Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte budget pc met i3

Pagina: 1
Acties:

• ovek
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-01 07:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuw toestel voor m'n schoonvader, deze doet gewoon aan basic textverwerking met Word, Excel.
Surfen via Chrome en Mailen in Outlook.
Huidige toestel is 9 jaar oud en dringend aan vervanging toe.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kreeg mee dat het rond de €600 mag kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee oude printers via USB die hopelijk nog zullen printen op windows 10.
Momenteel wifi via D-link usb dongle wat ik nu liever door een ingebouwd wifi kaartje wil vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU voor textverwerkende software, HD/SSD >= 250GB, 8GB RAM, usb poorten >= 5, huidig scherm enkel via VGA, DVD brander.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel cpu; persoonlijke voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst een µATX systeem, groter is niet nodig en kleiner lukt niet zoals een NUC door bvb DVD drive.
MoBo mag graag ook hdmi voor eventuele toekomstige investering in nieuwe monitor.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af of dit alles volgens jullie samenwerkt, cpu met mobo en rams?
Case voldoende om ùATX in te bouwen maar moeilijke stock, vind niet meteen een alternatief naar kwalititeit/prijs/look, voorstellen?
Heeft iemand een beter voorstel voor een alternatief/beter onderdeel naar ervaring, zonder exponentiële prijsstijgingen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-8100 Boxed€ 119,40€ 119,40
1MoederbordenGigabyte GA-H110M-S2H€ 59,67€ 59,67
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 60,95€ 60,95
1NetwerkadaptersIntel Dual Band Wireless-AC 8265€ 21,-€ 21,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 105,50€ 105,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13€ 46,47€ 46,47
1Optische drivesLG GH24NSD1€ 14,-€ 14,-
1VoedingenCorsair SF450€ 84,90€ 84,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 69,99€ 69,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 581,88

Alvast bedankt voor jullie mening!

*** UPDATE 21/02

Na jullie reviews heb ik nog eens gesproken met 'pappie' en we zijn tot de conclusie gekomen dat een externe dvd brander mss wel een oplossing is voor laag gebruik.

@Otto1990 's build voor zijn ouders lijkt mij wel een stevige kanshebber, ik durf zelf de ryzen eens te proberen, ik ben ook voor de 2400g gegaan met de rams uit zijn ontvangen voorstellen, ik ga er van uit dat dit ook zijn update zou geweest zijn.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 152,72€ 152,72
1USB, audio en video-hubsSharkoon 4-Poort USB 3.0 Aluminium Hub Zwart€ 12,99€ 12,99
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 142,-€ 142,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 105,50€ 105,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 79,-€ 79,-
1Optische drivesLG GP57EB40€ 23,51€ 23,51
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 72,90€ 72,90
1Overige componentenASRock DeskMini WiFi Kit€ 29,05€ 29,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 617,67

Azerty winkelmandje:
https://azerty.nl/basket/...xO2k6MjkyMTU4NTtpOjE7fQ==

we komen wel op een 700€ nu met alles er op en er aan, wat denken jullie hier van kerels? windows kan eventueel op een andere manier .. mijn msdn licentie zal er nog wel één hebben denk ik. zolang ik niet van job verander :D

*** UPDATE 22/02

Na nogmaals alle zeer welgekomen opmerkingen doorvaren te hebben zijn we tot de consensus gekomen; de bestelling!

1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 89,90€ 89,90
1USB, audio en video-hubsSharkoon 4-Poort USB 3.0 Aluminium Hub Zwart€ 12,99€ 12,99
1ToetsenbordenLogitech K120 (Azerty BE)€ 12,95€ 12,95
1Geheugen internCrucial CT2K4G4SFS824A€ 34,95€ 34,95
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,30

in het winkelmandje zijn nog wat extra dingen geselecteerd zoals een kabeltje, wat installatiekosten etc .. ik kom op €620 wat de ingeschatte/voorgestelde prijs was, nice!

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNzk0OTtpOjE7fQ==

Nogmaals hartelijk bedankt voor alle hulp en jullie vrije tijd voor de assistentie tot aankoop.

