Ledger nano-s - Dogecoin kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 31-08-2024
hallo,

ik heb dezelfde ellende, ben al vanaf december aan het mailen(andere ondersteuning doen ze niet aan) bij mij gaat het om dogecoins, ik kom er ook niet uit, mooi balen, denk je ze veilig opgeruimd te hebben, kun je er zelf niet meer bijj.... ik heb herstelwoorden en recoveryphrase alles al 10x geprobeerd maar nergens doge's het gaat om 50,000+ van die dingen, wel heb nog de transactie van februari 2018 van Poloniex naar ledger, misschien kan ik hier nog iets mee?? graag hulp, mogelijke opties??

Ik beloof een goed doosje wijn voor de oplossing! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 11:53
@kleezie

Heb je de dogecoinwallet ook op de Ledger gezet?
Standaard staat alleen BTC er op geïnstalleerd als ik het goed heb. Je kan ook de recoveryphrase op een softwarewallet die doge ondersteunt invullen. Dan komen je coins daar te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door OneTimer op 26-02-2021 16:57 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 21:04
Volgens de ledger site moet je eerst je ledger up to date hebben (firmware). Dan eerst de BTC app installeren (is een vereiste voor de doge app), daarna de doge app installeren en zou je de doge gewoon in ledger live moeten kunnen zien.

Maar misschien heb je dit allemaal al gedaan

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
goeiemiddag allen,

ik mis dus nog steeds mn 57.000 doge's, wie o wie kan me hierbij helpen, 10.000 doges voor wie me help ze terug te krijgen, ik heb een Ledger nano s en alle 24 herstelwoorden, nadat ik meerdere keren geprobeerd heb om deze te verzenden naar een Crypto platform vanuit Ledger live en dit dus niet lukte adviseerde de helpdesk om mn hele account verwijderen en een nieuwe account te openen, de heertelwoorden invoeren en de doge zouden te zien zijn, niet dus...

veel contact gehad (alleen via de mail helaas bij ledger) kom er niet uit, heb veel aanvullende data, ook de transactie naar de Ledger toe, vanuit Poloniex toen nog.

graag hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:04
kleezie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:11:
goeiemiddag allen,

ik mis dus nog steeds mn 57.000 doge's, wie o wie kan me hierbij helpen, 10.000 doges voor wie me help ze terug te krijgen, ik heb een Ledger nano s en alle 24 herstelwoorden, nadat ik meerdere keren geprobeerd heb om deze te verzenden naar een Crypto platform vanuit Ledger live en dit dus niet lukte adviseerde de helpdesk om mn hele account verwijderen en een nieuwe account te openen, de heertelwoorden invoeren en de doge zouden te zien zijn, niet dus...

veel contact gehad (alleen via de mail helaas bij ledger) kom er niet uit, heb veel aanvullende data, ook de transactie naar de Ledger toe, vanuit Poloniex toen nog.

graag hulp
Als de 24 word seed geen coins oplevert wordt het lastig om op afstand te helpen. Let er op dat je geen hulpverzoeken zomaar per dm accepteert.

Wat je nog kan proberen is de 24 word seed invoeren/importeren in Trust wallet of Electrum, dus niet in je Ledger. De 24 word seed is namelijk gewoon een standaard bip39 seed wat op alle wallets gewoon werkt.

(Als het nou lukt staat die beloning dan nog steeds? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
goedemiddag,

bedankt voor de snelle tip, net gedaan maar 0 doges in de account
heeft u verder nog mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleezie
die beloning staat zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ja ik zag ik het las niet goed sorry :)

Ehm even denken, ik heb zelf 3 Ledgers, heb je het Doge account wel toegevoegd? Ledger geüpdatet, firmware en accounts?

Zie je uitgaande transacties in het Doge account staan? Wat is de laatste transactie geweest?

En btw weet je je wallet adres waar de doges op staan? En komt dat dan ook overeen met het adres als je de seed hebt ingevuld? Kun je de doges zien in de dogechain explorer? https://dogechain.info/

[ Voor 20% gewijzigd door pennywiser op 30-03-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
het probleem is wellicht ook dat ik toen (eind 2020) een windows laptop had en nu een MacBook, een MacBook ondersteunt geen ledger live en dus kun je ook niet updaten...
(ben zoals je leest ook wel redelijk digibeet)

is er niet een mogelijkheid dat ik bij de oude (verwijderde doge account kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
# En btw weet je je wallet adres waar de doges op staan? En komt dat dan ook overeen met het adres als je de seed hebt ingevuld?

# ik weet het walletadres waar de doges voor het laatst naar toe zijn gegaan, dat is van poloniex naar de ledge, zon enorm lange reeks cijfers en nrs. Dit kwam niet overeen net met het adres dat ik zag nadat ik mn 24 woorden ingevuld had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
in trustwallet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleezie
net nog even geprobeerd, maar als ik mn 24 herstelwoorden invoer komt een een andere dogewallet id, dan de
Dogewallet id waar ze het laatste naar toe zijn verzonden en waar ik niet meer bij kan, deze transactie met Wallet id en transactie nrs. heb ik zwart op wit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Heb je je Windows laptop dan misschien nog?

