ledger nano-s

Pagina: 1
Acties:
  • 3.719 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylopsss
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-02-2021
hallo ,
Ik heb tweejaar geleden een ledger nano-s gekocht. Ding werkte prima. na een tijd niet gebruikt te hebben liep hij vast bij het verkopen van crypto's. Ik heb toen een stomme move gemaakt door hem te installeren als een nieuw device.(was het hele verhaal van recoveryphrase vergeten)
Na de nieuwe installatie werkte hij weer prima maar ik zag mijn crypto's niet meer. duidelijke zaak omdat ik een andere recoveryphrase gebruikte. Heb toen mijn oorspronkelijke phrase weer gevonden en geinstalleerd.
ik had twee cypt's nl. ripple en bitcoin. Na de installatie zag ik echter alleen mijn ripples verschijnen en geen bitcoin meer. Ben nu in contact met ledger maar dat zet tot nu toe weinig zoden aan de dijk.
Ik heb gecheckt bij litebit ( mijn platform dat ik gebruik voor aan en verkoop) en ik heb een transactie gedaan met bitcoin nl. een aankoop. Deze stond ook op mijn account voordat ik problemen kreeg.
Dus: ze moeten op mijn ledger staan maar hoe krijg ik ze weer terug in mijn account? Heeft hier iemand een idee omdat problleem aan te pakken? bij voorbaat hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-09 16:41
Het gaat al fout dat jij denkt dat het op de ledger staan, want dat staan ze namelijk niet. Het enige wat jou ledger nano-s doet is het beveiligen van je recovery phrase. Ledger zal je hier dus ook niet bij kunnen helpen. Als je bij litebit checkt zou je nog kunnen kijken naar de transactie. Deze is naar een wallet gegaan en daar zou hij nu nog moeten staan als je er niks mee gedaan hebt. Dit zou je nog kunnen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylopsss
hallo, ik heb het gecontroleerd bij Litebit. Daar heb ik maar 1 transactie staan en dat is aankoop bitcoin. Vervolgens heeft bitcoin gewoon in mijn account gestaan ,totdat de ledger weigerde om iets te verkopen.
Zie mijn orrspronkelijke verhaal. Daarna geen transacties meer gehad. ze zijn verdwenen toen ik de fout maakte om ledger als nieuw device te installeren (andere key dus) Ik heb dat hersteld door mijn goede recoveryphrase te installeren en toen kwamen alleen de ripples er uit en geen bitcoin meer. ERGO, ze moeten op mijn ledger staan (oorspronkelijke recoveryphrase) Ik krijg niets anders verzonnen.
Het is voor mij onbegrijpelijk. Heb jij nog ander advies? bedankt alvast

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DIt heeft niets met (overige) hardware te maken. Move -> CryptoCurrencies

Oslik blyat! Oslik!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:36
Heel vaag verhaal, zoals al gezegd je crypto's staat niet op je ledger, de ledger helpt alleen de toegang tot je wallets te beveiligen.
na een tijd niet gebruikt te hebben liep hij vast bij het verkopen van crypto's.
Geen flauw idee wat je hier mee bedoelt maar het lijkt hier al fout te zijn gegaan. Kan het zijn dat je je BTC toen verstuurd hebt naar een ander adres en ze nu 'kwijt' bent?

Heb je je transactie ID nog van je aankoop bij litebit. Dan kun je je BTC volgen en zien in welke wallet het nu staat? Als het al 2 jaar in dezelfde wallet zit zou je er nog gewoon bij moeten kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bartske op 13-02-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylopsss
dank voor je reactie.met het vastlopen van mijn ledger bedoel ik dat ik niet tot aankoop of verkoop kon komen omdat zoals ze bij ledger zeiden in een loop terecht was gekomen.dat heb ik hersteld
Ik heb mijn bitcoin gekocht ( nogmaals gecontroleerd bij Litebit) Dit was een ee malige transactie daarna nooit meer iets gekocht of verkocht.
Ik zal de transactie ID bij Litebit opvragen en kijken.
Het is zoals je zegt , zit al twee jaren in dezelfde wallet maar ik weet niet hoe ik erbij kan komen.
Alleen mijn ripples komen boven water , geen bitcoin.
Als je nog een vraag of advies hebt hou ik me aanbevolen. bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:26

Rannasha

Does not compute.

Ledger ondersteunt meerdere soorten Bitcoin-accounts: De moderne "segwit" accounts, met adressen die met een 3 beginnen, en de ouderwetse "legacy" accounts, waarvan de adressen met een 1 beginnen. Segwit is tegenwoordig de standaard, maar dat was het een paar jaar terug nog niet.

Zorg dat je het juiste soort account toevoegt wanneer je het opnieuw configureert in Ledger Live. Het feit dat je Ripple balans prima zichtbaar is geeft aan dat de recovery seed gewoon correct was. Maar het is goed mogelijk dat de software naar het verkeerde soort Bitcoin-adressen zit te kijken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Er zit bij Ledger Live bij Experimentel Features (in je Settings) een optie om:

Extended account search
Scan for accounts with erroneous derivation paths. Please send potentially found assets to a regular account.

Dat zou je kunnen proberen. Kan niet helemaal uitvogelen hoe dat werkt. Ik denk dat je gewoon bij Accounts --> Add Account dan meer gescande opties krijgt of zo.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@kleezie Het is niet de bedoeling een ander topic te kapen. Heb de betreffende berichten naar een eigen topic verplaatst: Ledger nano-s - Dogecoin kwijt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.