[ Voor 57% gewijzigd door ovek op 22-02-2020 12:12 ]

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik weet niet in hoeverre je vader Word, Excel etc. gebruikt, en of het grote Excel bestanden zijn. Maar dan zou ik even kijken of je er nog een HDD bij steekt van 1 of 2TB voor het opslaan van alle bestanden. Zo gebruik je de SSD alleen voor het OS en de programma's, en zorg je voor de opslag op de HDD.

Als hij sporadisch Word, Excel etc. gebruikt lijkt me dit overbodig.

Verder op zich een systeem wat zijn werk zal doen!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
- Een h110 bordje werkt niet met de 8100, dan moet je naar h310 kijken. Of een ryzen 3200g met a320 / b450 bordje, is wat goedkoper voor ongeveer dezelfde prestatie.

- Die Wifi-adapter past niet op het moederbord.

- De nieuwe Silencio is eventueel wel goed leverbaar: pricewatch: Cooler Master Silencio S400

- Geheugen is wat langzaam, kijk voor intel naar 2666 of voor ryzen naar 3000 (is ook goedkoper / even duur als je huidige set)

- Voor de Corsair SF voeding betaal je onnodig veel voor het kleine formaat terwijl er een normale atx-voeding in die case past. Ik zou naar de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W kijken.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Intel is sinds AMD Ryzen op de markt gebracht heeft niet meer de eerste keuze bij tweakers. Dit best buy systeem draait alle genoemde software met gemak, er is een Pricewatch: Deskmini wifi kit verkrijgbaar. Er blijft budget over voor een monitor met ingebouwde USB hub.

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 20-02-2020 10:48 ]

• ovek
- Dat begrijp ik maar ik kies voor een intel, dat mag toch nog steeds hoop ik? :)
- ik begrijp het punt van je wifi kaartje niet, prijs scheelt enkele luttele euro's en is in een pak minder winkels te verkrijgen, momenteel kan ik alles bij 1 shop verkrijgen

• ovek
hij gebruikt een externe hd en heeft niet meer nodig van opslag, had het hem al nagevraagd

• ovek
- hm.. dat gebrek aan intel's 8th gen support heb ik gemist, jammer, je voorstel is niet zo goed leverbaar (moet ook naar belgie)
- wifi adapter klopt idd, niet goed gekeken.
- geheugen ja, had die gekozen omdat ik in de mobo review zag dat hoger geheugen vaak issues gaf met het mobo..
- casevoorstel lukt niet, geen externe 5.25" bay voor dvd brander
- voeding kreeg ik ook al opmerking over, kan iets lichter en mss goedkoper

bedankt.

..back to the drawing board! :)

[ Voor 40% gewijzigd door ovek op 20-02-2020 11:04 ]

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
@ovek Er zit een 5.25" bay achter het deurtje ;)

Succes!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:34
Is het geen optie om een moederbord met wifi te pakken?
ik weet dat je liever intel wilt, maar de 3400g is vergelijkbaar met een i5, en lekker snel :)
V&A aangeboden: Samsung 970 Evo Plus 500GB in seal geeft ook een mooie SSD erbij :) (beetje overkill , i know, maar leuke aanbieding :P )
windows licentie kan je vaak online ook kopen.

• nicksxx
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-01 13:03
Windows 10 kun je wel goedkoper krijgen, kun je misschien van dat geld een grote opslag halen :)
en misschien een ryzen 5 3600, die is ook beter met prijs-kwaliteit

[ Voor 26% gewijzigd door nicksxx op 20-02-2020 11:36 ]

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
nicksxx schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:33:
Windows 10 kun je wel goedkoper krijgen, kun je misschien van dat geld een grote opslag halen :)
Een ryzen 5 3600 heeft geen IGPU en is totaal overkill voor wat Wordprocessing... prijs/kwaliteit sla je daar de bal dus helemaal mis...

