Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik heb de afgelopen jaren teveel geld uitgegeven aan schoenen als Mephisto en Rockport, waarvan steevast gejubeld wordt dat de kwaliteit zo fantastisch is, terwijl stiksel, leer en zolen niet de kwaliteit hebben die ik voor dit geld verwacht. Wat is nu een oerdegelijk merk waarvan de schoenen echt lang meegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een paar van Lier die ik al een kleine 7 jaar draag voor werk (moeten wel een nieuwe zool onder nu) en een paar Nike's die ik in mijn eigen tijd draag die het ook al weer 5-6 jaar uithouden. Ik denk dat het een illusie is als iemand je schoenen probeert te verkopen die 'onverwoestbaar' zijn.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 320788

,...

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 23-03-2020 12:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het je enige paar? Als je meerdere paren schoenen hebt doe je er veel langer mee.

Ik heb al vijf jaar een paar Assics schoenen (zwarte wandelschoenen, geen hardloopmodel) waar ik redelijk veel mee loop (8000 stappen per dag gemiddeld volgens mijn bandje) maar dat is niet het soort schoenen dat je zoekt denk ik :) Van Bommel hoor ik ook regelmatig dat die goed zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:53

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:36:
Ik heb de afgelopen jaren teveel geld uitgegeven aan schoenen als Mephisto en Rockport, waarvan steevast gejubeld wordt dat de kwaliteit zo fantastisch is, terwijl stiksel, leer en zolen niet de kwaliteit hebben die ik voor dit geld verwacht. Wat is nu een oerdegelijk merk waarvan de schoenen echt lang meegaan?
Wat doe je met je schoenen? Heb je een kantoorbaan, of werk je in de bouw? Ga je er op skaten/fietsen/hardlopen/wandelen of is het puur van de voordeur naar de leasebak door naar kantoor achter je bureau en om 17:00 weer hetzelfde maar dan andersom zoals ik? Ik heb nu 3 paar van Lier (gewoon zakelijke champagnebruine), en met een beetje onderhoud (poetsen, nieuwe veters) doe je er makkelijk een paar jaar mee!

Meh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zal voor kwaliteit moeten gaan. Van Bommel, Floris, van Lier en dat soort schoenen. Duur(der), maar je doet er jaren mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49
Behalve de vrij magere topicstart, wat heb je zelf al overwogen/gevonden? Het is ons totaal niet duidelijk of dit om bergschoenen, paardrijlaarzen, sportschoenen of nette schoenen gaat. Verder is dit topci: Levensduur schoenen niet zo heel oud. Heb je die al bekeken?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Nijhuis houten klompen. Die dingen zijn vrijwel onverwoestbaar en gaan superlang mee.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:37
JohnR schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:35:
Nijhuis houten klompen. Die dingen zijn vrijwel onverwoestbaar en gaan superlang mee.
offtopic:
Als je daar veel mee over straat loopt slijten ze wel hard. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

-SaveMe-

-klik-

Timberlands!

Lopen heerlijk altijd en gaan lang mee bij mij. Ik loop er dagelijks op!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
Ben zelf Floris drager, maar loop de sneakers ook binnen een jaar helemaal af.
Heb jij ervaring met de sneakers van Floris?

De schoenen met hak van van Bommel en Floris (nette en de hoge) houden het veel langer vol. (En deze kun je ver hakken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er zijn nogal wat factoren die meespelen om de levensduur van jouw schoenen te bepalen.

- Hoe vaak draag je ze?
- Heb je (zwaar) overgewicht?
- Strik jij netjes de veters? Of doe je die los (waardoor je voet schuift en de schoen steeds vervormt)
- Maak je ze netjes schoon na een fikse regenbui?
- In het geval van b.v. leer en suede: Insmeren met daarvoor geschikte créme?

Waar de één jaren doet met een paar schoenen kun jij met datzelfde paar al na een jaar weer aan nieuwe schoenen. Het kan alle kanten op :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:39
Het allerbelangrijkste voor (leren) schoenen is: rust!
Draag ze niet elke dag, zet ze weg met een schoenspanner erin en laat op tijd de zool c.q. hakken vervangen bij de schoenmaker.

Voor mijn werk heb ik 4 paar van Bommels, het oudste paar is 12 jaar oud. Die ik vandaag aan heb is 7 jaar oud...
Heb natuurlijk wel meermalen nieuwe zolen en hakken er op laten zetten. Maar onder aan de streep zijn het wel goedkope schoenen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Echt onverwoestbaar zijn legerkisten. Daar loop je makkelijk 5+ jaar mee en met wat onderhoud 10+. Zelf draag ik eigenlijk altijd Meindl. Die zitten en lopen heerlijk en gaan zeker ook 5 jaar mee.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

FrankBlom schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:05:
[...]

De schoenen met hak van van Bommel en Floris (nette en de hoge) houden het veel langer vol. (En deze kun je ver hakken)
Hier dezelfde ervaring met die sneakers. De eerste keer was het zelfs zo erg dat ze na 1x vervangen en 3 reparaties teruggenomen zijn. Ze liepen wel geweldig, maar dit was zeker gezien de prijs toch wel erg triest. En het ligt niet aan mij.. Ik heb ook Van Liers die het met 150-200 dagen per jaar zo'n 5 jaar uitgehouden hebben. Dat was dan wel weer echt bovengemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Kaaswagen schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:39:
Ik denk dat het een illusie is als iemand je schoenen probeert te verkopen die 'onverwoestbaar' zijn.
Dat is ook enigszins gechargeerd, ik verwacht ook niet dat mijn schoenen mij overleven. Ik zoek schoenen met het hoogste aantal kilometers per euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:34:
[mbr]Behalve de vrij magere topicstart, wat heb je zelf al overwogen/gevonden? Het is ons totaal niet duidelijk of dit om bergschoenen, paardrijlaarzen, sportschoenen of nette schoenen gaat. Verder is dit topci: Levensduur schoenen niet zo heel oud. Heb je die al bekeken?[/]
Ik loop erop, over straat, een paar kilometer per dag. Het gaat me om schoenen die de meeste kilometers per euro maken. Mephisto en Rockport vallen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:06:
Er zijn nogal wat factoren die meespelen om de levensduur van jouw schoenen te bepalen.

