I served in a company of heroes.
Stint του Verstappen (C2) #RB16
— F1 Debrief (@f1debrief) 19 februari 2020
out
1: 19.610
1: 19.457
1: 19.996
1: 19.590
1: 19.772
1: 19.585
1: 19.566
in#Day1 #F1testing#F1GR #F1 @redbullracing
Volgens mij waren Jack en Olav er ook. Die zouden ook elke dag een update geven eind van de dag.Jackson6 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:50:
Vanavond op het NOS journaal, totale conclusie obv de positie van Max van vandaag.
FOM zelf doet dit ook na elke dag
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat is een goed voorbeeld van data verzamelen, zo constant mogelijk rijden.basvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:53:
max gaat lekker constant
[Twitter]
[...]
Volgens mij waren Jack en Olav er ook. Die zouden ook elke dag een update geven eind van de dag.
FOM zelf doet dit ook na elke dag
Je zou het ook een extreme vorm van sandbagging kunnen noemen. Ergo, we weten het niet.Raikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:07:
Ondanks dat de tijden niks zeggen. vind ik de vorm van Ferrari wel erg zwak. Ja ze hebben gezegd dat ze nu het meer zouden aanpakken als Mercedes vorig jaar. Maar ze staan gewoon onderaan, ondertussen wel wat ronden gereden, maar vind ze niet echt heel overtuigend nu. Maar goed, het is pas dag 1...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
We weten niks maar lijkt me wel wat als ze een correlatie issue hebben met de gegevens uit de windtunnel. Ben benieuwd wat die italianen dan gaan doen, wie ze dan gaan ontslaan.Spotmatic schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:08:
[...]
Je zou het ook een extreme vorm van sandbagging kunnen noemen. Ergo, we weten het niet.
Kan. Elke keer als ik naar alle andere auto's kijk zie ik gewoon een andere auto dan vorig jaar. Bij Ferrari zegt mijn gevoel de hele tijd, dat is de 2019 auto.... Is natuurlijk niet zo, maar hij oogt niet anders...Spotmatic schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:08:
[...]
Je zou het ook een extreme vorm van sandbagging kunnen noemen. Ergo, we weten het niet.
Voor mijn gevoel komt dat door de "dikke" neus, waar bijna alle andere teams flink afgeslankt zijn.Raikkonen_WC schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:10:
[...]
Kan. Elke keer als ik naar alle andere auto's kijk zie ik gewoon een andere auto dan vorig jaar. Bij Ferrari zegt mijn gevoel de hele tijd, dat is de 2019 auto.... Is natuurlijk niet zo, maar hij oogt niet anders...
Ik kom niet op die 158 hoor..Malt007 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:12:
158 rondjes ondertussen, die zal morgen wel spierpijn hebben.
tussenstand:
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Zijn er ondertussen al 162.basvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:17:
[...]
Ik kom niet op die 158 hoor..
tussenstand:
[Afbeelding]
hier nog wat rondentijden van max
Stint του Verstappen (C3) #RB16
— F1 Debrief (@f1debrief) 19 februari 2020
out
1: 27.536
1: 17.516
drive-through
2: 10.156
1: 19.469
1: 19.734
1: 20.910
1: 20.205
1: 19.855
1: 19.979
1: 19.759
1: 20.156
1: 20.587
1: 20.244
1: 19.726
1: 20.164
1: 20.333
1: 20.293
1: 20.553
in#Day1 #F1testing#F1GR #F1 @redbullracing
Volledige rondes vs in- en outlaps meegeteld misschien?basvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:17:
[...]
tussenstand:
[Afbeelding]
En ze hebben zelf 2 auto's in de garage staan.Sunri5e schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:23:
Mooi om te zien dat een team als Williams toch ook een mooi aantal ronden heeft gereden. Wat een verschil met vorig jaar zeg.
Leuk dat de Racing Point direct in de voorhoede weet te staan met de W10...uhm ik bedoel RP20 natuurlijk.basvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:17:
[...]
tussenstand:
[Afbeelding]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
You got your wish!Malt007 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:26:
Hopelijk nog een stintje voor RB.
