Compressor en slang niet compatibel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik heb de Stanley B2BE104STN703 100/8/6 Silent Air Compressor DST 100/8/6SI, 750 W, 230 V, Giallo en aanbevolen slang besteld en ik krijg de slang niet aangesloten op de klemkoppeling van de machine. Nergens vind ik in de specificaties op de website dan wel in de handleiding de koppeling gespecificeerd. Iemand een idee hoe dit zit?

edit:
Samenvatting: Met de slang was niets mis, in de lokale bouwmarkt past de slang wel. De snelkoppeling die stanley op het apparaat heeft geschroefd is simpelweg niet compatibel. Dit onderdeel is gelukkig te vervangen met een moersleutel type 19 https://www.hornbach.nl/s...-4-M/5873106/artikel.html

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 22-02-2020 17:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Beste antwoord (via sdk1985 op 22-02-2020 17:48)

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-12 15:50
Water in een compressor valt reuze mee ik gebruik een 200l compressor in mijn garage en daar komt in een jaar tijd nog geen halve liter water in. Het is niet zo dat je hem op druk zet en er direct al water uit de slang komt. Condens ontstaat als je een lange tijd op hetzelfde punt gaat blazen dat gebeurt niet bij het stof uitblazen. En ik heb meer last van condens met de spuitbussen dan met een compressor.

Dit is een geschikte compressor en je kunt er uiteindelijk veel meer mee.
Je moet er ook om denken dat je 8 en 10 mm aansluitingen dan past het ook niet. In ieder geval kun je de slang meenemen naar een bouwmarkt en een nieuwe aansluiting voor je compressor kopen is goedkoper dan een nieuwe slang.

Steam: Evert

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Volgens mij zijn die koppelingen vrij standaard. Heb daar nog nooit specificaties voor moeten zoeken.

Voor de zekerheid. aangezien ik zie dat er ook een dump valve onderop zit.

Je steekt smalle stuk van de de slang gaat in die koppeling rechts van de draaiknop,
Waarbij je eerst de ring om die koppeling naar achter trekt ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-12 17:55
Precies, werkt gewoon.

Wel de ring naar achteren trekken inderdaad.

Waarom heb je voor deze compressor gekozen?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01
Er zijn twee gangbare snelkoppelingen voor perslucht: Orion en Euro.

Dat is natuurlijk niet bekend bij Amazon. Dus die redeneren: bij een compressor hoort een slang, maakt niet uit welke.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heeft dit met computerhardware te maken @sdk1985? Schopje naar WVB.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:13

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zou gewoon moeten passen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vN9p9MCHJodI8akNWZvNjbfQ/full.jpg

Voor 100% zkerheid zou je moeten opzoeken of de compressoor een euro aansluiting heeft maar er staat geen EAN nummer bij.

Op de stanley site vind ik niks op het productnummer
https://www.stanleyworks.nl/search/B2BE104STN703

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 21-02-2020 10:30 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:55
Er zijn verschillende types en maten koppelingen in omloop, het kan heel goed zo zijn dat de koppelingen niet compatibel zijn. Dan lijken ze te passen maar klikken ze niet vast. Ik vermoed dat je 2 verschillende types op elkaar probeert aan te sluiten wat helaas niet gaat werken...

• sdk1985
br00ky schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:06:
Wat heeft dit met computerhardware te maken @sdk1985? Schopje naar WVB.
Ik kijk altijd eerst via de zoekfunctie of een vergelijkbaar topic is, in dit geval PC schoonblazen met een (kleine) compressor . Ik wil de compressor gebruiken voor het schoonmaken van computers. Ik heb daar al jaren een einhell compressor voor zonder tank maar die maakt zoveel herrie dat je hem in de hele straat hoort. Voor verfspuiten heb ik al een elektrisch wagner systeem.
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:29:
zou gewoon moeten passen :)

[Afbeelding]

Voor 100% zkerheid zou je moeten opzoeken of de compressoor een euro aansluiting heeft maar er staat geen EAN nummer bij.

Op de stanley site vind ik niks op het productnummer
https://www.stanleyworks.nl/search/B2BE104STN703
Ziet er niet uit als Orion nee. Ik zal wel even bij de hornbach of gamma gaan kijken of de diameter van de koppelstukken op de slangen daar anders is :F .

[ Voor 44% gewijzigd door sdk1985 op 21-02-2020 16:28 ]

• WEBGAMING
Dan had je beter voor zo'n ding kunnen gaan:
pricewatch: Metro Vacuum ED500 DataVac Air Duster 220V

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sdk1985 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:25:
[...]