- Hoe vaak draag je ze?
- Strik jij netjes de veters? Of doe je die los (waardoor je voet schuift en de schoen steeds vervormt)

Waar de één jaren doet met een paar schoenen kun jij met datzelfde paar al na een jaar weer aan nieuwe schoenen. Het kan alle kanten op :)
Ik draag ze dagelijks, strik keurig, onderhoud ze goed, het gaat me puur om het kilometrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
BB-One schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:12:
Draag ze niet elke dag, zet ze weg met een schoenspanner erin en laat op tijd de zool c.q. hakken vervangen bij de schoenmaker.
Dat lijkt me een sprookje: het spreekt voor zich dat schoenen die je half zo vaak draagt, twee keer zo lang meegaan.
Voor mijn werk heb ik 4 paar van Bommels, het oudste paar is 12 jaar oud. Die ik vandaag aan heb is 7 jaar oud...
Heb natuurlijk wel meermalen nieuwe zolen en hakken er op laten zetten. Maar onder aan de streep zijn het wel goedkope schoenen.
Dat betekent dat elke schoen een paar jaar meegaat? Als je ze dan ook nog meermalen moet laten verzolen dan vind ik de prijs/prestatie verhouding ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Standeman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:26:
Echt onverwoestbaar zijn legerkisten. Daar loop je makkelijk 5+ jaar mee en met wat onderhoud 10+. Zelf draag ik eigenlijk altijd Meindl. Die zitten en lopen heerlijk en gaan zeker ook 5 jaar mee.
Ik overweeg inderdaad legerkisten. Echter, ik heb smalle voeten, en hoop iets passends te vinden. Desondanks bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42

g0tanks

Moderator CSA
eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:28:
[...]

Dat lijkt me een sprookje: het spreekt voor zich dat schoenen die je half zo vaak draagt, twee keer zo lang meegaan.
Dat is geen sprookje. Schoenen absorberen gedurende de dag veel vocht en dat is minder goed voor het leer. Door ze te roteren geef je ze tijd om weer op te drogen en met een schoenspannner houd je het leer glad.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een goede schoenspanner is ook altijd van cederhout, wat het vocht uit het leer trekt en daarbij ook antibacterieel werkt.

http://www.dommelpool.nl/buitensauna/western-red-cedar

[ Voor 50% gewijzigd door Ernemmer op 14-02-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:30:
[...]

Ik overweeg inderdaad legerkisten. Echter, ik heb smalle voeten, en hoop iets passends te vinden. Desondanks bedankt voor de suggestie.
Ik heb ook aardig smalle voeten en loop al jaren met Giorgio schoenen. Wel de nette variant van leer. Niet de sneakers. Blijven goed en zitten enorm fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:42

g0tanks

Moderator CSA
Ernemmer schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:35:
Een goede schoenspanner is ook altijd van cederhout, wat het vocht uit het leer trekt en daarbij ook antibacterieel werkt.

http://www.dommelpool.nl/buitensauna/western-red-cedar
Cederhout ruikt ook nog eens verdomd lekker.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
Is al eerder genoemd en volgens mij zeer terecht: Meindl

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
[...]

[...]

Dat betekent dat elke schoen een paar jaar meegaat? Als je ze dan ook nog meermalen moet laten verzolen dan vind ik de prijs/prestatie verhouding ondermaats.
Als je de beste prijs per kilometer wilt moet je houten klompen kopen.

Het beste kan je gewoon proberen van Lier of een ander premium merk schoenen die leer gebruiken goedkoop aanschaffen. Voor mijn paar heb ik 70 euro betaald. https://www.omoda.nl/here...1857500-94108.html?cgid=2

Schoenen zijn slijtproducten en zult je altijd elke 2 jaar ofzo nieuwe moeten kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Jampot007 op 14-02-2020 18:56 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Jampot007 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:55:
[...]

Heb je dat zelf wel 'ns geprobeerd? Ik weet genoeg mensen die hun klompen snel kapotliepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:10:
[...]

Heb je dat zelf wel 'ns geprobeerd? Ik weet genoeg mensen die hun klompen snel kapotliepen.
het was niet serieus

Klompen zijn wel zeer goedkoop dus grote kans dat je met klompen het goedkoopste uit bent per km :P

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
[...]

dat is geen sprookje, het leer kan dan rustig drogen.
[...]

Voor nette schoenen, niet categorie leger kisten, is 12 jaar een hele tijd zelfs als je het halveert ivm niet dagelijks aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, mijn nette schoenen gaan wel lang mee maar de dagelijkse schoenen slijten erg snel.

Ik heb Timberlands gehad waarbij de zool samengeperst werd, ging wel lange tijd mee. Een paar McGregor die relatief snel stuk ging aan de binnenkant. nu twee paar Sketchers waarbij de stof op diverse plekken los laat. Met name vervelend dat dit op de binnenzool gebeurt.

Zoek gewoon een goed merk sneakers waar je goed op loopt en die lang mee kunnen dus waarbij de stof en de binnenzool niet te snel beschadigd.
Ik zat te denken om New Balance te proberen, die komen vaak goed uit de verf. Anders eens Van Lier sneakers of wellicht juist wandelschoenen? Vroeger vaak Ecco maar die zijn qua uiterlijk niet zo hip.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:40

-tom-562

Oliesjeik

Als je er ook nog mee voor de dag wilt komen, zou ik een paar van Bommel boots overwegen. En zoals gezegd, niet iedere dag dragen. Dus koop je 2 paar. Dan hoef je de aankomende paar jaar geen andere schoenen te kopen.
Mijn eerste paar dressed van Bommels is inmiddels 9 jaar oud, mijn eerste paar boots zijn 6 jaar oud, en mijn eerste paar Floris van Bommel sneakers zijn 3,5 jaar oud,en inmiddels wel versleten :P

[ Voor 32% gewijzigd door -tom-562 op 14-02-2020 19:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
BB-One schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:12:
Flauwekul dit. Met alle respect natuurlijk. :) Dat ze met "rust" veel langer meegaan is onbewezen en licht snobistisch. Het zijn geen mensen natuurlijk, waarvoor dat wel zo is. Maar dit zijn schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Simpel antwoord Nike..
Dit is voor mij het enige “sportieve” merk wat jaren mee gaat (Air max 1). Zelfs na meerdere wasmachine beurten!

van Bommel vond ik tegenvallen, Timberlands wel tevreden over :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik vervang mijn Meindl's toch iedere jaar met mijn werk, zijn volledig versleten na een jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik draag mijn Meindl's elke dag en die gaan zo'n 3 jaar mee.

edit: ik heb een kantoorbaan, dus geen zware belasting met werk, maar wandel in weekend vaak zo'n 15 km.