@ovek Heb je ook al gevraagd hoeveel DVD's hij de laatst jaren nog gebrand heeft? Ik zie echt NIEMAND in mijn omgeving dat nog doen, zowel jong als oud. Een "desktop" voor dit soort basic taken is toch totaal voorbijgesteefd... dit alles kan je perfect met een basic iPad doen (350€... eventueel met klein keyboardje erbij). Dan zit je niet met die bureau met alle randapparatuur, gedaan met typen, iPad in de schuif... Je kan hem ook meenemen, mooi scherm, geen gedoe, ... de voordelen zijn volgens mij véél groter dan het gemis van een oubollige DVD speler/brander...

My 2 cents hé :)

• ovek
DanDGT schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:10:
@ovek Er zit een 5.25" bay achter het deurtje ;)

Succes!
is een 3.5" volgens de specs hoor

• ovek
Inrage schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 12:00:
[...]

Een ryzen 5 3600 heeft geen IGPU en is totaal overkill voor wat Wordprocessing... prijs/kwaliteit sla je daar de bal dus helemaal mis...

@ovek Heb je ook al gevraagd hoeveel DVD's hij de laatst jaren nog gebrand heeft? Ik zie echt NIEMAND in mijn omgeving dat nog doen, zowel jong als oud. Een "desktop" voor dit soort basic taken is toch totaal voorbijgesteefd... dit alles kan je perfect met een basic iPad doen (350€... eventueel met klein keyboardje erbij). Dan zit je niet met die bureau met alle randapparatuur, gedaan met typen, iPad in de schuif... Je kan hem ook meenemen, mooi scherm, geen gedoe, ... de voordelen zijn volgens mij véél groter dan het gemis van een oubollige DVD speler/brander...

My 2 cents hé :)
ik hoor je luid en duidelijk.. maar mijn schoonvader niet.. i tried man.. en de printers moeten er ook op komen.. hij wil zijn desktop op zijn bureau met randapparatuur aangesloten. anders had ik snel een nuc gekozen was 't niet voor dat dvd station.. mss kan ik hem alsnog een extern optisch station aanprijzen.. 😊

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
ovek schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:22:
[...]

is een 3.5" volgens de specs hoor
Er zit gewoon een 5.25" slot vooraan hoor.
https://www.coolermaster....mini-tower/silencio-s400/

• Otto1990
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:20
ovek schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:24:
[...]

ik hoor je luid en duidelijk.. maar mijn schoonvader niet.. i tried man.. en de printers moeten er ook op komen.. hij wil zijn desktop op zijn bureau met randapparatuur aangesloten. anders had ik snel een nuc gekozen was 't niet voor dat dvd station.. mss kan ik hem alsnog een extern optisch station aanprijzen.. 😊
Ik heb vorig jaar een vergelijkbaar systeem voor mijn ouders samengesteld. Bij de Deskmini oplossing uitgekomen. Hier het topic.

De deskmini kan je door middel van de extra usb poorten module en wifi uitbreiding kit naar jouw wens samenstellen. Er is een Intel socket variant mocht je in team blauw zitten. Ik heb daarnaast gekozen voor een 3.5mm module voor evt. geluid.

Je bent met de deskmini optie een stuk goedkoper uit. Belangrijk, aangezien ik lees dat je nog een scherm wil aanschaffen.

Betreft CD/DVD speler zo'n externe USB brander kopen voor 10'tje zoals meerdere mensen al aangeven.

Mijn ouders zijn helemaal happy, vooral omdat ze dachten 1000e uit te geven en nu met minder dan de helft al klaar waren. Plus het staat allemaal netjes weggewerkt dus meer bureau m2 :+

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
ovek schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:55:
[...]

