging van mijn 15 jaar oude Yamaha RX-V350 met bijhorende 'kit' speakers.

De belangrijkste reden is dat de afstandsbediening van de Yamaha defect is en gezien de leeftijd van het toestel er een HDMI ARC of HDMI CEC is en alles via opic gekoppeld zit. Dit wil zeggen dat ik voor aanpassingen steeds uit de zetel moet ... Ook hebben we beslist een nieuw tv meubel aan te schaffen waardoor alles mooi achter deurtjes komt zitten.

Qua aan te sluiten toestellen is het zeer eenvoudig, de TV is een Samsung Q7 55inch Qled uit 2017.
Daarnaast enkel nog een Telenet TV box en een DVD Blu Ray player.

Ik zoek een?

Ik ben aan het twijfelen tussen een volledige 5.1 opzet en een soundbar. Momenteel gaat de voorkeur uit naar een 5.1 set omwille van :

- Bekabeling ligt allemaal klaar in de muur. Als ik deze niet gebruik moet deze weg, moet alles bijgewerkt worden en gezien het nog een nieuw huis is hou ik alles liever netjes
- Kwaliteit van een echte homecinema set zou naar mijn aanvoelen en wat ik lees toch wel beter zijn dan een soundbar

Wat is je budget?
Max. 1500€ all in

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- TV kijken
- Film kijken
- Netflix streamen (Dolby DD+ is dus belangrijk)

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua soundbar heb ik de Bose 500 en Bose 700 bekeken en beluisterd. Ik hoor een groot verschil op beide soundbars met sub of zonder sub. Ik zou dus voo een opstelling met sub gaan. Bij voorkeur de 700 reeks omdat het geluid daar beter op is.

Ik heb ook JBL en Samsung (Harman) beluisterd en die kwaliteit vind ik echt ondermaats.

Sonos valt voor mij af omwillen van de looks en het feit dat de sub daar echt niet goed blijkt te zijn (afgenomen van het lelijke uiterlijk, wat persoonlijk is)

Maar naar mijn gevoel is de kwaliteit van een surround set nog beter ...

Qua speakers ben ik verkocht aan Teufel ... Ik lees er alleen maar goede commentaren over en de prijzen zijn zeer gunstig. Ik zou hier gaan voor een satteliet opstelling. Vrouw wil liever geen zuilen.
Is er een merkbaar verschil met zuilen ?

Iemand ervaring met de Columa serie (https://www.teufelaudio.b...mk2-5-1-set-s-p17157.html) of de cubicon serie ? (https://www.teufelaudio.b...power-edition-p17626.html)

Mijn gevoel zegt weer hoe kleiner de speaker hoe minder de kwaliteit ...

Qua receiver heb ik op Whathifi gekeken en kom ik op :

Denon AVR-X3600H
Sony STR-DN1080
Marantz SR5014

Welke vragen heb je hier nog over?
De vragen die me nog resten zijn :

- Advies of teufel speakers echt zo geweldig zijn of er een beter alternatief is ?
- Welke is de meest aangeraden receiver rekening houdende met het feit dat er Dolby DD+ nodig is voor Netflix en dat ik zowiezo 4K wil gebruiken.

Alle advies richting ervaringen of andere toestellen is welkom ...
Over het algemeen haal je met een volwaardige 5.1 set meer kwaliteit in huis dan met een soundbar. Met jouw budget kun je best een leuke set samenstellen wat menig soundbar wegblaast.

Zoek voor jezelf als eerste een geschikte receiver op. Kijk vooral niet naar wattages en vermogens maar vooral naar de functionaliteiten die jij graag wilt hebben. Eigenlijk past alles op alles zolang je kijkt naar normale speakers zoals de Teufels waar je zelf al mee kwam. De Denon X1500/X1600H is bijvoorbeeld een prima instap receiver met nagenoeg alles erop-en eraan.