[ Voor 47% gewijzigd door ZieglerNichols op 14-02-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Bart2005 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:29:
[...]

Flauwekul dit. Met alle respect natuurlijk. :) Dat ze met "rust" veel langer meegaan is onbewezen en licht snobistisch. Het zijn geen mensen natuurlijk, waarvoor dat wel zo is. Maar dit zijn schoenen.
Volgens mij valt het advies in de categorie van Biostabil, homeopathische medicijnen en warmtepomp: er zijn mensen die daar veel baat bij hebben, in financiele zin. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-06 20:30

InFamous

excommunicado

Bata m90 all day long, mijn huidige gaan al zeker 5 jaar mee en zijn nog lang niet versleten.

Hoewel het een hoge schoen is valt het met een broek eroverheen niet heel erg op en kan dan zelfs nog op semi nette gelegenheden gedragen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door InFamous op 14-02-2020 19:40 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:42

Punkrocker

Mostly harmless

Dit dus.

Nu Lowa. Aan mijn zesde jaar bezig. Zien er nog top uit. Loop er het jaar door mee rond.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:38:
[...]

Volgens mij valt het advies in de categorie van Biostabil, homeopathische medicijnen en warmtepomp: er zijn mensen die daar veel baat bij hebben, in financiele zin. 8)7
offtopic:
Ik snap niet zo goed hoe je warmtepomp en Biostabil over één kam kunt scheren....
Maar goed, ik heb ooit schoenen gehad met een zool van gerecyclede autobanden. Die waren zo goed als onverslijtbaar met als enige aandachtspuntje dat je af en toe de zool weer moest vastlijmen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Laatst online: 16:31
ZieglerNichols schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:37:
Ik draag mijn Meindl's elke dag en die gaan zo'n 3 jaar mee.

edit: ik heb een kantoorbaan, dus geen zware belasting met werk, maar wandel in weekend vaak zo'n 15 km.
Ik doe een seizoen podiumwerk/festivals en ze zijn zo kapot!

Toen ik nog een vakantiebaan in een verzinkerij had, kreeg ik standaard elke 3 maanden nieuwe Meindl's. Ligt er per situatie net aan wat je ermee doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik ben ook van de leren schoenen en dan meerdere paren. Ik heb twee Adidas en een dure Ecco (veelal voor in de winter of regenachtige zomerdagen), loop ik al vele, vele jaren op. Na 8 jaar de Ecco vervangen, Adidasjes vervang ik na zo'n 6 jaar, al zijn ze dan in principe nog best ok, beetje schmutzig na zo'n tijd. Niemand die zo lang met zn Adidasjes doet in mijn omgeving, misschien is dat 'rust geven' niet zo'n gek idee. :p Of dat ik ze maar een derde van de tijd draag natuurlijk, dus bijna 3 volle jaren voor de Ecco en 2 volle jaren voordat de Adidasjes vervangen worden. Is dat lang?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:32
Precies. Mijn Haix doen het ook goed.
@eezacque Waarom zou de breedte een probleem zijn? In legerkisten heb je juist ook breedtematen.

Wel bijzonder dat mensen bijvoorbeeld Nike en Timberland noemen. Mijn ervaring is totaal anders. Timberland duurde ongeveer een jaar, Nike was ik meestal al in een half jaar doorheen.

[ Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 14-02-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Ik draag nu een paar Timberland 6” geheel zwarte die ik al 15 jaar heb en zeer regelmatig draag (2-4x per week in het seizoen) en heb tot nu toe alleen de veters een keer vervangen.

Loop er ook mee over de bouw en kunnen het makkelijk hebben. Ik loop er wel letterlijk mee over de bouw en werk er niet, dat zou een beetje teveel van het goede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Loop je niet gewoon ontiegelijk te sloffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
WEBGAMING schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:16:
[...]

Precies. Mijn Haix doen het ook goed.
@eezacque Waarom zou de breedte een probleem zijn? In legerkisten heb je juist ook breedtematen.
Ik heb even snel rondgekeken, en zag niets over breedtematen. Hoe dan ook, ik zie hier geen stenen winkels in de buurt waar ze kisten verkopen, en schoenen wil ik echt passen voor ik ze koop. Ik kijk even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@eezacque Zou je in het vervolg je post kunnen bewerken ipv vijf keer achter elkaar te posten? Dank u[/]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
Outerspace schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:27:
@eezacque Zou je in het vervolg je post kunnen bewerken ipv vijf keer achter elkaar te posten? Dank u[/]
Ik beantwoord verschillende vragen met verschillende antwoorden, dat is niet ongebruikelijk in discussieland. Wil je echt dat ik alle antwoorden samenpak in een enkele posting, zodat vragenstellers moeten zoeken naar het antwoord op hun vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:31:
[...]

Ik beantwoord verschillende vragen met verschillende antwoorden, dat is niet ongebruikelijk in discussieland. Wil je echt dat ik alle antwoorden samenpak in een enkele posting, zodat vragenstellers moeten zoeken naar het antwoord op hun vraag?
Dat heeft wel de voorkeur. Je hoeft natuurlijk ook niet alles te quoten, een mention volstaat vaak al :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
Hanwag Yukon iets? Oerdegelijke Duitse kwaliteit.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:31:
[...]

