Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-06 11:27
Ikzelf heb Loake als niet werkschoenen maar stadwandelen met de hond. Zuid europese merken doen het niet goed op de lange duur, dus Engelse schoenen zijn vaak wat minder modieus maar beter gebouwd.

Ik vet ze iedere week in, met name de naden en doe van die cederhouten blokken erin in de vorm van je voet om de vorm te behouden na ieder gebruik.
Daarnaast is een goede schoenmaker die het vak echt kan onomtbeerlijk. Wanneer nodig. Crockett en Jones doen het ook goed in waar ik woon (Zweden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Naddiia schreef op zondag 27 november 2022 @ 04:58:
En voor al die pantoffels deze winter is het niet slecht om er ook een paar te hebben, toch? Heb je voorkeuren? :)
Kijk vandaag bij Appie in de Bonus, en anders Spaanse sloffen ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ah, de typische IT crowd :+ Draagt exact dezelfde schoenen het hele jaar door, iedere dag, en vraagt zich na 3 jaar af: "Waarom gaan ze steeds stuk?!"

Ik heb ongeveer 20 paar schoenen (niet dat iemand er om vroeg, maar ik was al aan het typen dus zie hier mijn lijst):
  • 2 Zakelijk van Lier (1x blauw, 1x lichtbruin met bijpassende broekriem)
  • 1 Luxe feestlook van Lier (gespsluiting)
  • 1 Boots Timberland in het geel (let op de naad: er zijn goedkope Timberlands die er bijna hetzelfde uitzien, ga voor de duurdere variant.)
  • 1 Boots Timberland in het zwart (let ook hier op de naad)
  • 1 Boots voor hiking in de zomer of bij droog weer
  • 1 Boots voor hiking in de winter of bij nat terrein
  • 1 Witte gympen geschikt voor alles behalve zomer (afgesloten, leder, Adidas)
  • 1 Zwarte gympen voor de zomer (doorwaai, Nike)
  • 1 Gebroken witte casual schoenen (SuitSupply)
  • 1 Beige/roze enkellaarzen vrolijke look (Van Bommel)
  • 1 Paar bootschoenen (zomer, casual)
  • 1 Paar hardloopschoenen (zachte zool)
  • 1 Paar gym schoenen (stabiele zool)
  • 1 Paar "het sneeuwt of er ligt ijs" schoenen
  • 2 Paar motorlaarzen
  • 3 Paar slippers (simpel, met straps, strand)
En dan liggen er nog een aantal schoenen/boots die ik eigenlijk weer eens uit de verhuisdozen moet halen, die zijn op zich nog meer dan prima maar ik ben ze een beetje vergeten :7

Zeker als ik naar kantoor ga draag ik nooit dezelfde paar schoenen meer dan 2 dagen achtereen. Als ik op vakantie ga bepak ik mezelf zo licht mogelijk: 1 paar makkelijke loopschoenen voor het klimaat op de bestemming, en mogelijk ook goede schoenen voor speciale gelegenheden (luxe uit eten, of hiking, etc.)

Ik onderhoud ze ook goed (2 schoenendozen vol met onderhoud dingetjes, brushes, crèmes, etc.), maar ook schoenspanners voor de lederen schoenen, en van die grote plastic bakken voor onder het bed om de schoenen in te bewaren die niet bij het huidige seizoen horen. En ja, soms (eens in de 5 jaar ongeveer) ga je naar een goede schoenmaker om de zool te laten vervangen als die versleten is.

Kortom, ik doe grofweg 10x tot 15x zo lang met mijn regelmatig gedragen schoenen als iemand die 1 paar schoenen constant draagt ;) Soms gaan schoenen stuk of beschadigen ze, dat heeft meestal te maken met mijzelf (dikke kras in het leer, niet goed onderhouden, schaafplekken, etc.) – maar dat geeft ze soms ook gewoon karakter.

Maar een echte tip is dit:

Doe onderzoek online. Een duur merk betekent niet dat het kwaliteit is. Ik heb voor de modewereld gewerkt als ICTer, en daar zie je vaak dat dure merken hun shit produceren in China.

Van maken tot in de winkel: €20
Wholesale Price: €60
Recommended Retail Price: €250

Timberland is zo'n merk waar je goed moet letten op het stiksel en andere kenmerken van kwaliteit. En ook bij de juiste variant zijn ze aan het besparen door goedkoper leer te gebruiken, inferieure stiksels, etc. Je hebt daar gewoon "Basic" vs. "Premium", Google is je vriend. En zelfs bij de "Premium" zit je met nadelen.

Kortom: het is een modemerk, geen kwaliteitsmerk (meer).