Ik kijk altijd eerst via de zoekfunctie of een vergelijkbaar topic is, in dit geval PC schoonblazen met een (kleine) compressor . Ik wil de compressor gebruiken voor het schoonmaken van computers. Ik heb daar al jaren een einhell compressor voor zonder tank maar die maakt zoveel herrie dat je hem in de hele straat hoort. Voor verfspuiten heb ik al een elektrisch wagner systeem.

[...]

Ziet er niet uit als Orion nee. Ik zal wel even bij de hornbach of gamma gaan kijken of de diameter van de koppelstukken op de slangen daar anders is :F .
Ff voor de zekerheid....je weet hoe je zo'n koppeling aansluit?

Maarruh......pc schoonmaken?...Je blaast dan wel een zwik vocht/water mee he, met die lucht. Dat moet je echt niet doen zonder ontvochtiger ervoor :P

Weet je hoeveel water erin zo'n tank komt te staan?

Je kunt beter voor die paar keer schoonmaken een busje perslucht kopen, kost geen drol bij de Action :)

• sdk1985
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Maarruh......pc schoonmaken?...Je blaast dan wel een zwik vocht/water mee he, met die lucht. Dat moet je echt niet doen zonder ontvochtiger ervoor :P

Je kunt beter voor die paar keer schoonmaken een busje perslucht kopen, kost geen drol bij de Action :)
Gereedschap aansluiten is wel gelukt, verder 0 ervaring met een tank compressor :X Die busjes vind ik niet zo handig, dat was de aanleiding dit ding maar eens te kopen. Bij de action zit er tegenwoordig geen sprietje bij, op zijn kop houden kan/mag niet en écht schoon wordt het niet.

Die spuit gaat water spugen als je hem een tijdje hebt gebruikt? Wat zou er dan voor moeten? Zie vooral olievernevelaars als je zoekt op ontvochtiger. Olie smering heeft mijn pc niet nodig.

Wat wel echt schoon wordt :+ :

Zo schoon wil ik hem ook wel hebben O-) .
In theorie is dat wel een stuk handiger dan een compressor van 16.5 kg. Maar lijkt wel op randje te zitten qua effectiviteit

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 21-02-2020 17:18 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sdk1985 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:16:
[...]
Wat wel echt schoon wordt :+ :
[YouTube: How to Properly Clean a Computer]
Zo schoon wil ik hem ook wel hebben O-) .
Dan had je dus een bladblazer moeten kopen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Euh wat? Dat water zit gewoon onderin de tank en kun je aftappen. Als je met perslucht ergens op blaast koelt het daar af door de expansie van de lucht en krijg je daarna condens. Dan kun je gewoon van iets verderaf blazen en dan verdampt dat weer.

• WEBGAMING
Nee, dat is best veel, en dat kan je niet aftappen. Het ontstaat doordat de lucht samengedrukt word. Als je het aftapt ben je al je druk weer kwijt, en kan je opnieuw beginnen. (en krijg je dus gewoon weer water in de tank)

Ik ben ook geen fan van een compressor gebruiken voor de pc. Ik heb er ook een staan, ik heb hem er nog nooit voor gebruikt.

Dan vind ik serieus een bladblazer nog een betere oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 21-02-2020 17:46 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

WEBGAMING schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:43:
Nee, dat is best veel, en dat kan je niet aftappen. Het ontstaat doordat de lucht samengedrukt word. Als je het aftapt ben je al je druk weer kwijt, en kan je opnieuw beginnen. (en krijg je dus gewoon weer water in de tank)

Ik ben ook geen fan van een compressor gebruiken voor de pc.

* vso vraagt zich af of er vochtfilters zijn . warempel .. google zegt van wel.

Tja vanalles

• WEBGAMING
vso schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:45:
[...]

* vso vraagt zich af of er vochtfilters zijn . warempel .. google zegt van wel.
Ja gek, net alsof die dingen niet 100% effectief zijn. Tenminste, naar mijn mening niet.
Werk in een garage, je wil niet weten hoe veel water er soms in de slangen zit. En ja, die compressor heeft een waterafscheider.

Daarbij is een compressor te sterk, al kan je dat natuurlijk afregelen.
Te groot, te zwaar, te luid, (dit is dan een stille, maar dat kost dan ook heel wat, helemaal voor wat je krijgt) het is gewoon een beetje onzinnig voor zulke taken.

Dan kan je beter zo'n ding kopen wat ik eerder linkte, of gewoon die busjes. Of een stofzuiger met blaasfunctie.

[ Voor 65% gewijzigd door WEBGAMING op 21-02-2020 17:59 ]

• sdk1985
WEBGAMING schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:48:
[...]

Ja gek, net alsof die dingen niet 100% effectief zijn. Tenminste, naar mijn mening niet.
Werk in een garage, je wil niet weten hoe veel water er soms in de slangen zit. En ja, die compressor heeft een waterafscheider.

