Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Henk en Ingrid gaan Barebones <€1000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Otto1990
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Systeem is voor mijn ouders. Ze willen een systeem waar zij de komende 6-8 jaar mee vooruit kunnen om basic computerzaken vlot te kunnen uitvoeren. Zij gaan het gebruiken om te internetten, foto/film bekijken en als opslag, MS Office, muziek af te spelen, en zeer licht te gamen (board games steel panthers etc niks grafisch geils)

Wat mag het systeem gaan kosten?

1000e maar dat is veel te hoog volgens mij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een 24" monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kies voor een APU omdat deze ook grafisch uit de voeten kan indien nodig.

Ik voeg de deskmini wifi kit voor de wifi + deskmini rear audio cable om speakers aan te sluiten (zie mandje azerty)

Laat door Azerty de CPU plaatsen en BIOS updaten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken. Wel voorkeuren voor onderdelen die duurzaam zijn; het moet allemaal langer meekunnen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een ssd, minimaal 500GB geheugen

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]

Het is voor mij 5+ jaar geleden dat ik een PC bouwde. Ik kom nieuwe termen tegen, NVME M.2 blabla. Ik heb mij zo goed mogelijk ingelezen en ben via de ASrock support site https://www.asrock.com/ne...%20A300%20Series/#Support zover gekomen.

Zou graag willen weten of 1. deze build technisch "klopt"; passen de onderdelen op elkaar?

2. dit een goede build is voor mijn doel. Kunnen er onderdelen beter?

Dank voor het lezen en meedenken chapeau _/-\o_

Azerty mandje totaal EUR 437,64:

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToyOTIxNTg1O2k6MTt9

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 79,05€ 79,05
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 142,50€ 142,50
2Geheugen internCrucial CT8G4SFS824A€ 29,31€ 58,62
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 60,96€ 60,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 341,13

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:05
Omdat de pc lang mee moet zou ik er 16 GB RAM in stoppen, verder lijkt het me prima als ze geen enorme hoeveelheid foto's en video's hebben

• yhk123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-03-2021
Zou je niet gelijk Windows licentie erbij zetten?

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Kleinigheidje, maar jouw monitor kan geen HDMI hebben? Want display port is dan ook alleen voor pc, al het andere gebruikt HDMI. M.a.w. als hij HDMI accepteerd kun je er nog wat mee en ergens anders op aansluiten indien nodig.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik zou er 16GB RAM van maken, en toch een wat krachtigere CPU. Deze CPU is voor nu leuk, maar over een jaar of 5 zal hij wellicht te kort gaan schieten. Plus; je weet nooit wat ze in de toekomst meer willen gaan doen.

Je hebt het budget er voor.

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:07
Ik heb net voor mijn ouders iets vergelijkbaars samengesteld.
Ik heb conform hier al boven vermeld wel gekozen voor de 2400g en voor 16 GB RAM.
Kom je 70 euro duurder uit ofzo.

Reden voor het eerste is iets meer future proof zijn.
Reden voor dat laatste is dat Ryzen erg RAM afhankelijk is en in de meeste gevallen bij in de toekomst uitbreiden van 2 naar 4 dimms de snelheid keldert. Op de QVL vind je doorgaans alleen support voor 2 dimms met behoud van een nette snelheid.

Ik heb deze genomen: CMK16GX4M2B3000C15

Succes!

Edit: prijs klopte niet

[ Voor 7% gewijzigd door Masterlans op 10-07-2019 08:57 ]

• Chielemans
  • Laatst online: 16-11 16:20
Een ssd, minimaal 500GB geheugen..

Geheugen of opslag?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Luchtbakker schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:57:
Ik zou er 16GB RAM van maken, en toch een wat krachtigere CPU. Deze CPU is voor nu leuk, maar over een jaar of 5 zal hij wellicht te kort gaan schieten. Plus; je weet nooit wat ze in de toekomst meer willen gaan doen.

Beetje marge is nooit verkeerd, maar investeren in iets wat je in de toekomst misschien wel of niet nodig hebt, is in de toekomst waarschijnlijk alweer voor de helft verouderd. Mogelijk een paar tientjes meer voor een Ryzen 5 is gezien het budget prima te doen.

M'n pa is al aan z'n derde i7 laptop in jaren. En nog steeds wacht ik op een goede browser voor hem die voor de volle 100% gebruik maakt van acht of meer cores. :+

Verder zou ik nog even een goede aftermarket koeler erbij doen. Nu we het over koeling hebben, het is een wat lastige case wat warmte betreft door ruimtegebrek. Met meer geluidsproductie tot gevolg.

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-11 21:16
Chielemans schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:33:
Een ssd, minimaal 500GB geheugen..

Geheugen of opslag?
Volgens mij kun je dat er zelf prima uit opmaken...

Voor de doeleinden van de pc zal 8GB RAM wel voldoende zijn, ook over een paar jaar vermoed ik. Je kunt eventueel een Ryzen 5 erin zetten, maar de Ryzen 3 is al redelijk snel.

[ Voor 25% gewijzigd door jetspiking op 10-07-2019 10:13 ]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Is een laptop niet veel praktischer in dit geval in plaats van een hele PC opstelling?

Zolang er geen speciale eisen zijn, zoals een gaming videokaart e.d. zou ik eerder een laptop adviseren, eventueel een wat grotere 17".

Na gebruik kan het ding weer in de la en zit je niet met zo'n hele kantooropstelling in huis. De performance van een laptop is voor Henk en Ingrid meestal meer dan voldoende, mits hij niet vol komt te staan met bloatware en rotzooi, maar dat een oplossing met meer brute kracht een beetje symptoombestrijding is.

