Hi hopelijk kan iemand mij wat tips en uitleg geven over de Danfoss Dynamic Valve
ik heb deze op bijna alle verwarmingen geplaatst.
en ik heb de app gedownload op mijn telefoon.
ze vragen een aantal gegevens:
algemene gegevens:
aanvoer temp: 60 graden ( uitgelezen van de ketel)
retour: 40 graden (uitgelezen van de ketel)
Druk verschil: 25 kPa (hier had ik geen idee van. En op een andere site gevonden dat dit tussen de 20 en 25 zou zijn.?! De handleiding van danfoss laat te wensen over)
Verder vragen ze gegevens over de radiators:
lente, breedten en type. Geen problemen hier. (type heb ik even op gezocht)
Met de waarde die de app terug geeft per radiator heb ik de kranen in geregeld.
ik heb nu het idee dat ik nu meer gas verbruik als hier voor. maar als ik naar de aanvoer en de retour gegevens kijk van de ketel 50 / 30 lijkt dit netjes. zeker als de ketel de aanvoer temp mag verhogen tot 60 graden.
nu mijn vragen:
- heb ik het zo goed gedaan? of heb ik de plank finaal mis geslagen.
- klopt het druk verschil of kan ik dit ergens na zoeken? De handleiding van de ketel (een Remeha Tzerra Plus
CW5 met een modulerende pomp) geeft mij geen antwoord.
- of heeft de algemene (Tado) thermostaat even de tijd nodig om aan dit alles te wennen?
ik heb deze op bijna alle verwarmingen geplaatst.
en ik heb de app gedownload op mijn telefoon.
ze vragen een aantal gegevens:
algemene gegevens:
aanvoer temp: 60 graden ( uitgelezen van de ketel)
retour: 40 graden (uitgelezen van de ketel)
Druk verschil: 25 kPa (hier had ik geen idee van. En op een andere site gevonden dat dit tussen de 20 en 25 zou zijn.?! De handleiding van danfoss laat te wensen over)
Verder vragen ze gegevens over de radiators:
lente, breedten en type. Geen problemen hier. (type heb ik even op gezocht)
Met de waarde die de app terug geeft per radiator heb ik de kranen in geregeld.
ik heb nu het idee dat ik nu meer gas verbruik als hier voor. maar als ik naar de aanvoer en de retour gegevens kijk van de ketel 50 / 30 lijkt dit netjes. zeker als de ketel de aanvoer temp mag verhogen tot 60 graden.
nu mijn vragen:
- heb ik het zo goed gedaan? of heb ik de plank finaal mis geslagen.
- klopt het druk verschil of kan ik dit ergens na zoeken? De handleiding van de ketel (een Remeha Tzerra Plus
CW5 met een modulerende pomp) geeft mij geen antwoord.
- of heeft de algemene (Tado) thermostaat even de tijd nodig om aan dit alles te wennen?