Merken zoals Van Lier, etc. zijn prima schoenen. Maar ja, ook gewoon uit India en Portugal. Goedkope massaproductie, maar wel met een stukje kwaliteit.

Van Bommel wordt veelal wel in eigen land gemaakt van hoogwaardige materialen, maar wie en hoe? Daar weet ik het fijne ook niet van. Ik merk wel meer kwaliteit dan bij Van Lier, maar ze zijn ook veel meer extravagant ;)

Als je écht goede schoenen wil dragen zou ik eerder een bespoke paar schoenen laten maken door een professionele schoenmaker. En dan bedoel ik niet de Turk op de hoek die schoenen kan poetsen en veters kan vervangen, maar een zaak waar ze je voeten opmeten en de hele schoen "from scratch" opbouwen. En da's niet eens zo héél erg duur vergeleken met die mass-produced Chinese modemerkjes (bespoke van €200 tot €500 afhankelijk van je wensen en je komt al een heel eind).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:06
Blue-eagle schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:46:

Kortom, ik doe grofweg 10x tot 15x zo lang met mijn regelmatig gedragen schoenen als iemand die 1 paar schoenen constant draagt ;) Soms gaan schoenen stuk of beschadigen ze, dat heeft meestal te maken met mijzelf (dikke kras in het leer, niet goed onderhouden, schaafplekken, etc.) – maar dat geeft ze soms ook gewoon karakter.
Ik heb 10 tot 15 keer zo veel schoenen, en ze gaan 10-15 keer zo lang mee. Joh.

Dat is toch gewoon lood om oud ijzer? Als je 2 paar schoenen hebt die je afwisselt, en die gaan 2 jaar mee. Of je hebt 1 paar schoenen, en die gaan een jaar mee.
Dat is toch gewoon hetzelfde? Ik snap echt niet welk punt je hiermee wil maken.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 27-11-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Blue-eagle schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:46:
  • 2 Zakelijk van Lier (1x blauw, 1x lichtbruin met bijpassende broekriem)
  • 1 Luxe feestlook van Lier (gespsluiting)
  • 1 Boots Timberland in het geel (let op de naad: er zijn goedkope Timberlands die er bijna hetzelfde uitzien, ga voor de duurdere variant.)
  • 1 Boots Timberland in het zwart (let ook hier op de naad)
  • 1 Boots voor hiking in de zomer of bij droog weer
  • 1 Boots voor hiking in de winter of bij nat terrein
  • 1 Witte gympen geschikt voor alles behalve zomer (afgesloten, leder, Adidas)
  • 1 Zwarte gympen voor de zomer (doorwaai, Nike)
  • 1 Gebroken witte casual schoenen (SuitSupply)
  • 1 Beige/roze enkellaarzen vrolijke look (Van Bommel)
  • 1 Paar bootschoenen (zomer, casual)
  • 1 Paar hardloopschoenen (zachte zool)
  • 1 Paar gym schoenen (stabiele zool)
  • 1 Paar "het sneeuwt of er ligt ijs" schoenen
  • 2 Paar motorlaarzen
  • 3 Paar slippers (simpel, met straps, strand)
merk en type helpt wel als je zoveel advies wilt geven. Elk merk heeft wel mindere schoenen in hun lijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 17:00
Waar zit bij jou het probleem vraagt ik me af? Slijten gewoon je zolen of gaan er andere dingen kapot? Zolen zijn gewoon verbruiksartikelen dus dat is echt gewoon normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 27-11-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Buurman gaf me een paar woestijn schoenen van het Franse leger toen die er nog bij zat,
Draag ze altijd buiten de deur en ondanks suede zien er nog als nieuw uit, kaki kleur (en ik weiger al toerist met korte broek te lopen buiten de deur, daar zijn de echte Nederlandse toeristen voor :) )en zien er niet lomp uit met burger kleren, daarom had buur deze ook gegeven en niet de standaard kist.
Geen idee welk merk maar was zes jaar geleden de norm voor missies naar dergelijke gebieden. ZIj feitelijk lekker zittende schoenen waar je ook bergwandelingen mee kan doen, zoiets als vrijetijdspaar is wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jip_86 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:09:
Waar zit bij jou het probleem dan? Slijten gewoon je zolen of gaan er andere dingen kapot? Zolen zijn gewoon verbruiksartikelen dus dat is echt gewoon normaal.
tegen wie heb je het ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Silent7 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:29:
Buurman gaf me een paar woestijn schoenen van het Franse leger toen die er nog bij zat,
Draag ze altijd buiten de deur en ondanks suede zien er nog als nieuw uit, kaki kleur (en ik weiger al toerist met korte broek te lopen buiten de deur, daar zijn de echte Nederlandse toeristen voor :) )en zien er niet lomp uit met burger kleren, daarom had buur deze ook gegeven en niet de standaard kist.
Geen idee welk merk maar was zes jaar geleden de norm voor missies naar dergelijke gebieden. ZIj feitelijk lekker zittende schoenen waar je ook bergwandelingen mee kan doen, zoiets als vrijetijdspaar is wel een aanrader.
Voor zo ver ik weet worden een hoop schoenen voor het Franse leger door Meindl gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor de zomer (vanaf maart) loop ik op https://meindl.de/product/balancing-en/?lang=en. breed model.
Ben zeer tevreden. 1 schoen ging snel stiksel kapot, maar is snel gerepareerd onder garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 17:00
TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topic was 2jaar geleden aangemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

