Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beter alternatief toestenbord dan Corsair

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zomaar iemand
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Ik zoek een nieuw toetsenbord, ik heb nu een Corsair K70LUX RGB, maar de LED's beginnen een eigen leven te leiden of houden er helemaal mee op.
Ik wil er ongeveer 100 a 200 euro voor uitgeven, wil alleen geen Corsair mee, maar nu een merk dat wat langer mee gaat.
Welk merk adviseren jullie?

Alle reacties

• Anoniem: 320788
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Altijd veel plezier gehad van mijn razer toetsenbord

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 13-02-2020 13:13]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ja ik was deze al tegengekomen:
https://www.razer.com/gam...ds/razer-blackwidow-elite

En valt kwa prijs wel in mijn budget.

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou niet snel een bepaald merk aanraden, elk merk heeft zo goede en slechte series. Ik heb bij Razer nu een toetsenbord waar ik de keycaps (cherry compatible) niet zo zeer van goed materiaal vind, terwijl ik een Corsair heb die dat weer goed doet (ga ze dus wisselen). Heb ook een Kingston HyperX keyboard (TKL layout) wat écht super is.

Ik heb een voorkeur voor 'clicky' switches, dus daar baseer ik mijn keuzes op. Ik raad je aan om wat meer criteria te plaatsen dan enkel en alleen een merk. Een caps/num/scrollock LED-je is namelijk zo gefixed.

Wat is je wens? Denk dan aan:

* Keycaps
* Switches (typen? Gamen? Beiden?)
* Font op keycaps
* Connectie (kabel/draadloos)
* Verlichting
- en zoja: via toetsenbord of via losse software? Moet het met iets als Hue integreren of zoek je andere zaken?

Pas dan zal ik een selectie maken van producten die er zijn, en dat dan vervolgens verder verdelen in merken/producten/etc...

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:08
Ik heb een K95 platinum en dit ga ik toch niet snel vervangen.
Paar weken geleden een kop koffie per ongeluk erover uitgegoten.
Dagje laten drogen, gekuist en ... alles werkt nog perfect. Ik heb ook een filmpje van Linus gezien waar hij de K95 en andere gewoon in de vaatwas steekt :D
Deze dan wel heel erg goed laten drogen en ze werkte nog allemaal.

Ik vrees dus dat je beetje pech hebt met het keyboard...

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 09:43

Dwarlorf

Muziek connoisseur

Zomaar iemand schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:10:
Ik zoek een nieuw toetsenbord, ik heb nu een Corsair K70LUX RGB, maar de LED's beginnen een eigen leven te leiden of houden er helemaal mee op.
Ik wil er ongeveer 100 a 200 euro voor uitgeven, wil alleen geen Corsair mee, maar nu een merk dat wat langer mee gaat.
Welk merk adviseren jullie?
Hier vind je heel wat ervaringen en andere goede info:
Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:46

Kuusje

🤓🕹🎮📱🖥

Een zwaluw maakt nog geen zomer. Doorgaans zeer goede ervaringen met Corsair én met hun RMA beleid. Na 2 jaar is het inderdaad pech hebben als die dan al stukgaat, dat is doorgaans zekers niet mijn ervaring.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar misschien kun je online zoeken naar soortgelijke klachten. Hopelijk is er een makkelijke fix voor (firmware, toetsenbord even openschroeven o.i.d.). Wat je is overkomen kan met elk merk gebeuren. Shit happens :'(

Edit: mocht het toch helemaal voorbij zijn tussen jou en Corsair, dan raad ik je Das Keyboard aan. Ik heb er nu een waar ik al 7 jaar op aan het rammen ben, werkt als een zonnetje.

[Voor 23% gewijzigd door Kuusje op 13-02-2020 13:31]

• Zomaar iemand
  • Niet online
Umbrah schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:17:
Ik zou niet snel een bepaald merk aanraden, elk merk heeft zo goede en slechte series. Ik heb bij Razer nu een toetsenbord waar ik de keycaps (cherry compatible) niet zo zeer van goed materiaal vind, terwijl ik een Corsair heb die dat weer goed doet (ga ze dus wisselen). Heb ook een Kingston HyperX keyboard (TKL layout) wat écht super is.

Ik heb een voorkeur voor 'clicky' switches, dus daar baseer ik mijn keuzes op. Ik raad je aan om wat meer criteria te plaatsen dan enkel en alleen een merk. Een caps/num/scrollock LED-je is namelijk zo gefixed.

Wat is je wens? Denk dan aan:

* Keycaps
* Switches (typen? Gamen? Beiden?)
* Font op keycaps
* Connectie (kabel/draadloos)
* Verlichting
- en zoja: via toetsenbord of via losse software? Moet het met iets als Hue integreren of zoek je andere zaken?

Pas dan zal ik een selectie maken van producten die er zijn, en dat dan vervolgens verder verdelen in merken/producten/etc...
Dank je wel, nooi t geweten dat er zoveel bij kwam kijken. Ik spel wel spellen maar niet zoveel, ik vindt het vooral belangrijk dat een toestenbord een hoge snelheid aan kan van het typen.

Ik had nu de bruine toesten, wat wel prima werkte, wel wat luidruchtig, maar wel te doen. Bij de razor zou ik, denk ik, voor de oranje gaan.

Keycaps mogen gewoon zwart zijn, die wel ledjes hebben, de font die erop staat boeit me niet.

Wel draadgeboden.

Hoe de LEDjes bedient worden weet ik niet zo goed, ik werkte nu met Icue, wat op zich wel prima werkte.

