Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Mijn vraag
Ik heb een MacBook Pro uit 2018 met Catelina 10.15.3.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Aan deze MacBook hang een Hyper drive USB C naar HDMI (en USB A, Netwerk SD kaart) converter en hier sluit ik met een HDMI kabel mijn TV op aan.

De Mac ziet het scherm (zie het beeld even verspringen) en ik kan ook in de Touch Bar kiezen of ik een extended display of een mirror wil weergeven. Dit functioneert vervolgens even (Beeld op het scherm ziet er goed uit) maar vervolgens gaat het scherm naar een no -signal modus (Staat ook in het scherm dat het signaal weg is). ik moet dan in de touch bar weer op delen van het scherm kiezen en dan begint het weer van voor af aan. Het lijkt wel of de MAC in slaapmodus gaat oid (wat niet het geval is)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zowel mirror als een extended scherm geprobeerd. Daarnaast ondertussen 3 verschillende HDMI kabels aangesloten gehad. Ik heb maar een USB C --> HDMI convertor dus ik ben benieuwd of iemand met een andere convertor en voor de rest dezelfde Setup wel succesvol is (geweest).

Met een windows 10 Dell laptop werkt het scherm overigens prima (HDMI --> HDMI)

Ik wil graag Xplane 11 op de TV kunnen spelen, dat is de reden voor deze set-up. Ik weet niet zeker of dit een Mac of een Samsung TV issue is maar ik probeer het eerst in dit forum aangezien het een aansturingsprobleem lijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door cyrax op 17-02-2020 14:50 . Reden: windows 10 info bijgevoegd ]

Beste antwoord (via cyrax op 11-03-2020 20:52)

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Mijn Hyperdrive moest worden geupdate om hem met Catalina te laten werken. Dus mocht je het nog niet opgelost hebben moet je de support even mailen met je typenummer. Dan krijg je een update bestand van ze. Ik moest dat toen nog via een windows pc doen maar misschien heb je geluk en hebben ze die methode nu ook aangepast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 05:09
Ik zou als eerste een SMC reset uitproberen voordat we de Hyper drive adapter als schuldige moeten gaan aanwijzen. Grote kans dat het met een andere USB-C -> HDMI adapter wel gaat werken.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
Wellicht dezelfde oorzaak is in topic MacBook Air: zwart beeld TV (2e scherm) via USB-C > HDMI ?
Zie tevens mijn advies / mogelijke oplossing daarin.

[ Voor 18% gewijzigd door Tux3.14 op 02-03-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Tux3.14 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:01:
Wellicht dezelfde oorzaak is in topic MacBook Air: zwart beeld TV (2e scherm) via USB-C > HDMI ?
Zie tevens mijn advies / mogelijke oplossing daarin.
Inderdaad, zet maar eens op 30Hz.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Mijn Hyperdrive moest worden geupdate om hem met Catalina te laten werken. Dus mocht je het nog niet opgelost hebben moet je de support even mailen met je typenummer. Dan krijg je een update bestand van ze. Ik moest dat toen nog via een windows pc doen maar misschien heb je geluk en hebben ze die methode nu ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
He BlackMonkey, dat is een goede tip. Met een andere HDMI adapter werkt het prima, het is dus de hyper drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Mocht je problemen hebben met Hyperdrive HDM1 en MacOS Ventura:

Hier zijn nieuwe drivers te vinden..
Ik kwam eruit via dit topic en wat extra zoekwerk ;)
Een van de 2 externe displays werkt niet, ga dit proberen:

https://hypershop.zendesk...ra-Update-Troubleshooting

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Pagina: 1