Zodra je iets quote kwijt de poster daarvan een mention. Die hoeft dus niets te zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

[...]

Dat is geen sprookje. Ik spreek uit ervaring; want ik had hetzelfde dilemma als wat jij nu hebt. Ik haalde een paar Lowa schoenen (die passen mij perfect), en na een jaar waren ze stuk en versleten waardoor ik zo'n beetje elk jaar een nieuw paar kon halen. Kleine noot hierbij is wel dat ik altijd schoenen aan heb, behalve als ik sport, douche of slaap. En ik loop zo'n 1.000 kilometer per jaar denk ik.

Ik heb anderhalf jaar geleden drie paar Lowa's gehaald (ook drie verschillende soorten) die ik dagelijks wissel. En na anderhalf jaar ziet elk paar er nog bijna zo goed uit als nieuw. Elk paar ziet er een heel stuk beter uit dan dat één paar eruit zag na een half jaar continu dragen. Ofwel, de maandelijkse kosten/afschrijving voor schoenen is lager met drie paar dan met één paar.

Vanuit de praktijk kan ik dus zeggen dat het geen sprookje is; Als één paar schoenen één jaar meegaan dan gaan drie paar schoenen (mits je ze vaak wisselt) veel langer dan drie jaar mee.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Adidas GSG, ik loop zelf al jaren op de hoge variant. Heerlijke wandel schoen die met een beetje onderhoud jaren mee kan gaan. Zien er ook nog eens uit als sneakers.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:10
Heb je al eens schoenen van Panama Jack geprobeerd? Bijvoorbeeld de Bota variant?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ica1984
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:02
-SaveMe- schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:00:
Timberlands!

Lopen heerlijk altijd en gaan lang mee bij mij. Ik loop er dagelijks op!
Timberland is overgenomen door een of andere investeringsmaatschappij dat is niet meer de kwaliteit van vroeger helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

ica1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:42:
[...]

Timberland is overgenomen door een of andere investeringsmaatschappij dat is niet meer de kwaliteit van vroeger helaas
Vans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb zelf ook al iets meer dan 8 jaar Hanwags van jakleer. Super comfortabel maar oerlelijk. Wel duur.
Die adidas gsg die hierboven genoemd worden zien er overigens ook wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

-SaveMe-

-klik-

ica1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:42:
[...]

Hmmm, dat wist ik niet. Sta zelf weer op het punt nieuwe te kopen...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:39:
Van Bommel?
220 dagen 10km per dag na 4 jaar vervangen.
En dan geen Floris van Bommel, "want dat is rommel".
Dat zei ik dus nadat ik ooit een een Van Bommel wou kopen, terwijl de vrouw mij een Floris van Bommel aanraadde. Een broertje van de Van Bommel merk.

De zool liet na een paar weken los, en na het repareren ervan was het weer na een half jaar hetzelfde verhaal. Nee, deze zijn na 8 maanden de vuilnisbak ingegaan.

Een kennis van mij heeft Van Bommel, en die heeft hij al ruim 15 jaar, en nog steeds zien ze er geweldig uit! _O_

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik weet niet waar de schoenen voor zijn, wandelen, werk, vrije tijd, hardlopen, klimmen etc. Maar Meindl maakt echt heel goede schoenen die jaren meegaan als je ze in ieder geval iets van onderhoud geeft. Geen goedkope schoen, wel een goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoals ik het mij heb laten vertellen door een orthopeed: Draag schoenen die fijn lopen en maak je niet druk om de kosten, laag of hoog. Wissel af. Onderhoud ze goed.

Als jij schoenen draagt die niet goed zitten, te klein of te groot zijn, of gewoon niet passen bij jouw manier van lopen dan levert dat slijtage op waardoor de schoen sneller slijt.

Daarnaast moet je geen enkele schoen dagelijks gebruiken. Ten eerste omdat het enorm suf staat, ten tweede omdat (zoals ook eerder gezegd in dit topic) schoenen ook rust nodig hebben, met name leer. Spanners zijn handig, goed onderhoud is noodzakelijk. Maar de allerbelangrijkste reden is dit: Als jij 3 paar schoenen gebruikt in plaats van 1 paar schoenen, dan gaat ieder paar 3x zo lang mee :o

En je ziet er 3x minder suf uit :7

Van Bommel, van Lier, Johnston & Murphy. Goede merken, het moet wel bij je voet passen. Timberland is tegenwoordig meer een fashion brand en niet meer garantie voor kwaliteit.

Ga eens naar de Decathlon schoenen passen. Zeer generieke modellen die massaal gefabriceerd worden voor lage kosten. Goede wandelschoenen over het algemeen, want gemaakt om mee te hiken in lastig terrein. Dan kan je ook door een plas water banjeren zonder al teveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38
[...]

Toch is het ook mijn ervaring dat met meerdere paren in de roulatie de paren langer meegaan dan je puur wiskundig zou verwachten. Bij mij is de voor en na situatie overwegend Ecco, na 8-10 jaar zijn ze op waar dit eerst krap een jaar was. Ik rouleer met 4 paar.

En het is ook nog eens erg praktisch dat je bij natte of vieze schoenen wat achter de hand hebt voor een volgende werkdag.

Hoe had je het bewijs voorgesteld? Een duurtest in een lab, praktijkverhalen, een dubbel blindtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat rusten is denk ik vooral vanwege het vocht dat ze opnemen. Vooral leer slijt veel harder als het nat is. Het wordt dan veel zachter.
Loop voor de grap eens met leren zolen door een plas water, en daarna liefst over wat ruwere ondergrond. Je zult wel merken hoe hard het dan gaat.
Met het zweet van je voeten gaat het hopelijk wat minder hard dan letterlijk door een plas water lopen, maar ik geloof best dat rust/laten drogen belangrijk is om ze langer mee te laten gaan. Cederhouten schoenspanners helpen dat vocht te absorberen en kreukels te verminderen.

Daarnaast heeft leer onderhoud nodig om uitdrogen te voorkomen. Af en toe insmeren dus.

Stoffen schoenen en rubberen zolen hebben aanzienlijk minder problemen met vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
[...]

