Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming PC +/- 1650 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NikayK
  • Registratie: maart 2014
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwste games, COD MW, Escape from Tarkov, F1 2019 enzovoort op 100+ FPS spelen en de komende jaren dit met de nieuwe games ook kunnen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1650 euro. Meer mag met 50 euro als dit echt nodig is. Minder mag natuurlijk ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Cooler Master Hyper TX3 Evo in mijn huidige pc zitten, deze zou ik mee kunnen nemen maar kan ik ook verkopen samen met mijn huidige systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 105,95€ 105,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 593,-€ 593,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 38,15€ 38,15
1BehuizingenAerocool Cylon Pro Tempered Glass Zwart€ 56,-€ 56,-
1MonitorenAOC 24G2U/BK Rood, Zilver€ 189,-€ 189,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 93,-€ 93,-
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 86,90€ 86,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 156,-€ 156,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.627,-

Hier zat ik zelf aan te denken.
Ik heb zelf een 60 Hz 1920x1080 scherm en denk dat ik om de beleving compleet te maken er een 144 Hz scherm bij moet nemen. QHD is ook mogelijk, maar wil graag weten wat jullie aanraden.
Voor fans ben ik van plan 4 DR12 fans van Aigo uit China te bestellen, 4 stuks met controller voor 33 euro. (goede recensies gelezen). Mochten jullie fans hier op tweakers vinden die binnen het budget vallen is dat ook goed.
Ik heb gelezen dat de stock koeler van de Ryzen 7 3700X genoeg is en ik dus de oude TX3 EVO mee kan verkopen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken, maar vind de Ryzen 3000 series erg interessant. Ook heb ik wat mindere recencies wat betreft compatibiliteit gelezen van de RX 5700, maar sta hier nog wel voor open.
Een SSD dacht ik aan minimaal 1 TB voor de games en zat ik zelf persoonlijk nog te twijfelen tussen de kingston of de samsung 970 EVO 1TB. De statistieken zeggen namelijk dat de samsung een stuk sneller is maar vraag me af of dit echt te merken is of in de toekomst uit gaat maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zou het mooi vinden om een case te hebben met niet al te veel futuristische kenmerken maar graag wel met een window en wat RGB (AURA SYNC). Mijn toetsenbord/muis combinatie heeft blauwe lichten, dus een rode kast staat me tegen.
Qua scherm heb ik liever geen curved scherm, aangezien ik nog een tweede monitor ernaast wil zetten.

Ga je overklokken?
In principe niet, maar ben benieuwd of jullie dit aanraden

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het kiezen van een systeem die de gewilde games kan spelen en die er ook nog een beetje gelikt uit ziet. Heel belangrijk vind ik het ook om jullie mening te horen, aangezien ervaringen voor mij veel waardevoller zijn dan pure statistieken.

Beste antwoord (via NikayK op 09-04-2020 14:41)

• Doopy-X-
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-04 21:42
NikayK schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:21:
Naast de twee bovenstaande vragen is er nog een vraag bij gekomen. Daarna hou ik mijn mond en sluit ik de post. ;)
De SSD die ik nu hierboven heb gekozen. Is een TLC zonder Cache, kan ik beter voor een QLC met cache gaan zoals de Intel 660P en de crucial p1 of kan ik beter de WD blue SN550 houden zoals in het lijstje hierboven.
Drive zal gebruikt worden als bootdrive en enkele vaker gebruikte games en programma's.
Als je niet aan de gang gaat met hele grote bestanden zoals video-editting, is TLC geheugen op je SSD (zoals de WD blue) overkill. Ik zou het daarom fijn bij de Crucial P1 houden

https://tweakers.net/i/5d1rSNRr496PsqWgJIkVqaVTJXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFP4lMtRkSyzQXEmbwD8liJo.jpg?f=fotoalbum_large

*burp*

Alle reacties

• RobbieB
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 10:06
De behuizing lijkt me niet echt een goede airflow te hebben, heb met name twijfels bij de intake aan de voorkant.
Dat wil je met een 3700x en 2070s echt we beter hebben...