Om maar met de memes mee te doen: die mercedes van vorig jaar doet t ook goedbasvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:17:
[...]
tussenstand:
[Afbeelding]
Zijn er al eerste gokjes naar oorzaken? Nu al limiet opzoeken?
Nerveuze achterkant?
Verlies van concentratie na zóveel rondjes?
De eerste was kort (meteen?) na de pauze en rijdt die zelf met de linkerkant over het grind. Bij insturen is die hem vervolgens kwijt. Waarschijnlijk dus "gewoon" concentratie want duidelijk driver error, en zo net na de pauze.AzzKickah schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:13:
Toch wel een paar momentjes voor Max..
Zijn er al eerste gokjes naar oorzaken? Nu al limiet opzoeken?
Nerveuze achterkant?
Verlies van concentratie na zóveel rondjes?
Die tweede durf, in dezelfde bocht, durf ik niet te zeggen. Pakt de apex en lijkt dan net een beetje de controle te verliezen en spint vervolgens.
Dat waren in ieder geval de momentjes die ik gezien heb, en waren IMO niet heel spannend.
Claire Williams gaf aan dat de tweede auto er eentje was van vorig jaar voor persmomenten.WrR0n schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:25:
[...]
En ze hebben zelf 2 auto's in de garage staan.
Er was nog een moment, in bocht 7/8, die snelle links-rechts combinatie.RobertMe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:21:
[...]
De eerste was kort (meteen?) na de pauze en rijdt die zelf met de linkerkant over het grind. Bij insturen is die hem vervolgens kwijt. Waarschijnlijk dus "gewoon" concentratie want duidelijk driver error, en zo net na de pauze.
Die tweede durf, in dezelfde bocht, durf ik niet te zeggen. Pakt de apex en lijkt dan net een beetje de controle te verliezen en spint vervolgens.
Dat waren in ieder geval de momentjes die ik gezien heb, en waren IMO niet heel spannend.
Hij moest corrigeren en ging rechts half over het grind en de gele sausage-kerb.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Is nu op F1TV een recap uitzending bezigLeoon. schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:37:
Voor een samenvatting video, waar moet ik wezen? Weten jullie dat? Komt f1 tv er mee of moet ik op ziggo gaan zoeken?
Ik had dus een uitvaart aan de andere kant van het land. Ben net thuis.DaMarcus schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:04:
[...]
Gelukkig is @DaniëlWW2 zo'n bescheiden vent

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vermoed dat F1 TV nog wel met een "highlights" dingetje komt. En vorig jaar heeft Ziggo ook elke dag iets op YouTube gedaan.Leoon. schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:37:
Voor een samenvatting video, waar moet ik wezen? Weten jullie dat? Komt f1 tv er mee of moet ik op ziggo gaan zoeken?
Gecondoleerd.DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:41:
Ik had dus een uitvaart aan de andere kant van het land. Ben net thuis.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oof. Veel sterkte aan jou en iedereen daar.DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:41:
[...]
[...]
Ik had dus een uitvaart aan de andere kant van het land. Ben net thuis.
Ziggo komt inderdaad iedere dag met een samenvatting door Jack en Olav.RobertMe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:42:
[...]
Vermoed dat F1 TV nog wel met een "highlights" dingetje komt. En vorig jaar heeft Ziggo ook elke dag iets op YouTube gedaan.
Vanavond tm donderdag avond op YouTube en vrijdag op @ZiggoSportF1 We zijn erbij!! 😎 https://t.co/yojD7DgK6V
— Jack Plooij (@jackontracks) 19 februari 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
"Keep your friends close and your enemies closer"
Volgens mij mag je geen 2 2020 spec wagens hebben staan tijdens de testdagen. 1 zal dus wel een promo wagen oid zijnWrR0n schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:25:
[...]
@DaniëlWW2 gecondoleerd
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 19-02-2020 19:12 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
1 was het Chassis van vorig jaar voor foto's en video.Jasphur schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:11:
[...]
Volgens mij mag je geen 2 2020 spec wagens hebben staan tijdens de testdagen. 1 zal dus wel een promo wagen oid zijn

Vanavond op het #ZiggoSport Youtubekanaal en https://t.co/bktTpAjRbU het Formule 1 Testdagen Journaal van @jackontracks en @Olav_Mol💪 https://t.co/cYxLLGHCQd
— Ziggo Sport Racing (@ZS_Racing) 19 februari 2020
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Fake news, totale photoshop dit.