Dat is dus geen flauwekul. Je voeten zweten, het leer neemt dat zweet op en leer kan wel nat worden, maar om goed te blijven moet het dan rustig kunnen drogen.

https://dirksenbedrijfskl...ng-gaan-werkschoenen-mee/
Draag niet elke dag dezelfde schoenen​

Grote kans dat je schoenen vochtig worden als je ze draagt. Dat kan omdat ze worden blootgesteld aan natte omstandigheden. Ook als jouw voeten transpireren worden schoenen vochtig. Als je elke dag dezelfde werkschoenen draagt krijgen ze amper kans om goed te drogen. Heb je de mogelijkheid om werkschoenen af te wisselen? Maak daar gebruik van. Heb je geen twee paar schoenen tot je beschikking. Denk dan eens na over het gebruik van inlegzolen. Ook deze kun je afwisselen en zijn in aanschaf goedkoper dan een paar nieuwe schoenen.
en
https://www.graas.nl/gebruik%20en%20onderhoud
Wisselen

Uw schoenen nemen transpiratievocht op. U moet ze dan ook regelmatig luchten. Na aanschaf van het eerste paar kunt u aanspraak maken op een wisselpaar. Draag vervolgens de schoenen niet langer dan twee dagen achtereen. Wisselen is noodzakelijk. Het wisselen verlengt namelijk de levensduur van uw schoenen. Zijn uw schoenen erg nat? Zet ze nooit bij een warmtebron om ze sneller te laten drogen. Plaats er schoenspanners in en enkele tissues. Laat ze daarna drogen op kamertemperatuur.
P.S. blijf ik wel met de vraag zitten wat hier snobistisch aan is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 21:12
Ik kan mij voorstellen dat de schoenspanner snobistisch overkomt. Het zorgt er simpelweg voor dat je schoen een goede vorm houdt.

Maar, nette schoenen, gepoetst en een spanner. Tsja. Ik zweer erbij, de ander zal het snobistisch vinden:)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:58
Ook hier meerdere paren van Bommel schoenen (3 paar, nette schoenen), een paar Nikes voor tussendoor en een paar wandelschoenen.
Ik heb op maat gemaakte steunzolen, dan gaan de van Bommels bij mij het langste mee. Wel af en toe een nieuwe hak (ik slijt ze schuin af) en regelmatig poetsen, dan gaan ze jaren mee.

Vorig jaar heb ik 8 maanden op een ander merk gelopen, daar zaten de gaten in.
Voor mij dus (bijna) alleen maar van Bommels. Het zijn niet de goedkoopste, maar om de kosten per kilometer nou uit te gaan rekenen, daar begin ik niet aan.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb pas nog in de schoenwinkel met de eigenaar gesproken, en hij zegt dat veel schoeisel ook voor korte gebruiksduurverwachting wordt gemaakt. Ik draag meer paar schoenen, dus niet elke dag dezelfde, dat helpt ook. Ik vindt het zonde om (+-€200,-) uit te geven aan maar één paar.

[ Voor 1% gewijzigd door Hackus op 15-02-2020 11:58 . Reden: typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jampot007 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:55:
[...]

Het beste kan je gewoon proberen van Lier of een ander premium merk schoenen die leer gebruiken goedkoop aanschaffen. Voor mijn paar heb ik 70 euro betaald. https://www.omoda.nl/here...1857500-94108.html?cgid=2

Schoenen zijn slijtproducten en zult je altijd elke 2 jaar ofzo nieuwe moeten kopen
Uiteraard is overal over te twisten, maar ik zou Van Lier niet bepaald premium noemen. In ieder geval niet in vergelijking met Van Bommel/Floris, Greve, Giorgio, et cetera.
DiedX schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 08:58:
Ik kan mij voorstellen dat de schoenspanner snobistisch overkomt. Het zorgt er simpelweg voor dat je schoen een goede vorm houdt.

Maar, nette schoenen, gepoetst en een spanner. Tsja. Ik zweer erbij, de ander zal het snobistisch vinden:)
Dan is het maar snobistisch. Dat is toch niet erg? Ik heb daar in ieder geval schijt aan. ik heb twintig paar schoenen waaronder ongeveer 90% Van Bommel/Floris. Doordat ik de schoenen afwissel (ook gedurende één dag), zijn ze stuk voor stuk in topconditie. Mijn oudste paar is trouwens een jaar of 15.

Naast regelmatig wisselen is belangrijk:
  • Droogmaken als het geregend heeft
  • Afborstelen van vuil indien nodig
  • Regelmatig 'poetsen' (niet met een kleur maar met een kleurloze creme)
  • Inspuiten om te beschermen tegen vocht
  • Schoenspanners gebruiken
  • Op tijd verzolen
  • Goede maat en leest, de een heeft nu eenmaal een bredere vorm voet dan de ander
  • Schoenlepel gebruiken bij het aantrekken
  • Veters goed los bij aan- en uittrekken en niet met je ene voet de hak van de ander tegenhouden
  • Oh en niet direct voor de levensduur, maar koop gelijk een bijpassende riem er bij.
Mijn advies: koop nu twee of drie paar die je afwisselt. Dan ieder jaar een nieuw paar. En even voor degenen voor wie een paar honderd euro per jaar teveel is voor schoenen: kijk eens wat je per jaar uitgeeft aan gadgets en computers. En een schoen heeft met je gezondheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Theo schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:25:
[...]

Vanuit de praktijk kan ik dus zeggen dat het geen sprookje is; Als één paar schoenen één jaar meegaan dan gaan drie paar schoenen (mits je ze vaak wisselt) veel langer dan drie jaar mee.
Nuancering: het hangt af wat de zwakste schakel is.

Toevallig vind ik dit topic omdat ik nieuwe Lowa schoenen zoek. Ik heb rare voeten en Lowa is een van de weinige merken met een pasvorm dat me goed zit en waar m'n steunzolen goed in passen. Voorheen had ik een paar. Die droeg ik altijd. En die versleet ik veel te snel (~18 maanden). Aangezien muv slijtage ik erg tevreden was heb ik vervolgens twee identieke paren gekocht en afgewisseld.

