Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Jorconmgn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 07:51
Ik ben mijn woning uit 1900 stap voor stap aan het verduurzamen.
Naast sluipverbruik aanpakken, isolatie verbeteren staan ook zonnepanelen op het programma.
Nu kreeg ik de volgende info doorgestuurd:

12 zonnepanelen á 3250 kWh voor € 3250,-

De prijzen zijn exclusief BTW en inclusief omvormer(GoodWe), montage en aansluiting in de meterkast. Er worden standaard TrinaSolar 310wp Black zonnepanelen gebruikt.

Ik heb wel wat informatie en wat research gedaan, maar ik weet dat hier voldoende kennis zit.
Is dit een goede deal?
Zijn de gebruiken panelen en omvormer een kwalitatief goed?

Komt van een bedrijf om de hoek, dus op zich qua reiskosten wel prettig, maar twijfel wel enorm of het geen goedkoop spul is wat veel storingen gaat geven.

Alle reacties

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Storingen zal wel meevallen maar het is wel wat goedkopere spullen, 310Wp is een vrij standaard paneeltje van net even 100,- , een goodwe omvormer is ook geen duur ding 650,-.
Een prijs van 1,- per Wp ex btw is niet goedkoop maar ook niet heel duur, dat ze om de hoek zitten is natuurlijk prima.
Heb je voldoende aan die 12x310Wp denk je, 330Wp is maar iets duurder en is het zelfde werk.

Hier kan je globaal kijken wat het allemaal kost.
https://www.solar-bouwmarkt.nl

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je niet zo een waarde stelt aan logging is een goodwe een prima keuze.
Probleem Goodwe omvormer offline
En anders een SMA. Die logt wel prima.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Jorconmgn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 07:51
Heb even wat offertes opgevraagd om uit te gaan zoeken wat handig is.
Heb achter ons huis een stenen berging die we gaan verbinden aan de woning.
Bij het aanpassen willen we ook zonnepanelen op het dak plaatsen. Hebben al berekend dat er zo'n 11 kunnen liggen, netjes op een rij.
Ik verwacht een verbruik van zo'n 4000 kWh op jaarbasis. Probeer het naar beneden te krijgen, maar laten we voor nu hier even vanuit gaan.

Ben op zich best handig, dus denk er over na om alles zelf te regelen, al ben ik qua elektriciteit ook altijd wat onzeker, dus twijfel daar nog over.

Is er iets waar ik echt rekening mee moet houden als ik me ga orienteren op panelen en omvormers?