- Dat begrijp ik maar ik kies voor een intel, dat mag toch nog steeds hoop ik? :)
- ik begrijp het punt van je wifi kaartje niet, prijs scheelt enkele luttele euro's en is in een pak minder winkels te verkrijgen, momenteel kan ik alles bij 1 shop verkrijgen
De link naar de wifi kit is een reactie op de wens een ingebouwde Wi-Fi te hebben ipv een dongle. En ja, Intel mag nog steeds, maar je doet je schoonvader tekort qua prijs prestatie verhouding. :)

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
nicksxx schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:33:
Die goedkopere licenties moet je gewoon niet doen. Ik neem aan dat het voor de vader van TS gewoon moet werken. Dan zit je er echt niet op te wachten dat je Windows licentie opeens deactiveert. Tenminste de meeste goedkope licenties zijn gewoon volumelicenties. Ik heb al eens meegemaakt dat de licentie opeens gedeactiveerd werd. Dat was toen ik nog voor SAH werkte. Van het geld dat die klant kwijt was, kon ze al bijna een OEM-licentie kopen. Oja, uiteindelijk was het niet gelukt, want ik moest van het hoofdkantoor MS bellen en het lukte me maar niet om via de robot de licentie te activeren. Later stond ik meerdere minuten (misschien wel 20) in de wacht om een persoon te spreken, waarna ik maar opgehangen heb. Tenzij TS tijd heeft om het te fixen, wordt het anders toch een erg dure licentie.

[ Voor 14% gewijzigd door hoi1234 op 20-02-2020 15:13 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
Ik heb voor een vriend laatst een refurbished dell OptiPlex 3040 micro aangeschaft met een i5 6500T, 8GB RAM, 256GB SSD met daarop Windows 10 en Office 2019 voor 250 euro. Heeft wifi en Bluetooth. Heeft een externe voeding (ala laptop). Hij gebruikt hem alleen voor mail, internet en wat textverwerking. Kan voor zulke doeleinden nog wel 10 jaar mee dus (net zoals z'n vorige pc van 12 jaar oud :) ). Is een heel klein dingetje (18x18x4 cm) maar wel lekker stil en erg snel.
Weet niet of dat een idee is? Een dvd drive kun je namelijk ook als externe versie kopen voor een paar 10tjes.

• ovek
Baloes schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 16:29:
Ik heb voor een vriend laatst een refurbished dell OptiPlex 3040 micro aangeschaft met een i5 6500T, 8GB RAM, 256GB SSD met daarop Windows 10 en Office 2019 voor 250 euro. Heeft wifi en Bluetooth. Heeft een externe voeding (ala laptop). Hij gebruikt hem alleen voor mail, internet en wat textverwerking. Kan voor zulke doeleinden nog wel 10 jaar mee dus (net zoals z'n vorige pc van 12 jaar oud :) ). Is een heel klein dingetje (18x18x4 cm) maar wel lekker stil en erg snel.
Weet niet of dat een idee is? Een dvd drive kun je namelijk ook als externe versie kopen voor een paar 10tjes.
waar koop je zoiets dan? of mag je niet afverteren hier :s

• ovek
Otto1990 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 13:36:
[...]

Ik heb vorig jaar een vergelijkbaar systeem voor mijn ouders samengesteld. Bij de Deskmini oplossing uitgekomen. Hier het topic.

De deskmini kan je door middel van de extra usb poorten module en wifi uitbreiding kit naar jouw wens samenstellen. Er is een Intel socket variant mocht je in team blauw zitten. Ik heb daarnaast gekozen voor een 3.5mm module voor evt. geluid.

Je bent met de deskmini optie een stuk goedkoper uit. Belangrijk, aangezien ik lees dat je nog een scherm wil aanschaffen.

Betreft CD/DVD speler zo'n externe USB brander kopen voor 10'tje zoals meerdere mensen al aangeven.

Mijn ouders zijn helemaal happy, vooral omdat ze dachten 1000e uit te geven en nu met minder dan de helft al klaar waren. Plus het staat allemaal netjes weggewerkt dus meer bureau m2 :+
is het dan uiteindelijk de hardware geworden op je eerste post of waren er nog wijzigingen?
nvm. ik zie dat je voor de 2400g ging met 16GB RAM :)

zou je eventueel kunnen een pic tonen van die rear audio cable langs buiten?

[ Voor 5% gewijzigd door ovek op 21-02-2020 11:00 ]

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:59

YES

Moderator General Chat
ovek schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 06:58:
[...]