Zonder enige twijfel is het leer er veel beter aan toe, en voorzover dat bepalend was voor levensduur zou het fors gescheeld hebben. Alleen is het bij mij de zool die als eerste gaar is, en die heeft geen baat bij afwisselen. Klokslag drie jaar begon het te zompen toen de buitenste zool op de hak door was. Puur op vlak van levensduur heeft afwisselen niets uitgemaakt. Maar ik blijf het toch doen: de schoenen zijn tot op moment van vervanging veel frisser en voelen fijner. Uiteindelijk kost het me ook geen cent meer: ik doe nog steeds drie jaar met twee paar, maar dan in parallel ipv serieel.

Bij schoenen waar je wel hak/zool van kunt vervangen is het daareentegen een no-brainer, de leer van het bovenstuk en het stiksel is beperkende factor en die blijven met afwisselen in veel betere staat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 16:42

Honesty

kattenneus!

[...]

Vergeet niet dat verhakken en verzolen ook bijna de prijs is van een paar midden segment schoenen.

Ik zal zelf ook kiezen voor Van Lier of Greve duurder maar vaak ook wat mooier en handwerk maar qua sportschoenen of casual zal ik gewoon normale sportmerken nemen(adidas, nike, puma etc etc)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
@dion_b soms kan een schoenmaker ook bij schoenen met een dikke rubberen zool en hak nog wat vervangen. Vraag er eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:40

-tom-562

Oliesjeik

Blue-eagle schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 01:58:
Zoals ik het mij heb laten vertellen door een orthopeed: Draag schoenen die fijn lopen en maak je niet druk om de kosten, laag of hoog. Wissel af. Onderhoud ze goed.

Als jij schoenen draagt die niet goed zitten, te klein of te groot zijn, of gewoon niet passen bij jouw manier van lopen dan levert dat slijtage op waardoor de schoen sneller slijt.

Daarnaast moet je geen enkele schoen dagelijks gebruiken. Ten eerste omdat het enorm suf staat, ten tweede omdat (zoals ook eerder gezegd in dit topic) schoenen ook rust nodig hebben, met name leer. Spanners zijn handig, goed onderhoud is noodzakelijk. Maar de allerbelangrijkste reden is dit: Als jij 3 paar schoenen gebruikt in plaats van 1 paar schoenen, dan gaat ieder paar 3x zo lang mee :o

En je ziet er 3x minder suf uit :7

Van Bommel, van Lier, Johnston & Murphy. Goede merken, het moet wel bij je voet passen. Timberland is tegenwoordig meer een fashion brand en niet meer garantie voor kwaliteit.

Ga eens naar de Decathlon schoenen passen. Zeer generieke modellen die massaal gefabriceerd worden voor lage kosten. Goede wandelschoenen over het algemeen, want gemaakt om mee te hiken in lastig terrein. Dan kan je ook door een plas water banjeren zonder al teveel problemen.
Vooral dat. Ik zie hier schoenen voorbij lopen die ik alleen zou dragen met de Vierdaagse o.i.d., en blijkbaar zijn er mensen die ze dus echt jaren lang elke dag achter elkaar dragen :X :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:35
Vooral jezelf niet beperken tot één paar schoenen. Ikzelf draag in een week misschien wel 4 of 5 verschillende. Van sneakers tot Clarks en een paar Meindl army boots voor het ravotten in de bossen.

Verbaas me wel over een paar Nike sneakers die ik heb. Die zijn nu 5 jaar oud en gaan onder andere aan naar festivals etc. Gooi ze ook gewoon in de wasmachine en kan eigenlijk alleen slijtage zien aan de zool.

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:04
eezacque schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:25:
[...]

Ik heb even snel rondgekeken, en zag niets over breedtematen. Hoe dan ook, ik zie hier geen stenen winkels in de buurt waar ze kisten verkopen, en schoenen wil ik echt passen voor ik ze koop. Ik kijk even verder.
Anders even aangeven waar je ongeveer woont; dan kunnen we misschien helpen een locatie in je buurt te vinden.
Zo heeft Groningen een dump in de Gelkingestraat waar ze (ook tweedehands) kisten en ander oud legermateriaal verkopen. Mijn oude kisten gingen meer dan 5 jaar mee, tot ik ze in een vochtige garage opsloeg en er schimmel op kwam te staan :/

Zelf wissel ik wekelijks af tussen 5 paar schoenen. 3 paar nette Floris van Bommels, een paar Bugatti en een paar Floris van Bommel sneakers. Het jongste paar is nu een half jaar oud, het oudste een jaar of 5. Bij alle paren krijg ik nog wel eens de vraag of ze nieuw zijn; zo goed zien ze er nog uit.
Al mijn schoenen staan in een droge hal met schoenspanners en worden dus vaak afgewisseld. Met inlegzooltjes, aangezien dan de pasvorm voor mij net iets beter is. Poetsen doe ik nauwelijks (jaarlijks), de meeste beschadigingen aan mijn schoenen ontstaan door bureaustoelen waar ik tegenaan stoot tijdens het werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eezacque
m181087 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Anders even aangeven waar je ongeveer woont; dan kunnen we misschien helpen een locatie in je buurt te vinden.
Ik woon in de Noordoostpolder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Voor nette schoenen kan ik Giorgio 1958 schoenen aanraden. Heb al vijf jaar 2 paar die ik voor werk afwissel en afgezien van af en toe oppoetsen/invetten doe ik daar niets bijzonders mee (geen schoenspanners, knikker ze vaak gewoon bij de kinderschoenen in de bak) en die zien er nog als nieuw uit. Zool is prima.

Verder draag ik graag Lowa's. Ik heb nu een setje lage wandelschoenen die meerdere keren per week aan gaan als ik naar buiten ga en ook iedere vakantie worden gedragen plus misbruikt worden om met de kinderen buiten te spelen. Nu na 8 jaar wordt het misschien wel eens tijd voor nieuwe, de zolen beginnen een beetje te slijten. Al wel 2x nieuwe veters in moeten doen :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:55
Wat is nu een oerdegelijk merk waarvan de schoenen echt lang meegaan?
Ik heb vrij goede ervaringen met de canvasschoenen van Palladium (bijvoorbeeld de modellen pampa en pallabrousse).