WEBGAMING schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:55:
Ik heb 10 tot 15 keer zo veel schoenen, en ze gaan 10-15 keer zo lang mee. Joh.
Not that shit again :|

Sowieso zie ik geen 10 a 15 keer zoveel schoenen in het lijstje van degene die je quote, aangezien genoemd wordt dat het gaat om regelmatig gedragen schoenen. Dan mag je de sportschoenen, motorschoenen, speciale feestschoenen en nog wel meer duis van dat lijstje afhalen.
Dat is toch gewoon lood om oud ijzer? Als je 2 paar schoenen hebt die je afwisselt, en die gaan 2 jaar mee. Of je hebt 1 paar schoenen, en die gaan een jaar mee.
Dat is toch gewoon hetzelfde? Ik snap echt niet welk punt je hiermee wil maken.
Prima, geloof je het niet, ook goed.,

Maar waarom moet nou elke keer als iemand deze ervaring deelt (ik heb zelf de ervaring dat als ik 1 paar in 1 jaar oploop, ik met drie paar een jaar of zes doe) iemand anders roepen "dat dat onzin is"?

Het zal vast niet voor iedereen opgaan, er zijn sowieso nogal wat randvoorwaarden en de use-case is redelijk beperkt tot het wat nettere segment leren schoenen.
Dan kun je er wel iedere keer tegenin gaan omdat je zelf vindt dat je prima afbent met een nieuw paar van 20 tientjes per 6 maanden bij de schoenenreus vandaan, maar dat voegt heel weinig constructiefs toe.

Alsof je in het whiskeytopic zo nodig moet gaan verkondigen dat bier veel goedkoper is, en veel lekkerder, en dat dat snobistische geode met single malts toch echt onzin is. (Ik kan het je afraden ;) )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
@Dido Wat moet ik überhaupt geloven? Er word nergens een argument genoemd. Zelfs jij noemt dat argument niet.

Dat schoenen langer mee gaan als je er voor zorgt? Ja natuurlijk is dat zo.

Dat schoenen langer mee gaan als je ze afwisselt? Dat betwijfel ik ja. Ik kan ook geen logische verklaring verzinnen waarom dat zo zou moeten zijn. Repareren ze zichzelf als je ze een dag laat staan?

Ik weet ook niet waar het goedkope schoenen verhaal ineens vandaan komt, dat noem ik ook helemaal nergens, dat maak jij er zelf van. Ik draag dagelijks Haix. En ik heb een goede smaak voor Whiskey, als je het weten wil.

[ Voor 34% gewijzigd door WEBGAMING op 27-11-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Ik ben zelf voor de Rehab's gegaan. Denk dat ik een paar heb die ik nu al een jaartje of 5 of 6 heb. En toch regelmatig draag. Ga niet voor de sneakers van Rehab want dat is een gradatie minder.
Ohh en laat niemand tegen je zeggen: Daar heb je schoentjes weer. Ik houd van stevige maar expressieve schoenen.
Zeker als IT' er draag ik graag deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/268367/files/401689690/890x820x2/rehab-schoenen-greg-mainboard-recy-blue-white-2212.jpg

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:36
Hackus schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:51:
[...]

Topic was 2jaar geleden aangemaakt ;)
Haha, vanochtend ook al gezien. Heropend door een tweaker met haar/zijn 1e post.
Nu gaan we nog pagina's krijgen met wat voor schoenen iedereen heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door jan390 op 27-11-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

WEBGAMING schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:05:
Dat schoenen langer mee gaan als je ze afwisselt? Dat betwijfel ik ja. Ik kan ook geen logische verklaring verzinnen waarom dat zo zou moeten zijn. Repareren ze zichzelf als je ze een dag laat staan?
Ja, het leer herstelt zich inderdaad beter als je het niet elke dag volpompt met zweet zonder dat het zich kan herstellen.
Zo heel erg idioot vind ik dat toch niet klinken.