Vervolgens ga je het beste luisteren in een Hi-Fi winkel om te horen wat JIJ mooi vindt. Speakers koop je niet op basis van specs maar op basis van geluid. Door zelf te luisteren kun je een goede keuze maken. Zelf ging ik op pad om de Dali Zensor 1 op te halen, maar ik ben met de Q-Acoustic 3020 naar huis gegaan.

De Cubycon set van Teufel ken ik, echter wel met een andere subwoofer omdat die destijds geleverd werd met een smalle sub met 3 speakers. Klinkt voor films behoorlijk goed, maar voor muziek toch wat minder. Dit komt vooral door het feit dat de kleine speakers maar tot 150-200Hz gaan en de subwoofer dus eigenlijk te snel (te lang) moet meedoen. Een sub wil je eigenlijk laten mee spelen tot zo'n 80-100Hz en alles daar boven moet door de normale speakers worden gedaan.

Hier nog een ander leuk Topic met adviesen voor kleine satteliet speakers.

NL_Scratch in "Aanschaf design compact/satelliet systeem met 4K"

Als ik nu zou shoppen zou het neer komen op:

2x 3020i Front a € 299,00
2x 3010i Rear a € 249,00
1x 3070i center a € 199,00
En als sub pak je een SVS SB1000 a € 599
Denon X1600H a € 379

Totaal: € 1.725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
NL_Scratch schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:16:
[...]

Over het algemeen haal je met een volwaardige 5.1 set meer kwaliteit in huis dan met een soundbar. Met jouw budget kun je best een leuke set samenstellen wat menig soundbar wegblaast.

Zoek voor jezelf als eerste een geschikte receiver op. Kijk vooral niet naar wattages en vermogens maar vooral naar de functionaliteiten die jij graag wilt hebben. Eigenlijk past alles op alles zolang je kijkt naar normale speakers zoals de Teufels waar je zelf al mee kwam. De Denon X1500/X1600H is bijvoorbeeld een prima instap receiver met nagenoeg alles erop-en eraan.

Vervolgens ga je het beste luisteren in een Hi-Fi winkel om te horen wat JIJ mooi vindt. Speakers koop je niet op basis van specs maar op basis van geluid. Door zelf te luisteren kun je een goede keuze maken. Zelf ging ik op pad om de Dali Zensor 1 op te halen, maar ik ben met de Q-Acoustic 3020 naar huis gegaan.

De Cubycon set van Teufel ken ik, echter wel met een andere subwoofer omdat die destijds geleverd werd met een smalle sub met 3 speakers. Klinkt voor films behoorlijk goed, maar voor muziek toch wat minder. Dit komt vooral door het feit dat de kleine speakers maar tot 150-200Hz gaan en de subwoofer dus eigenlijk te snel (te lang) moet meedoen. Een sub wil je eigenlijk laten mee spelen tot zo'n 80-100Hz en alles daar boven moet door de normale speakers worden gedaan.

Hier nog een ander leuk Topic met adviesen voor kleine satteliet speakers.

NL_Scratch in "Aanschaf design compact/satelliet systeem met 4K"

Als ik nu zou shoppen zou het neer komen op:

2x 3020i Front a € 299,00
2x 3010i Rear a € 249,00
1x 3070i center a € 199,00
En als sub pak je een SVS SB1000 a € 599
Denon X1600H a € 379

Totaal: € 1.725
Bedankt voor het advies, ik ga eens op pad !.

Wat betreft Teufel, is het dan zo dat de Columa met Frequentiebereik van 120 tot 20000 Hz zowiezo al beter zal zijn dan de Cubycon set ...

De Q Accoustics ga ik zeker ook eens bekijken en proberen te beluisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Lees ook eens deze post van mij, over hoe je een receiver uitkiest: Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:03
FightingFalcon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:30:
[...]
Wat betreft Teufel, is het dan zo dat de Columa met Frequentiebereik van 120 tot 20000 Hz zowiezo al beter zal zijn dan de Cubycon set ...
Een Bloomline Omniwave doet 90 - 16.000Hz, een Logitech Z200 doet 80 - 18.000Hz.
De eerste kost € 8000,- (per vier) de tweede € 25,- (per twee)

Oftewel, het frequentie bereik zegt helemaal niks over de kwaliteit van het geluid ;)

Prijs overigens ook niet. Maar iedereen zou die Omniwave's eens moeten beluisteren.

