[T-Mobile Thuis] Binnen contract opzeggen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Wij hebben sinds januari TMobile Thuis glasvezel nadat we van Tele2 kwamen.
Vooraf me laten informeren via de Facebook Webcare en gevraagd of ik ook de opnamefunctionaliteit weer kon krijgen.
Dit was mogelijk en staat zwart op wit.

Nu we eea goed en wel hebben draaien blijkt opeens dat de HDD recorder-kastjes niet (meer) leverbaar zijn en dat men wacht tot het nieuwe TV platform met cloudfunctionaliteit online komt.
Men weet niet wanneer dat zal zijn.

Ik voel me dus genaaid. Ondanks dat ik nu niet betaal voor opnamemogelijkheden heeft men wel zwart op wit aangegeven dat dit gewoon kan en dat de box na ontvangst omgeruild zal worden voor eentje met opname mogelijkheid.

Sta ik in mijn recht om middels een aangetekende brief binnen contractduur op te zeggen?

Vreemd genoeg kan ik via de TMobile Thuis pagina alsnog wel een HDD recorderbox aanvragen/bestellen...

Beste antwoord (via Lensent op 02-03-2020 08:11)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
In dit topic stond ergens dat in maart het nieuwe t-mobile tv platform met opnames in de cloud net zoals bij KPN IPTV komt.

Gevonden: el flaco in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 21% gewijzigd door Toet3r op 02-03-2020 05:31 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 17:28

De Nelis

en anders maar niet...

Lensent schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:07:
Wij hebben sinds januari TMobile Thuis glasvezel nadat we van Tele2 kwamen.
Vooraf me laten informeren via de Facebook Webcare en gevraagd of ik ook de opnamefunctionaliteit weer kon krijgen.
Dit was mogelijk en staat zwart op wit.

Nu we eea goed en wel hebben draaien blijkt opeens dat de HDD recorder-kastjes niet (meer) leverbaar zijn en dat men wacht tot het nieuwe TV platform met cloudfunctionaliteit online komt.
Men weet niet wanneer dat zal zijn.

Ik voel me dus genaaid. Ondanks dat ik nu niet betaal voor opnamemogelijkheden heeft men wel zwart op wit aangegeven dat dit gewoon kan en dat de box na ontvangst omgeruild zal worden voor eentje met opname mogelijkheid.

Sta ik in mijn recht om middels een aangetekende brief binnen contractduur op te zeggen?

Vreemd genoeg kan ik via de TMobile Thuis pagina alsnog wel een HDD recorderbox aanvragen/bestellen...
Waarom neem je niet even contact op met T-Mobile en bespreek je het met hun, zij zijn tenslotte hun afspraak niet nagekomen. Hier kun je altijd dreigen met opzeggen van de overeenkomst.

https://www.consuwijzer.n...leren/abonnement-opzeggen

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik heb al veelvuldig contact gehad met ze via FB chat, maar krijg alleen maar reacties waarin men korting aanbiedt op een zenderpakket en daar blijft het bij vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kan me voorstellend dat je het inderdaad een belangrijk onderdeel vindt van de dienst. Er van uit gaande dat zelf (digitaal) opnemen niet meer gaat werken in deze DRM tijden.

Als je dat kunnen opnemen zwart op wit hebt en ook zwart op wit hebt dat ze vooralsnog niet kunnen gaan leveren wat je hebt afgesproken, dan wil je niet opzeggen maar ontbinden vanwege niet leveren wat is beloofd.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 25-02-2020 14:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Copy/paste uit de FB webcare chat:
ik ben direct voor je gaan kijken en tot mijn grote schrik zie ik dat wij sinds 14 februari geen TV Boxen met opname-functie meer kunnen leveren, dit geld voor nieuwe en bestaande klanten. Ik snap dat dit een onwijs grote teleurstelling moet zijn, ook omdat je dit in januari al hebt aangegeven maar wij dit door een probleem in ons systeem niet voor je konden aanvragen. Ik kan je wel melden dat binnen niet al te lange tijd gaan starten met Cloud-opnames. Hierdoor heb je geen TV Box met opname-functie meer nodig om opnames te bewaren, af te spelen en terug te kijken. Ik wil je nogmaals mijn oprechte excuses aanbieden, ik had jou heel erg graag een TV Box met opname-functie toe willen sturen. Wellicht kan ik je als "sorry" een zenderpakket aanbieden voor 3 maanden? Dat is wel het minste wat ik voor je kan doen! Ik hoor graag van je
Bedankt voor je reactie. Ik heb het nog eens voor je nagevraagd, maar ik kan je jammer genoeg geen duidelijkheid geven over wanneer we beginnen met de cloudopnamens. Ik hoop dat je dit begrijpt! Ik verwacht niet dat je hier lang op hoeft te wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Lensent op 25-02-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:51

LankHoar

Langharig tuig

Vervelend dat ze geen datum hebben, en ook weer lekker gepland dat ze hun oude schoenen al hebben weggegooid voor ze nieuwe hebben...

Wat word je alternatief wanneer je opzegt? Gaat het enkel hierom, of zijn er meer redenen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
LankHoar schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:51:
Vervelend dat ze geen datum hebben, en ook weer lekker gepland dat ze hun oude schoenen al hebben weggegooid voor ze nieuwe hebben...

Wat word je alternatief wanneer je opzegt? Gaat het enkel hierom, of zijn er meer redenen?
Ik zat hiervoor bij Tele2 en had nooit storingen.
Heb sinds de TMobile TV decoder (klant sinds januari) ook al 4x de boel mogen resetten.