Maar goed, dat gaat dus op voor een specifiek type schoenen, maar dat had ik al genoemd. Outdoors wandelschoenen of werk/veiligheidsschoenen zijn een ander verhaal.
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:08:
Ohh en laat niemand tegen je zeggen: Daar heb je schoentjes weer. Ik houd van stevige maar expressieve schoenen.
Ik heb (onder meer daarom) een redelijke hekel gekregen aan een bepaalde minister. Ik droeg al jaren wat minder "doorsnee" schoenen (Floris) maar opeens was ik degene die Hugo na-aapte :X

[ Voor 24% gewijzigd door Dido op 27-11-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dido schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:16:
[...]

Ja, het leer herstelt zich inderdaad beter als je het niet elke dag volpompt met zweet zonder dat het zich kan herstellen.
Zo heel erg idioot vind ik dat toch niet klinken.

Maar goed, dat gaat dus op voor een specifiek type schoenen, maar dat had ik al genoemd. Outdoors wandelschoenen of werk/veiligheidsschoenen zijn een ander verhaal.
Ja, het materiaal constant belasten, en vochtig houden, zal natuurlijk zorgen dat het sneller slijt. Maar je draagt je schoenen (hopelijk) niet de hele dag, en dan krijgen ze wel ongeveer de halve dag rust. Dat lijkt me prima, denk niet dat meer tijd zo veel toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Dido schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:16:
[...]
Ik heb (onder meer daarom) een redelijke hekel gekregen aan een bepaalde minister. Ik droeg al jaren wat minder "doorsnee" schoenen (Floris) maar opeens was ik degene die Hugo na-aapte :X
Ik was toevallig eerder dan Hugo, en wat hij doet trek ik me niets van aan.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

WEBGAMING schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:19:
Ja, het materiaal constant belasten, en vochtig houden, zal natuurlijk zorgen dat het sneller slijt. Maar je draagt je schoenen (hopelijk) niet de hele dag, en dan krijgen ze wel ongeveer de halve dag rust. Dat lijkt me prima, denk niet dat een dag extra zo veel toevoegt.
Mijn ervaring (en kennelijk ben ik niet de enige) is dat die extra dag wel degelijk uitmaakt.
Ik heb een paar schoenen al snel 12 uur achter elkaar aan - en ik merk toch echt een aanzienlijk verschil tussen het paar dat ik gisteren aanhad en een paar dat ik minstens anderhalve dag niet aangehad heb.

Anyways, tegenwoordig draag ik vanwege thuiswerken eigenlijk bijna nooit meer schoenen - behalve goedkope wandelschoenen om de hond uit te laten.
Dan gaan alle schoenen heel lang mee :+
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 27 november 2022 @ 17:19:
Ik was toevallig eerder dan Hugo, en wat hij doet trek ik me niets van aan.
Heel veel mensen waren eerder dan Hugo, anders waren die schoenen niet bij elke schoenwinkel te vinden geweest :P
Ik hou het er maar op dat hij zich door mij heeft laten inspireren (wat zijn schoenen betreft dan, zijn beleid neem ik afstand van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:01
De van Lier sneakers gaan lang mee en zijn zeer slijtvast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bc2Qe0Q5Q5GCt6jVBZr28MJYat4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lojOvP2dNUpuCFAGYfewS5hD.jpg?f=fotoalbum_large
(Van Lier Anzano)

Voor nette schoenen (Floris) Van Bommel en na een tijd bij een goede schoonmaker laten verzolen/repareren.

[ Voor 33% gewijzigd door Roderiktweaker op 27-11-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:09

jjust

Het leven is een strijd

Yucon schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:21:
Hier ook de beste ervaringen met Van Lier wat betreft nette schoenen. Ongelofelijk hoe lang die het overleefd hebben en dat terwijl ze niet eens echt heel erg duur zijn. Floris van Bommel moet je het moet je het mee treffen. Ik heb nu 3 paar gehad. 2 vielen vrij snel uit elkaar en 1 (het middelste paar) heeft het vrij lang overleefd. Nu nr 3 weer in no time uit elkaar valt net als paar nr 1 ben ik er klaar mee. Zijn in dit segment van nette sneakers nog aanraders?
Ik heb precies dezelfde ervaring met Van Lier en Floris van Bommel. Voor mij geen Van Bommels meer.
Ik heb ook een paar sneakers van Van Lier gehad maar die vind ik wat minder comfortabel. Dus ik hou mij ook aanbevolen voor andere merken nette sneakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjb033
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:58
jjust schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:20:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring met Van Lier en Floris van Bommel. Voor mij geen Van Bommels meer.
Ik heb ook een paar sneakers van Van Lier gehad maar die vind ik wat minder comfortabel. Dus ik hou mij ook aanbevolen voor andere merken nette sneakers.
Heb jaren geleden Van Lier, Floris van Bommel achter me gelaten vanwege slechte kwaliteit.
Helaas is het wel zo dat als je een step up wilt doen qua kwaliteit van je sneakers je dit ook meer gaat kosten. Ik vind het persoonlijk wel waard om een stel goede schoenen te hebben voor jaren plezier. Ik rouleer wel.