Waarbij je kwaliteit kan beschouwen als wetenschappelijke maat (zo zuiver mogelijk) of als persoonlijke voorkeur.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
CurlyMo schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Een Bloomline Omniwave doet 90 - 16.000Hz, een Logitech Z200 doet 80 - 18.000Hz.
De eerste kost € 8000,- (per vier) de tweede € 25,- (per twee)

Oftewel, het frequentie bereik zegt helemaal niks over de kwaliteit van het geluid ;)

Prijs overigens ook niet. Maar iedereen zou die Omniwave's eens moeten beluisteren.

Waarbij je kwaliteit kan beschouwen als wetenschappelijke maat (zo zuiver mogelijk) of als persoonlijke voorkeur.
8000 is er wat over :) . Maar ik begrijp volledig je punt.

Mijn probleem is dat ik momenteel het bos door de bomen niet meer zie. Ik kom nu op, de Ultima uit van Teufel die me zeer interessant lijkt.

Voordeel is daar dat je de tijd kan nemen om te luisteren, niet tevreden terug ...

En ik zou zonder probleem een 100 à 200 meer uitgeven voor een mooi floorspeaker vooraan waarvan ik dan ook denk dat de kwaliteit beter is dan een kleintje op hoogte gehangen.

Maar moeder de vrouw vraagt zich dan weer af is dat wel nodig want is lastig voor onderhoud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
FightingFalcon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:41:
[...]
Voordeel is daar dat je de tijd kan nemen om te luisteren, niet tevreden terug ...
Oriënteer je gewoon goed met de adviezen hier en als je er eenmaal uit bent koop je je set online. Kan je thuis beluisteren en als je het echt ruk vind alsnog onder WKOA terugsturen.

Bij mij moet je echter niet zijn, want ik heb een 5.1 set opgebouwd o.b.v. studiomonitoren :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:09

FeaR

In GoT we trust

FightingFalcon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:41:
[...]
En ik zou zonder probleem een 100 à 200 meer uitgeven voor een mooi floorspeaker vooraan waarvan ik dan ook denk dat de kwaliteit beter is dan een kleintje op hoogte gehangen.
Je zit nu wel naar twee uitersten te kijken. Aan de ene kant de zogenaamde satellieten/melkpakjes als de Teufel Columa of Cubicon en nu de Teufel Ultima (40?). Het frequentiebereik hangt aanzienlijk samen met de grootte van de speaker. Hoe groter de speaker des te groter kan de woofer zijn die er in geplaatst wordt en ook kan er in de kast (meer ruimte) meer druk op worden gebouwd. Kleine speakers met een hogere minimale frequentie is inherent aan het design en niet aan de prijs. Het zegt inderdaad niets over de kwaliteit van het geluid maar persoonlijk zou ik ook liever speakers hebben die tot een Hz of 80 gaan. Maar terug naar waar je naar kijkt, vloerstaanders zijn het ene uiterste en melkpakjes het andere. Zijn boekenplankspeakers geen optie zoals eerder voorgesteld? Daar kan je zo een 4 - 5" woofer in kwijt en hebben wat meer body. Dat scheelt nogal met de veelal 2,5 - 3" woofer die in bijvoorbeeld de Teufel zit. De stap van melkpakjes naar boekenplank is mijns inziens groter dan die van boekenplank naar vloerstaander.

