Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:24:
[...]
wat ik al beschreef is dat het om een smartphone gaat en geen iphone. Het blijkt dat er altijd dat achter blijft ook na reset alleen vraag ik mij af of er MENSEN zijn die hier echt ervaring mee hebben en liefst zelf ook mee werken.
Wat ik uit je zéér summiere informatie concludeer is dat je een gerucht hebt gehoord / een angst hebt dat als je afscheid neemt van je huidige toestel, dat er dan data achterblijft op het toestel.
Hoewel dat misschien waar is, zal na een factory reset, het meeste weg zijn, en alles wat er dan nog op te vinden is kost:
A. Veel tijd
B. Dus veel geld
Iemand die écht wil, kan uit een oude telefoon met soldeerwerk en uitlezen vást nog wel wat restjes plukken. Is dat de moeite? 99,999999% van de tijd niet, tenzij de persoon van wie die telefoon was Jeff Bezos, Donald Trump of Mark Rutte heet..
En dan resteert dus de vraag: waarom zou jouw restje data voor random persoon x die je telefoon koopt boeiend zijn? Ben je een hoge pief ergens? Heb je veel te verbergen?
Als het je zó belangrijk is moet je je toestel niet verkopen of weg doen, maar gewoon (laten) vernietigen.
[
Voor 11% gewijzigd door
Mar.tin op 14-02-2020 10:33
]