[ Voor 53% gewijzigd door Fairy op 10-07-2019 10:17 . Reden: typo ]

• jetspiking
Fairy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:12:
Is een laptop niet veel praktischer in dit geval in plaats van een hele PC opstelling?

Zolang er geen speciale eisen zijn, zoals een gaming videokaart e.d. zou ik eerder een laptop adviseren, eventueel een wat grotere 17".

Na gebruik kan het ding weer in de la en zit je niet met zo'n hele kantooropstelling in huis.
Nadeel van laptops blijft wel dat ze vaak relatief een stuk duurder zijn voor het behalen van dezelfde snelheid als een pc. Daarnaast kan een Barebone indien nodig ook wel even makkelijk opgeruimd worden, in verband met de kleine omvang en het gewicht.

Als de pc niet mee hoeft zou ik persoonlijk een laptop niet overwegen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

jetspiking schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Nadeel van laptops blijft wel dat ze vaak relatief een stuk duurder zijn voor het behalen van dezelfde snelheid als een pc. Daarnaast kan een Barebone indien nodig ook wel even makkelijk opgeruimd worden, in verband met de kleine omvang en het gewicht.

Als de pc niet mee hoeft zou ik persoonlijk een laptop niet overwegen.
Zij gaan het gebruiken om te internetten, foto/film bekijken en als opslag, MS Office, muziek af te spelen, en zeer licht te gamen (board games steel panthers etc niks grafisch geils)
Ik zie hier eigenlijk niets wat vanaf een i3 laptopje niet mogelijk zou zijn. Maak er een i5 van en hij is al redelijk futureproof.

Ik ben zelf ICT'er, heb een i7 laptop uit 2013 en ik heb tot op heden nog nooit de behoefte gehad in een snellere laptop want ik merk niets van vertragingen tot op heden. Het lijkt allemaal niet meer zo hard te gaan met de achteruitgang in snelheid en dat is voornamelijk te danken aan de komst van SSD's. Die zijn de grootste factor als het om snelheid gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 10-07-2019 10:20 ]

• jetspiking
Fairy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:18:
[...]

[...]
.

Ik zie hier eigenlijk niets wat vanaf een i3 laptopje niet mogelijk zou zijn.
Dat is waar, maar zie er maar is 8GB ram in te krijgen, dan zit je alweer op €500. Daar krijg je een veel snellere pc voor. Ik denk daarom dat het vooral een overweging moet zijn of ze portability belangrijk vinden.

Een PC blijft daarnaast beter onderhoudbaar en gaat sowieso naar mijn ervaring langer mee.

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03

Wellicht ook goed om rekening te houden met de socket die in je Barebone zit (of hij 'futureproof' is). Mijn laatst samengestelde pc is alweer 10 jaar geleden (dus mijn kennis over sockets is totaal niet up-to-date), maar het is nooit verkeerd om te kijken of je niet beter een barebone met een nieuwere socket kan kopen (waar in de toekomst ook nog processors voor worden gemaakt). Nu weet ik niet of de AM4 dit wel/niet is, maar het is zeker handig om in gedachten te houden bij het uitkiezen van een barebone.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
[...]

[...]
.

Ik zie hier eigenlijk niets wat vanaf een i3 laptopje niet mogelijk zou zijn. Maak er een i5 van en hij is al redelijk futureproof.

Ik ben zelf ICT'er, heb een i7 laptop uit 2013 en ik heb tot op heden nog nooit de behoefte gehad in een snellere laptop want ik merk niets van vertragingen tot op heden. Het lijkt allemaal niet meer zo hard te gaan met de achteruitgang in snelheid en dat is voornamelijk te danken aan de komst van SSD's. Die zijn de grootste factor als het om snelheid gaat.
Behalve er 8 jaar mee vooruit kunnen. Jij zit nu met een 6 jaar oude i7 dat is iets anders dan een 8 jaar oude i3. Dan zou je het nu hebben over een dual core i3 2300 op 2GHz. Dan kan je je afvragen hoe goed die nog zou zijn.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 11:08
Gezien de context, zou ik je adviseren om voor een laptop te gaan. Het geeft je ouders flexibiliteit waar ze willen zitten. Het neemt niet teveel ruimte in. Het is meestal beter supported en onderhouden. Sterker nog, gezien de context begin ik steeds meer mensen een Chromebook te adviseren. Die dingen zijn veel veiliger en beter te onderhouden dan die pleuris windows dozen.. Mijn schoonmoeder komt eens in de zoveel tijd langs met haar laptop en dan mag ik onderhoud gaan plegen. Er zijn Lada's die er beter uitzien dan wat mijn schoonmoeder met haar laptop weet uit te halen. :-) Ja, het voelt raar, want je stelt het niet zelf samen, maar je krijgt er een hele competente laptop voor terug, met touchscreen en het raakt niet geinfecteerd met allerlei meuk.

• Vossie94
[...]

[...]

Zeker ook mee eens. Laatst voor m'n zusje een Elitebook met i5 en 4 GB geheugen voor 140 euro gekocht bij de usedproducts winkel. Laptop is al bijna 10 jaar oud, maar voor mijn zusje prima te doen voor het gebruik van SPSS/word/chrome/etc. Ze gaf aan dat hij zelfs sneller was dan haar 'oude' laptop van een paar jaar oud met crappy i3/celeron processor (weet even niet meer exact wat het was, maar in ieder geval niet veel soeps). Het enige was dat hij een slechte batterij had (is te vervangen), maar voor de rest nog een prima ding. Natuurlijk kun je barebones/desktop pc's ook tweedehands kopen; hier heb je vaak nog meer waar voor je geld en het voordeel is dat je hier vaak vrijwel alle hardware zelf nog kunt vervangen (in tegenstelling tot een laptop).

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
@Raindeer Het feit dat je het over "pleuris windows dozen" hebt, vertelt mij al genoeg over hoe je over Windows denkt. ;)

Niet iedereen wil op een Chromebook werken, daar moeten ze ook aan wennen. Daarnaast willen ze waarschijnlijk helemaal geen laptop.
Wellicht hebben ze gewoon een computerbureautje staan en het 24 inch scherm. Die laatste redt je niet met een laptop en als je toch het scherm al hebt staan. Dan is die ruimte grotendeels toch al voor de pc.
Dan kun je er net zo goed een klein formaat pc neer zetten.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Vossie94 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:27:
[...]

Zeker ook mee eens. Laatst voor m'n zusje een Elitebook met i5 en 4 GB geheugen voor 140 euro gekocht bij de usedproducts winkel. Laptop is al bijna 10 jaar oud, maar voor mijn zusje prima te doen voor het gebruik van SPSS/word/chrome/etc. Ze gaf aan dat hij zelfs sneller was dan haar 'oude' laptop van een paar jaar oud met crappy i3/celeron processor (weet even niet meer exact wat het was, maar in ieder geval niet veel soeps). Het enige was dat hij een slechte batterij had (is te vervangen), maar voor de rest nog een prima ding. Natuurlijk kun je barebones/desktop pc's ook tweedehands kopen; hier heb je vaak nog meer waar voor je geld en het voordeel is dat je hier vaak vrijwel alle hardware zelf nog kunt vervangen (in tegenstelling tot een laptop).
Ja, dat is dus een Elitebook. Een zakelijk topmodel. Daar zit inderdaad wel wat pit in. Echter gaat zo'n systeem het qua hardwarestandaarden niet nog eens 8 jaar volhouden, dat gaat gewoon niet meer ondersteund worden. Als je zo lang door wilt gaan, moet je nieuw kopen. En een elitebook komt gemakkelijk uit op 1.5 tot 2x het maximale budget, wat al overdreven ruim is.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Of een leuke all in one. Wel ouderwets aan het bureau computeren maar geen gedoe met kabels.

• Otto1990
Dank voor de goede reacties allen!
martyw schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 06:15:
Omdat de pc lang mee moet zou ik er 16 GB RAM in stoppen, verder lijkt het me prima als ze geen enorme hoeveelheid foto's en video's hebben
Eens!
yhk123 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 06:20:
Zou je niet gelijk Windows licentie erbij zetten?
Goede toevoeging. Ik ga een goedkope OEM W10 home licentie erbij halen.
Fore! schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:41:
Kleinigheidje, maar jouw monitor kan geen HDMI hebben? Want display port is dan ook alleen voor pc, al het andere gebruikt HDMI. M.a.w. als hij HDMI accepteerd kun je er nog wat mee en ergens anders op aansluiten indien nodig.
Super ja je hebt gelijk HDMi is veelzijdiger. Ze hebben een Dell UltraSharp 2408WFP daar zit HDMI op.

Dan neem ik de 2400g
Masterlans schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:50:
Ik heb net voor mijn ouders iets vergelijkbaars samengesteld.
Ik heb conform hier al boven vermeld wel gekozen voor de 2400g en voor 16 GB RAM.
Kom je 70 euro duurder uit ofzo.

Reden voor het eerste is iets meer future proof zijn.
Reden voor dat laatste is dat Ryzen erg RAM afhankelijk is en in de meeste gevallen bij in de toekomst uitbreiden van 2 naar 4 dimms de snelheid keldert. Op de QVL vind je doorgaans alleen support voor 2 dimms met behoud van een nette snelheid.

Ik heb deze genomen: CMK16GX4M2B3000C15

Succes!

Edit: prijs klopte niet
_/-\o_ Ga ik voor de 2400G icm het door jou aanbevolen geheugen
jetspiking schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Dat is waar, maar zie er maar is 8GB ram in te krijgen, dan zit je alweer op €500. Daar krijg je een veel snellere pc voor. Ik denk daarom dat het vooral een overweging moet zijn of ze portability belangrijk vinden.

Een PC blijft daarnaast beter onderhoudbaar en gaat sowieso naar mijn ervaring langer mee.
De laptop vs desktop vraag heb ik ook gesteld. De voorkeur gaat uit naar een desktop omdat ze wanneer ze de deur uitgaan hun Ipad meenemen. Ze zien daarom geen meerwaarde in een laptop.

In mijn ervaring gaan desktops langer mee dan laptops en de prijs is ook in het voordeel van een desktop. Bovendien kan je in die uitzonderlijke gevallen een deskmini met wifi ook prima meenemen? Vandaar dat ik neig naar de deskmini oplossing.

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15
Otto1990 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:50:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Systeem is voor mijn ouders. Ze willen een systeem waar zij de komende 6-8 jaar mee vooruit kunnen om basic computerzaken vlot te kunnen uitvoeren. Zij gaan het gebruiken om te internetten, foto/film bekijken en als opslag, MS Office, muziek af te spelen, en zeer licht te gamen (board games steel panthers etc niks grafisch geils)

Wat mag het systeem gaan kosten?

1000e maar dat is veel te hoog volgens mij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een 24" monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kies voor een APU omdat deze ook grafisch uit de voeten kan indien nodig.

Ik voeg de deskmini wifi kit voor de wifi + deskmini rear audio cable om speakers aan te sluiten (zie mandje azerty)

Laat door Azerty de CPU plaatsen en BIOS updaten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken. Wel voorkeuren voor onderdelen die duurzaam zijn; het moet allemaal langer meekunnen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]

Het is voor mij 5+ jaar geleden dat ik een PC bouwde. Ik kom nieuwe termen tegen, NVME M.2 blabla. Ik heb mij zo goed mogelijk ingelezen en ben via de ASrock support site https://www.asrock.com/ne...%20A300%20Series/#Support zover gekomen.

Zou graag willen weten of 1. deze build technisch "klopt"; passen de onderdelen op elkaar?

2. dit een goede build is voor mijn doel. Kunnen er onderdelen beter?

Dank voor het lezen en meedenken chapeau _/-\o_

Azerty mandje totaal EUR 437,64:

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToyOTIxNTg1O2k6MTt9

1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 79,05€ 79,05
1BarebonesASRock DeskMini A300€ 142,50€ 142,50
2Geheugen internCrucial CT8G4SFS824A€ 29,31€ 58,62
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 60,96€ 60,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 341,13
Zou je Henk en Ingrid niet veel meer plezier doen met een fijne tablet met eventueel een toetsenbordje voor tekstverwerking? Zo'n ding stel je één keer in, waarna je er jaren niet naar om hoeft te kijken. Ook zijn dingen als backups standaard goed geregeld en zijn er altijd wel mensen in de omgeving die kunnen helpen.
Zelf zou ik je ouders een product: Apple iPad Air (2019) Wi-Fi aanraden, maar er zijn meer goede opties :)

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11 09:30

Temujin

Zegt ook wel eens iets

theblindman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Zou je Henk en Ingrid niet veel meer plezier doen met een fijne tablet met eventueel een toetsenbordje voor tekstverwerking? Zo'n ding stel je één keer in, waarna je er jaren niet naar om hoeft te kijken. Ook zijn dingen als backups standaard goed geregeld en zijn er altijd wel mensen in de omgeving die kunnen helpen.
Zelf zou ik je ouders een product: Apple iPad Air (2019) Wi-Fi aanraden, maar er zijn meer goede opties :)
Ze hebben al een Ipad.. Zoals TS al eerder omschreef... Tevens was de wens een desktop, 500gb opslag, 8 jaar toekomstbestendig etc..

• Otto1990
theblindman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Ze zijn blij met de Ipad maar hij heeft niet genoeg opslag. Op de huidige desktop gebruiken ze nu al 110 / 128 GB met al hun bestanden. Voor ons is werken op een tablet + toetsenbordje prima te doen. Als je wat ouder bent werkt een 24'' scherm en toetsenbord fijner. Iets met de oogjes en het moteriek ;) Ik zie ze niet op hun tablet MS office gebruiken om eerlijk te zijn.

• Vossie94
Stoelpoot schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Ja, dat is dus een Elitebook. Een zakelijk topmodel. Daar zit inderdaad wel wat pit in. Echter gaat zo'n systeem het qua hardwarestandaarden niet nog eens 8 jaar volhouden, dat gaat gewoon niet meer ondersteund worden. Als je zo lang door wilt gaan, moet je nieuw kopen. En een elitebook komt gemakkelijk uit op 1.5 tot 2x het maximale budget, wat al overdreven ruim is.
10 jaar is inderdaad wel extreem en gaat het waarschijnlijk zeker niet nog eens de helft daarvan volhouden, maar het is meer om een idee te geven. Ook al koop je tweedehands barebones/laptops/desktop pc's van een paar jaar oud, dan kun je al flink op de kosten besparen zonder relatief gezien al te veel in te leveren op de capaciteit die je daarvoor krijgt. Stel dat je na een aantal jaar toch capaciteit/ondersteuning mist, dan kun je voor de desbetreffende componenten weer nieuwe onderdelen voor kopen zonder dat je direct het hele systeem hoeft te vervangen (mits je rekening houdt bij de vervangbaarheid van componenten tijdens de initiële aanschaf van het systeem). Uiteraard heeft alles zijn voordelen/nadelen, maar het is het zeker waard om eens te kijken voor (al dan niet jongere) tweedehands hardware. Zeker op Tweakers vraag&aanbod kom je nog wel eens leuke deals tegen en weet je dat je het waarschijnlijk koopt van een redelijk iemand (dat is echter mijn ervaring in vergelijking met Marktplaats waar je vaker met schimmige personen te maken hebt in het geval van elektronica).

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 17:12
Waarom geen NUC? Budget is er. Je ouders zullen blijer zijn met een klein kastje.

Verwijderd

Weet je zeker dat een chromebook niet beter is? Veel minder onderhoud, updates etc etc.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:23
Akemi schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:03:
Waarom geen NUC? Budget is er. Je ouders zullen blijer zijn met een klein kastje.
Hier ben ik het mee eens.
Een NUC is lekker klein, erg makkelijk te bouwen (geheugen en een SSD erin prikken en klaar) en evt. achter de monitor te hangen.

Nadeel is dat er grafisch wat minder mogelijk is en dat er geen DVD speler/brander in kan. Dit is soms een probleem bij "oudere" Henk's en Ingrid's ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Otto1990
nocalimero schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:23:
[...]