Edit:
Vergeet ook niet het hele technische verhaal over dat de ene 90 Hz de andere 90 Hz niet hoeft te zijn als je naar dit soort specificaties gaat kijken. Net als met vermogen (wat niet ophoudt na xx Watt) is er bij bereik nog een waarde die mee wordt gegeven. Namelijk of de waarde op -3 dB, -6dB of nog veel meer is gemeten. Zo is 80 Hz op -6 dB niet beter dan 90 Hz op -3 dB waar puur het getalletjes voor het bereik het wel zou zeggen. Meer uitleg is recent nog gedaan in Instellen crossover frequentie (leekvraag)

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 12-02-2020 12:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
FeaR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:33:
[...]
Kleine speakers met een hogere minimale frequentie is inherent aan het design en niet aan de prijs.
Deels waar. Het is ook inherent aan de driver. Er zijn gewoon speakers die met een 6.5" woofer tot 25kHz gaan +/- 0.5dB. Daar betaal je alleen wel voor. Voor de gemiddelde consument heb je inderdaad gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
FeaR schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Je zit nu wel naar twee uitersten te kijken. Aan de ene kant de zogenaamde satellieten/melkpakjes als de Teufel Columa of Cubicon en nu de Teufel Ultima (40?). Het frequentiebereik hangt aanzienlijk samen met de grootte van de speaker. Hoe groter de speaker des te groter kan de woofer zijn die er in geplaatst wordt en ook kan er in de kast (meer ruimte) meer druk op worden gebouwd. Kleine speakers met een hogere minimale frequentie is inherent aan het design en niet aan de prijs. Het zegt inderdaad niets over de kwaliteit van het geluid maar persoonlijk zou ik ook liever speakers hebben die tot een Hz of 80 gaan. Maar terug naar waar je naar kijkt, vloerstaanders zijn het ene uiterste en melkpakjes het andere. Zijn boekenplankspeakers geen optie zoals eerder voorgesteld? Daar kan je zo een 4 - 5" woofer in kwijt en hebben wat meer body. Dat scheelt nogal met de veelal 2,5 - 3" woofer die in bijvoorbeeld de Teufel zit. De stap van melkpakjes naar boekenplank is mijns inziens groter dan die van boekenplank naar vloerstaander.

Edit:
Vergeet ook niet het hele technische verhaal over dat de ene 90 Hz de andere 90 Hz niet hoeft te zijn als je naar dit soort specificaties gaat kijken. Net als met vermogen (wat niet ophoudt na xx Watt) is er bij bereik nog een waarde die mee wordt gegeven. Namelijk of de waarde op -3 dB, -6dB of nog veel meer is gemeten. Zo is 80 Hz op -6 dB niet beter dan 90 Hz op -3 dB waar puur het getalletjes voor het bereik het wel zou zeggen. Meer uitleg is recent nog gedaan in Instellen crossover frequentie (leekvraag)
De Ultima's die ik overweeg nu zijn de 20, de boekenplank versie. En inderdaad, de verschillen hier zijn groot. Ik ga me nog wat inlezen en eens andere merken bekijken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
Heb jullie advies ter harte genomen en heb daarnet een eerste luistersessie achter de rug ... Heb de Bowers & Wilkins M1 mogen aanhoren aangestuurd door een Yamaha receiver uit de Aventage reeks ...

Dat was even een ander geluidje dan een Bose soundbar...

Nu op zoek naar een dealer van Q Accoustics waar ik de 3000 reeks eens kan beluisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FightingFalcon schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:19:
Heb jullie advies ter harte genomen en heb daarnet een eerste luistersessie achter de rug ... Heb de Bowers & Wilkins M1 mogen aanhoren aangestuurd door een Yamaha receiver uit de Aventage reeks ...

Dat was even een ander geluidje dan een Bose soundbar...

Nu op zoek naar een dealer van Q Accoustics waar ik de 3000 reeks eens kan beluisteren.
Welke receiver het aanstuurt, doet in principe niet ter zake. En probeer meerdere speakers direct om en om te beluisteren tijdens 1 luistersessie. Anders kan je het echt niet vergelijken als er dagen ipv seconden tussen zitten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:11
Als het B&W geluid je bevalt zou ik eens kijken naar de 606 of 607. Niet heel veel duurder dan de M1's maar toch net dat beetje extra qua geluid en dan ook nog een stuk betere looks.

Instap receivers van Yamaha heb ik goede ervaringen mee en zou ook voor 2e hands kunnen gaan aangezien er de laatste jaren toch niet heel veel veranderingen qua standaarden zijn geweest.

