Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Graag zou ik een game pc willen die alles aankan.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.279 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[Gamen]
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil alleen maar gamen met het systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

tussen de 2k en 1,5k

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Een goed systeem die alle games van de komende jaren kan runnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ja het liefst een rtx 2080 en een ryzen 7.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Weet ik nog niet

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Hulp met het samenstellen van een leuke game pc, Met goede onderdelen voor het komend jaar : D

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De BBG doorgenomen van januari? Dat zou al een goed startpunt kunnen zijn voor je. Het lijkt niet alsof je heel veel hebt verdiept in het e.e.a.

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2020

edit: te laat ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Razr op 16-02-2020 16:51 ]

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09 10:14
eigen input mis ik?

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45

HugoBoss1985

Xenotech

Voor 1k kan je ook iets bouwen wat "alles aan kan".
Wat versta jij precies onder "alles aan kan" ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zou willen is een pc die het spel ark survival evolved goed kan runnen, Daarnaast had ik zelf al een idee om voor de rtx 2080 te gaan en de ryzen 7. Zelf heb ik geen verstand van het bouwen of de juiste onderdelen bij elkaar verzamelen.

• milotic
misschien dat je het dan iets anders moet brengen ik vind het niet zo nodig dat andere voor jouw een lijst moeten maken. je kan zelf dingen opzoeken hier en deze toevoegen? ga je het trouwens zelf bouwen of laat je het doen!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
Monitor, muis en toetsenbord moeten ook binnen het budget?

Verwijderd

Topicstarter
@Uszka Nee zelf heb ik al het een en ander, Het gaat echt alleen om de pc zelf. :]

Verwijderd

Topicstarter
@milotic Mijn topic zou hier niet zijn als ik zelf een pc kon samenstellen, Ik heb geen verstand van wat precies op wat aansluit en welke componenten goed samen gaan. Het bouwen kan ik zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu wel een link {https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531704} Over het vinden van de juiste onderdelen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45

HugoBoss1985

Xenotech

Dat vind ik wel bijzonder, iemand die wél het bouwen kan, maar er geen verstand van heeft op wat aansluit en welke componenten goed samengaan :D

Heb je e.e.a. bestudeerd qua guides op YouTube e.d. ?

Kijk eens wat online shops voor bouwpakketten aanbieden, dan kun je ook zien wat goed samengaat en aansluit.

• milotic
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:06:
@milotic Mijn topic zou hier niet zijn als ik zelf een pc kon samenstellen, Ik heb geen verstand van wat precies op wat aansluit en welke componenten goed samen gaan. Het bouwen kan ik zelf.
ok dit betwijfel ik dus echt ernstig

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Late to the party maar lees het DAA beleid even door, met name puntje 3.
En dan het hele zwikje in een mooi pricewatch lijstje gooien :)

Tl;dr: eigen inzet is een vereiste, met de vraag die je nu stelt kun je net zo goed naar de mediamarkt o.i.d., het is de bedoeling dat je zelf een opzet maakt waar andere Tweakers feedback en tips op kunnen geven.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Verwijderd

Topicstarter
@HugoBoss1985 Zelf heb ik veel video's gekeken op youtube, Vooral zijn video's YouTube: $2000 Gaming PC Build - RX 5700 XT Ryzen 9 3900X (w/ Benchmarks) dus hoe ik een pc moet in elkaar bouw heb ik al aardig een idee bij. Zelf heb ik al een verouderde game pc gehad. Die heb ik zelf ook in elkaar gezet. Alleen zijn de componenten voor mij uitgezocht.

Verwijderd

Topicstarter
@Wintervacht Oke dan zou ik dat even goed doornemen, En ben ik terug zodra ik een idee heb wat ik wil.

• Uszka
De samenstelling van het systeem is oa afhankelijk van de monitor en dan met name de resolutie en refreshrate. Hoe zit dat met jouw monitor?

Verwijderd

Topicstarter
@Uszka Ik heb een ASUS VG255H - Full HD Gaming Monitor - 24 inch (1ms), Maar wil over naar een nieuwe 144hz scherm. Maar dat is iets voor de toekomst. Maar voor nu nog de asus Monitor.

