Onbekende draytek router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo Ba
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02-2023
Hallo,

Ik keek in mijn verkenner van mijn computer onder het kopje netwerk, zie ik onder het kopje infrastructuur een draytek-ap staan zonder ip adres komt mij verder niet bekent voor. Iemand een idee wat het kan zijn ben een beetje bang dat ik gehackt ben....

Heb het op internet opgezocht maar kon niet echt wat vinden.

Beste antwoord (via Hugo Ba op 13-02-2020 15:09)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:54:
@Hugo Ba Al je vragen worden gewoon beantwoord in de link die ik je reeds heb gegeven.
Maar om toch even de volledige uitleg te geven:

Netwerk accesspoints die binnen bereik liggen én WPS ondersteunen, worden door Windows 10 opgenomen de lijst netwerkapparaten, ookal zitten ze niet in jouw eigen netwerk.

Effectief zijn dat alle routers/accesspoints die je ziet in je lijst met bereikbare draadloze netwerken, maar dan benoemd naar het merk/type apparaat in plaats van de naam van dat netwerk.
Ze zijn dus niet daadwerkelijk verbonden, maar liggen gewoon binnen bereik en je kan er potentieel verbinding mee leggen als je de WPS pincode hebt.

Kortom, 99% kans dat het de router van je buren is, of op z'n slechtst een paar huizen verderop.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:47
Dus de vraag, wat heb je zelf al geprobeerd/uitgezocht?
Wat heb je wel allemaal aangesloten op je netwerk? Je gebruikt niet toevallig een draytek netwerkkaart/dongel? Of een accesspoint?
Zie je hem wel verbonden met de router? Zoja welk mac/ip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo Ba schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:46:
Hallo,

Ik keek in mijn verkenner van mijn computer onder het kopje netwerk, zie ik onder het kopje infrastructuur een draytek-ap staan zonder ip adres komt mij verder niet bekent voor. Iemand een idee wat het kan zijn ben een beetje bang dat ik gehackt ben....

Heb het op internet opgezocht maar kon niet echt wat vinden.
In eerste instantie niks aan de hand. Zie ook dit topic en de links die daar in staan.

Onbekend apparaat op netwerk

• Hugo Ba
Hoi bedankt voor jullie antwoorden,

Heb verschillende smart apparaten die het kunnen zijn maar heb alles er al uit gehad maar niks helpt. Het rare is ook dat hij niet in de router te zien is en ook geen ip adress is. We hebben verschillende computers op ons netwerk zitten maar ik zie het als enige op mijn computer, de computer zit wel op een netwerk switch van tplink aangesloten misschien dat dat het is? Ik stuur vanmiddag even een screenshot misschien dat dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Hugo Ba Al je vragen worden gewoon beantwoord in de link die ik je reeds heb gegeven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:54:
Maar om toch even de volledige uitleg te geven:

Netwerk accesspoints die binnen bereik liggen én WPS ondersteunen, worden door Windows 10 opgenomen de lijst netwerkapparaten, ookal zitten ze niet in jouw eigen netwerk.

Effectief zijn dat alle routers/accesspoints die je ziet in je lijst met bereikbare draadloze netwerken, maar dan benoemd naar het merk/type apparaat in plaats van de naam van dat netwerk.
Ze zijn dus niet daadwerkelijk verbonden, maar liggen gewoon binnen bereik en je kan er potentieel verbinding mee leggen als je de WPS pincode hebt.

Kortom, 99% kans dat het de router van je buren is, of op z'n slechtst een paar huizen verderop.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Hugo Ba
@McKaamos nu je het zegt komt me iets te binnen ik heb wel is bij mijn wifi-netwerken de router voorbij zien komen, en zodra ik de wifi dongle uit mijn pc haal is ie weg....

Erg bedankt voor jullie antwoorden.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zie in mijn (private) netwerk alleen maar de dozen die op mijn netwerk aangesloten zijn.
Dus de boel op private zetten zou kunnen verhelpen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jester-NL schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:06:
Ik zie in mijn (private) netwerk alleen maar de dozen die op mijn netwerk aangesloten zijn.
Dus de boel op private zetten zou kunnen verhelpen
Nee.
Pagina: 1