Hier staan er een heleboel, dit is tweedehands en niet refurbished. Even goed filteren op wat je wil en kijken of er iets tussen zit wat je bevalt.
https://tweakers.net/categorie/713/pcs/aanbod/

In de reguliere pricewatch worden tegenwoordig ook refurbished artikelen getoond maar dan moet je wat geluk hebben dat dit voor de specifieke desktop die jij wil het geval is.

Nog even met betrekking tot wat je schoonvader "per se" wil en waar jij hem niet in op andere gedachten kan brengen. Mijn schoonouders hebben deze neiging ook, maar verwachten wel altijd mijn hulp bij van alles met betrekking tot computers/tablets/telefoon. Ze hadden een heel oud en slecht mailprogramma, waar ze echt vanaf moesten, maar dat wilden ze niet. Toen heb ik gewoon aangegeven ze dan daarmee niet meer te kunnen helpen. Did the trick, bij het eerste het beste serieuze probleem wilden ze over :+

Maar dat is natuurlijk ook per situatie anders. Dus hopelijk vind je een mooi systeem voor hem d:)b

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:34
Wat soms ook goed werkt is een alternatief geven. Hij gebruikt zijn dvd's voor? Muziek installatie? Films? Auto? Adhv deze info kan je hem up to date brengen met de nieuwste state of the art. Stuk sneller en betere kwaliteit. Hoeft ie maar 2x te ervaren en hij zal look over zijn.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:59

YES

Moderator General Chat
@ovek Ik ben zelf even aan het klikken gegaan in de pricewatch en kom deze twee kasten tegen die binnen budget vallen. Heel erg compact is het niet maar voor de rest voldoet het volgens mij wel:
i3 processor
8 GB geheugen
250 GB SSD
WiFi
6x USB
VGA aansluiting
En als kers op de taart: een DVD brander!

Verder zit er al Windows 10 Pro bij ook.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Acer denk ik, die heeft net wat meer aansluitmogelijkheden (USB en schermen, mocht je schoonvader ooit twee beeldschermen willen :P ).

1PC'sAcer Veriton X2660G (DT.VR0EG.019)€ 565,78€ 565,78
1PC'sLenovo V530-15ICR (11BH0009GE, Qwertz toetsenbord)€ 560,-€ 560,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.125,78

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
ovek schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 06:58:
[...]

Ik had hem 2e hands hier gekocht : https://www.marktplaats.n...e656940d2&previousPage=lr

Nou is dit eerder 2e hands dan refurbished maar ik heb zelf goede ervaringen met MP met dit soort bedrijfjes. Reviewsysteem van tegenwoordig (en zelf blijven nadenken natuurlijk :) ) lijkt aardig te werken.

Eventueel kun je ook gaan voor nieuw natuurlijk : https://www.dell.com/nl-n...o/spd/optiplex-3070-micro

• Otto1990
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:20
ovek schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:36:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuw toestel voor m'n schoonvader, deze doet gewoon aan basic textverwerking met Word, Excel.
Surfen via Chrome en Mailen in Outlook.
Huidige toestel is 9 jaar oud en dringend aan vervanging toe.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kreeg mee dat het rond de €600 mag kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee oude printers via USB die hopelijk nog zullen printen op windows 10.
Momenteel wifi via D-link usb dongle wat ik nu liever door een ingebouwd wifi kaartje wil vervangen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU voor textverwerkende software, HD/SSD >= 250GB, 8GB RAM, usb poorten >= 5, huidig scherm enkel via VGA, DVD brander.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel cpu; persoonlijke voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst een µATX systeem, groter is niet nodig en kleiner lukt niet zoals een NUC door bvb DVD drive.
MoBo mag graag ook hdmi voor eventuele toekomstige investering in nieuwe monitor.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af of dit alles volgens jullie samenwerkt, cpu met mobo en rams?
Case voldoende om ùATX in te bouwen maar moeilijke stock, vind niet meteen een alternatief naar kwalititeit/prijs/look, voorstellen?
Heeft iemand een beter voorstel voor een alternatief/beter onderdeel naar ervaring, zonder exponentiële prijsstijgingen?

