Goede 4.1 set + geluidskaart voor 500,- mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Zijn er goede 4.1 setjes (met virueel center kanaal) + geluidskaart voor 500,- te koop?

Zo ja welke ? (ik neem in ieder geval geen creative)
Zo nee, zijn er dan 2.1 setjes + geluidskaart te koop voor 500,- die eventueel later nog uit zijn te breiden naar 5.1 ?

PS: Ik ben geen audiofiel (ik heb nu een samsung stereo toren van 350,- (8>), maar ik hou wel van mijn muziek lekker hard zetten :)

Verwijderd

eigenlijk :

nee
nee

Koop een 2.1 setje met een leuke kaart of koop een 5.1 kaart en sluit 'm op je 5.1 receiver/versterker aan.

• Wild pigeon
ok :)
In dat geval welke 2.1 set + geluidskaart voor 500,- ?
En dan het liefst met een beetje design en in ieder geval houte boxen.

Verwijderd

Erm, da's eigenlijk wel veel gevraagd. Dat geld kun je het beste uitgeven aan die ene (jah, naam vergeten) Labtec speakerset van zo'n 350 piek bestaand uit een subwoofer en twee full range speakers. Plus nog een sb live je of iets dergelijks. Aangezien je er van houdt het volume open te draaien is dit je beste keus.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:25 schreef Wild pigeon het volgende:
Zijn er goede 4.1 setjes (met virueel center kanaal) + geluidskaart voor 500,- te koop?

Zo ja welke ? (ik neem in ieder geval geen creative)
Zo nee, zijn er dan 2.1 setjes + geluidskaart te koop voor 500,- die eventueel later nog uit zijn te breiden naar 5.1 ?

PS: Ik ben geen audiofiel (ik heb nu een samsung stereo toren van 350,- (8>), maar ik hou wel van mijn muziek lekker hard zetten :)
ik heb een Philips speakerset (A3.500): vet geluid, 4 kanaals + subwoofer (bassen komen gewoon uit die vier kanalen)
verder is er de Philips Rythmic Edge geluidskaart (4-kanaals, is net op de markt). speakers kosten 300-350 piek. geluidskaart circa 150 piek. kijk eens bij pricewatch. de geluidskaart is goed getest, ik ga hem binnenkort kopen.

(ok ik ben een beetje Philips-minded, maar dat komt omdat ik er werk. het is in ieder geval een leuke optie voor je!)

Verwijderd

Ik ben het met Molybdenum eens. Eventueel kun je ipv de Philips kaart een Terratec Xfire of een live 1024 nemen. Als je puur voor het geluid gaat en digitale aansluitingen e.d. nietzo belangrijk zijn zou ik voor de Philips gaan.
(Ik ben ook wel een beetje Philips minded, maar dat is omdat ik er wel goede ervaring mee heb. Zeker voor betaalbare PC audio.)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Op vrijdag 03 augustus 2001 16:44 schreef AvaMan het volgende:
Erm, da's eigenlijk wel veel gevraagd. Dat geld kun je het beste uitgeven aan die ene (jah, naam vergeten) Labtec speakerset van zo'n 350 piek bestaand uit een subwoofer en twee full range speakers. Plus nog een sb live je of iets dergelijks. Aangezien je er van houdt het volume open te draaien is dit je beste keus.
En laat dat setje van 350 gulden nu bij NoRRoD in de aanbieding zijn voor 195 gulden!

Geef mij maar een Warsteiner.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 03 augustus 2001 18:21 schreef Knakker het volgende:

[..]

En laat dat setje van 350 gulden nu bij NoRRoD in de aanbieding zijn voor 195 gulden!
Yep, dat setje is echt gaaf... Klinkt voor pc-speakers wonderbaarlijk goed.

Koop twee keer zo'n set en een terratec xfire, ben je 550 piek kwijt en heb je wereldse 4.2 set!! Dan kan je zeker aso hard spelen (ik verbaas me elke keer over die sub... 200 piek, doe ff normaal!).

En mocht je een DVD-rom speler hebben en veel films willen afdraaien, vervang dan die xfire voor een live5.1, dan heb je 4.0 geluid, en genoeg laag uit de subs en een gesimuleerde center die 't prima zal doen! :7

200 piek, zijn ze |:( geworden... 400 vond ik al een redelijke prijs voor die krengen, en mijn niet echt audiofiele huisgenoot ook wel. (die ze dus heeft, voor 350, that is ;(). Achterlijk goedkoop 8-)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Wat is er mis met Creative? ik zou echt nix beters nodig hebben dan mijn creative setje!

• Wild pigeon
Op vrijdag 03 augustus 2001 18:21 schreef Knakker het volgende:
Hmmm bij Norrod zie ik alleen de 4620 voor 195... en in de price watch staat hij voor 180, en verder kan ik uberhaupt geen labtec speakers van rond de 350 vinden ?
Alleen de 5820 en die kost gelijk 430,- ?

• Wild pigeon
Ik heb ff gekeken en een terratec xfire + 2x Labtec 4620 kost maar 502 gulden!
Das best cheap! Hoe bevalt jou die combo ? kan je er net zo lekker muziek mee luisteren als een goedkope stereo ?
BTW: Hoe zit het eigenlijk met de proc. belasting van die Terratec ?

• Lordy79
  • Laatst online: 16:50

Lordy79

Fundamentalist

Op vrijdag 03 augustus 2001 22:45 schreef Wild pigeon het volgende:

Hmmm bij Norrod zie ik alleen de 4620 voor 195...
Deze wordt ook bedoeld. Is een ZEER stoere speakerset, maar helaas alleen maar 2.1

die 5xxx van LAbtec 5820 ofzo.. die leveren ze helaas niet in Nederland. tenminste, Hastec levert ze niet. Da's wel jammer. De reden is dat er te weinig vraag naar zou zijn. Maar als een Creative 3500 van ruim 700 piek wel 'loopt', waarom zou een labtec set van 600 die denk ik veel beter klinkt niet okee zijn?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Ziet er wel goed uit die Labtec speakers. Ik heb ook 2 2.0 sets en 1 sub op de voorste set en dat bevalt prima. Een 4.1 set is handiger, maar het is prima te doen en het gaat er om dat het goed klinkt. De Hercules Fortisimo II zou trouwens ook geen slechte keuze zijn als alternatief voor de Teratec.

• Wild pigeon
Ik ben er uit dat ik in ieder geval voor de Labtec 4620 speakers ga... (in eerste instantie 1x en misschien later nog een tweede set)

Maar nu nog welke geluidskaart ?
Gebruikt de Terratec XFire veel cpu power ?

edit:

De andere optie lijkt mij de Creative SBLive player 5.1
Aangezien ik geen gamer ben (heel af en toe wat counter striken maar daar blijft het bij), maar wel van goede muziek en film hou. Lijkt mij dit ook een goede kaart.

Weet iemand welke van deze 2 het minste cpu power vreet ?

edit:

Deze topic kan dicht... ik ben er in ieder geval uit welke boxen ik wil... en over de geluidskaarten ben ik een nieuwe topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/197782 )begonnen omdat het anders een beetje rommelig word...
Pagina: 1