Daarbij is een compressor te sterk, al kan je dat natuurlijk afregelen.
Te groot, te zwaar, te luid, (dit is dan een stille, maar dat kost dan ook heel wat, helemaal voor wat je krijgt) het is gewoon een beetje onzinnig voor zulke taken.

Dan kan je beter zo'n ding kopen wat ik eerder linkte, of gewoon die busjes. Of een stofzuiger met blaasfunctie.
Deze stanley heeft geen storend geluid, kosten 120 euro. Luchtdruk is regelbaar. Denk dat die elektrische duster van hierboven meer herrie maakt.

Water enzo gaan we even bekijken, zodra er een werkende slang is |:( .

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 21-02-2020 18:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 05-12 15:50
Water in een compressor valt reuze mee ik gebruik een 200l compressor in mijn garage en daar komt in een jaar tijd nog geen halve liter water in. Het is niet zo dat je hem op druk zet en er direct al water uit de slang komt. Condens ontstaat als je een lange tijd op hetzelfde punt gaat blazen dat gebeurt niet bij het stof uitblazen. En ik heb meer last van condens met de spuitbussen dan met een compressor.

Dit is een geschikte compressor en je kunt er uiteindelijk veel meer mee.
Je moet er ook om denken dat je 8 en 10 mm aansluitingen dan past het ook niet. In ieder geval kun je de slang meenemen naar een bouwmarkt en een nieuwe aansluiting voor je compressor kopen is goedkoper dan een nieuwe slang.

Steam: Evert

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo'n beetje elk bedrijf dat met lucht werkt heeft er een droger voor staan, of ze nou verf spuiten waar je geen water bij wilt hebben, of met luchtgereedschap waar je ook geen water in wilt krijgen.

Het gaat er niet om hoeveel water er in de tank komt te staan en na hoeveel tijd en ook niet het ontstaan van condens door een koude luchtstraal op een object.

De lui die hier verkondigen dat je geen water mee krijgt in je lucht die door je slang gaat weten niet waar ze het over hebben. :w

Als je een PC wilt gaan uitblazen met daarin je gevoelige componenten als je moederbord, graka, geheugen, voeding, chipset en weetikwatallemaal moet je dat vooral niet gaan doen met een huis/tuin/keuken-compressor.

Succes ermee :)

• sdk1985
Ondertussen ben ik met de slang naar de hornbach gegaan en daar paste hij wel op de stanley compressoren die ze daar hadden staan (stuk of 4 geprobeerd). Heb even kort gevraagd hoe wat en een snelkoppeling meegenomen, https://www.hornbach.nl/s...-8-F/5873127/artikel.html Helaas niet het juiste product want wanneer ik de originele aansluiting losdraai blijkt dat een 'mannetje' te zijn. Kopje van mijn aansluiting is overigens rond, en alles wat ik daar zag had 6 hoeken wellicht zit daar de nuance ter herkenning.

Ik zie op de website dat ze ook dit hebben https://www.hornbach.nl/s...-4-M/5873106/artikel.html denk dat ik zo nog maar eens ga...

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 21-02-2020 19:25 ]

• sdk1985
Update: Hornbach was zoals vrijwel altijd behulpzaam en hebben in de winkel even de maat kunnen testen van de koppeling en de 1/4M was inderdaad identiek, deze dus https://www.hornbach.nl/s...-4-M/5873106/artikel.html.

Thuis met sleutel 19 de nieuwe koppeling vastgezet en het werkt, hier gaat de slang wel in :). Compressor is verder regelbaar in stappen van 2,4,6 en 8 bar dus je hoeft ook niet bang de videokaart uit je pc te blazen.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 21-02-2020 20:08 ]

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 13:37
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 19:04:
Zo'n beetje elk bedrijf dat met lucht werkt heeft er een droger voor staan, of ze nou verf spuiten waar je geen water bij wilt hebben, of met luchtgereedschap waar je ook geen water in wilt krijgen.

Het gaat er niet om hoeveel water er in de tank komt te staan en na hoeveel tijd en ook niet het ontstaan van condens door een koude luchtstraal op een object.

De lui die hier verkondigen dat je geen water mee krijgt in je lucht die door je slang gaat weten niet waar ze het over hebben. :w

Als je een PC wilt gaan uitblazen met daarin je gevoelige componenten als je moederbord, graka, geheugen, voeding, chipset en weetikwatallemaal moet je dat vooral niet gaan doen met een huis/tuin/keuken-compressor.