[ Voor 8% gewijzigd door niek_nijmegen op 17-02-2020 16:16 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 18:57
Floris van Bommel is bagger m.b.t. sneakers. Scheuren in de zool en compleet af na 5 maanden. Belletje en mailtje naar van Bommel maar compleet geen after service of wat.250,- armer. eerste aanraking met het merk en nooit meer...
[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Roenie schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:07:
[...]
Uiteraard is overal over te twisten, maar ik zou Van Lier niet bepaald premium noemen. In ieder geval niet in vergelijking met Van Bommel/Floris, Greve, Giorgio, et cetera.
* Thijsmans twist *

Als Van Bommel, Floris en Van Lier-ervaringsdeskundige, gaat mijn voorkeur uit naar Van Lier. Zit het beste, kost het minst (+/- 170 vs 250 euro), gaat niet minder lang mee. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat het geheel van je voeten en houding afhangt :)

Overigens is TS, hoewel kortaf, nog altijd niet duidelijk over wat voor schoenen hij zoekt. Ik zie tips van canvas tot kist, en van klomp tot Van Bommel voorbij komen... Als ik de waterschoen opper, hebben we volgens mij het hele gamma wel gehad 8)7

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internjet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 15:24
Ik draag ze niet veel, maar ik heb hier ook een paar Van Lier nette schoenen. 20 jaar oud, z.g.a.n.
Kwaliteit van sneakers verschilt per model van hetzelfde merk nog veel. Natuurlijk afhankelijk van materiaal en productie techniek.

Toch ben ik ook benieuwd naar wat voor soort schoen je nou eigenlijk op zoek bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 21:09
Gek dat nog niemand Blundstone heeft genoemd.

Ik heb zowel blundstones voor dagelijks gebruik (als Winterschoen) als de blundstone Werkschoen met stalen tip.

Echt kwaliteit als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:58
Marzman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:45:
Is het je enige paar? Als je meerdere paren schoenen hebt doe je er veel langer mee.
Leg dat eens uit :?

Absoluut gezien wel, maar zoals jij het schrijft lijkt het alsof wanneer je meerdere paren schoenen hebt dat je per paar meer km's kan maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ybos schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:02:
[...]

Leg dat eens uit :?

Absoluut gezien wel, maar zoals jij het schrijft lijkt het alsof wanneer je meerdere paren schoenen hebt dat je per paar meer km's kan maken :P
Je kan er ook meer km's mee maken, het is niet alleen dat ze langer meegaan omdat je ze minder gebruikt ;) Ik denk omdat je ze nooit nat aan hoeft te trekken enzo. Maar het is in elk geval goed voor schoenen om ze niet elke dag aan te hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heb de kisten al meer dan 15 jaar :o regelmatig onderhoud en ze kunnen er weer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Van Lier, vooral de schoenen met hak gaan lang mee.

[ Voor 10% gewijzigd door GioStyle op 17-02-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Thijsmans schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:02:
[...]

* Thijsmans twist *

Als Van Bommel, Floris en Van Lier-ervaringsdeskundige, gaat mijn voorkeur uit naar Van Lier. Zit het beste, kost het minst (+/- 170 vs 250 euro), gaat niet minder lang mee. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat het geheel van je voeten en houding afhangt :)

Overigens is TS, hoewel kortaf, nog altijd niet duidelijk over wat voor schoenen hij zoekt. Ik zie tips van canvas tot kist, en van klomp tot Van Bommel voorbij komen... Als ik de waterschoen opper, hebben we volgens mij het hele gamma wel gehad 8)7
Dit kan ik beamen.

Voor mij geeft Van Lier de beste pasvorm en een lange levensduur. Schoenen van een hip of duur merk (met bijbehorende prijs) geeft niet altijd garantie op goede kwaliteit.

Overigens slijten houten klompen harder dan je denkt. Als je daar regelmatig op loopt is na twee jaar de zool gereduceerd tot 0.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:54
Red Wing, zij ook goed te verzolen; YouTube: Red Wing Shoes Presents: Shoe Repair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Thijsmans schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:02:
[...]

* Thijsmans twist *

Twisten kan altijd ;)

Het paar Van Lier dat ik heb is gewoon minder stevig en heeft minder mooi materiaal. Het stiksel bij de hiel liet al snel los en moest verlijmd worden. De schoenen zien er na enkele jaren ook minder uit, dan even oude Van Bommelschoenen die ik ongeveer evenveel draag. Ook de riem die ik er bij gekocht heb vind ik minder degelijk dan Van Bommel.

Sowieso vind ik Van Lier teveel ouwe lullenmodellen hebben. Van Bommel en met name Floris is hipper. Het oog wil ook wat immers. Ik loop ook lekkerder op Van Bommel.

Maar goed, alles beter dan schoenen van Van Haren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17
Ik droeg voorheen ecco schoenen en dacht eens de premium tour op te gaan. Twee paar Van Bommel gekocht en die om de week afgewisseld. Maar het ene paar had al binnen een half jaar een groot gat. Dat had ik met de goedkope ecco schoenen zelfs niet bij dagelijks gebruik!
Dat ander paar is nog wel goed. Maar ik kijk nu wel wat beter wat voor zolen eronder zitten. Leder is nu een nogo.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:13
Ik ben een beetje verpest door op mijn werk ( als militair ) elke werkdag 8+ uur op kisten rond te lopen. Verschillende merken door de jaren heen gehad van meindl tot magnum en nu de nieuwe Haix. Ja... eenmaal ingelopen kun je eigenlijk niks beters vinden kwa grip, enkelsteun, comfort, waterdichtheid etc.

