• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:39
Ik hoor het voor het eerst van.

First of all: tof! Hoe meer domotica bij mijn favoriete bouwmarkt, hoe beter. Of ik die gateway nou wel of niet zou gebruiken, er gaat vast meer spul bij de Hornbach in de schappen komen zo.

De hardware lijkt verdacht veel op een pricewatch: Vera Plus Controller qua de buttons op de zijkant, het formaat van het kastje en de plaatsing van de LED's. Maar dan wit :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tWsQ0iNeeZAphqRbUhQKh5jhtk=/i/2000961109.jpeg

Mogelijk een soort rebrand met eigen software schil? Vind het wel gek dat ze beweren een clouddienst te leveren die voor eeuwig gratis is. Volgens mij draait dat ding gewoon een eigen webserver en is het geen echte clouddienst, maar correct me if i'm wrong.

Moet zeggen dat de prijs best scherp is voor een device wat zowel Z-Wave, Zigbee als 433mhz/kaku support. Die Vera Secure kost bijna het dubbele. Andere concurrenten die dat kunnen zoals de Homey gaan naar 300 piek.
Al heb ik dus niet het idee dat hij direct met je Hue-lampen kan praten, maar dat je daarvoor dan wel weer een Hue bridge voor nodig hebt, als ik de lijst zo lees.

Ik snap de kritiek van @Gizz hierboven ook wel, het is nog wel erg onduidelijk en vrijblijvend voor nu. Maar laten we het niet gelijk afschieten! Als dit ding ooit net zoveel kan als een dure Homey en domotica bij de lokale bouwmarkt komt te liggen, maak je domotica voor heel veel mensen bereikbaar en dat is gaaf.

Voor nu kijk ik nog wel even de kat uit de boom, maar hou dit zeker in de gaten!

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 14-02-2020 17:30 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1