Umbrah schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:17:
Ik zou niet snel een bepaald merk aanraden, elk merk heeft zo goede en slechte series. Ik heb bij Razer nu een toetsenbord waar ik de keycaps (cherry compatible) niet zo zeer van goed materiaal vind, terwijl ik een Corsair heb die dat weer goed doet (ga ze dus wisselen). Heb ook een Kingston HyperX keyboard (TKL layout) wat écht super is.
Ik heb een voorkeur voor 'clicky' switches, dus daar baseer ik mijn keuzes op. Ik raad je aan om wat meer criteria te plaatsen dan enkel en alleen een merk. Een caps/num/scrollock LED-je is namelijk zo gefixed.
Wat is je wens? Denk dan aan:
* Keycaps
* Switches (typen? Gamen? Beiden?)
* Font op keycaps
* Connectie (kabel/draadloos)
* Verlichting
- en zoja: via toetsenbord of via losse software? Moet het met iets als Hue integreren of zoek je andere zaken?
Pas dan zal ik een selectie maken van producten die er zijn, en dat dan vervolgens verder verdelen in merken/producten/etc...
Dank je wel, nooi t geweten dat er zoveel bij kwam kijken. Ik spel wel spellen maar niet zoveel, ik vindt het vooral belangrijk dat een toestenbord een hoge snelheid aan kan van het typen.
Ik had nu de bruine toesten, wat wel prima werkte, wel wat luidruchtig, maar wel te doen. Bij de razor zou ik, denk ik, voor de oranje gaan.
Keycaps mogen gewoon zwart zijn, die wel ledjes hebben, de font die erop staat boeit me niet.
Wel draadgeboden.
Hoe de LEDjes bedient worden weet ik niet zo goed, ik werkte nu met Icue, wat op zich wel prima werkte.