PC schoonblazen met een (kleine) compressor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 08:37
Hallo Tweakers,

Ik heb nu jaren lang mijn PC kunnen schoonblazen met mijn vaders compressor.
Ik weet niet exact de specificaties van de compressor, enige wat ik kan vermelden is dat die op wieltjes staat en een aardige tank heeft waar de lucht tot een x aantal bar in kan worden opgeslagen.

Nu ga ik verhuizen uit de stad waar mijn vader woont en wil ik eigenlijk zelf ook een compressor aanschaffen.
Helaas heb ik niet zo'n grote schuur als mijn vader heeft en vraag ik mijn eigen af of een wat kleinere compressor ook de taak kan vervullen zoals de compressor van mijn vader dat voorheen deed.

Ik zou de compressor overigens ook voor het oppompen van auto en fietsbanden willen gaan gebruiken.

Mijn vraag is dus: Zou ik het zelfde kunnen bereiken met een wat kleinere compressor?

Zoals deze:
https://www.conrad.nl/nl/basetech-fy-004-29127c-compressor-12-v-17-bar-841879.html

Of iets groter:
https://www.conrad.nl/nl/black-decker-compressor-12-v-8-bar-856619.html?WT.mc_id=vergelijkers:beslist:feed:856619&utm_source=beslist&utm_medium=vergelijkers&utm_term=856619&utm_campaign=feed&insert=8V

Of ???

Mijn vaders compressor lijkt op deze::
https://www.1ekeus.nl/michelin-mb-50-compressor-compressoren.html?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist

Bedankt voor jullie tijd!

Met vriendelijke groet,

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
probleem van die kleine compressortjes is vaak dat ze wel tot 8 of 10 bar kunnen.. allen het wel een eeuwigheid duurt voor ze dat bereiken, en verder zal er geen of een kleine buffertank op zitten, waardoor het motortje (bijna) continu staat te pompen... en je eigenlijk niets kan schoon blazen bij gebrek aan druk..

zelf gebruik ik inmiddels alleen een 24L tank, die ik kosteloos kan vullen bij de plaatselijke pomp, of met de compressor van mn schoonpa ;)
tevens gebruiken we die daar als extra buffer voor gereedschap wat eigenlijk een 50L compressor nodig heeft.. ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een goede plantenspuit kost een fractie van een compressor, en werkt prima voor het schoonblazen van een PC. Geregeld bij Aldi/Lidl in de aanbieding.
Afbeeldingslocatie: https://www.vanmelis.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/P/O/POW63869a_1.jpg
[Voor de wijzneuzen: zonder water gebruiken als luchtpomp]

[ Voor 23% gewijzigd door AlterEgo op 08-06-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Bedankt voor de reacties!

@SMSfreakie
Eigenlijk kom je er niet omheen dat je toch een tank nodig heb wil je echt er een computer mee schoonspuiten

@AlterEgo
Die plantenspuit klinkt inderdaad wel als een goede vervanging.
Hoeveel druk kan je in zo'n spuit kwijt? Kan die net zo hard blazen als een compressor als je een tijdje blijft pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ManiakNL schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:01:
Bedankt voor de reacties!

@SMSfreakie
Eigenlijk kom je er niet omheen dat je toch een tank nodig heb wil je echt er een computer mee schoonspuiten

@AlterEgo
Die plantenspuit klinkt inderdaad wel als een goede vervanging.
Hoeveel druk kan je in zo'n spuit kwijt? Kan die net zo hard blazen als een compressor als je een tijdje blijft pompen?
als je echt PERSlucht wil wel denk ik :)

wil je gewoon veel.. lucht dan kan je beter iets anders zoeken ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb nog nooit een compressor gebruikt voor het schoonmaken van een pc. Waarom zou je het stof overal heen willen blazen? Ik gebruik altijd een stofzuiger en een penseel om het stof uit de kleine kiertjes te vegen.

En als je toch persé perslucht wilt gebruiken kun je ook een bus dustoff gebruiken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik hou ook van een stofvrije PC, maar dat betekent voor mij af en toe de stofzuiger er bij en wat ouderwets blaaswerk met de mond en als het heel erg is met een klein kwastje de boel tussen koelribben en van fans afborstelen. That's it....

Mocht je echt af en toe wat meer power willen, dan kun je hier eens neuzen in een 'oud' topic.
Goedkope perslucht om te de-dusten

Pas doen als je zo ver bent: :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zGqhflU.jpg

Die heeft waarschijnlijk gewoon gewerkt, dus waar maken we ons druk om? ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-06 21:04
MadMarky schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:05:
Ik heb nog nooit een compressor gebruikt voor het schoonmaken van een pc. Waarom zou je het stof overal heen willen blazen? Ik gebruik altijd een stofzuiger en een penseel om het stof uit de kleine kiertjes te vegen.

En als je toch persé perslucht wilt gebruiken kun je ook een bus dustoff gebruiken.
Omdat een stofzuiger statische elektriciteit kan overbrengen op je onderdelen waardoor de boel kapot gaat. Vaak brengen mensen daar tegenin dat het altijd goed gaat, maar dat is slechts het geval tot het niet meer goed gaat ;) Bovendien hoeft de PC er ook niet per direct mee te stoppen maar kan de schade ook geleidelijk ontstaan/verergeren waardoor de directe oorzaak-gevolg link vaak niet meer gelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiakNL
Bedankt voor de tips iedereen!

Die oude perslucht in een flesje topic kwam ik idd ook tegen.
Ik zoek eigenlijk een oplossing waarbij ik niet elke keer opnieuw iets moet kopen.

Ik ga denk ik eens een keer zo'n planten spuit aanschaffen, kijken hoever ik ermee kom.
Ben benieuwd hoeveel bar lucht erin gepompt kan worden en of het hard genoeg blaast om de stofkoek uit de vinnetjes van de CPU koeler te blazen.

Wat ik voorheen deed was de PC op een tafel buiten in de tuin neer zetten en alles gewoon de kast uit te blazen. Meestal dwarrelde de laatste stukjes stof wel naar de bodem van de kast dus kon ze daar gewoon makkelijk verwijderen met een doekje.

EDIT
@AlterEgo
Ik zie dat ze ook bij de action te koop zijn

http://www.action.nl/garden-coll-plantensproeier-2l-pomp

Kost geen drol :)

[ Voor 9% gewijzigd door ManiakNL op 08-06-2016 23:38 ]

Pagina: 1