Maar ik WEIGER mijn kisten te dragen buiten werkuren, ik vind dat echt echt niet staan onder burgerkleding haha.
Dus meestal dagelijks sneakers van nike of skeches of iets dergelijks en als het wat netter moet timberlands of hub's

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spelbreker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 21:00
Nyarlathotep schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:06:

- Hoe vaak draag je ze?

ik ben een postbezorger die 5 dagen in de week werkt. IK heb op het moment schoenen van ecco die ik ongeveer in een halfjaar tot een jaar de zool verslijt. ik heb nu deze https://www.nelson.nl/ecco-xpedition-iii-lage-sneakers-zwart-322365/

- ik draag ze 5 dagen per week. 6-7 uur per dag en loop 18 tot 25 km per dag, exclusief fietsen. (90-110 km per week, ca. 4000 per jaar)
- normaal tot ondergewicht
- strik ze netjes. schoen moet stevig
- nee, doe ik niet maar is ook vaak niet nodig
- is geen leer.

Maakt niet echt uit wat voor schoenen ik loop ik verslijt te tot nu toe hard.

[ Voor 0% gewijzigd door spelbreker op 18-02-2020 08:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:13
spelbreker schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:41:
[...]

ik ben een postbezorger die 5 dagen in de week werkt. IK heb op het moment schoenen van ecco die ik ongeveer in een halfjaar tot een jaar de zool verslijt. ik heb nu deze https://www.nelson.nl/ecco-xpedition-iii-lage-sneakers-zwart-322365/

- ik draag ze 5 dagen per week. 6-7 uur per dag en loop 18 tot 25 km per dag, exclusief fietsen. (90-110 km per week, ca. 4000 per jaar)
- normaal tot ondergewicht
- strik ze netjes. schoen moet stevig
- nee, doe ik niet maar is ook vaak niet nodig
- is geen leer.

Maakt niet echt uit wat voor schoenen ik loop ik verslijt te tot nu toe hard.
Meindl Siena of Laredo GTX, de Lowa Renegade GTX LO en de Hanwag Gritstone GTX

Zijn dan aan te raden laag model wandelschoenen. Al zou ik zelf kiezen voor een hoger model met meer steun rond de enkels maar dat is persoonlijk. Sowieso langs een ( gespecialiseerde ) winkel gaan om te passen en voor advies, niet zomaar iets op internet bestellen.

( of eerst advies en dan later bestellen op de goedkoopste website ? :+ )

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 21:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BB-One schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:33:
@dion_b soms kan een schoenmaker ook bij schoenen met een dikke rubberen zool en hak nog wat vervangen. Vraag er eens naar.
Valt tegen. Dit zijn schoenen die weliswaar een 'outdoor'-uitstraling hebben, maar in constructie meer in gemeen hebben met Nike Air Max. Als de luchtkussen lek is, is het einde verhaal. Lowa heeft wel degelijk meerdere schoenen met vervangbare zolen, maar die zijn zwaarder en zitten minder goed - meer in categorie "echte wandelschoenen".

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naddiia
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01-01-2023
En voor al die pantoffels deze winter is het niet slecht om er ook een paar te hebben, toch? Heb je voorkeuren? :) Er zijn bijvoorbeeld verschillende smiley sloffen die je speciaal deze winter kunt dragen voor comfort aan je voeten en warmte! Bijvoorbeeld gele, roze of blauwe smiley sloffen, de keuze is echt aan u en het is een waar genoegen om uw voeten warm te houden!

[ Voor 58% gewijzigd door Naddiia op 04-12-2022 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Laatst online: 08:14
Ik kan ook Panama Jack's van harte aanbevelen. Mooie schoenen/boots en ook van ontzettend goede kwaliteit.

En zo heeft iedereen z'n goede en minder goede ervaringen met verschillende merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor de schoenen-in-de-wasmachine-mensen heb ik nog een levensduurverlengende tip: gooi ze niet in de wasmachine, maar in de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:43
zacht schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:04:
Voor de schoenen-in-de-wasmachine-mensen heb ik nog een levensduurverlengende tip: gooi ze niet in de wasmachine, maar in de vaatwasser.
Ik wist niet dat een vaatwasser ook een droogprogramma heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
MitchellHearth schreef op zondag 27 november 2022 @ 07:42:
Ik kan ook Panama Jack's van harte aanbevelen. Mooie schoenen/boots en ook van ontzettend goede kwaliteit.
Grappig, wilde ik ook net opperen toen ik de naam van dit topic las. Spaans merk, superdegelijk gemaakt, soepel leer, goede slijtvaste zolen, redelijke prijs... De halfhoge boots die ik heb zijn prima voor wat kouder en natter weer. Ik kies bij schoenen wel altijd voor lederen binnenvoering, want van die zachte/warme materialen gaan stinken.

Helaas ben ik niet erg zuinig op ze, waardoor ze er niet meer echt netjes uitzien, maar zulke schoenen kun je goed (laten) opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:19

Yucon

*broem*

Hier ook de beste ervaringen met Van Lier wat betreft nette schoenen. Ongelofelijk hoe lang die het overleefd hebben en dat terwijl ze niet eens echt heel erg duur zijn. Floris van Bommel moet je het moet je het mee treffen. Ik heb nu 3 paar gehad. 2 vielen vrij snel uit elkaar en 1 (het middelste paar) heeft het vrij lang overleefd. Nu nr 3 weer in no time uit elkaar valt net als paar nr 1 ben ik er klaar mee. Zijn in dit segment van nette sneakers nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:05

LankHoar

Langharig tuig

Het is een oude post, maar wil dit graag nog even bevestigen. Ik kocht mijn huidige kisten zo'n 13-14 jaar geleden. Ik heb hier tot een paar jaar geleden vrijwel dagelijks mee gelopen, sowieso elke winter. Pas sinds dit jaar ben ik gaan overwegen om ze te vervangen omdat de zool op is, maar ook het leer niet meer mooi is. Overigens heb ik nooit twee paar afgewisseld ofzo, dus wellicht konden ze nog 10 jaar mee, had ik dat gedaan :+

Goed onderhoud is de key, ik poetste ze minimaal wekelijks met ledervet, en sowieso extra na lange wandelingen of wanneer ik het nodig achtte. Ze zitten nog steeds als gegoten eigenlijk :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1 2 Laatste