Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 18:54
Ja ik weet het, UTFS... dat heb ik gedaan maar bijna alle toppics waren oud en ging het over de live 1024... Dus daarom dit topic met de volgende vraag:

- Ik ben geen gamer (gamen vind ik wel leuk maar is niet prioriteit nr1)
- Ik luister veel muziek (ik ben geen audiofiel, maar luister graag films)
- Ik kijk ook graag dvd's op mijn pc (maar ben ook geen dvdfiel ;))
- Ik ga de Labtec 4620 speakers kopen (2.1) en misschien ga ik er in de toekomst nog een setje bij kopen zodat ik met 2x labtec 4620 een surround setje kan maken...
- Proc. belasting vind ik wel belangrijk... dus het liefst een kaart die weinig cpu power vreet....

Alvast bedankt voor het medenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14980

Het belangrijkste voordeel van de live op de Xfire is de center-speaker. Als jij 2.1 of 4.2 speakers heb maak van dat kanaal geen gebruik. Mocht je in de toekomst nog van plan zijn om een 5.1 set te kopen (lijkt me zonde van die Labtec's) dan is het wel slim om nu alvast die Live aanteschaffen.

Je kunt ook als je films kijkt ook je huidige pc speaker als center aansluiten. Dit is niet de meest practische oplossing en de speaker moet dan van vergelijkbare kwaliteit zijn als die Labtec's. Daarom denk ik toch dat voor jou de Teratec Xfire de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
denk er wel aan dat de driversupport van die terratec zwaar bagger is :r
(zie mijn topic)

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De drivers van Creative zijn ook niet al te best en worden zeer weinig ge-updated. Er zijn veel probelemen met krakend geluid op sommige machines.

Ik heb al vaker genoemd dat Creative ook binnenkort een nieuwe generatie geluidskaarten wil uitbrengen die luisteren naar de naam SB Audigy en over de EMU10K2 APU beschikken.
Misschien is het aan te raden om hierop te wachten.
Neem dan wel de matige drivers op de koop toe.

[toevoeging]
Het gekraak komt alleen bij sommige moederborden voor. Onderandere bij vee VIA chipsets. Ik had voorheen een i440BX moederbeord en daar draaide het probleemloos, maar sinds ik mijn systeem heb opgewaardeerd naar een i850 mobo heb ik ook gekraak. (Bij mij doet het zich voor bij het afspelen van MIDI muziek.)
[/toevoeging]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14980

Dan kan hij eventueel ook voor de Fortisimo II kiezen die technisch vrijwel identiek is aan de Xfire. Ik weet niet hoe het met hun drivers zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 16:09

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zou voor de Creative 5.1 OEM gaan. Prima kaartje. Drivers onder Win2000/XP werken bij mij in ieder geval zonder problemen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je van DVD's kijken houdt, zou ik persoonlijk voor die live5.1 gaan. Daarmee kan je namelijk echt 5.1 (met 4 speakers, that is) krijgen, omdat je een echte decoder hebt.

Met een normale 4 kanaals geluidskaart kan je dat met software ook simuleren, maar een echte decoder heeft toch de voorkeur, omdat je dan bijvoorbeeld ook divx'en met 5.1 dolby digital geluid kan bekijken en beluisteren!

Ik denk dat het gemis van een center speaker wel mee zal vallen. Ik persoonlijk zou liever naar zo "homemade" 4.2 setje luisteren dan naar een brak 5.1 setje. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ik heb al vaker genoemd dat Creative ook binnenkort een nieuwe generatie geluidskaarten wil uitbrengen die luisteren naar de naam SB Audigy en over de EMU10K2 APU beschikken.
Misschien is het aan te raden om hierop te wachten.
Neem dan wel de matige drivers op de koop toe.
Dit klinkt wel mooi, maar ik heb ff gezocht en zover ik weet zitten er niet zo heel veel verbeteringen in tegenover de Live 5.1 en komt er in de nieuwe serie waarschijnelijk een electronische copy beveiliging :(

BTW: Mijn huidige speakers als center gebruiken is niet echt een optie (samsung 2.1 setje voor 130,- 3 jaar oud) dus ik denk dat het een home made 4.0/1/2 setje zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:46
/offtopic
home made 4.0/1/2 setje zal worden
Zelfbouw? Mjammie :9

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Op zaterdag 04 augustus 2001 16:15 schreef Lampje het volgende:
/offtopic
[..]

Zelfbouw? Mjammie :9

/offtopic
Nou ja, zelf samengesteld dan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ik heb nog wat revieuws gelezen, en ik denk dat ik ff wacht op de nieuwe serie van Creative en dat ik dan de SBLive 5.1 player of de Live! Platinum 5.1 koop (als deze ver genoeg in prijs is gezakt door de nieuwe geluidskaarten serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soef
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

Soef

-Soef^IO-

Ik ga zelf ook de Soundblaster Live 1024 5.1 kopen deze maand(als mijn bankpasje dat goed vind:p). Maar ik zal geen SBLive 1024 5.1 kopen als je er een boxen set van 2.1 er aan gaat bouwen. Dan kun je beter de SB 1045 player er in drukken. Dat heb ik nu ook met 4.1...klinkt goed maarja, ik wil meer :D!!

Some things can not happen until they happen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Ik ga er in ieder geval 1 2.1 set aan hangen en waarschijnelijk komt daar nog een 2.1 set bij zodat ik een 4.2 set krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 14:13 schreef Soef het volgende:
Ik ga zelf ook de Soundblaster Live 1024 5.1 kopen deze maand(als mijn bankpasje dat goed vind:p). Maar ik zal geen SBLive 1024 5.1 kopen als je er een boxen set van 2.1 er aan gaat bouwen. Dan kun je beter de SB 1045 player er in drukken. Dat heb ik nu ook met 4.1...klinkt goed maarja, ik wil meer :D!!
sorry hoor maar jij lult nu ff vaag!

je hebt de:
SBlive 1024 (4 speakers)
SBlive 5.1 (5 speakers)
SBlive 5.1 platinum (5 speakers en handige aansluitbox voor in een drivebay)

de 1045 bestaat niet eens en de 1024 5.1 ook niet :)
Pagina: 1