Als ik van één ding baal, is dat ik 3 jaar terug bij het betrekken van mijn huidige woning niet gelijk de boel heb laten vernieuwen. Ik zou het sowieso om laten zetten van 3x25A, het geeft je veel meer vrijheid om de boel aan te sluiten.Fairy schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 11:56:
[...]
Aansluitbaar op 2 fases wel, maar ik weet niet of je zonder problemen ipv 2x1 fase ook 2 aparte fases kan aansluiten. Misschien zie ik beren op de weg.
Ik heb geen apparaat op het oog, maar ik weet wel dat wij heel erg gecharmeerd zijn van Siemens en dat de kookplaat 90cm mag zijn.
Ik heb zelf 2 weken terug de groepenkast laten vernieuwen en het nu helemaal netjes 3-fasen laten aansluiten. De inductiekookplaat zit op een eigen 3-fasen-groep, waarbij 2 fasen gebruikt worden.
Als je de verschillende groepen in de keuken een beetje netjes over de 3 fasen verdeeld, krijg je ook geen problemen met de max 25A.
Een handige elektricien kan trouwens de hoofdschakelaar makkelijk integreren, bij ons zit hij direct boven de meter, samen met een 3-fasengroep voor de garage:

Ik wil je wel aanraden het te laten doen door een elektricien. Niet omdat het moeilijk is (hoewel ervaring wel helpt bij het ontwerpen), maar vooral vanwege garanties en verzekering.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier