Vorig jaar hierover al een topic gestart. Toen was het huis nog in aanbouw, inmiddels wonen we er al een half jaar. Het wordt nu tijd om de PV installatie uit te breiden. 
Plaatjes van de omstandigheden:

Dak ligt nagenoeg op zuid en er is geen enkele schaduw in de buurt. Helling is volgens mij iets van 33 graden.
In de oorspronkelijke situatie wilde ik er 4 panelen onder plaatsen maaar de afstand van het onderste paneel naar de goot is 340 cm dus volgens mij kunnen er dan nog 2 rijen onder. Het plan is nu dus om er een rij van 4 en een rij van 5 bij te plaatsten.
De 5 al aanwezige panelen zijn JA Solar JAM60S02-300/PR deze moeten er dus 9 bij komen.
Over deze uitbreiding heb ik de volgende vragen:
Is deze setup geschikt voor mijn situatie, of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
Plaatjes van de omstandigheden:

Dak ligt nagenoeg op zuid en er is geen enkele schaduw in de buurt. Helling is volgens mij iets van 33 graden.
In de oorspronkelijke situatie wilde ik er 4 panelen onder plaatsen maaar de afstand van het onderste paneel naar de goot is 340 cm dus volgens mij kunnen er dan nog 2 rijen onder. Het plan is nu dus om er een rij van 4 en een rij van 5 bij te plaatsten.
De 5 al aanwezige panelen zijn JA Solar JAM60S02-300/PR deze moeten er dus 9 bij komen.
Over deze uitbreiding heb ik de volgende vragen:
- Kunnen er 14 panelen van dit type in 1 string op een 1 fase omvormer? De omvormer moet toch verzwaard worden en als ik toe kan met een 1 fase omvormer hoef ik de installatie aan de 220V kant niet te wijzigen. Hooguit een andere automaat plaatsen.
- Kan ik de bestaande string onderbreken en de nieuwe 9 erbij knopen? Las ergens iets over inductielussen. Is dat iets om rekening mee te houden?
Is deze setup geschikt voor mijn situatie, of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
/f/image/Yji3n23xS0Oo0Eq9kAQDMqOH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/l7LSQOs5QcVQZ4EyEjsU3bhg.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w4d1aHf9eof3nCscFiapm3S4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nK2zAVFIqIHEys1e7jBXi3Jv.jpg?f=fotoalbum_large)