Hier ben ik het mee eens.
Een NUC is lekker klein, erg makkelijk te bouwen (geheugen en een SSD erin prikken en klaar) en evt. achter de monitor te hangen.

Nadeel is dat er grafisch wat minder mogelijk is en dat er geen DVD speler/brander in kan. Dit is soms een probleem bij "oudere" Henk's en Ingrid's ...
Een NUC zou een goede oplossing zijn. Aanbevelingen op dat gebied?

Henk is eerder tegen het ontbreken van een optische drive aangelopen en heeft daarom destijds een externe CD/DVD lezer aangeschaft.

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:44
Otto1990 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:31:
[...]

Een NUC zou een goede oplossing zijn. Aanbevelingen op dat gebied?

Henk is eerder tegen het ontbreken van een optische drive aangelopen en heeft daarom destijds een externe CD/DVD lezer aangeschaft.
Denk dat dit een prima NUC voor ze is, alleen even kijken of er een HDMI aansluiting op zit, ben bang van niet. Dus of een converter kopen van mini Displayport -> HDMI of een scherm met Displayport :p
Er zit blijkbaar een HDMI aansluiting op! Alleen zelf nog even RAM en SSD erbij kopen en erin prikken!

pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i5BEK

[ Voor 3% gewijzigd door Sokoo op 10-07-2019 11:38 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan deze nemen: pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (met EU-stroomadapter)
Laatste generatie met i3 processor dus snel zat, stop hier een SSD in en 8GB RAM en je bent klaar.

Als je monitor een VESA mount punt heeft dan hang je hem gewoon aan de achterkant van de monitor, ben je direct klaar. Draadloze toetsenbord en muis erbij en je hebt geen last van kabels. Standby functie gebruiken en je hoeft nooit op de aan knop te drukken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:55
De optische schijf inderdaad lekker extern via USB doen. Die dingen kosten niet veel. Kun je zelfs met een laptop gebruiken.

Aanvulling:
Ik vind 6 to 8 jaar ook een erg lange periode. Zou toch wel na 3, 4 of 5 jaar de boel vernieuwen naar specificaties die op dat moment actueel zijn. Dan wel middels een tussentijdse upgrade of volledige vervanging van het systeem.

[ Voor 49% gewijzigd door FrankHe op 10-07-2019 11:38 ]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:21
Tsurany schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:37:
Je kan deze nemen: pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i3BEH (met EU-stroomadapter)
Laatste generatie met i3 processor dus snel zat, stop hier een SSD in en 8GB RAM en je bent klaar.
In 2019 raad jij nog een 2 core i3 aan? Vergeten dat ze er 6-8 jaar mee willen doen? ;)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

iCore schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:43:
[...]

In 2019 raad jij nog een 2 core i3 aan? Vergeten dat ze er 6-8 jaar mee willen doen? ;)
Waarom zou je over zes jaar tijd meer dan twee cores nodig hebben voor Facebook of Word? Hoe vaak wordt de standaard laptop/desktop nu echt zo intensief belast dat twee cores niet meer toereikend zijn?

Anders de pricewatch: Intel NUC Kit NUC8i5BEH (EU stroomkabel) pakken, vraag me echter af of dat echt een merkbaar voordeel zal geven.
FrankHe schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:37:
Aanvulling:
Ik vind 6 to 8 jaar ook een erg lange periode. Zou toch wel na 3, 4 of 5 jaar de boel vernieuwen naar specificaties die op dat moment actueel zijn. Dan wel middels een tussentijdse upgrade of volledige vervanging van het systeem.
Intel kwam in september 2012 met de Core i3-3220, die is ondertussen bijna zeven jaar oud. Wat kan je nu niet meer met die processor doen?

Sterker nog, in februari 2011 kwam Intel met de Core i3-2100, die is nu ruim acht jaar oud, waar zou die processor limiterend zijn?

[ Voor 55% gewijzigd door Tsurany op 10-07-2019 11:48 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50
Idd gewoon een ChromeBook ; https://www.coolblue.nl/p...romebook-14-db0411nd.html

AMD A4-9120C / 4 GB ram / 32 GB 'ssd' / Full HD ( IPS ! ).

Kost NU € 199,-- heb je nog zat geld over voor evt. een externe schijf, printer, monitor.

En deze krijgt updates tot Juni 2025* ; https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=nl

( Chromebook 14A G5 ).

Tegen die tijd* koop je evt. een nieuwe ;)

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:49:
Idd gewoon een ChromeBook ; https://www.coolblue.nl/p...romebook-14-db0411nd.html

AMD A4-9210C / 4 GB ram / 32 GB 'ssd' / Full HD ( IPS ! ).

Kost NU € 199,-- heb je nog zat geld over voor evt. een externe schijf, printer.

En deze krijgt updates tot Juni 2025* ; https://support.google.com/chrome/a/answer/6220366?hl=nl

( Chromebook 14A G5 ).

Als je wat ouder bent werkt een 24'' scherm en toetsenbord fijner. Iets met de oogjes en het moteriek ;) Ik zie ze niet op hun tablet MS office gebruiken om eerlijk te zijn.
Dat dus :+

• iCore
Tsurany schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:44:
[...]

Waarom zou je over 6 jaar tijd meer dan twee cores nodig hebben voor Facebook of Word? Hoe vaak wordt de standaard laptop/desktop nu echt zo intensief belast dat twee cores niet meer toereikend zijn?
Wanneer heb jij voor het laatst een i3 2core gebruikt?

