Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het belangrijkste is dat gaming op 1440p 144Hz soepel loopt, met name voor een game als Cyberpunk 2077 dat later dit jaar uitkomt of zelfs GTA 6. Voor werk heb ik vaak ook best veel browser vensters open staan, Office programma's, Photoshop en af en toe video editing software.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1900 met beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD > Intel. AMD met name omdat het een stuk goedkoper is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een zo laag mogelijk geluidsniveau, ook bij gaming.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Wat verwacht je van ons?
- Is dit voor deze prijs de beste samenstelling voor een all-round / game pc die voldoet aan wat ik met het nieuwe systeem wil doen?
- Ik wil zeker 4 - 5 jaar met deze hardware doen en dan b.v. de processor en videokaart upgraden, dus de videokaart en processor moeten wel even meekunnen.
- Wat betreft de videokaart twijfel ik nog of de meerprijs van +/- €50 voor de Powercolor Red Devil RX 5700 XT het waard is over de Sapphire in mijn lijstje? Of zou ik voor ruim €150 meer veel beter uit zijn met een RTX 2070 Super zoals b.v. de MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio?
- Het beeldscherm moet 1440p en minstens 144Hz zijn, geen curved scherm, FreeSync support indien ik voor de Radeon ga en G-SYNC compatible als ik voor een GeForce kaart ga. Ik denk dat de Asus TUF Gaming VG27AQ wel een goede keus is maar ik sta open voor andere suggesties? €500 vind ik wel al vrij prijzig voor een goed 27 inch beeldscherm.
Het belangrijkste is dat gaming op 1440p 144Hz soepel loopt, met name voor een game als Cyberpunk 2077 dat later dit jaar uitkomt of zelfs GTA 6. Voor werk heb ik vaak ook best veel browser vensters open staan, Office programma's, Photoshop en af en toe video editing software.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1900 met beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | Asus PRIME X470-PRO | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG27AQ Zwart | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 112,99 | € 112,99 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 152,80 | € 152,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.965,04 | ||
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD > Intel. AMD met name omdat het een stuk goedkoper is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een zo laag mogelijk geluidsniveau, ook bij gaming.
Ga je overklokken?
Nee, liever niet.
Wat verwacht je van ons?
- Is dit voor deze prijs de beste samenstelling voor een all-round / game pc die voldoet aan wat ik met het nieuwe systeem wil doen?
- Ik wil zeker 4 - 5 jaar met deze hardware doen en dan b.v. de processor en videokaart upgraden, dus de videokaart en processor moeten wel even meekunnen.
- Wat betreft de videokaart twijfel ik nog of de meerprijs van +/- €50 voor de Powercolor Red Devil RX 5700 XT het waard is over de Sapphire in mijn lijstje? Of zou ik voor ruim €150 meer veel beter uit zijn met een RTX 2070 Super zoals b.v. de MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio?
- Het beeldscherm moet 1440p en minstens 144Hz zijn, geen curved scherm, FreeSync support indien ik voor de Radeon ga en G-SYNC compatible als ik voor een GeForce kaart ga. Ik denk dat de Asus TUF Gaming VG27AQ wel een goede keus is maar ik sta open voor andere suggesties? €500 vind ik wel al vrij prijzig voor een goed 27 inch beeldscherm.
[ Voor 1% gewijzigd door FurankuNL op 09-02-2020 02:19 . Reden: Opmaak links ]