1ProcessorsIntel Core i3-8100 Boxed€ 119,40€ 119,40
1MoederbordenGigabyte GA-H110M-S2H€ 59,67€ 59,67
1BehuizingenCooler Master Silencio 352€ 60,95€ 60,95
1NetwerkadaptersIntel Dual Band Wireless-AC 8265€ 21,-€ 21,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13€ 46,47€ 46,47
1Optische drivesLG GH24NSD1€ 14,-€ 14,-
1VoedingenCorsair SF450€ 84,90€ 84,90
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 69,99€ 69,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 581,88

Alvast bedankt voor jullie mening!

*** UPDATE 21/02

Na jullie reviews heb ik nog eens gesproken met 'pappie' en we zijn tot de conclusie gekomen dat een externe dvd brander mss wel een oplossing is voor laag gebruik.

@Otto1990 's build voor zijn ouders lijkt mij wel een stevige kanshebber, ik durf zelf de ryzen eens te proberen, ik ben ook voor de 2400g gegaan met de rams uit zijn ontvangen voorstellen, ik ga er van uit dat dit ook zijn update zou geweest zijn.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 152,72€ 152,72
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 79,-€ 79,-
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 72,90€ 72,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 617,67

Azerty winkelmandje:
https://azerty.nl/basket/...xO2k6MjkyMTU4NTtpOjE7fQ==

we komen wel op een 700€ nu met alles er op en er aan, wat denken jullie hier van kerels? windows kan eventueel op een andere manier .. mijn msdn licentie zal er nog wel één hebben denk ik. zolang ik niet van job verander :D
*EDIT* Als 2e hands een optie is die setup van @Baloes doen ziet er top uit.

Ik ben uiteindelijk voor de 2200G gegaan. Dit omdat het voordeel tussen de twee vooral op het APU gebied ligt. Er wordt niets grafisch intensief gedaan met de computer vandaar de keuze voor de stukken voordeligere 2200G. Ook in jouw geval van toepassing?

Die audio cable, en de rest van de modules, kan je goed zien op de bodem van deze pagina. Zit bevestigd in de backplate naast de io plate

Heb nog een paar adviezen voor deze build:

1. Gebruik de meegeleverde ryzen stealth koeler ipv de stock deskmini koeler. Je zal hiervoor de plastic ring van de wraith stealth moeten verwijderen. Dit is een eenvoudig operatie zodat het net past. Scheelt een hoop geluid en brengt een koeler systeem; top omdat je daarmee de aanschaf van een stillere koeler bespaart.

2. Ik zie de extra deskmini USB poorten niet in je azerty mandje. Aanrader aangezien je van alles gaat aansluiten.

3. Het door jou gekozen RAM past niet. Er is SO DIMM form RAM nodig. Deze heb ik gebruikt.

4.. Je kan prima een goedkope windows licentie gebruiken naar mijn mening. Je kan de expiration date van je licenties inzien dus het gaat geen verassing zijn wanneer die verloopt. W10 stuurt zelfs waarschuwingen als de datum nadert. In het geval dat een licentie "zomaar verdwijnt" ben je sowieso het bokje. Of je er nou 100 of 10e voor betaalt hebt...

Succes!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54
1. Ga voor de Ryzen 3 3200G in plaats van de Ryzen 5 2400G. De eerste is zelfs beter voor relatief lichte toepassingen, de Ryzen 5 2400G is enkel sneller in zware toepassingen, en vooral, de Ryzen 3 3200 is een stuk goedkoper.

2. Gaat je schoonvader nog andere zaken met de pc doen dan mailen, surfen, Word en Excel? Als dat niet of nauwelijks het geval is, heeft hij aan een SSD van 250 GB meer dan genoeg. 500 GB is enkel nuttig als hij ook veel films of zo gaat opslaan. Als je rekent dat een Excel-bestand gemiddeld 2,5 MB is, betekent dit dat hij op 125 GB 50.000 bestanden kan opslaan. Als hij er effectief elke dag 10 opslaat, duurt het 12 tot 14 jaar voor de helft van zijn schijf vol staat. Lijkt mij voldoende, niet?

