Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645037

Topicstarter
Waardeloos ik had de Microsoft Surface Pro 7 i7 16gb 256gb versie op donderdag bij mediamarkt voor 1650 euro gekocht omdat deze overal de zelfde prijs had, vervolgens zie ik de dag er na dat Bol een actie heeft, de 512gb versie voor 1599 en dus gelijk besteld en netjes de volgende dag binnen en hop de ander terug naar de Mediamarkt.
eenmaal uitgepakt kom ik er achter dat het een Surface Pro ???? weet ik veel welk model want er staat geen cijfertje bij uit 2017 is en geen Surface Pro 7 uit 2019! er zit andere hardware in zoals een dual core processor ipv een quad core, andere videokaart ect.

Nu zie ik op de site https://www.bol.com/nl/p/...h1niodm1Bkg.1_4.6.Product titel dat alleen de titel incorrect is en voor de rest bij de specificaties alles overeen komt met het geleverde product.

Als ik kijk bij de 256gb versie https://www.bol.com/nl/p/...dm1Bkg.1_4.8.ProductTitle komen de specificties wel overeen met het product dat het had moeten zij.

De vesie die ik heb besteld is voor de rest niet leverbaar op de site dus vraag ik me af waar ik recht op heb, is dat alleen mijn geld terug of als het product binnen een bepaalde tijd op bol staat dat ik met terugwerkende kracht recht heb op het product, of heb ik recht op een gelijkwaardig product, of korting ect.

En welk product heb ik nu eigenlijk gekregen aangezien er alleen Surface Pro zonder nummer op de doos staat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor het verschil van €51 en 256GB kun je beter die van Bol weer terug sturen, ze lekker laten stikken in een model van 13 jaar oud en je geld weer terug krijgen.

Of je belt Bol op om eens te informeren wat het moet betekenen dat je een model van 13 jaar oud krijgt opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645037

Topicstarter
sypie schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:45:
Voor het verschil van €51 en 256GB kun je beter die van Bol weer terug sturen, ze lekker laten stikken in een model van 13 jaar oud en je geld weer terug krijgen.

Of je belt Bol op om eens te informeren wat het moet betekenen dat je een model van 13 jaar oud krijgt opgestuurd?
Sorry 2017 (aangepast)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Bol maakt wel vaker zulke fouten en meer dan een sorry en waardebon gaan ze niet geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
Dit is lastig. Want ja een titel is onderdeel van de koopovereenkomst. Maar zo zijn de specificaties. Dus eigenlijk heb je een koopovereenkomst van een product dat niet bestaat. Dan zal hij ontbonden worden.

De vraag is nu waar je recht op heb. Wat de titel aan geeft of wat de specificaties aangeeft.

Ik zou zelf mijn verlies nemen. En volgende keer iets vaker controlleren alvoren je een gat in de lucht spring dat je iets goedkoper heb gevonden.

Al zie ik nu wel dat product nummer/ean wel overeenkomen. En daar kan je dus nog wel recht hebben op het nieuwe model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36
Het wordt nog leuker. Kijk je in de specs dan kom je 2 dingen tegen die voor mij wel van waarde zijn: artikelnummer FKJ-00004 en EAN 0889842194340. Deze 2 horen inderdaad bij elkaar maar worden in de Tweakers pricewatch gelinked aan de huidige, 7de generatie Surface Pro, terwijl andere websites deze linken aan een vorige generatie. Kijk dus zeker op de doos ook eens even deze nummers na, want dat lijkt mij te zijn waar ze zich in het magazijn op baseren. Mogelijks komt de titel van het product gewoon uit een externe database waarbij ze EAN/SKU gaan matchen.

In dit geval zou ik het product gewoon retourneren zoals gekregen. Snelste methode met de minste problemen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon terugsturen onder WKOA? Of is het zakelijk? Maar dan nog, foute titel is fout dus kan volgens mij altijd gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
*knip* Dat mag best met een wat vriendelijkere toon dan dit.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 09-02-2020 11:28 ]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Tja product terugsturen en geld terugkrijgen is het makkelijkste dus dat moet je natuurlijk niet doen. Ik zou er nog lekker wat tijd in gaan steken om het juiste product te krijgen. Na een tijdje ontbindt Bol.com dan zelf de koop en dat mag natuurlijk niet, dus kan je daar ook weer over gaan soebatten tot je uiteindelijk toch maar eieren voor je geld kiest en zelf je geld terug vraagt, want uit principe er een hele zaak van maken zoals het devies hier is, is het toch niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Die van bol.com terugsturen en MediaMarkt vragen, of je de notebook weer mag hebben die je teruggegeven hebt. Je kunt wel op je strepen gaan staan, maar dat heeft geen zin. Vroeger werden wel vaker fouten gemaakt in de reclame blaadjes van bijvoorbeeld MediaMarkt, toen bleek de notebook toch geen webcam te hebben :(

Ik zou de volgende keer de productbeschrijving extra goed lezen: vaak staat er toch wel iets tussen de productbeschrijving, waardoor je kunt zien dat het niet het correcte model is.