• Uszka
144Hz 1080p, 1440p of 4K en wat is toekomst? Paar maanden of jaar?

Verwijderd

Topicstarter
@Uszka Binnen nu en 3 maanden. Zit er nu aan te denken om misschien nog te wachten tot ik het uiteindelijk ga samenstellen mischien komt er nog wat nieuws op de markt de komende maanden.

• Tijs Beek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-11 17:51
Hier heb je een keuze die je kan maken, 2080 Ti Gaming X, dit is wel €20 over je budget.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,05€ 165,05
1MoederbordenAsus ROG Strix B450-E Gaming€ 149,05€ 149,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.264,25€ 1.264,25
1BehuizingenAntec NX600€ 66,50€ 66,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,-€ 79,-
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 95,95€ 95,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.020,70

Anders zou ik hiervoor gaan, indien de looks van de videokaart iets uitmaken zou ik de MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio pakken, ook nog is goedkoper.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 165,05€ 165,05
1MoederbordenAsus ROG Strix B450-E Gaming€ 149,05€ 149,05
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G€ 647,35€ 647,35
1BehuizingenAntec NX600€ 66,50€ 66,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev. B€ 41,-€ 41,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,-€ 79,-
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 95,95€ 95,95
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.403,80

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 14:32

KipCurreh

Nightcrawler

Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:58:
@Uszka Binnen nu en 3 maanden. Zit er nu aan te denken om misschien nog te wachten tot ik het uiteindelijk ga samenstellen mischien komt er nog wat nieuws op de markt de komende maanden.
Op 5 maart zal AMD wellicht wel wat meer info over de nieuwe generatie CPU en GPU's geven..
Maar natuurlijk, zo staat er elke paar maanden wel iets nieuws te gebeuren ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Klopt, maar toch is even afwachten tot de nieuwe grafische kaarten uit zijn op het moment wel verstandig hoor. Al is het alleen maar omdat de huidige modellen in de weken daarna ongetwijfeld een keer in een aanbieding mee te pakken zullen zijn.

En ja als je zoals TS aangeeft, 1,5-2K uit wil geven zou het zomaar kunnen zijn dat die nieuwe kaarten een goed alternatief kunnen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-02-2020 11:24 ]

youtube.com/@hisrep

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 14:32

KipCurreh

Nightcrawler

DeNachtwacht schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:21:
Klopt, maar toch is even afwachten tot de nieuwe grafische kaarten uit zijn op het moment wel verstandig hoor. Al is het alleen maar omdat de huidige modellen in de weken daarna ongetwijfeld een keer in een aanbieding mee te pakken zullen zijn.

En ja als je zoals TS aangeeft, 1,5-2K uit wil geven zou het zomaar kunnen zijn dat die nieuwe kaarten een goed alternatief kunnen zijn.
Haha je hoeft mij niet te overtuigen, ik zit er nl. zelf een beetje op te wachten ;) ..

Als TS nog een paar maand kan wachten, zou ik dat dus zeker aanraden.. je geeft nog een extra goede reden met die aanbiedingen, die was ik zelf al wat vergeten..

Natuurlijk, tussen aankondigingen en actual releases mag je ook weer een serieuze poos rekenen..
Bracht AMD niet meestal dingen uit rond september/oktober ?

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:27

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

KipCurreh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:46:
Bracht AMD niet meestal dingen uit rond september/oktober ?
Geen idee, maar dit keer niet als de geruchten kloppen. Deze zijn dat op 5 maart de "Big Navi" uitgebracht wordt. Dit zou een opgepompte versie van de 5700XT zijn die ook op 4K gebied de concurrentie met de 2080Ti aan kan. De volledige naam zou "Radeon RX 5950 XT" zijn en rond april kun je hem in de winkels verwachten. Kortom, met een release zo dichtbij is in ieder geval even afwachten tot 5 maart een goed idee voor de portemonnee :)

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik jullie allemaal bedanken voor jullie reactie's en moeite !

@Tijs Beek Hier kan ik wat mee kan zelf nog een paar dingen aanpassen zoals de ryzen 7, Bedankt voor je build!

Bedankt allemaal!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Met een lege topicstart zonder enige vorm van eigen inzet had dit topic al lang dicht moeten zijn. Bij deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.