Succes ermee :)
Bij grotere installaties zie je vaak een droger vóór de buffertank(s) en nog een aparte vochtafscheider ná het leidingwerk, direct voor de machine die van perslucht voorzien moet worden.
Af en toe je pc uitblazen met een beetje perslucht (2/3 bar) uit de compressor van TS ga je echt niks mee slopen hoor, zolang je het maar subtiel doet.
Mensen denken dat er een hele straal water uit dat ding komt, beetje overtrokken m.i. :+

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Loekasj schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 20:17:
[...]

.
Mensen denken dat er een hele straal water uit dat ding komt, beetje overtrokken m.i. :+
Over overtrokken gesproken |:(

Er zit gewoon vocht in perslucht, ik zou dat niet op apparatuur als een pc gebruiken als ik TS was.

[ Voor 17% gewijzigd door Fraggert op 21-02-2020 22:03 ]

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:18

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

WEBGAMING schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:43:

Ik ben ook geen fan van een compressor gebruiken voor de pc. Ik heb er ook een staan, ik heb hem er nog nooit voor gebruikt.

Eh? Bij mijn crappy Airpress zat toch echt een m6-boutje onderin de tank gedraaid met een rubberen afsluiter. Losdraaien, even laten leegdruppelen en het vocht was eruit.

Vooropgesteld: deze compressor kon ik ook prima mét wat vocht onderin gebruiken om stofzuigerfilters schoon te sluiten. Nooit een supersoaker ervaring gehad.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

• WEBGAMING
Goudvis schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 23:51:
[...]

Eh? Bij mijn crappy Airpress zat toch echt een m6-boutje onderin de tank gedraaid met een rubberen afsluiter. Losdraaien, even laten leegdruppelen en het vocht was eruit.

Vooropgesteld: deze compressor kon ik ook prima mét wat vocht onderin gebruiken om stofzuigerfilters schoon te sluiten. Nooit een supersoaker ervaring gehad.
Lees nog eens een keer wat ik zeg.

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 13:37
Fraggert schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 21:41:
[...]

Over overtrokken gesproken |:(

Er zit gewoon vocht in perslucht, ik zou dat niet op apparatuur als een pc gebruiken als ik TS was.
Er zit ook vocht in de lucht die je inademt. Hele volksstammen waaronder reparatie bedrijven en in de mobiele reparatie wereld maken zo elektronica schoon zonder fancy filtering, is het enige wat ik probeer te zeggen. Wat gevaarlijker is aan deze manier is de opbouw van statische elektriciteit.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Loekasj schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:28:
[...]

Er zit ook vocht in de lucht die je inademt. Hele volksstammen waaronder reparatie bedrijven en in de mobiele reparatie wereld maken zo elektronica schoon zonder fancy filtering, is het enige wat ik probeer te zeggen. Wat gevaarlijker is aan deze manier is de opbouw van statische elektriciteit.
Nuttige vergelijking zeg d:)b _O-

Het enige dat ik zeg, is dat het mij niet handig lijkt, aan TS verder de zaak wat hij er mee doet.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:49
Loekasj schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:28:
[...] Wat gevaarlijker is aan deze manier is de opbouw van statische elektriciteit.
Sterker, als de lucht te droog wordt, loopt de statische elektriciteit alleen maar verder op, en dáár kan veel electronica defect van raken.
Een beetje vocht in de lucht, zelfs als er eens een druppel tussen zit kan echt geen kwaad voor een pc, zolang de druppel is opgedroogt voor je hem weer onder spanning/aan zet.

• sdk1985
Ondertussen heb ik het apparaat geprobeerd, gaat als een trein. Resultaat is net zo schoon als op het filmpje met de bladblazer ;). Hiermee dus ook beter dan met een busje perslucht. Mijn toetsenbord heb ik ook goed schoon gekregen, met het spuitbusje lukte dit niet. Bovendien is er geen condensvorming vanwege het warm/koude verschil.

Water heb ik naar gekeken en is niet uit het apparaat gekomen. Eerst geprobeerd door op keukenpapier te spuiten. Na gebruik kwam er ook geen water uit het aflaatventiel dat onderaan de tank zit. Wellicht dat dit pas optreed na uren gebruik, in ieder geval niet na 5-10 minuten bij deze compressor. Had er voldoende vertrouwen in om hem toe te passen op een draaide machine, daar waar ik het systeem voor het persluchtbusje altijd uit zet ivm de condensvorming.

Betreffende deze specifieke 'silent' compressor. Inderdaad stil, je kan hem prima in de avonduren gebruiken zonder bang te zijn voor boze buren. Het apparaat slaat nadat je een tijdje niets doet vanzelf uit, en gaat weer aan als je vervolgens lucht gebruikt. Een startdruk van +- 3.5 bar is ruim voldoende voor het schoonmaken van de computer. (Als je het handvat indrukt dan zakt de druk met 1+ bar). Jammer dat er standaard de 'verkeerde' aansluiting op zit.

Pagina: 1