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 30-03-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Met wie of wat mail je precies voor "ondersteuning"?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
ja die heb ik nog, maar of ie updates nog accepteert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
# Met wie of wat mail je precies voor "ondersteuning"?

Ledger support, uitsluitend via mail en redelijke wachttijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:07
Bij mij laat de ledger manager Dogecoin versie 2.2.0 zien. Is dat bij jou ook de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
kleezie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:05:
ja die heb ik nog, maar of ie updates nog accepteert???
Ja natuurlijk, ik denk dat je die gewoon weer moet aanslingeren. Is het Windows 10, dat wordt nog ondersteund dus draai eerst alle Windows updates. Start Ledger live Live en update die ook en kijk of je in die wallet wel coins hebt.

Sluit dan je Ledger nog eens aan op die laptop en update je Ledger eens. Je hebt hem reeds gereset, dus dat stuk is even onzeker.

Kijk eerst maar eens of je coins op de Windows laptop staan.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 30-03-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
opgestart!

domme vraag van mijn kant weer nu:
hoe zie ik welke windows versie ik er nu op heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
kleezie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:23:
opgestart!

domme vraag van mijn kant weer nu:
hoe zie ik welke windows versie ik er nu op heb staan?
Instellingen - systeem - info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleezie
windows 10 home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
ben ledger live nu aan het opstarten, maar denk niet dat daar iets opstaat, want op die laptop is het misgegaan en is ook de oude account (met de doges) verwijdert en daarop toen ledger opnieuw geïnstalleerd, Wallet opnieuw proberen vinden met de 24 woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Heb je ergens die 24 word seed uit 2020 opgeslagen? Op deze laptop, misschien een foto gemaakt, text bestand, Keepass etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
zeker gewoon met pen en papier, die 24 woorden heb ik hier gewoon bij de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
kleezie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:40:
zeker gewoon met pen en papier, die 24 woorden heb ik hier gewoon bij de hand
Ok en dit zijn exact dezelfde als in 2018 of 2020 of wanneer heb je deze wallet geopend? Nooit veranderd?

Heb je de seed ooit getest? Als in - werkt deze seed eigenlijk wel om mijn coins terug te krijgen? (Hierom ik er dus meerdere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
Zeker, dit is rond 2018 gedaan, toen ik de ledger nano s kocht en gelijk die 24 woorden aangemaakt en opgeschreven heb, nooit getest die woorden, totdat ik dus mn hele ledger live account verwijderde van deze windows laptop en voor het eerst wilde herstellen met die 24 woorden, kan ik niet terug naar dien verwijderde account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleezie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bNfbZr4thvTtTWZLL0cq7YBNZc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pn4UiskGKMZGWs5epvCYhPCx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho1X1hrpOomF46Lmj1Roz6Q8ZDM=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/rXhmbb5JeYCsgxzCjiwSpQ1Q.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:07
kleezie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:11:
gadviseerde de helpdesk om mn hele account verwijderen en een nieuwe account te openen, de heertelwoorden invoeren en de doge zouden te zien zijn, niet dus...
Heb je de nano s ook terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen toen? Wat hebben ze je precies laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
kleezie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:58:
Zeker, dit is rond 2018 gedaan, toen ik de ledger nano s kocht en gelijk die 24 woorden aangemaakt en opgeschreven heb, nooit getest die woorden, totdat ik dus mn hele ledger live account verwijderde van deze windows laptop en voor het eerst wilde herstellen met die 24 woorden, kan ik niet terug naar dien verwijderde account?
Ik ben even mee aan het lopen op 1 van mijn Ledgers en heb er 1 gereset. Deze had ik al een tijd niet geupdate en geeft nu aan: "Some apps were not recognized, please uninstall then reinstall them". Dat is mogelijk een aanwijzing voor je. Ik heb het idee dat wat op je Ledger staat aan apps of firmware te oud is, zeker weten doe ik dit niet.

Ik ga dit nu dus ook gewoon even doen. Kan ik ook even mijn Seed weer testen, nooit weg :).

Dus ik denk dat je op dat punt bent aanbeland: opnieuw je Ledger inrichten met je bestaande Seed, op je Windows machine zodat alles geupdate kan worden: firmware, apps. en accounts. Ook Ledger Live even updaten op je - Windows - laptop.

Je hebt je 24word, en je hebt hem al eerder gereset, dus deze stap zou ik zelf nu doen.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 30-03-2024 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleezie
ga ik doen, bedankt zover trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
kleezie schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:58:
Kun je terug - nee helaas niet. Er staan nu dus ook geen coins in Live onder Windows?

Graag gedaan, niet bij je coins kunnen is nooit leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 11:53
Probeer eens een andere wallet.
Bijvoorbeeld Exodus. Als je dat installeert vraagt het programma of je iets wilt importeren. Dan geef je dan dat je dat wilt. Vul de 24 woorden in en kijk wat er gebeurt. Check of je de woorden ook goed hebt opgeschreven toendertijd. Misschien heb je een kleine typfout gemaakt.

Op deze site staan alle woorden die mogelijk zijn: https://www.blockplate.com/pages/bip-39-wordlist

https://www.exodus.com/

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Pagina: 1