Wat voorbeelden:

- Magnanni; Gemaakt in Spanje. https://eu.magnanni.com/men/shoes/sneakers
- Santoni: Gemaakt in Italië: https://www.santonishoes.com/nl-en/man/shoes/sneakers/

Beide kan je zeker in de aanbieding voor 20% minder kopen bij de betere schoenen zaak / of online.
100% beter dan van Bommels en andere populaire merken wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wjb033 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:03:
[...]

Heb jaren geleden Van Lier, Floris van Bommel achter me gelaten vanwege slechte kwaliteit.
Helaas is het wel zo dat als je een step up wilt doen qua kwaliteit van je sneakers je dit ook meer gaat kosten. Ik vind het persoonlijk wel waard om een stel goede schoenen te hebben voor jaren plezier. Ik rouleer wel.

Wat voorbeelden:

- Santoni: Gemaakt in Italië: https://www.santonishoes.com/nl-en/man/shoes/sneakers/

Beide kan je zeker in de aanbieding voor 20% minder kopen bij de betere schoenen zaak / of online.
Met alle respect, maar ik ga geen €490,- betalen voor Adidas Superstar look a like, die draag ik veel casual en naar trainen. Betaal ik €120,- voor. Heb dit paar nu al 3j. Ik vind het ook wel fijn om niet ja-ren met een paar te moeten doen. Voor de €490,- haal je dus ruim 3paar Adidas Superstar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:25
niek_nijmegen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:12:
[...]

Ik heb vrij goede ervaringen met de canvasschoenen van Palladium (bijvoorbeeld de modellen pampa en pallabrousse).
Hier ook hoge Palladiums, wel van leer ipv canvas. Fijnste en meest robuuste schoenen die ik ooit heb gehad _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 17:11
wjb033 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:03:
[...]

Wat voorbeelden:

+1 voor Magnanni, 2 paar sneakers en iets van 6 paar dress shoes en ze zitten allemaal als slofjes. Met een beetje onderhoud slijten ze bijna niet. Niet te vergelijken met Van Bommel.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Grisport.

Zijn veiligheidsschoenen maar wel 1 van de betere.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjb033
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:58
Slaapje schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:43:
[...]

+1 voor Magnanni, 2 paar sneakers en iets van 6 paar dress shoes en ze zitten allemaal als slofjes. Met een beetje onderhoud slijten ze bijna niet. Niet te vergelijken met Van Bommel.
Hier net zo. Met een beetje onderhoud heb je er echt jaren plezier van. Tevens als je een beetje oplet, heb je ze bijna voor dezelfde prijs als een paar Van Bommels :)

[ Voor 16% gewijzigd door wjb033 op 27-12-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pjot1 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:22:
Grisport.

Grisport is een merk, weet je ook welk model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Met kerst deze Panama Jack Gael gekregen van Santa.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpoOwl3TgP1H-FY7YVCpGQz5wCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJvJH6o8hge8aaMXPZGVakgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:48

Licko

ZVDK

Is al genoemd in dit topic, maar met een paar Red Wing (Iron Ranger of Blacksmith bijvoorbeeld) kun je jaren vooruit. Zijn ook prima te verzolen bij een cobbler.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:37:
[...]

Grisport is een merk, weet je ook welk model ?
Zelf heb ik deze altijd,

https://werkkledinghuis.n...afety-laars-72401c-l-wool

Je hebt ze ook in het bruin (zonder bontje) maar die zijn duidelijk minder sterk dan de zwarte versie. En lekker warm in de winter natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 20:11
Als postbode loop ik op blackstone 530, en ivm een beenlengte verschil de hele dag aan. (92500 stappen weekgemiddelde). Bovenkant gaat ongeveer 5/6jaar mee, zool 2jaar.

Zou met een kantoorbaan dus x5 kunnen, niet levenslang.. maar pretty dang close ;)

Odido FiberDesk, posts zijn onder persoonlijke title niet het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
pjot1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:03:
[...]