Hoewel, is Max daar nu Ocon zijn hand aan het verbrijzelen?
Maar ik ben weer terug aan het lezen omdat ik dus alles heb gemist. Goed om te zien dat Verstappen de meeste ronden heeft gezet. Tijden doen me op het moment ook echt helemaal niks. Het is zinloos. Ze rijden gewoon een vooraf bepaald programma en elk team doet iets anders. Oke, behalve als het Ferrari is want die hebben een innerlijke dwang om "wintertest kampioen" te worden. Dat zag er dus niet zo best uit. Dus tenzij Ferrari echt heeft geleerd om het eens rustig te spelen, kan dat nog wat gaan worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De eerste Mercedes 1-2 van dit seizoen
Heb zo'n voorgevoel dat het niet de laatste is haha
PSN: xMaurice93
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
2e wagen (2019 spec) is voor Pirelli testen dacht ik.WrR0n schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:25:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Velocidades en trampa recta / Speed trap.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 19 februari 2020
Sainz 329 km/h
Verstappen 327
Latifi 320
Ricciardo 319
Hamilton 318
Kubica 317
Magnussen 317
Kvyat 317
Stroll 316
Bottas 316
Pérez 316
Russell 314
Giovinazzi 314
Ocon 311
Leclerc 307
En Max was blij met zijn dag
I’m really happy with the many laps and huge amount of work we were able to go through today 💪 Feels good 👊🏻 #KeepPushing #F1Testing pic.twitter.com/eR8QlnajYW
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 19 februari 2020
[ Voor 49% gewijzigd door Edd op 19-02-2020 19:54 ]
-
Als ik het dus allemaal goed heb dan:
-Heeft Racing Point botweg de Mercedes gekopieerd. Teams "kuch zeer waarschijnlijk Renault kuch" zeuren daar nu al over.
-Renault had weer eens problemen en gooide een groot deel van de zeer kostbaar geworden zes dagen weg.
-Ferrari lijkt ook niet denderend te zijn.
-Williams lijkt niet totale bagger meer.
-Heeft RBR heel veel ronden gereden zonder problemen.
-Was Mercedes weer eens Mercedes.
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-02-2020 20:08 ]
Haha.. (gelukkig!) die zullen wel 20x meer punten als vorig jaar halen..DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:07:
-Williams lijkt niet totale bagger meer.
13:37
Denk dat je wel twee auto's mee mag nemen, maar er maar 1 mag gebruiken.Jasphur schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:11:
[...]
Volgens mij mag je geen 2 2020 spec wagens hebben staan tijdens de testdagen. 1 zal dus wel een promo wagen oid zijn
@DaniëlWW2 gecondoleerd
Echter, er zal geen team zijn dat genoeg onderdelen heeft voor twee auto's. Er wordt tot op het laatst ontwikkeld, zodat er precies op tijd een auto staat voor de tests.
2e auto al in elkaar gezet is verboden dacht ik, omdat anders de grote teams een voordeel zouden hebben tov kleine teams die dat niet kunnen betalen.MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:17:
[...]
Denk dat je wel twee auto's mee mag nemen, maar er maar 1 mag gebruiken.
Echter, er zal geen team zijn dat genoeg onderdelen heeft voor twee auto's. Er wordt tot op het laatst ontwikkeld, zodat er precies op tijd een auto staat voor de tests.
PSN
zo! speedstrap zit nog een heel verschil in!
zal dit van max met tow zijn geweest?
Kan het slecht vinden, maar dat zou zo kunnen zijn. Maar ik blijf erbij dat geen enkel team, ook niet de big3, voldoende onderdelen hebben van de nieuwe auto.YakuzA schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:29:
[...]
2e auto al in elkaar gezet is verboden dacht ik, omdat anders de grote teams een voordeel zouden hebben tov kleine teams die dat niet kunnen betalen.
Vraag maar aan red bull hoe blij ze waren met de crashes van vorig jaar
Zo is t volgens mij ook.YakuzA schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:29:
[...]
