Infinity Kappa 8.1i op Sony TA-F808ES - juiste match?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerFan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-03-2021
Ik zoek een kenner die mij wil adviseren mbt inzet apparatuur.
Ik bezit infiniti loudspeakers (type kappa 8.1.i) en een vintage versterker van Sony (ta F808es) :9~
Ik heb de boel aangesloten maar kan dat wel?is het geen te zware belasting voor de amp? :-(
De versterker wordt flink warm maar niet buitensporig heet heb ik gemerkt. Toch wil ik zeker weten of dit goed blijft gaan
waar moet ik op letten?
wie kan onderbouwen of bovengenoemde audio componenten wel of niet matchen?

Wie bezit die expertise? Welkom met advies! _/-\o_

* knip *
De groeten doen, hoeft niet. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Tevens je mailadres en oproep om daarop antwoord te krijgen weggehaald. Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Het forum is de plek om te discussiëren zodat iedereen er beter van wordt. :+

[ Voor 22% gewijzigd door S1NN3D op 17-02-2020 19:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lees [FAQ] Audio even, en dan dus met name het stukje over impendantie en vermogen. Werkt verhelderend. Zolang je geen grenzen opzoekt: geen probleem :)

* knip *
De intenties zijn goed maar laat het modereren maar aan ons over. Liever een topic report dus. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door S1NN3D op 17-02-2020 19:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerFan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-03-2021
mensen ik ben een nieuweling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Luidsprekers zijn een 8 Ohm 4 weg systeem met vrij grote woofer. Wat zwaardere versterker kan nooit kwaad maar de specs van de Sony zijn zeker niet verkeerd met 24,6 kg is er in ieder geval niet op de voeding bezuinigd. 120Watt aan 8 Ohm met heel weinig vervorming is gewoon goed.
Klasse AB versterkers worden altijd warm. Daarom zit er ook een groot koellichaam op.