Zelf heb ik deze altijd,

https://werkkledinghuis.n...afety-laars-72401c-l-wool

Je hebt ze ook in het bruin (zonder bontje) maar die zijn duidelijk minder sterk dan de zwarte versie. En lekker warm in de winter natuurlijk!
Die gingen bij mij precies 3 maanden mee. Daarna dure laarzen gekocht, ook 3 maanden :( Nu koop ik alleen nog maar troep laarzen van max 40 euro. Die gaan ook net zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PageFault schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:31:
[...]

Die gingen bij mij precies 3 maanden mee. Daarna dure laarzen gekocht, ook 3 maanden :( Nu koop ik alleen nog maar troep laarzen van max 40 euro. Die gaan ook net zo lang mee.
Wat doe je er mee dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Ik verzorg de dieren aan huis, dus ik draag ze zeg maar 1,5 uur per dag, op zaterdag een uurtje of 4 a 5.

Het is niet zo dat ik er dag en nacht op loop.

De delen waar beweging in zit, gaan altijd stuk. Dus de zijkanten van de voet bij de overgang naar de tenen. Achter de stalen neus komt een groot gapend gat en bij de hiel gaat het lekken.

[ Voor 24% gewijzigd door PageFault op 28-12-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
PageFault schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:31:
[...]

Die ervaring heb ik niet. Bij mij hebben ze echt wel wat te lijden. Ben stratenmaker en draag ze ongeveer 10 uur per dag.

Als ze scheuren dan is dat inderdaad aan de zijkant achter de stalen neus. Door ze regelmatig in te vetten, zodat het soepel blijft, kan je dit moment aardig rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
pjot1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:17:
[...]

Die ervaring heb ik niet. Bij mij hebben ze echt wel wat te lijden. Ben stratenmaker en draag ze ongeveer 10 uur per dag.

Als ze scheuren dan is dat inderdaad aan de zijkant achter de stalen neus. Door ze regelmatig in te vetten, zodat het soepel blijft, kan je dit moment aardig rekken.
Bij mij is de omgeving wat extremer. Als ik alleen op stenen en zand zou lopen, zouden ze het wel een jaartje uithouden. Bij mij is het veel modder/klei/kak. Als dat opdroogt, gaat alles scheuren, dat gaat vrij snel.

Verder staat er nog wel eens een beest met een poot op, als dat op de rand staat en je wil je voet verplaatst, zit de zool vrijwel zeker los daarna of op z'n minst gescheurd. Want geloof het of niet: ze staan nooit op de stalen neus, altijd op de zijkant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
PageFault schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:21:
[...]

Bij mij is de omgeving wat extremer. Als ik alleen op stenen en zand zou lopen, zouden ze het wel een jaartje uithouden. Bij mij is het veel modder/klei/kak. Als dat opdroogt, gaat alles scheuren, dat gaat vrij snel.
Dan ken je m'n werk niet. :D :D :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
pjot1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:55:
[...]

Dan ken je m'n werk niet. :D :D :D
Nee klopt, maar als je schoenen langer mee gaan, kan ik het wel een beetje afleiden naar de drek situatie hier.

Bij jou lopen er hopelijk ook geen 650 kg beesten in de weg die zo nu en dan op je poten staan...

Als ze nu bang zouden zijn, kon je ze nog met de shovel wegjagen, maar zelfs daar van zijn ze niet onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:59
Silent7 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:29:
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fimg.auctiva.com%2Fimgdata%2F1%2F7%2F0%2F5%2F7%2F9%2F8%2Fwebimg%2F1031237765_o.jpg&f=1&nofb=1&ipt=4f74aafe396e0f3b2e655bff877447a44334ecf6af0f2a9bf8e1f071e3133485&ipo=images
Zijn dat deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Laatst online: 12-12-2024
@Albinoraptor Nee Meindl zei iemand, en inderdaad goed kijken dat is het merk.

[ Voor 12% gewijzigd door Silent7 op 28-12-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:26

-tom-562

Oliesjeik

Grisport.

Ah ja, de 'piposchoenen', leuk voor in de werkplaats, maar no way dat ik die casual ga dragen :+

Ik ben inmiddels ook op zoek naar kwalitatief goede sneakers. Afgelopen zomer heb ik een paar Van Bommels, model 'Dunk' gekocht
Afbeeldingslocatie: https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/16841154_eb_01/floris-van-bommel-dunk-hoge-leren-sneakers-wit-blauw-wit-8720244210530.jpg
Ze zitten heerlijk, en zien er niet meteen uit alsof de net niet hippe 50 jarige manager van je werk ze ook zou kopen (wat vaak is bij sneakers van merken die 'herenschoenen' maken).
Ben alleen niet erg te spreken over de kwaliteit, en dan met name de zool:
Afbeeldingslocatie: https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/16841154_eb_03/floris-van-bommel-dunk-hoge-leren-sneakers-wit-blauw-wit-8720244210530.jpg
Het blauwe en donkergrijze rubber is op de 'zool' geplakt, en precies waar je je voet 'afrolt' (onder je tenen) laat het rubber los van de zool. Echt heel slecht doordacht ontwerp 8)7
Zijn er mensen die aanbevelingen hebben voor kwalitatief goede hoge (belangrijk!) sneakers die er ook nog normaal uit zien (beetje model als die van Bommel, of b.v. als Jordan's of hoge Adidas sneaker?)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

-tom-562 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:21:
[...]