Ik dit jaar nog, vorig jaar ook. een laptop met een i3 2c/4t. Ja er zat een SSD in de laptop, windows 10 net opgestart -> 100% CPU Usage, programma opstarten -> 80-100% cpu usage. het was nog net werkbaar (voor browsen, google chrome. YT, office werk etc.) maar het was niet fijn werken (vaak wachten) ik zou het niemand aanraden, en over 6 jaar weet ik zeker dat je met 2 cores echt niet kunt werken (op Windows (10)). Heb nu gelukkig me laptop vervangen.

• iCore

AMD A4-9210C / 4 GB ram / 32 GB ''ssd'' / Full HD ( IPS ! ).
Otto1990 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:50:

Dat dus, TS geeft ook aan dat bv 120GB opslag op de destkop te weinig is
Otto1990 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Ze zijn blij met de Ipad maar hij heeft niet genoeg opslag. Op de huidige desktop gebruiken ze nu al 110 / 128 GB met al hun bestanden. Voor ons is werken op een tablet + toetsenbordje prima te doen. Als je wat ouder bent werkt een 24'' scherm en toetsenbord fijner. Iets met de oogjes en het moteriek ;) Ik zie ze niet op hun tablet MS office gebruiken om eerlijk te zijn.
edit: oeps dubbelpost dat had ik niet door. 8)7

• Otto1990

AMD A4-9120C / 4 GB ram / 32 GB 'ssd' / Full HD ( IPS ! ).

Kost NU € 199,-- heb je nog zat geld over voor evt. een externe schijf, printer, monitor.

( Chromebook 14A G5 ).

Qua bang for buck is dit een absolute winnaar. Maar helaas schiet het te kort op gebied van opslag en duurzaamheid en ze willen liever geen laptop. Verder is een ander OS als windows een no-go voor hun om verschillende redenen.

Ik kom uit bij de Deskmini vs NUC

Deskmini: https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNTU1ODI0O2k6MTt9

NUC: https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjE1NTU4MjQ7aToxO30=

Prijs ~500e is bijna gelijk. Welke moet het worden of maakt het weinig uit?

• wtrdg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 11:11
In het geval dat het alsnog een A300 wordt, het volgende.

Laatst een ASRock A300 in elkaar gezet met de cooler (betere koeling, minder geluid) die bij de 2400g zit. Deze past normaal niet in de A300 tenzij je fan aanpast (overkoepelende stuk plastic eraf schroeven)
zie 2:20 YouTube: The $150 RYZEN Desk Mini is HERE....! (ASRock A300 Review).
Ik zou een bevestiging vragen of Azerty dit voor jou doet.

[ Voor 6% gewijzigd door wtrdg op 10-07-2019 12:23 ]

• theblindman
iCore schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:53:
[...]

Ik dit jaar nog, vorig jaar ook. een laptop met een i3 2c/4t. Ja er zat een SSD in de laptop, windows 10 net opgestart -> 100% CPU Usage, programma opstarten -> 80-100% cpu usage. het was nog net werkbaar (voor browsen, google chrome. YT, office werk etc.) maar het was niet fijn werken (vaak wachten) ik zou het niemand aanraden, en over 6 jaar weet ik zeker dat je met 2 cores echt niet kunt werken (op Windows (10)). Heb nu gelukkig me laptop vervangen.
Sorry hoor, maar die i3 van de 8ste generatie presteert beter dan de dualcore i7 van de 7de generatie. Dat is echt een prima snelle chip die nog jaren mee kan.

• Vossie94
theblindman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:27:
[...]

Sorry hoor, maar die i3 van de 8ste generatie presteert beter dan de dualcore i7 van de 7de generatie. Dat is echt een prima snelle chip die nog jaren mee kan.
Wilde net hetzelfde zeggen. Afhankelijk van welke (oudere) generatie i3 je hebt en wellicht in combinatie met weinig RAM geheugen kun je makkelijk 80/100% CPU load halen bij een simpele taak zoals word opstarten. Met een i3 van de 8e generatie en genoeg ram (4 GB of meer) lijkt het me inderdaad ook zeer sterk dat dit scenario snel zal voorkomen.

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:11
Voor dit gebruik is 16GB RAM ook nergens voor nodig, begrijp werkelijk niet waarom dat hier zoveel geadviseerd wordt. Nu enorm investeren in een veel te dure PC omdat je bang bent dat je over 8 (!) jaar je .docx niet meer kunt openen is onverstandig. Alles vanaf een i3 met een SSD voldoet uitstekend voor dit gebruik. 8GB RAM ga je al niet voltrekken, maar aangezien het budget er is kun je hiervoor kiezen. Persoonlijk zou ik het budget gebruiken voor de esthetiek, zeker als de PC 8 jaar in huis moet staan. Dus een mooi schermpje wat fijn afleest met een prettig toetsenbord en muis en een kastje dat je goed kunt wegwerken, zoals een NUC. Ga je meer plezier van hebben dan van te dure componenten die slechts leuk zijn voor de specsheet.

• iCore
theblindman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:27:
[...]

Waarschijnljk denk je bij een ''i3 van de 8ste generatie'' aan een 4core, aangezien alle 8ste generatie destkop i3's nu allemaal 4 cores zijn, maar dat geld niet voor (sommige of alle?) laptop / NUC i3's.