De rest ziet er prima uit.

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09-04 19:34
Als je op full HD gaat gamen dan zit je met een RTX2060 Super ook wel goed, of een RX5600XT of RX5700... Die 2070Super is toch wel al overkill te noemen op die resolutie, altijd beter om later eens een upgrade te doen.

Kwa CPU kan je niet om de Ryzen 5 3600 heen, aan 165 is die echt spotgoedkoop. Als je niks van streaming naast het gamen gaat doen dan heb je niet veel aan die extra cores van de 3700 en dat voor een meerprijs van 80%... dan zou ik er later gewoon een upgrade in prikken van de ryzen 4xxx reeks...

Nog een alternatief voor de SSD:
pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB

450-550w voeding is zeker ook voldoende...

Aan Ryzen CPU's valt niet veel te overclocken, daar zou ik niet zwaar op inzetten.

Kwalitatief goede case waar je met RGB nog alle richtingen uit kan.
pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@NikayK Sowieso fans erbij halen, want je krijgt maar 1 fan meegeleverd bij deze kast.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• AMDhardware
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 11-02 23:52
Waarom een 2070 super? De RX 5700XT heeft dezelfde performance voor zo’n €150 minder...

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 12:44
AMDhardware schreef op zondag 9 februari 2020 @ 03:16:
Waarom een 2070 super? De RX 5700XT heeft dezelfde performance voor zo’n €150 minder...
Dat moet worden genuanceerd : in de meeste games is er inderdaad weinig tot geen verschil, maar in games zoals GTA 5 en Assasins Creed toch wel wat.

Cfr. https://www.gpucheck.com/...sapphire-pulse-rx-5700-xt

Dit is mijn config met 5700 xt, vergeleken met een 2070 super. Voor alle duidelijkheid ben ik wel tevreden met mijn keuze. Maar soms is er dus wel een verschil.

Aan jou om uit te maken of het die meerprijs waard is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ik denk zelf dat een RTX2060S of RX5700 beter bij een 144Hz 1080p scherm passen.

• NikayK
  • Nu online
AMDhardware schreef op zondag 9 februari 2020 @ 03:16:
Omdat ik de negatieve punten van deze reviews erg zorgwekkend vind.https://tweakers.net/pric...-xt-gaming-oc-8g/reviews/

• NikayK
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:24:
Ik denk zelf dat een RTX2060S of RX5700 beter bij een 144Hz 1080p scherm passen.
Ik zit ook nog te kijken of een 1440p scherm binnen het budget past. Of het te realiseren valt met een niet al te veel extra inleg.

• AMDhardware
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 11-02 23:52
NikayK schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:42:
[...]

Omdat ik de negatieve punten van deze reviews erg zorgwekkend vind.https://tweakers.net/pric...-xt-gaming-oc-8g/reviews/
Dat is meer een n=1 dingetje, heb ondertussen 13 systemen gebouwd voor klanten met de RX 5500, RX 5700 en RX 5700XT en ze ervaren geen van alle problemen.

Misschien heeft diegene iets niet juist gedaan met installeren.

AMD Chill werkt zeer goed.
AMD Relive is het beste wat ik tot nu toe gebruikt heb, heb OBS en Shadowplay gebruikt, die zijn ook goed.
AMD Wattman werkt ook perfect.
AMD link via je smartphone of tablet werkt ook zeer goed.

Ik had het wel geweten, zeker als ik lekker uit eten kan met mijn vriendin voor die €150. ;)

• NikayK
  • Nu online
AMDhardware schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:58:
[...]

Dat is meer een n=1 dingetje, heb ondertussen 13 systemen gebouwd voor klanten met de RX 5500, RX 5700 en RX 5700XT en ze ervaren geen van alle problemen.

Misschien heeft diegene iets niet juist gedaan met installeren.

AMD Chill werkt zeer goed.
AMD Relive is het beste wat ik tot nu toe gebruikt heb, heb OBS en Shadowplay gebruikt, die zijn ook goed.
AMD Wattman werkt ook perfect.
AMD link via je smartphone of tablet werkt ook zeer goed.