Ah ja, de 'piposchoenen', leuk voor in de werkplaats, maar no way dat ik die casual ga dragen :+

Ik ben inmiddels ook op zoek naar kwalitatief goede sneakers. Afgelopen zomer heb ik een paar Van Bommels, model 'Dunk' gekocht
[Afbeelding]
Ze zitten heerlijk, en zien er niet meteen uit alsof de net niet hippe 50 jarige manager van je werk ze ook zou kopen (wat vaak is bij sneakers van merken die 'herenschoenen' maken).
Ben alleen niet erg te spreken over de kwaliteit, en dan met name de zool:
[Afbeelding]
Het blauwe en donkergrijze rubber is op de 'zool' geplakt, en precies waar je je voet 'afrolt' (onder je tenen) laat het rubber los van de zool. Echt heel slecht doordacht ontwerp 8)7
Zijn er mensen die aanbevelingen hebben voor kwalitatief goede hoge (belangrijk!) sneakers die er ook nog normaal uit zien (beetje model als die van Bommel, of b.v. als Jordan's of hoge Adidas sneaker?)
Over Pipo schoenen gesproken :D

Dit zijn ze die Pjot bedoeld

Afbeeldingslocatie: https://cdn.quicq.io/tco/product/2263157021-0000097_0_large.jpg?w=400&h=400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
PageFault schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:07:
[...]

Nee klopt, maar als je schoenen langer mee gaan, kan ik het wel een beetje afleiden naar de drek situatie hier.

Bij jou lopen er hopelijk ook geen 650 kg beesten in de weg die zo nu en dan op je poten staan...

Als ze nu bang zouden zijn, kon je ze nog met de shovel wegjagen, maar zelfs daar van zijn ze niet onder de indruk.
:+

Wel een keer een rottweiler die de laarzen wel mooi vond. :P zo is elk vak niet zonder risico. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:19

World Citizen

FreeReef.nl

Als looks niet meer uitmaken adviseer ik de Meindl super perfects.

Tsja de naam zegt het al :Y) dit zijn de meest super perfecte!

https://meindl.de/product/super-perfekt-en/?lang=en

Al jaar en dag in gebruik hier en nooit geen probleem of wat dan ook gehad. Ik zweer erbij.

En mocht je nou door de stad lopen en onverhoopt met je voet in een spelonk schieten dan voel je daar dus niks van.

Ook als je je enkel neigt te zwikken in de supermarkt … geen probleem.

Hier waren ze nog nieuw.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05Zrx63mYvU85cz_DeXwSBfN9oY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hionVcKTWZ6fC3g7qOrOnVRm.png?f=user_large

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
pjot1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:10:
[...]

:+

Wel een keer een rottweiler die de laarzen wel mooi vond. :P zo is elk vak niet zonder risico. ;)
Ha ha ha, beter dat ze in de schoen bijten dan in je arm.... Maar in jouw vak heb je vast wel wat klinkers of een hamer om mee te slaan/gooien? En daarna ook vooral naar de hondeneigenaar....

Ruim een jaar geleden kreeg ik wel een trap van een van de beestjes van 8 weken oud. Gebroken hand, ik had mazzel dat ik ver weg stond, anders was er meer stuk. Hij is nu 350 kg en 1,5 jaar. Als hij nu trapt, dan ben ik er niet meer....

Maar modder op de laarzen zou je er elke keer af moeten spuiten. Voor mij is dat geen doen, want ik loop een aantal keer per dag door de drek. Door de drap op de laarzen, gaan ze scheuren bij bewegen. Als je dat er netjes elke keer (meer keer per dag) af zou spuiten/borstelen en dan regelmatig invet, zullen ze best een jaartje uithouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
PageFault schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:20:
[...]

Ha ha ha, beter dat ze in de schoen bijten dan in je arm.... Maar in jouw vak heb je vast wel wat klinkers of een hamer om mee te slaan/gooien? En daarna ook vooral naar de hondeneigenaar....

