Welke slimme thermostaat met HASSIO integratie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoow
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 18:19
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een slimme thermostaat in mijn woning. Die wil ik graag gebruiken met HASSIO ipv de app van de fabrikant. Hebben jullie tips of ervaringen welke te kiezen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Toon en dan geroot

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoow
Zag die inderdaad voorbij komen, maar zag ook dat je flink wat skills nodig hebt om dat werkend te krijgen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
tado?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoow
Ik lees nu het een en ander over de Toon, ziet er goed uit geroot. Iemand ervaring mee? Zie dat marktplaats aanbieders het voor 40 euro doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ik denk dat als ik nu een slimme thermostaat zou moeten kopen, ik voor de Tado zou gaan (mede door de slimme thermostaatkranen). Heb zelf een Nest, maar daar is de API voor nieuwe klanten niet meer te gebruiken. En geen losse thermostaatkranen te koppelen. En dat vind ik toch wel handig voor als mijn dochters wat meer op hun kamer zullen zitten als ze ouder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoow
Tado ziet er qua uiterlijk niet heel mooi uit. Maar heeft wel een integratie met HASSIO zie ik. Tado maakt zeker kans, ik twijfel nu tussen rooted Toon of een Tado..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik gebruik zelf een rooted Toon. Is heel makkelijk te integreren met een custom component, die je handmatig of via HACS kan installeren. Configuratie van de Toon integratie is een kwestie van IP adres invullen, poortnr invullen (die is standaard) en gaan. Wel handig als je thermostaat altijd hetzelfde IP krijgt, die wil je even static maken in je router.

Bij de buren zit ook veel informatie verstopt: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2

[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 17-02-2020 12:53 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoow
Hmmbob schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:51:
Ik gebruik zelf een rooted Toon. Is heel makkelijk te integreren met een custom component, die je handmatig of via HACS kan installeren. Configuratie van de Toon integratie is een kwestie van IP adres invullen, poortnr invullen (die is standaard) en gaan. Wel handig als je thermostaat altijd hetzelfde IP krijgt, die wil je even static maken in je router.

Bij de buren zit ook veel informatie verstopt: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 2
Is de snelheid verbeterd tov de standaard software? Mijn ouders hebben de Toon1 hangen, en die is niet heel snel met reageren.. Werkt die ook rooted gewoon met opentherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Madoow schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:44:
Tado ziet er qua uiterlijk niet heel mooi uit. Maar heeft wel een integratie met HASSIO zie ik. Tado maakt zeker kans, ik twijfel nu tussen rooted Toon of een Tado..
Vond ik eerst ook, heb hem nu hangen, het is gewoon een strak ding. Bediening doe je eigenlijk alleen maar met de app, ben nu zelf ook bezig om hem in Home Assistant te hangen. (dat is makkelijk, maar ook in custom dashboards)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
Madoow schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:38:
[...]
Is de snelheid verbeterd tov de standaard software? Mijn ouders hebben de Toon1 hangen, en die is niet heel snel met reageren.. Werkt die ook rooted gewoon met opentherm?
Ik kan niet vergelijken met standaard software, maar je kan ook een Toon2 proberen - die zijn sneller.

Ja, opentherm werkt gewoon (en daar is ook een custom_component voor)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madoow
Bedankt voor de berichten! staat nu 1-0 voor rooted Toon, Al maakt de Tado ook nog kans. Ik wacht nog wat reacties af en dan ga ik bestellen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madoow
Inmiddels een rooted Toon2 binnen, tot nu toe zeer tevreden! bedankt allen!
Pagina: 1