Ik had het wel geweten, zeker als ik lekker uit eten kan met mijn vriendin voor die €150. ;)
Bedankt voor je feedback!
Is er ook een bepaalde fabrikant/versie die je aanraad?
Edit: En dan is een 3600/3600x ook wel genoeg neem ik aan. (voor 1080 144Hz)

[Voor 4% gewijzigd door NikayK op 10-02-2020 00:40]

• NikayK
  • Nu online
Ik ben na heel veel onderzoek te doen op de volgende build gekomen.
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 119,47€ 119,47
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 479,-€ 479,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 38,99€ 38,99
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 94,90€ 94,90
1MonitorenAOC Q27G2U/BK Zwart€ 309,-€ 309,-
1VentilatorenCorsair iCUE SP120 RGB PRO Performance (Single Pack), 120mm€ 17,50€ 17,50
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 99,90€ 99,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 140,95€ 140,95
1MuurbeugelsArctic Z2 Basic - dual monitor arm€ 34,17€ 34,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.588,78

Voor de corsair case gekozen voor de aRGB met de USB 2.0 interne verbinding, aangezien er op dit moederbord geen 3 pins RGB aansluiting zit. En ook goede airflow lijkt te hebben Zie deze behuizingen review: https://nl.hardware.info/...ew-testresultaten-koeling

Voor de SSD toch maar voor een TLC gegaan ivm de betere levensduur en in het specifiek de WD aangezien deze nog redelijk betaalbaar is (de rest is erg duur geworden).

Oude systeem gaat helemaal de deur uit.

Uiteindelijk voor een 1440p 144Hz monitor gegaan, ik weet dat ik niet alle games op ultra op de 144 fps kan draaien, maar vond het een mooie investering. Hierbij voor een monitorstand gekozen aangezien mijn huidige 1920x1080 60Hz scherm in mijn setup blijft en ik graag voor een betere zitpositie beide schermen hoger op mijn bureau wil zetten.

Is deze voeding genoeg, of kan ik beter net een beetje meer daar aan uit geven om een hoger wattage te halen?

Voor de MSI 5700 XT gaming x kan ik hem iets goedkoper krijgen (€430), echter staat er wel de volgende frabrikantcode bij: V381-032R. Is deze dan goedkoper vanwege een wat mindere batch of is het echt een goede deal?

• NikayK
  • Nu online
Naast de twee bovenstaande vragen is er nog een vraag bij gekomen. Daarna hou ik mijn mond en sluit ik de post. ;)
De SSD die ik nu hierboven heb gekozen. Is een TLC zonder Cache, kan ik beter voor een QLC met cache gaan zoals de Intel 660P en de crucial p1 of kan ik beter de WD blue SN550 houden zoals in het lijstje hierboven.
Drive zal gebruikt worden als bootdrive en enkele vaker gebruikte games en programma's.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-04 21:42
NikayK schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:21:
Als je niet aan de gang gaat met hele grote bestanden zoals video-editting, is TLC geheugen op je SSD (zoals de WD blue) overkill. Ik zou het daarom fijn bij de Crucial P1 houden

https://tweakers.net/i/5d1rSNRr496PsqWgJIkVqaVTJXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFP4lMtRkSyzQXEmbwD8liJo.jpg?f=fotoalbum_large

*burp*

• kgd92
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:13
Ben zelf een soortgelijke build aan het samenstellen. Paar kleine puntjes:

Voeding zou ik momenteel deze pakken: pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum

Toch een bak betere kwaliteit

Voor het moederbord twijfel ik zelf nog heel erg tussen de Tomahawk MAX en de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

Op huidige prijsniveaus krijg je voor 3 tientjes extra een moederbord met beter audio en netwerkchip EN een beter VRM. Nadeel is dat het geen MAX uitvoering is, maar hij heeft wel bios-flashback. Stiekem hoop ik dat de MAX versie snel uitkomt, dan wordt de keuze makkelijk. Hij staat vooralsnog in de pricewatch onder: wordt verwacht.