3. En tot slot zie ik voor zijn gebruik het nut van 16 GB RAM ook niet. 4 zou ik niet doen, wegens te krap, maar 8 GB is prima voor zijn doeleinden.

Punt 1 is een besparing van € 60, punt 2 is een besparing van € 25, en punt 3 ongeveer € 35. Dat betekent een totale besparing van ca. € 120. Daarmee moet het mogelijk zijn om max. € 600 uit te geven.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,85

• ovek
Otto1990 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:20:
[...]

*EDIT* Als 2e hands een optie is die setup van @Baloes doen ziet er top uit.

Ik ben uiteindelijk voor de 2200G gegaan. Dit omdat het voordeel tussen de twee vooral op het APU gebied ligt. Er wordt niets grafisch intensief gedaan met de computer vandaar de keuze voor de stukken voordeligere 2200G. Ook in jouw geval van toepassing?

Die audio cable, en de rest van de modules, kan je goed zien op de bodem van deze pagina. Zit bevestigd in de backplate naast de io plate

Heb nog een paar adviezen voor deze build:

1. Gebruik de meegeleverde ryzen stealth koeler ipv de stock deskmini koeler. Je zal hiervoor de plastic ring van de wraith stealth moeten verwijderen. Dit is een eenvoudig operatie zodat het net past. Scheelt een hoop geluid en brengt een koeler systeem; top omdat je daarmee de aanschaf van een stillere koeler bespaart.

2. Ik zie de extra deskmini USB poorten niet in je azerty mandje. Aanrader aangezien je van alles gaat aansluiten.

3. Het door jou gekozen RAM past niet. Er is SO DIMM form RAM nodig. Deze heb ik gebruikt.

4.. Je kan prima een goedkope windows licentie gebruiken naar mijn mening. Je kan de expiration date van je licenties inzien dus het gaat geen verassing zijn wanneer die verloopt. W10 stuurt zelfs waarschuwingen als de datum nadert. In het geval dat een licentie "zomaar verdwijnt" ben je sowieso het bokje. Of je er nou 100 of 10e voor betaalt hebt...

Succes!
top info kerel, je bent een held! :)
zeker die 2 extra usb aansluitingen, mooie tip

• ovek
LievenD schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 00:03:
1. Ga voor de Ryzen 3 3200G in plaats van de Ryzen 5 2400G. De eerste is zelfs beter voor relatief lichte toepassingen, de Ryzen 5 2400G is enkel sneller in zware toepassingen, en vooral, de Ryzen 3 3200 is een stuk goedkoper.

2. Gaat je schoonvader nog andere zaken met de pc doen dan mailen, surfen, Word en Excel? Als dat niet of nauwelijks het geval is, heeft hij aan een SSD van 250 GB meer dan genoeg. 500 GB is enkel nuttig als hij ook veel films of zo gaat opslaan. Als je rekent dat een Excel-bestand gemiddeld 2,5 MB is, betekent dit dat hij op 125 GB 50.000 bestanden kan opslaan. Als hij er effectief elke dag 10 opslaat, duurt het 12 tot 14 jaar voor de helft van zijn schijf vol staat. Lijkt mij voldoende, niet?

3. En tot slot zie ik voor zijn gebruik het nut van 16 GB RAM ook niet. 4 zou ik niet doen, wegens te krap, maar 8 GB is prima voor zijn doeleinden.

Punt 1 is een besparing van € 60, punt 2 is een besparing van € 25, en punt 3 ongeveer € 35. Dat betekent een totale besparing van ca. € 120. Daarmee moet het mogelijk zijn om max. € 600 uit te geven.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 487,85
besparingspunten zijn zeker te overwegen, vond het idd al een beetje hoog in prijs worden.. bedankt!

we zitten momenteel op een 620€ bij deze winkel, dat lijkt mij zeer mooi voor wat er allemaal bij is.
https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNzk0OTtpOjE7fQ==

Bestelling geplaatst, update op eerste post, topic afgewerkt, thanks tweakers!

[ Voor 4% gewijzigd door ovek op 22-02-2020 12:13 ]

Pagina: 1