Ruim een jaar geleden kreeg ik wel een trap van een van de beestjes van 8 weken oud. Gebroken hand, ik had mazzel dat ik ver weg stond, anders was er meer stuk. Hij is nu 350 kg en 1,5 jaar. Als hij nu trapt, dan ben ik er niet meer....

Maar modder op de laarzen zou je er elke keer af moeten spuiten. Voor mij is dat geen doen, want ik loop een aantal keer per dag door de drek. Door de drap op de laarzen, gaan ze scheuren bij bewegen. Als je dat er netjes elke keer (meer keer per dag) af zou spuiten/borstelen en dan regelmatig invet, zullen ze best een jaartje uithouden.
Dit dus.

Loop ook 9 van de 10 keer in de prut, bagger, bende en drek. Ik maak ze dan ook eens in de week schoon en vet ze in. Blijven ze ook goed waterdicht.

Maak me er overigens niet druk om want krijg toch elk half jaar nieuwe schoenen. Een werkgever is ook verplicht om elk half jaar nieuwe schoenen te geven vanwege de Arbowetgeving. Dit om gewrichts- en schimmelklachten tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
pjot1 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:35:
[...]

Dit dus.

Loop ook 9 van de 10 keer in de prut, bagger, bende en drek. Ik maak ze dan ook eens in de week schoon en vet ze in. Blijven ze ook goed waterdicht.

Maak me er overigens niet druk om want krijg toch elk half jaar nieuwe schoenen. Een werkgever is ook verplicht om elk half jaar nieuwe schoenen te geven vanwege de Arbowetgeving. Dit om gewrichts- en schimmelklachten tegen te gaan.
Tja, dit is hobby van de ex, dus ik krijg daar geen schoenen van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Jij zoekt gewoon kaplaarzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

World Citizen schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:14:
Als looks niet meer uitmaken adviseer ik de Meindl super perfects.

Tsja de naam zegt het al :Y) dit zijn de meest super perfecte!

https://meindl.de/product/super-perfekt-en/?lang=en

Al jaar en dag in gebruik hier en nooit geen probleem of wat dan ook gehad. Ik zweer erbij.

En mocht je nou door de stad lopen en onverhoopt met je voet in een spelonk schieten dan voel je daar dus niks van.

Ook als je je enkel neigt te zwikken in de supermarkt … geen probleem.

Hier waren ze nog nieuw.
[Afbeelding]
Brabo ?
Zijn ook schoentjes van 449,- dan mag je ook wel wat verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:14
Paar jaar terug ooit een nette schoen van Van Lier gekocht. Ik droeg ze eigenlijk nooit, dus ben ik ze met de carnaval gaan dragen (raad van 11; net pak + nette schoen noodzakelijk). Toen werd de kwaliteit me pas duidelijk. Ze zitten heerlijk, ook na meerdere uren hossen. Ze krijgen heel wat te verduren, maar zien er wonderbaarlijk genoeg nog uit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Zoals al eerder genoemd, timberlands ik versleet schoenen alsof ik ze opat (maat 48/49) en ik draag ze nu al paar jaar en zitten nog goed alleen de veters sloop ik elke 3-4 maand (lompheid)

Ik draag ze sowieso 8 maand per jaar dagelijks(twee paar), de rest afwisselend.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:10
Grisport.

Ik heb daar verschillende schoenen van gehad, maar vond het plastic rommel. Sleet snel af en de leren versie kon ik na een paar jaar het rubber (of waar de zool ook van gemaakt was) eraf halen, brokkelde gewoon.

Misschien zijn de duurdere veiligheidsschoenen beter dan hun gewone wandelschoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cy-gor25 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 19:47:
[...]

Ik heb daar verschillende schoenen van gehad, maar vond het plastic rommel. Sleet snel af en de leren versie kon ik na een paar jaar het rubber (of waar de zool ook van gemaakt was) eraf halen, brokkelde gewoon.

Misschien zijn de duurdere veiligheidsschoenen beter dan hun gewone wandelschoenen
Heb ik ook al gehoord bij de Travel Low.(grisport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-04 11:01
Het is gemakkelijk te zien of zolen rap slijten: als het zachte rubber is.
Ook waar PU of TPU op staat, dat staat voor polyurethaan, en dat kan niet tegen vocht, het desintegreert dan als een cake. Nog schoenen gezien nieuw in de doos maar in vochtige plek, de zolen gewoon uiteengevallen, brokken en poeder in de doos. "Hydrolyse", door ontbreken van additieven die dat hinderen.
Je kan dat voorkomen door na kopen direct met siliconen of een rubber compound de overgang bovenkant naar zool af te kitten.

http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf

Pagina: 1 2 Laatste