2e auto al in elkaar gezet is verboden dacht ik, omdat anders de grote teams een voordeel zouden hebben tov kleine teams die dat niet kunnen betalen.
zover ik weet, mag je geen 2e auto klaar hebben staan.
Monococ waar de rijders in zitten, is voor alle sessies. moment dat deze niet meer geschikt is om mee te races (zie crash) mag pas een 2e in gebruik worden genomen.
volgens mij is t iets uitgebreider, maar dit is in grote lijnen ^
Redbull zat volgens mij echt te kloten met die vleugel vorig jaar., daar hadden ze niet veel van mee.MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:34:
[...]
Kan het slecht vinden, maar dat zou zo kunnen zijn. Maar ik blijf erbij dat geen enkel team, ook niet de big3, voldoende onderdelen hebben van de nieuwe auto.
Denk dat er ondertussen wel genoeg reserve materiaal is gemaakt voor 1 complete nieuwe auto
[ Voor 32% gewijzigd door basvn op 19-02-2020 20:37 ]
Als het zou mogen om een 2e auto Klaar te hebben staan, zouden ze zo een paar miljoen erop kapot slaan zodat ze wel genoeg dubbele onderdelen hebben.MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:34:
[...]
Kan het slecht vinden, maar dat zou zo kunnen zijn. Maar ik blijf erbij dat geen enkel team, ook niet de big3, voldoende onderdelen hebben van de nieuwe auto.
Van veel onderdelen maken ze er nu maar 1 of 2 omdat ze waarschijnlijk na de testdagen weer obsolete zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2020 20:38 ]
PSN
The first post-session Honda meeting of the 2020 season... And it's a busy one! 👀#PoweredByHonda pic.twitter.com/YHZJ8A5wRi
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 19 februari 2020
RBR en AT crew door elkaar heen
Zullen een prima dag gehad hebben!
Meeste rondes gemiddeld genomen per motorleverancier

Ik geloof inderdaad ook wel dat jullie gelijk hebben met het niet in elkaar mogen hebben van twee auto's.
Vraag me wel af of het op dit punt voor Honda nog een nadeel is dat ze minder teams leveren.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 19-02-2020 20:55 ]
Renault heeft er ook maar 2.MikeyMan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:54:
Vraag me wel af of het op dit punt voor Honda nog een nadeel is dat ze minder teams leveren.
Merc heeft vorig jaar weinig gehad aan Williams voor de ontwikkeling (behalve dat die er amper problemen mee hadden)
Dit jaar hopelijk meer
Merc en Fer hebben er nu gewoon 3, die een hoop km´s hebben afgelegd.
Maar als dit voor Honda overeenkomt met dymo/sim, die ik er geen problemen in
Meer teams / meer KMs geeft ook een grotere kans op van die rare breakdowns. Zoals in 2018 dat Gasly(?) meteen in Australie de motor aan gord rijd door over een curbstone te gaan. Issue was volgende race meteen opgelost met een nieuwe spec. Het was waarschijnlijk een 1 op 1000 kans of zo dat dat zou gebeuren, maar met meer teams / KMs hadden ze dit misschien ook al in de wintertests gehad en was het in Australië niet gebeurd en hoefden ze niet meteen met die nieuwe spec te komen etc.basvn schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:00:
Maar als dit voor Honda overeenkomt met dymo/sim, die ik er geen problemen in
Dus ja: in principe maakt het niet zoveel uit zolang dymo/sim overeen komt met wat ze op het circuit zien. Maar toch kunnen er mechanische breakdowns zijn die ze bv op de dymo niet krijgen en in het echie ineens wel. Ander voorbeeld, die falende aandrijfas bij Gasly in Baku vorig jaar. Dat kun je niet simuleren, maar als het gebeurd is kan het wel gefixt worden.
Aangezien er geen hevige veranderingen aan de internals van de motoren is geweest zullen de grootste obstakels wel uit de weg geruimd zijn. Ik kreeg een zeer solide indruk van Honda vandaag terwijl ik bij Renault volgens mij nog wel een pluimpje zag op het rechte stuk bij Ricciardo in de middag. Maar dat kan ook ijdele hoop geweest zijn natuurlijk ;-)RobertMe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:05:
[...]