Dus dan betwijfel ik ook of een i3 8ste gen dualcore, sneller is dan een i7 dualcore van de 7de generatie

• theblindman
iCore schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Waarschijnljk denk je bij een ''i3 van de 8ste generatie'' aan een 4core, aangezien alle 8ste generatie destkop i3's nu allemaal 4 cores zijn, maar dat geld niet voor (sommige of alle?) laptop / NUC i3's.

Dus dan betwijfel ik ook of een i3 8ste gen dualcore, sneller is dan een i7 dualcore van de 7de generatie
Dit overzicht geeft een aardig beeld: https://www.cpubenchmark....8109U+%40+3.00GHz&id=3333
Die CPU is zeker niet langzaam :) Collega's van mij werken dagelijks op een laptop met (langzamere) i7 7500U, en die werken met 2 4K displays met heel veel tabbladen open en veel Office software. Dat trekt die processor makkelijk :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

OosterF schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:46:
Voor dit gebruik is 16GB RAM ook nergens voor nodig, begrijp werkelijk niet waarom dat hier zoveel geadviseerd wordt. Nu enorm investeren in een veel te dure PC omdat je bang bent dat je over 8 (!) jaar je .docx niet meer kunt openen is onverstandig. Alles vanaf een i3 met een SSD voldoet uitstekend voor dit gebruik. 8GB RAM ga je al niet voltrekken, maar aangezien het budget er is kun je hiervoor kiezen. Persoonlijk zou ik het budget gebruiken voor de esthetiek, zeker als de PC 8 jaar in huis moet staan. Dus een mooi schermpje wat fijn afleest met een prettig toetsenbord en muis en een kastje dat je goed kunt wegwerken, zoals een NUC. Ga je meer plezier van hebben dan van te dure componenten die slechts leuk zijn voor de specsheet.
Precies dit. Waarom nu zoveel geld in een pc steken. Dan kun je nog beter de helft uitgeven en over 4 jaar nog een keer. Nu een PC kopen met het oog op 8 jaar gebruik is gewoon niet slim i.m.o.

• Philip Ross
  • Nu online
Fairy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Precies dit. Waarom nu zoveel geld in een pc steken. Dan kun je nog beter de helft uitgeven en over 4 jaar nog een keer. Nu een PC kopen met het oog op 8 jaar gebruik is gewoon niet slim i.m.o.
Waarschijnlijk is de reden voor die keuze juist zodat er niet te vaak een nieuwe hoeft te komen. Sommige mensen willen niet vaak wisselen.

Ik vind een 2400G nog steeds behoorlijk budget en je kan nog wel net een beetje besparen maar dan lever je wel echt flink in op performance.

8GB is overigens wel te overwegen, dat gaat nog wel een tijdje goed. 4GB lijkt mij te weinig op lange termijn.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Philip Ross schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Waarschijnlijk is de reden voor die keuze juist zodat er niet te vaak een nieuwe hoeft te komen. Sommige mensen willen niet vaak wisselen.

Ik vind een 2400G nog steeds behoorlijk budget en je kan nog wel net een beetje besparen maar dan lever je wel echt flink in op performance.

8GB is overigens wel te overwegen, dat gaat nog wel een tijdje goed. 4GB lijkt mij te weinig op lange termijn.
Maar kom op, 4 jaar dat is niet echt kort om een keer een frisse installatie te doen. Meestal word dat uiteindelijk toch wel 5 jaar dan heb je 1.824 dagen at je niets aan die pc hoeft te doen op dat vlak, me dunkt.

4GB is tegenwoordig niet echt veel meer, 8GB is vrij standaard. Toch hebben we op kantoor nog zat mensen met een 4GB pc en die hebben totaal geen enkele last hiervan.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 10-07-2019 13:42 ]

• Philip Ross
  • Nu online
Fairy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:41:
[...]

Maar kom op, 4 jaar dat is niet echt kort om een keer een frisse installatie te doen. Meestal word dat uiteindelijk toch wel 5 jaar dan heb je 1.824 dagen at je niets aan die pc hoeft te doen op dat vlak, me dunkt.
Er is wel een verschil tussen een frisse installatie en daadwerkelijk hardware upgraden. In ieder geval gevoelsmatig voor veel mensen.

Als het systeem goed opgezet is kan je in een uurtje of 2 een frisse installatie doen en staat alles weer exact hetzelfde ingesteld als het was en alles op de eigen plek. Kan je makkelijk even een keer tussendoor doen.
4GB is tegenwoordig niet echt veel meer, 8GB is vrij standaard. Toch hebben we op kantoor nog zat mensen met een 4GB pc en die hebben totaal geen enkele last hiervan.
Nu nog niet nee, maar gaan die nog jaren doen met die systemen? 8GB is zo goedkoop tegenwoordig dat je zeker als je X jaar vooruit wil je dat net zo goed meteen kan halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Philip Ross op 10-07-2019 13:44 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

iCore schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:53:
[...]

Wat voor een i3 zat er in? Windows 10 is niet bepaald zwaarder dan Windows 7 en wat acht jaar geleden prima ging op een i3 2100 met Windows 7 moet nu ook prima gaan op Windows 10.

En ik vraag me echt af wat jij ziet veranderen de komende zes jaar waardoor twee cores niet genoeg zijn. Kan je dat ook onderbouwen?