Sub kan je ook prima 2e hands vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingFalcon
Malt007 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:13:
Als het B&W geluid je bevalt zou ik eens kijken naar de 606 of 607. Niet heel veel duurder dan de M1's maar toch net dat beetje extra qua geluid en dan ook nog een stuk betere looks.

Instap receivers van Yamaha heb ik goede ervaringen mee en zou ook voor 2e hands kunnen gaan aangezien er de laatste jaren toch niet heel veel veranderingen qua standaarden zijn geweest.

De M1 is echt wel de bovengrens hoor :-) Nog duurder en ik kan ineens mee een advocaat voor de echtscheiding regelen denk ik :-)

Ik ga nog eens luisteren bij iear.

De Focal sib en Q Accoustics 7000/3020 wil ik nog horen alsook de Dali oplossing

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:23
Heb je de HW-90QR al eens gehoord van Samsung?
Geeft toch best een heel aangenaam geluid, en heeft satelietspeakers.
Ik heb de 80R en ben hier van tevreden omdat ik geen speaker wou, en daar stoor ik me dus niet aan.
Collega heeft de 90 en qua geluid toch leuk hoor.

Deze gaan momenteel voor een 800euro, echter komen binnen een 2tal maand de nieuwe samsung soundbars uit met EARC.

Never ever financial advice...

Verwijderd

Malt007 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:13:

Ik zou geen B&W pakken, hun design principes zorgen voor een frequentieverloop wat nogal ruk is. Dit geld voor al hun series (incl. de 800 serie). Ze focussen op de verkeerde dingen.

• FightingFalcon
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:39:
[...]

Ik zou geen B&W pakken, hun design principes zorgen voor een frequentieverloop wat nogal ruk is. Dit geld voor al hun series (incl. de 800 serie). Ze focussen op de verkeerde dingen.
Welke stel je dan voor ? Hoe meer tips hoe liever denk ik dan, probeer ze toch allemaal eens te beluisteren

Verwijderd

FightingFalcon schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Welke stel je dan voor ? Hoe meer tips hoe liever denk ik dan, probeer ze toch allemaal eens te beluisteren
Geen idee, misschien is het juist wel wat voor je. Je vond immers Bose ook goed klinken.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Een Soundbar gaat nooit dezelfde ervaring geven als een goed gepositioneerde 5.1 Surround Set.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 13-02-2020 13:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
Even een update ... Ben vandaag wat zaken gaan beluisteren en de keuze is uiteindelijk gevallen op een setje van Focal, de sib Evo Atmos.

Als receiver de Yamaha a780 gekozen.

En ik stap af van het wallmount gebeuren, alles komt netjes op statief.

Rekening houdende met budget en de sound denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt...

Bedankt voor alle tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen als je ze hebt staan. Lijkt mij een prima setje als je gewoon in één keer klaar wilt zijn qua speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
NL_Scratch schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:01:
Gefeliciteerd, ik ben erg benieuwd naar je bevindingen als je ze hebt staan. Lijkt mij een prima setje als je gewoon in één keer klaar wilt zijn qua speakers.
Heb ondertussen alles mooi opgezet en ben zeer tevreden van de set. Het geluid is zeer goed, zoals al zo vaak aangehaald, het is subjectief maar voor klinkt dit zeer goed.

Enige waar ik nog mee zit te vechten is de HDMI-ARC opzet. Mijn TV beslist elke keer als ik het aanzet om na het uit en aanzetten de speaker van de tv te gebruiken. Op zich geen probleem want de Telenet TV oplossing werkt perfect via HDMI, alleen wil ik via de TV op Netflix en Youtube dan moet ik op de AV receiver het kanaal verzetten om alles optisch te laten lopen.

Maar daar kan ik me momenteel niet een storen en zoek ik wel verder uit.

Wat me ook opvalt is de stevigheid van de Focal speakersteunen. Die dingen zijn zeer stevig met een voet die zo zwaar is als gietijzer ...
Pagina: 1