Meer teams / meer KMs geeft ook een grotere kans op van die rare breakdowns. Zoals in 2018 dat Gasly(?) meteen in Australie de motor aan gord rijd door over een curbstone te gaan. Issue was volgende race meteen opgelost met een nieuwe spec. Het was waarschijnlijk een 1 op 1000 kans of zo dat dat zou gebeuren, maar met meer teams / KMs hadden ze dit misschien ook al in de wintertests gehad en was het in Australië niet gebeurd en hoefden ze niet meteen met die nieuwe spec te komen etc.
Dus ja: in principe maakt het niet zoveel uit zolang dymo/sim overeen komt met wat ze op het circuit zien. Maar toch kunnen er mechanische breakdowns zijn die ze bv op de dymo niet krijgen en in het echie ineens wel. Ander voorbeeld, die falende aandrijfas bij Gasly in Baku vorig jaar. Dat kun je niet simuleren, maar als het gebeurd is kan het wel gefixt worden.
Sarcasme, ik gun ieder team een geweldig competitief seizoen
het is een wintertestpoor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:07:
Ik heb vanmiddag niet zoveel kunnen kijken, maar wat was de reden dat Giovinazzi zo'n slechte tijd ver onder de anderen had
En sowieso heb ik het idee dat Ferrari door Mercedes van vorig jaar geïnspireerd is en het dit jaar erg rustig opbouwt. Leclerc onderin de speedtrap is wel opvallend.. die hebben de motor echt nog op eco staan.

RP20
W10
Voorwielophanging en nosecone is idd 1 op 1 ingekocht.
Mercedes heeft zelf wel een innovatieve nieuwe achterwielophanging zag ik net in de F1 show.
PSN
Geen rode vlaggen..
Denk dat de meeste stemmers van gister gelijk gaan hebben, met GRO die de eerste veroorzaakt
🗣 @GaryAndersonF1:
— The Race (@wearetherace) 19 februari 2020
'The more of the Ferrari I am seeing the less impressed I am with it. It might be speaking up too early but don't see the big step that's going to allow them to compete with Red Bull and Mercedes, and I have put those two teams in that order for a reason...' pic.twitter.com/EcpdecFSu7
Anderson was dus vorig seizoen ook degene die onder andere dus zei dat McLaren niks was en Ferrari geweldig.

This coming from the guy who said 2013 Mercedes wouldn't be fast, McLaren would be nowhere in 2019, Ferrari would be favorites in 2019, and in 2018 the Haas was said to be as fast as the Ferrari... Just saying.
— akshay (@akshayf1_) 19 februari 2020
Maar ik hoop nog steeds op RBR. Die auto lijkt echt solide te zijn en als er een team is dat Mercedes op chassis kan verslaan, dan is het RBR. De vraag blijft wat Honda precies levert. Grotendeels vergelijkbaar zou al genoeg moeten kunnen zijn.
Ik ben het ergens ook wel eens over Ferrari. Mercedes lijkt een evolutie van een zeer goede oude, RBR is een enorme evolutie van een net iets minder goede auto, maar bij Ferrari zie ik het niet terwijl die juist de meeste stappen moesten zetten. Race pace was simpelweg schokkend op veel circuits. Je kan niet 1s per ronde verliezen op banen zoals Hongarije of Brazilië of zo genadeloos ingehaald worden zoals in Oostenrijk gebeurde met Verstappen zijn geweldige charge.
Mijn verwachting is dat Mercedes voor de constructeurstitel de beste papieren heeft. Tenzij met name Albon beter gaat presteren, dan ik nu verwacht.
Voor de wereldtitel gaat het hopelijk tussen Hamilton en Max. De verwachting ligt hoog, Honda zegt dat ze goed door hebben ontwikkeld.
Nu afwachten tot Australië, Mercedes mag niet weer meteen een voorsprong nemen aan het begin van het seizoen.
Dan nog Ferrari, ik weet deze trainingen zeggen niks, maar toch. Ik krijg er geen goede indruk van.
Voor de spanning hoop ik echt dat ze meedoen en het een keer niet rommelt binnen het team.
