Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Domoticz uitbreiden met z-wave, dubbele inbouwschakelaar

Pagina: 1
Acties:

• kokr
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-02 14:58
Ik gebruik momenteel Domoticz op mijn Raspberry met een rfxcom rfxtrx433e. Ik gebruik voor mijn schakelaars nu klik-aan-klik-uit (kaku). Vooral omdat ik het al had maar ook omdat het lekker goedkoop is.

Nu loop ik er regelmatig tegenaan dat het licht niet goed aan of uit gaat omdat het signaal niet goed aankomt. Erg irritant en ik ben het nu zat :(

Ik wil overstappen op Z-Wave (consortium/certificering, breed draagvlak, mesh). Ik heb door omstandigheden maar een paar dagen om research te doen en moet snel iets aanschaffen. Ik ben op zoek naar advies en ervaring met deze uitbreiding.

Ik denk nu aan het onderstaande om een huidige dubbele wandschakelaar uit te breiden met z-wave:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SchakelaarsFibaro Double Switch 2€ 43,60€ 43,60
1InterfacesZ-wave.me USB Stick met Z-wave plus€ 31,95€ 31,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 75,55

Dit zou dan het begin zijn, op termijn uit te breiden met meerdere inbouwschakelaars en sensoren.

Anyone out there met ervaring hiermee?

Ik heb gezocht of er al een of meerdere posts bestaan die hier antwoord op geven, maar heb ze niet gevonden. Mochten ze er wel zijn dan stel ik een link op prijs.

• Ralfie165
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-02 01:51
Misschien heb je hier iets aan: Z-wave kabouters

|  iPhone SE |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini late 2012 |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True