• Zomaar iemand
  • Niet online
kazzzdafke schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:22:
Ik heb een K95 platinum en dit ga ik toch niet snel vervangen.
Paar weken geleden een kop koffie per ongeluk erover uitgegoten.
Dagje laten drogen, gekuist en ... alles werkt nog perfect. Ik heb ook een filmpje van Linus gezien waar hij de K95 en andere gewoon in de vaatwas steekt :D
Deze dan wel heel erg goed laten drogen en ze werkte nog allemaal.

Ik vrees dus dat je beetje pech hebt met het keyboard...
Dat beetje pech zorgt er bij mij dan wel voor dat ik liever een ander merk neem. Een goed merk zou een beetje pech zo willen oplossen, terwijl Corsair na weken overleg uiteindelijk toegeeft dat sommige toetsenborden niet goed gemaakt zijn en dat ik dus "helaas" pech heb.
Schept niet echt vertrouwen voor een nieuwe aankoop.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Kuusje schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:25:
Een zwaluw maakt nog geen zomer. Doorgaans zeer goede ervaringen met Corsair én met hun RMA beleid. Na 2 jaar is het inderdaad pech hebben als die dan al stukgaat, dat is doorgaans zekers niet mijn ervaring.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar misschien kun je online zoeken naar soortgelijke klachten. Hopelijk is er een makkelijke fix voor (firmware, toetsenbord even openschroeven o.i.d.). Wat je is overkomen kan met elk merk gebeuren. Shit happens :'(

Edit: mocht het toch helemaal voorbij zijn tussen jou en Corsair, dan raad ik je Das Keyboard aan. Ik heb er nu een waar ik al 7 jaar op aan het rammen ben, werkt als een zonnetje.
Dank je wel, ga ik zeker even naar kijken.
Ik ben al veel tijd kwijt geweest met de uploaden van software en resetten van het sturingsprogramma, waarbij Corsair ongeveer om de 1 of 2 weken antwoord geeft, met soms antwoorden die al eerder geprobeerd zijn.
Erg frustrerend.
Uiteindelijk werden de klachten na elke software update erger. Waarbij er steeds meer LEDjes problemen geven.
De uiteindelijk conclusie van Corsair was dat het gewoon een hardware fout was, welke niet met een reparatie op te lossen is.
Online wel veel van deze problemen gevonden en ook wat oplossingen, maar geen die werkte. Ook een hoop partijen gaven aan nooit een oplossing te hebben gevonden. Wat voor mij toch wel de indruk geeft dat dit toetsenbord gewoon niet stevig genoeg is.

[Voor 8% gewijzigd door Zomaar iemand op 13-02-2020 13:50]

• Kuusje

Kuusje

🤓🕹🎮📱🖥

Zomaar iemand schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Dat beetje pech zorgt er bij mij dan wel voor dat ik liever een ander merk neem. Een goed merk zou een beetje pech zo willen oplossen, terwijl Corsair na weken overleg uiteindelijk toegeeft dat sommige toetsenborden niet goed gemaakt zijn en dat ik dus "helaas" pech heb.
Schept niet echt vertrouwen voor een nieuwe aankoop.
Per ongeluk/expres melden dat je een buttload andere Corsair producten hebt gaf mij toen het zetje wat ik nodig had om een nieuwe voeding te krijgen van ze. Wel kopie van de aankoop bonnen opgestuurd maar toch.

• Zomaar iemand
  • Niet online
Er zijn echter zoveel andere merken, dus waarom onnodig risico nemen, terwijl men al heeft bewezen dat de klantenservice compleet *** is.

• bayatsog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:19
Heb je toevallig een MSI moederbord met Mystic Light geïnstalleerd? Mijn ervaring is dat Mystic Light nog wel eens de controle over mijn corsair apparatuur overneemt. Overschrijft mijn iCue instellingen.
Wat hierbij helpt is iCue even opnieuwe opstarten.

Weet niet of andere merken dit gedrag ook vertoont(bv. Aura Sync (Asus))?

• Kuusje

Kuusje

🤓🕹🎮📱🖥

Zomaar iemand schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:51:
Er zijn echter zoveel andere merken, dus waarom onnodig risico nemen, terwijl men al heeft bewezen dat de klantenservice compleet *** is.
Hahaha ja is je goed recht. Er zijn ook een paar merken waar ik helemaal klaar mee ben ook al roepen anderen dat het 'allemaal wel meevalt' :P. Pas alleen op dat je geen dief van je eigen portemonnee wordt door deze afkeer (al zal dat gezien je budget wel meevallen). Gooi je harde eisen eens in de Pricewatch en kijk wat er boven komt drijven. Je kan bepaalde merken uitzetten ;).

• Zomaar iemand
  • Niet online
bayatsog schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:16:
Heb je toevallig een MSI moederbord met Mystic Light geïnstalleerd? Mijn ervaring is dat Mystic Light nog wel eens de controle over mijn corsair apparatuur overneemt. Overschrijft mijn iCue instellingen.
Wat hierbij helpt is iCue even opnieuwe opstarten.

Weet niet of andere merken dit gedrag ook vertoont(bv. Aura Sync (Asus))?
Nee ik heb deze: pricewatch: ASRock AMD A75 A75 PRO4

• bayatsog
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 08:19
Naast iCue nog andere RGB/Component software geïnstalleerd staan?

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 09:50
Wooting?
product: Wooting Two

Bouwkwaliteit is dik inorde.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True