Tot zover het speculeren voor vandaag, glazen bol weer weg en afwachten wat het echt gaat worden
Hadden de spins nog specifieke oorzaken?
De tweede werd veroorzaakt omdat hij aan de binnenkant de curbstone raakte. Eerste niet gezienMuVo schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:17:
Ik zag dat Max een paar keer spinde. Iets hoorde of las ik over een uitbrekende achterkant. Vorig jaar was de achterkant enorm gevoelig, waar oa Gasly moeite mee had. Dit jaar is deze flink aangepakt, Red Bull zal deze nog flink fijn tune/testen.
Net iets buiten de baan met links achter bij het insturen van dezelfde bocht.Holkers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:20:
[...]
De tweede werd veroorzaakt omdat hij aan de binnenkant de curbstone raakte. Eerste niet gezien
Ja, maar dit had McLaren in 2018 toch ook al op hun Frankenstein wagen zitten?MailMan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:26:
SkyF1 denkt een suspension upgrade van Merc te zien die voor een significant voordeel moet zorgen:
[Streamable: Mercedes' W11 secrets]
Zo irritant dat die 'Streamable' video's nooit afspelenMailMan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:26:
SkyF1 denkt een suspension upgrade van Merc te zien die voor een significant voordeel moet zorgen:
[Streamable: Mercedes' W11 secrets]
Meer mensen hier last van?
Ja, maar na een seconde of 30 begint ie dan alsnog.poor Leno schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:37:
[...]
Zo irritant dat die 'Streamable' video's nooit afspelen
Meer mensen hier last van?
Als er een link bijstaat werkt het meteen. Dan opent een nieuwe tab, geen probleem.
Ze mogen de voorwielophanging gewoon inkopen, net als de AT van RBT de 2019 versie inkoopt.Holkers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:03:
Een auto kopiëren is vrij voor een ieder, zeker na een jaar. Maar het lijkt wel alsof Racing Point de blauwdrukken van de W10 gekocht / gehacked heeft. De buitenkant namaken is een ding, maar als je de remmen zo ziet dan hebben ze ook de interne zaken 1 op 1 na gemaakt. Beetje bizar
Van de neus zal wel gekopieerd zijn, volgens mij is dat een aero stuk dat ze zelf moeten ‘designer’.
Sidepods etc zijn duidelijk anders.
PSN
Ik denk het niet, meerdere coureurs namen op die manier de bocht. En geen van allen had daar moeite mee.Holkers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:20:
[...]
De tweede werd veroorzaakt omdat hij aan de binnenkant de curbstone raakte. Eerste niet gezien
George Russel zat tijdens de spin bij de commentatoren en zei dat het merkwaardig was om daar te spinnen, zelfs al raakte hij de curbstones.
Er waren meerdere momenten dat Max overstuur had. Het kan natuurlijk te maken hebben met een afstelling die ze probeerden. Maar het kan ook andere oorzaken hebben.
Dat suggereert iemand op het F1Technical forum ook: https://www.f1technical.n...opic.php?p=886854#p886854Holkers schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:29:
[...]
Ja, maar dit had McLaren in 2018 toch ook al op hun Frankenstein wagen zitten?
Degene die ik live gezien heb. Linkerachterwiel iets in het gravel, daarna volgde een spin.MuVo schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:17:
Ik zag dat Max een paar keer spinde. Iets hoorde of las ik over een uitbrekende achterkant. Vorig jaar was de achterkant enorm gevoelig, waar oa Gasly moeite mee had. Dit jaar is deze flink aangepakt, Red Bull zal deze nog flink fijn tune/testen.
Testing, one, two ...
Bij mij ook niet na 30 sec..AzzKickah schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:38:
[...]
Ja, maar na een seconde of 30 begint ie dan alsnog.
Als er een link bijstaat werkt het meteen. Dan opent een nieuwe tab, geen probleem.
Eerder kon je altijd rechtsklikken en dan 'download video' en dan begon ie direct met afspelen.
Nu krijg ik gelijk de 'openen met' of 'download naar' venster. Dus ik doe maar openen met VLC..
Liever dat ie gewoon in zn eigen venstertje afspeelt

Ken je klassiekersMailMan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:40:
[...]
