Probleem:
Ik probeer een TV aan te sluiten op mijn MacBook Air (2019 model) via USB-C (enige aansluiting) naar HDMI. Mijn MacBook herkent de TV (zichtbaar bij Displays in settings), ook de resolutie is goed.
Alleen het beeld op de TV blijft zwart (backlight is wel aan).
Op de TV knippert rechtsboven in beeld: 3840 × 2160 UHD van aan naar uit -> heb het vermoeden dat hij geen secured verbinding kan opzetten of iets dergelijks.
Mijn PC monitor: Dell U2719DC (USB-C scherm) werkt perfect via direct USB-C. En ook via de Satechi adapter + zeflde HDMI kabel. -> heb het vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat ik een TV wil aansluiten, niet een monitor.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere kabel / dongel -> USB-C naar HDMI direct (Anker) -> zelfde
Andere HDMI kabel naar TV -> zelfde
Andere TV/beamer geprobeerd -> zwart scherm (zelfde verhaal)
Dell PC monitor -> werkt, ook met dezelfde kabels en adapter!
SIS uitgezet op MacOS -> zelfde
SMC reset geprobeerd -> zelfde
Ben een beetje ten einde raad en heb me ook al kapot gegoogled, dus misschien kent iemand het probleem / heeft andere oplossingen voor ogen?
Ik denk dat het een software issue is door Catalina. Want mijn PC monitor werkt gewoon perfect.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air 2019 (nieuws sinds Januari)
Laatste versie MacOS Catalina
Satechi USB-C multimedia adapter
Samsung TV 60 inch (1 jaar oud)
Ik probeer een TV aan te sluiten op mijn MacBook Air (2019 model) via USB-C (enige aansluiting) naar HDMI. Mijn MacBook herkent de TV (zichtbaar bij Displays in settings), ook de resolutie is goed.
Alleen het beeld op de TV blijft zwart (backlight is wel aan).
Op de TV knippert rechtsboven in beeld: 3840 × 2160 UHD van aan naar uit -> heb het vermoeden dat hij geen secured verbinding kan opzetten of iets dergelijks.
Mijn PC monitor: Dell U2719DC (USB-C scherm) werkt perfect via direct USB-C. En ook via de Satechi adapter + zeflde HDMI kabel. -> heb het vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat ik een TV wil aansluiten, niet een monitor.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere kabel / dongel -> USB-C naar HDMI direct (Anker) -> zelfde
Andere HDMI kabel naar TV -> zelfde
Andere TV/beamer geprobeerd -> zwart scherm (zelfde verhaal)
Dell PC monitor -> werkt, ook met dezelfde kabels en adapter!
SIS uitgezet op MacOS -> zelfde
SMC reset geprobeerd -> zelfde
Ben een beetje ten einde raad en heb me ook al kapot gegoogled, dus misschien kent iemand het probleem / heeft andere oplossingen voor ogen?
Ik denk dat het een software issue is door Catalina. Want mijn PC monitor werkt gewoon perfect.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air 2019 (nieuws sinds Januari)
Laatste versie MacOS Catalina
Satechi USB-C multimedia adapter
Samsung TV 60 inch (1 jaar oud)
[ Voor 6% gewijzigd door pruimenpit op 23-02-2020 18:58 ]