Dus mijn alternatief gaat denk ik maar good old KPN worden mocht het lukken van TMobile af te komen.
Uiteindelijk ontlopen de prijzen elkaar niet echt meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:42

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik ben niet gehinderd door enige kennis van de T-Mobile TV-dienstverlening; maar is er echt geen enkele mogelijkheid om opnames te maken? Vroeger ben ik gewoon naar de mediamarkt gegaan om een Humax aan de kabelverbinding te prikken en kon ik prima opnemen.

Meh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Lensent De dienst voldoet niet aan wat je bent overeengekomen. ze kunnen het afgesproken ook niet nakomen, dus kun je de overeenkomst om die reden ontbinden. => https://www.consuwijzer.n...-van-telefoon-internet-tv

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Wat staat er in je overeenkomst? Dat je de opname functionaliteit erbij hebt? Zo ja dan zou ik het laten ontbinden. Wat @Hackus ook zegt.

Hopelijk lukt je het ook, heb er zelf spijt van ( ik heb met opname ) maar het kastje is drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
In mijn contract staat geen opnamefunctie, en ik betaal er ook niet voor maar heb vooraf wel aangegeven dat ik het wilde. Hierop zei de webcare dat dat kon nadat ik de standaardbox had ontvangen maar tot op heden kan er dus helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Dus als ik je goed begrijp heb je een contract aangegaan zonder opname.

Nu je alles hebt wil je de opname erbij hebben. ( alles draait nu goed gaf je aan ) Maar dan geeft tmobile aan het is niet meer leverbaar. ( ondanks dat je van te voren had geïnformeerd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
corporalnl schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:39:
Dus als ik je goed begrijp heb je een contract aangegaan zonder opname.

Nu je alles hebt wil je de opname erbij hebben. ( alles draait nu goed gaf je aan ) Maar dan geeft tmobile aan het is niet meer leverbaar. ( ondanks dat je van te voren had geïnformeerd )
Dit klopt. Echter, Tele2 (wat nu TMobile is) wist wel dat ik opnamefunctionaliteit wilde echter is daar iets niet goed gegaan.
En nu ik het dus alsnog wil, en ook voor wil betalen, kan ik het niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:33

Honesty

kattenneus!

Helpt je niks maar tele2 en tmobile zijn toch 1 geworden? Kunnen ze je niet migreren na de ander?

Ps wij zijn overgestapt naar kpn en daar werkt opnemen zelfs beter dan bij tele2, tele2 was een fysieke harddisk en liep supervaak vast.

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
Dit heeft heel weinig met TL te maken. Ook zie ik geen gevoelige data tot nu toe, dus een tikje TL >>> IH

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Nou, het is een wonder. Na eindeloze zeuren dit bericht:
Hi, ik heb goed nieuws te melden! Het is gelukt om voor jou een uitzondering te maken en je te voorzien van een TV Box met opnamefunctie.
Het kan dus wel... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-09 10:53
Ik heb eenzelfde situatie. In december vorig jaar T-Mobile thuis besteld. In de veronderstelling dat opname erbij zat. Dit bleek niet het geval. Heb dit telefonisch op de dag van installatie gemeld. Ik kreeg toen te horen dat er géén opnameboxen meer werden verstuurd omdat de nieuwe cloud opname functie in januari beschikbaar kwam. Voor die paar weken was dat geen probleem. Vervolgens kreeg in ineens begin januari een opname box toegestuurd.Hierover gebeld. Nu was het verhaal dat het niet niet bekend is wanneer de cloud opname beschikbaar komt. Wie de box had besteld kon men niet achterhalen...

Nu had ik KPN en daar heb je opname in de cloud, begin gemist (werkt minimaal 24 uur) en programma gemist (Zelfs voor de Ziggo sport kanalen) Dit alles heeft T-mobile helaas niet. begin gemist werkt alleen tijdens het programma daarna is het helaas pindakaas. Programma gemist werkt maar op enkele kanalen. Publieke omroep b.v. NIET. Dan ben je aangewezen op de NPO app met SD kwaliteit en lange wachttijd voordat het programma er op staat.

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lensent schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 14:43:
Copy/paste uit de FB webcare chat:
In principe klopt dit al niet, sinds de nieuwe propositie die T-Mobile biedt (dus de Uit en Thuis combinatie) worden de opname boxen niet meer aangeboden. In de My T-Mobile Thuis omgeving staat de TV Box met Harddisk recorder nog wel aangegeven maar bestellingen van de recorder worden regelrecht in de prullenbak gemikt.

Reden is inderdaad vanwege de Cloud opnames die op korte termijn gaan volgen. Op dit moment is er een proef gaande met de cloud opnames en het ziet er op dit moment hoopvol uit.

Naar wat ik begrepen heb is T-Mobile het verstrekken van recorders gestaakt omdat de recorders flink wat problemen blijken te hebben (opnames die niet altijd stopte waardoor de harddisk helemaal vol raakte en het apparaat niet langer (goed/snel) functioneerde).

Leuk dat het voor je is opgelost, maar ben bang dat je op de keuze om te willen opnemen, terug zult komen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
In dit topic stond ergens dat in maart het nieuwe t-mobile tv platform met opnames in de cloud net zoals bij KPN IPTV komt.

Gevonden: el flaco in "[T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 21% gewijzigd door Toet3r op 02-03-2020 05:31 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Pagina: 1