Dat suggereert iemand op het F1Technical forum ook: https://www.f1technical.n...opic.php?p=886854#p886854
En die MCL33 was zeker een klassieker.
Maar ik vind de RB16 interessanter. Voorwiel zou variabel zijn voor de bochten en RBR doet toch al magische dingen met de achterwielophanging. Onderhand zal je weer op het niveau moeten zitten van passieve FRIC.
[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-02-2020 22:51 ]
Staat in het illustere rijtje met de MP4/10DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:50:
[...]
Maar ik vind de RB16 interessanter. Voorwiel zou variabel zijn voor de bochten en RBR doet toch al magische dingen met de achterwielophanging. Onderhand zal je weer op het niveau moeten zitten van passieve FRIC.
Heb je vorig seizoen gemist? Achter was juist een probleem.DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:50:
[...]
Nee ik heb 2019 niet gemist. Achter was misschien een probleem voor Gasly, niet Verstappen. Verder heb ik nu al vaak genoeg aangestipt dat de achterwielophanging van RBR meerdere taken uitvoert. Primair is alleen op een passieve manier, een variabel rijhoogte behouden. Die ophanging laat de auto zakken op rechte stukken, puur door de luchtweerstand en een passieve, zachte afstelling. Zodra je remt, wordt die ophanging stijf, schiet de auto omhoog en heb je veel meer neerwaartse druk. Er is geen enkel team dat dit zo goed kan als RBR. Het moet ook allemaal passief omdat actieve ophanging verboden is.Wulfric92 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 00:19:
[...]
Heb je vorig seizoen gemist? Achter was juist een probleem.
Ferrari was running low power engine modes & high fuel loads all day, according to our information. So lap times are not representative.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) 19 februari 2020
Was al wel duidelijk als je de speedtrap zag. Ben benieuwd hoelang ze dit volhouden
Klinkt gedetailleerd! En het zou impresieve zo zijn zoals je het benoemd.DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 00:52:
[...]
Nee ik heb 2019 niet gemist. Achter was misschien een probleem voor Gasly, niet Verstappen. Verder heb ik nu al vaak genoeg aangestipt dat de achterwielophanging van RBR meerdere taken uitvoert. Primair is alleen op een passieve manier, een variabel rijhoogte behouden. Die ophanging laat de auto zakken op rechte stukken, puur door de luchtweerstand en een passieve, zachte afstelling. Zodra je remt, wordt die ophanging stijf, schiet de auto omhoog en heb je veel meer neerwaartse druk. Er is geen enkel team dat dit zo goed kan als RBR. Het moet ook allemaal passief omdat actieve ophanging verboden is.
Maar je mist zoveel punten die je mist kwa Aerodynamica.
Hamilton blijft toch wel een fenomeen flikt het keer op keer weer en laat toch weer even duidelijk zien aan de rest wie de werkelijke kampioen is .
"Beautiful Clean Coal"
Ja? Hoe dan?leekers schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 06:07:
[...]
Hamilton blijft toch wel een fenomeen flikt het keer op keer weer en laat toch weer even duidelijk zien aan de rest wie de werkelijke kampioen is .![]()
![]()
Was wel erg duidelijk dat Verstappen niet het achterste van zijn tong wilde laten zijn bij Jack. Of dat dan een goed of slecht teken is dat weet ik niet

PSN: DutchTrickle PVoutput
Tot de eerste race hou je jouw kaarten dicht tegen de borst.Maverick schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 07:52:
[...]
Was wel erg duidelijk dat Verstappen niet het achterste van zijn tong wilde laten zijn bij Jack. Of dat dan een goed of slecht teken is dat weet ik niet
"When you grow up your heart dies"
Dit topic is gesloten.
Testdagen zeggen uiteraard niks, tenzij Mercedes op de laatste dag ruim het snelste is.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Diverse live-blogs om te volgen:
https://www.gpupdate.net/...talunya-28-februari-2020/
https://www.autosport.com...1-test-two-day-three-2020
https://www.skysports.com/f1/live-blog
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ticker/
https://www.nu.nl/formule...s-af-tijdens-testdag.html
https://www.gptoday.net/n...e-wintertest-in-barcelona