• NikayK
  • Nu online
Doopy-X- schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:34:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor het advies en het handige schema!
:)
kgd92 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:13:
Ben zelf een soortgelijke build aan het samenstellen. Paar kleine puntjes:

Voeding zou ik momenteel deze pakken: pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum

Toch een bak betere kwaliteit

Voor het moederbord twijfel ik zelf nog heel erg tussen de Tomahawk MAX en de pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

Op huidige prijsniveaus krijg je voor 3 tientjes extra een moederbord met beter audio en netwerkchip EN een beter VRM. Nadeel is dat het geen MAX uitvoering is, maar hij heeft wel bios-flashback. Stiekem hoop ik dat de MAX versie snel uitkomt, dan wordt de keuze makkelijk. Hij staat vooralsnog in de pricewatch onder: wordt verwacht.
Voeding heb ik aangepast!
Het moederbord hou ik toch maar bij de B450, aangezien mijn headset via USB zal connecten heb ik niet veel aan de betere soundcard en inderdaad is er nog geen max versie.
Hartelijk bedankt voor je reactie en heel veel succes met je eigen build!

Helaas is de videokaart naar 455 euro gestegen sinds vandaag waar ik hem wilde kopen. Alsnog een goede deal als ik het vergelijk met de huidige prijzen van andere webshops. Aangezien niemand anders weet of de fabrikantcode uitmaakt, bestel ik hem gewoon.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Dat is de 'gebruikelijke' SKU. als je twijfelt pricewatch: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT

• NikayK
  • Nu online
Ahh top, bedankt!
Het was zo expliciet vermeld dat ik begon te twijfelen.

Voor de liefhebbers. Amazon.nl heeft de MSI Radeon 5700 XT gaming X nu voor €431,- wordt wel pas 20 april thuisbezorgd, maar wel een leuke korting.

• NikayK
  • Nu online
Voor de mensen die het graag willen weten, dit is hem dan geworden.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 114,95€ 114,95
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 479,-€ 479,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 1TB€ 37,99€ 37,99
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 94,-€ 94,-
1MonitorenAOC Q27G2U/BK Zwart€ 309,-€ 309,-
1VentilatorenCorsair iCUE SP120 RGB PRO Performance (Single Pack), 120mm€ 17,50€ 17,50
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 99,90€ 99,90
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 95,90€ 95,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 117,08€ 117,08
1MuurbeugelsArctic Z2 Basic - dual monitor arm€ 33,17€ 33,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.573,49

Ik weet niet welke reactie ik moet markeren als beste antwoord want jullie hebben allemaal enorm geholpen!
Toch markeer ik de opmerking van de SSD aangezien ik dit schema erg handig vond.
Bedankt allemaal!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@NikayK pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4BL
Ram waarvan je zeker bent dat het werkt, en hoger kunt instellen dan 3200MT/s.
(bij corsair is het afwachten welke versie je krijgt van het gekozen type)

• NikayK
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:03:
@NikayK pricewatch: Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4BL
Ram waarvan je zeker bent dat het werkt, en hoger kunt instellen dan 3200MT/s.
(bij corsair is het afwachten welke versie je krijgt van het gekozen type)
Oh oke. Ik had het typenummer van deze RAM gevonden in de compabiliteitslijst van mijn moederbord als zijnde compitabel.
Ik ga mijn RAM dan annuleren en deze bestellen.
Wel iets mindere looks en geen corsair Icue, maar liever een werkende pc.
Dankjewel (alweer) :)

• NikayK
  • Nu online
@Hackus Toch vraag ik me af hoe je dit weet?
Voor mezelf voor deze build, maar ook voor als ik mensen wil helpen met hun build via het forum.
Ik heb wel iets korts kunnen vinden over verschillende Dies, maar deze artikelen komen allemaal uit 2019 en vraag ik me af of deze problemen ondertussen al niet verholpen zijn.

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:26
Zie net dit topic en kan wel antwoord geven.
In het volgende topic: AMD Ryzen (ZEN2) platform Ervaringen & OC topic
is men flink bezig geweest met Zen2 en geheugen
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True