Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuw toestel voor m'n schoonvader, deze doet gewoon aan basic textverwerking met Word, Excel.
Surfen via Chrome en Mailen in Outlook.
Huidige toestel is 9 jaar oud en dringend aan vervanging toe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kreeg mee dat het rond de €600 mag kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee oude printers via USB die hopelijk nog zullen printen op windows 10.
Momenteel wifi via D-link usb dongle wat ik nu liever door een ingebouwd wifi kaartje wil vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU voor textverwerkende software, HD/SSD >= 250GB, 8GB RAM, usb poorten >= 5, huidig scherm enkel via VGA, DVD brander.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel cpu; persoonlijke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst een µATX systeem, groter is niet nodig en kleiner lukt niet zoals een NUC door bvb DVD drive.
MoBo mag graag ook hdmi voor eventuele toekomstige investering in nieuwe monitor.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af of dit alles volgens jullie samenwerkt, cpu met mobo en rams?
Case voldoende om ùATX in te bouwen maar moeilijke stock, vind niet meteen een alternatief naar kwalititeit/prijs/look, voorstellen?
Heeft iemand een beter voorstel voor een alternatief/beter onderdeel naar ervaring, zonder exponentiële prijsstijgingen?
Alvast bedankt voor jullie mening!
*** UPDATE 21/02
Na jullie reviews heb ik nog eens gesproken met 'pappie' en we zijn tot de conclusie gekomen dat een externe dvd brander mss wel een oplossing is voor laag gebruik.
@Otto1990 's build voor zijn ouders lijkt mij wel een stevige kanshebber, ik durf zelf de ryzen eens te proberen, ik ben ook voor de 2400g gegaan met de rams uit zijn ontvangen voorstellen, ik ga er van uit dat dit ook zijn update zou geweest zijn.
Azerty winkelmandje:
https://azerty.nl/basket/...xO2k6MjkyMTU4NTtpOjE7fQ==
we komen wel op een 700€ nu met alles er op en er aan, wat denken jullie hier van kerels? windows kan eventueel op een andere manier .. mijn msdn licentie zal er nog wel één hebben denk ik. zolang ik niet van job verander
*** UPDATE 22/02
Na nogmaals alle zeer welgekomen opmerkingen doorvaren te hebben zijn we tot de consensus gekomen; de bestelling!
in het winkelmandje zijn nog wat extra dingen geselecteerd zoals een kabeltje, wat installatiekosten etc .. ik kom op €620 wat de ingeschatte/voorgestelde prijs was, nice!
https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNzk0OTtpOjE7fQ==
Nogmaals hartelijk bedankt voor alle hulp en jullie vrije tijd voor de assistentie tot aankoop.
Nieuw toestel voor m'n schoonvader, deze doet gewoon aan basic textverwerking met Word, Excel.
Surfen via Chrome en Mailen in Outlook.
Huidige toestel is 9 jaar oud en dringend aan vervanging toe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kreeg mee dat het rond de €600 mag kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee oude printers via USB die hopelijk nog zullen printen op windows 10.
Momenteel wifi via D-link usb dongle wat ik nu liever door een ingebouwd wifi kaartje wil vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU voor textverwerkende software, HD/SSD >= 250GB, 8GB RAM, usb poorten >= 5, huidig scherm enkel via VGA, DVD brander.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel cpu; persoonlijke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst een µATX systeem, groter is niet nodig en kleiner lukt niet zoals een NUC door bvb DVD drive.
MoBo mag graag ook hdmi voor eventuele toekomstige investering in nieuwe monitor.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik vroeg me af of dit alles volgens jullie samenwerkt, cpu met mobo en rams?
Case voldoende om ùATX in te bouwen maar moeilijke stock, vind niet meteen een alternatief naar kwalititeit/prijs/look, voorstellen?
Heeft iemand een beter voorstel voor een alternatief/beter onderdeel naar ervaring, zonder exponentiële prijsstijgingen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-8100 Boxed | € 119,40 | € 119,40 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 59,67 | € 59,67 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Netwerkadapters | Intel Dual Band Wireless-AC 8265 | € 21,- | € 21,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,50 | € 105,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13 | € 46,47 | € 46,47 |
| 1 | Optische drives | LG GH24NSD1 | € 14,- | € 14,- |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 69,99 | € 69,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 581,88 | ||
Alvast bedankt voor jullie mening!
*** UPDATE 21/02
Na jullie reviews heb ik nog eens gesproken met 'pappie' en we zijn tot de conclusie gekomen dat een externe dvd brander mss wel een oplossing is voor laag gebruik.
@Otto1990 's build voor zijn ouders lijkt mij wel een stevige kanshebber, ik durf zelf de ryzen eens te proberen, ik ben ook voor de 2400g gegaan met de rams uit zijn ontvangen voorstellen, ik ga er van uit dat dit ook zijn update zou geweest zijn.
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 152,72 | € 152,72 |
| 1 | USB, audio en video-hubs | Sharkoon 4-Poort USB 3.0 Aluminium Hub Zwart | € 12,99 | € 12,99 |
| 1 | Barebones | ASRock DeskMini A300 | € 142,- | € 142,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,50 | € 105,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Optische drives | LG GP57EB40 | € 23,51 | € 23,51 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 512GB | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Overige componenten | ASRock DeskMini WiFi Kit | € 29,05 | € 29,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,67 | ||
Azerty winkelmandje:
https://azerty.nl/basket/...xO2k6MjkyMTU4NTtpOjE7fQ==
we komen wel op een 700€ nu met alles er op en er aan, wat denken jullie hier van kerels? windows kan eventueel op een andere manier .. mijn msdn licentie zal er nog wel één hebben denk ik. zolang ik niet van job verander
*** UPDATE 22/02
Na nogmaals alle zeer welgekomen opmerkingen doorvaren te hebben zijn we tot de consensus gekomen; de bestelling!
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | USB, audio en video-hubs | Sharkoon 4-Poort USB 3.0 Aluminium Hub Zwart | € 12,99 | € 12,99 |
| 1 | Barebones | ASRock DeskMini A300 | € 142,- | € 142,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech K120 (Azerty BE) | € 12,95 | € 12,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT2K4G4SFS824A | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Optische drives | LG GP57EB40 | € 23,51 | € 23,51 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Overige componenten | ASRock DeskMini WiFi Kit | € 29,05 | € 29,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 395,30 | ||
in het winkelmandje zijn nog wat extra dingen geselecteerd zoals een kabeltje, wat installatiekosten etc .. ik kom op €620 wat de ingeschatte/voorgestelde prijs was, nice!
https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNzk0OTtpOjE7fQ==
Nogmaals hartelijk bedankt voor alle hulp en jullie vrije tijd voor de assistentie tot aankoop.
[ Voor 57% gewijzigd door ovek op 22-02-2020 12:12 ]