• Johannes77
  • Laatst online: 10-11 08:52
Absolute overkill, maar wel een systeem wat wel een tijdje mee kan gaan qua kwaliteit en snelheid:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 130,95€ 130,95
1MoederbordenMSI X470 Gaming Plus€ 119,90€ 119,90
1VideokaartenGigabyte GTX 1650 OC 4G€ 160,-€ 160,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400S Zwart€ 75,-€ 75,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 73,90€ 73,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 81,-€ 81,-
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 102,05€ 102,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,80

Lijstje om te kopiëren: https://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/1999310.
Gewijzigd, verkeerde RML gekopieerd

[ Voor 6% gewijzigd door Johannes77 op 10-07-2019 14:25 ]

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• WiLLoW_TieN
Met de ChromeBook die ik voorstelde kan alles worden gedaan wat er gewenst wordt.
Ja zelfs lichte foto bewerking mbv bv Polar ; https://www.polarr.co/chrome
En onderschat aub ChromeOS niet. Zeker nu nagenoeg alle Andrioid Apps ook worden ondersteund.
Info ; YouTube: How to replace your PC with a Chromebook

De auto updates regelen zichzelf. Geen gedoe met drivers. Geen gedoe met virusscanners.
Systeem wordt ook niet steeds iets langzamer door vervuiling.
En opslag dat kan in de 'cloud'. Of op een micro SD card / USB stick / Externe harddrive.

[ Voor 33% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 10-07-2019 15:29 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

WiLLoW_TieN schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:21:
De auto updates regelen zichzelf. Geen gedoe met drivers. Geen gedoe met virusscanners.
Systeem wordt ook niet steeds iets langzamer door vervuiling.
En opslag dat kan in de 'cloud'. Of op een micro SD card / USB stick / Externe harddrive.
Welk van deze items is dan niet van toepassing op Windows 10?

• WiLLoW_TieN
Tsurany schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:31:
[...]

Welk van deze items is dan niet van toepassing op Windows 10?
Omdat de gemiddelde gebruiker met instap specs dit hieronder niet trekt.

https://images.app.goo.gl/2DAUxN9BSHwq3TTy6

https://images.app.goo.gl/fc2CEtV5qFWUzAbK7

• Philip Ross
  • Nu online
Je kan ook overdrijven. Ook chromebooks zijn niet zonder problemen. Kan genoeg vinden over wifi en bluetooth problemen en je bent extreem afhankelijk van de internet verbinding.

Chromebooks zijn voor veel mensen een prima alternatief maar niet voor iedereen. Zeker niet als je bepaalde programmas gebruik en ineens moet gaan switchen naar een heel andere app of layout.

• WiLLoW_TieN
Philip Ross schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:06:
[...]

Je kan ook overdrijven. Ook chromebooks zijn niet zonder problemen. Kan genoeg vinden over wifi en bluetooth problemen en je bent extreem afhankelijk van de internet verbinding.

Chromebooks zijn voor veel mensen een prima alternatief maar niet voor iedereen. Zeker niet als je bepaalde programmas gebruik en ineens moet gaan switchen naar een heel andere app of layout.
Klopt het is zeker niet voor iedereen. En ja ik overdreef wellicht iets O-)
Maar in dit scenario van de TS zou het zeker een reëel alternatief kunnen zijn

• Philip Ross
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Klopt het is zeker niet voor iedereen. En ja ik overdreef wellicht iets O-)
Maar in dit scenario van de TS zou het zeker een reëel alternatief kunnen zijn
Het hangt een beetje af van hoe goed de office apps zijn en of de spelletjes die hij speelt alternatieven op chrome hebben en of het scherm formaat groot genoeg is.

Als aan al die punten voldaan word is het een alternatief voor TS anders niet.

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-11 09:52
TS heeft aangegeven dat een ander OS dan Windows sowieso géén optie is, dus een Chromebook valt af.

Ik heb mijn ouders laatst voorzien van een ander systeem omdat het 'oude' echt aan vervanging toe was. Ik ben geslaagd via V&A d.m.v. een Dell Optiplex. i5, 8gb ddr4, grotere SSD erin gezet en Henk & Ingrid kunnen weer een groot aantal jaren vooruit. Klaar voor €350. Wellicht is dat nog een optie om naar te kijken?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Veel verschillende adviezen hier, maar gezien de vraagstelling en het budget zou ik zeker niet te goedkoop gaan zitten.

De Ryzen 5 2200G/2400G zijn sterke processoren voor een goede prijs/kwaliteit. Als het budget kleiner zou zijn zou ik de 2200G met 8GB aanraden, maar wat extra ruimte in performance (en dus toekomstbestendigheid) is voor een kleine meerprijs hier goed te verantwoorden, dus de 2400G met 16GB is een goede die ik nu ook zou aanraden, misschien zelfs met 1TB SSD (50 euro extra).

De eerder voorgestelde NUC is ook een prima optie, iets krachtiger nog dan de Ryzen 5 2400G, maar houd er rekening mee dat het ook echt een klein systeem is. Bij mijn Ingrid moest er al snel een USB hub en externe speakers bijkomen, waardoor het kleine formaat een beetje teniet werd gedaan. Op dit moment zou ik zelf de Deskmini / Ryzen combi kiezen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• iCore
Tsurany schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:05:
[...]
Windows 10 is niet bepaald zwaarder dan Windows 7 en wat acht jaar geleden prima ging op een i3 2100 met Windows 7 moet nu ook prima gaan op Windows 10.
Zie je waar het fout gaat? :z

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
De 2400g trottled in de deskmini tenzij je er een betere fan op zet, ik weet niet of azerty dit wilt doen dus misschien is de 2200g dan een betere optie.

8 gig aan RAM lijkt mij genoeg.

Stop er een mooi compact toetsenbordje erbij plus een fijne muis en ze kunnen weer jaren vooruit.
Pagina: 1