Sowieso snap ik niet waarom je met een bedrag van € 1600 zo graag een gok wilt nemen: of mag je beide partijen, per acceptgiro betalen? Met zo'n bedrag had ik gewoon eieren voor mijn geld gekozen, want als MediaMarkt het al contant uitbetaald dan loop je met € 1600 over straat.

Het komt bij mij over alsof je wel heel makkelijk eventjes besteld, ongeacht de eventuele gevolgen. Stel je hebt het vooruit betaald en bol.com gaat failliet, dan kun je fluiten naar je geld. Er gaat altijd tijd tussen retourneren en terug krijgen van geld zitten.

Dus de volgende keer gewoon eventjes goed vergelijken, of je niet iets over het hoofd gezien hebt. Vaak verkoopt MediaMarkt trouwens ook varianten, die enkel bij hun verkocht worden.

Persoonlijk zou ik mij trouwens niet de stress op de hals willen halen bij dit soort bedragen, aangezien je het maar een keer kunt uitgeven. Dan zou ik dus ook niet twee laptops bestellen, omdat de ene blijkbaar een grotere harde schijf heeft. Het is dan extra zuur, als het een oudere model blijkt te zijn.

Mijn advies is dus, koop die van de MediaMarkt en stuur die van Bol.com gewoon terug. Of gewoon: ik zou het aangetekend versturen, is toch een waarde van € 1600....

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@XiaomiGlobal je overdrijft wel heel erg, het is maar 1600 euro, dat zijn toch geen wereldschokkende bedragen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:05

OMD

Tsurany schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:04:
@XiaomiGlobal je overdrijft wel heel erg, het is maar 1600 euro, dat zijn toch geen wereldschokkende bedragen?
Sommige mensen moeten daar 3 jaar voor sparen. Het is maar wat je weinig noemt.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik vind € 1.600 zelf best wel veel anders hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:34
MediaMarkt betaald het ook niet contant uit. Laatste keer dan ik daar terug kwam voor een prijscorrectie van 100 euro moest het op via terug pinnenn gedaan worden want zoveel contant mochten ze niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36
Tsurany schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:04:
Voor heel veel mensen is dat heel veel geld. Voor heel veel mensen is dat zelfs nog altijd meer dan een maandloon. Neen, het is geen werelschokkend bedrag, maar vele mensen die iets van zulke waarde kopen zien op dat moment maanden, soms zelfs jaren aan spaargeld verdwijnen in een product.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:49
Kortom: gewoon terugsturen, de goede halen en klaar. Volgens mij is de mogelijke opbrengst (bol.com-bon van €5,-) de inspanning niet waard.
Wkoa is het makkelijkst, non-conformiteit het meest van toepassing op deze situatie. Net als wat Droefsnoet hierboven eigenlijk al zei.
Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:28

Yucon

*broem*

Blokker_1999 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 06:28:
[...]

Voor heel veel mensen is dat heel veel geld. Voor heel veel mensen is dat zelfs nog altijd meer dan een maandloon. Neen, het is geen werelschokkend bedrag, maar vele mensen die iets van zulke waarde kopen zien op dat moment maanden, soms zelfs jaren aan spaargeld verdwijnen in een product.
De reply gaat zo te zien niet over het product, maar over of je hiermee over straat moet lopen of koste wat kost het niet heel grote risico dat bol.com failliet zou gaan zou moeten proberen te voorkomen.

Nu is het natuurlijk zeker genoeg geld, maar mensen voor wie dit meer dan een maandloon is kopen meestal geen nieuwe surface. Enige nuance is in die zin wel op z'n plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis hier toch echt eigen inzet vanuit TS. Wat is je probleem en op welke vraag heb je, op dit moment, nog geen antwoord? Op dit moment lijkt de topicstart meer op een shopreview dan dat je een vraag hebt. Voor shopreviews hebben we een andere plek dan het forum.

De discussie over of 1500 euro veel geld is of niet helpt TS ook niet verder met z'n probleem.

Gezien ik hier, voor nu, verder geen discussiewaarde in zie, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.