Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Terugbetaling duurt lang na retour

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beekjo
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 28-03 20:28
Ik heb op 22 januari een bestelling retour gestuurd
Ik heb nog geen terugbetaling mogen ontvangen, wat ik wel raar vind. Het gaat tevens om een grote bedrag. Meerdere malen contact gehad en ze zeggen elke keer wat anders.Ze zeggen dat ze alles moeten controleren ivm cashback actie, maar ik heb geen cashback geclaimed ómdat het retour is gestuurd. Het duurt mij allemaal te lang en mijn vraag is,

Mogen ze het bedrag zo lang vasthouden? Ik heb ook geen bewijs of iets anders gekregen.

[Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 07-02-2020 16:03. Reden: Winkel is nog niet relevant]

Alle reacties

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:14

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Schopje naar het shopping forum. Het onderwerp is wel fotografie gerelateerd, maar het past daar toch echt beter :)

Veel Canon spullen te koop

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:44

MsG

Forumzwerver

Gaat het om een zakelijke aankoop? Dan gelden er namelijk hele andere regels (vaak een stuk minder regels dan als consument).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• beekjo
MsG schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:53:
Gaat het om een zakelijke aankoop? Dan gelden er namelijk hele andere regels (vaak een stuk minder regels dan als consument).
particulier

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Ik heb een titelfix uitgevoerd, zodat die de lading wat meer dekt.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Maximaal 14 dagen na jouw melding dat je het terug gaat sturen.
Jij moet er voor zorgen dat het product dan ook binnen 14 dagen daar is.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

@beekjo Dat is nu 14 dagen geleden (ervan uitgaand dat het pakketje 2 dagen onderweg was). Dat is niet extreem lang. Bovengemiddeld, dat ben ik met je eens maar ik zou ze nog tot na het weekend geven.

[Voor 11% gewijzigd door Evanescent op 07-02-2020 15:59]

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:42
beekjo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:44:
Ik heb op 22 januari een bestelling retour gestuurd naar webshop.
Ik heb nog geen terugbetaling mogen ontvangen, wat ik wel raar vind. Het gaat tevens om een grote bedrag. Meerdere malen contact gehad en ze zeggen elke keer wat anders.Ze zeggen dat ze alles moeten controleren ivm cashback actie, maar ik heb geen cashback geclaimed ómdat het retour is gestuurd. Het duurt mij allemaal te lang en mijn vraag is,
Ja en dat moeten ze dus checken. Zodat de volgende die de spullen krijgt wel die cashback kan doen...
Mogen ze het bedrag zo lang vasthouden? Ik heb ook geen bewijs of iets anders gekregen.
In principe moeten terugbetalingen binnen 14 dagen gebeuren na het melden van retour.

Een beetje redelijkheid aangaande administratieve controles die uitgevoerd moeten worden daargelaten.

Je hebt een hele bestel historie, track en trace codes en correspondentie lijkt me? waar wil je verder bewijs van?

[Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 08-02-2020 18:55]

• beekjo
Ik heb geen cashback geclaimd en toch houden ze het bedrag zolang vast.
Ik snap dat het gecontroleerd moet worden,maar waarom zolang?
*knip* Zolang de naam van de webshop nog niet relevant is, mag deze achterwege blijven.

[Voor 33% gewijzigd door Yorinn op 07-02-2020 16:40]

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 08-04 16:53
Kan soms wat langer duren eenmaal. Wacht gewoon nog even af.

• Nijn
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 07:55
Rmg schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:04:
[...]

Ja en dat moeten ze dus checken. Zodat de volgende die de spullen krijgt wel die cashback kan doen...

[...]

Een beetje redelijkheid aangaande administratieve controles die uitgevoerd moeten worden daargelaten.

Je hebt een hele bestel historie, track en trace codes en correspondentie lijkt me? waar wil je verder bewijs van?
Een beetje redelijkheid is al in voorzien door de wetgever: Ze hebben 14 dagen.
Ik weet natuurlijk ook hoe sommige leveranciers omgaan met cashbacks. Maar dat is toch echt iets tussen leverancier en winkelier. TS heeft geen inzage in die afspraken en heeft daar ook niets mee te maken.
Als de winkelier geen goede afspraken heeft en niet bereid is risico's op dat gebied te dragen, dan moet het product gewoon niet verkocht worden.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
beekjo schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 16:09:
Ik heb geen cashback geclaimd en toch houden ze het bedrag zolang vast.
Ik snap dat het gecontroleerd moet worden,maar waarom zolang?
[mbr]*knip* Zolang de naam van de webshop nog niet relevant is, mag deze achterwege blijven.[/]
Het is heel logisch dat ze de cashback willen controleren en dat dit tijd kost. Echter betekent dat niet dat ze onder hun verplichting uit komen om het bedrag binnen 14 dagen terug te betalen. De enige reden om niet te hoeven terugbetalen is als het product niet retour ontvangen is en de consument geen verzendbewijs kan overleggen.

Ze moeten dus de terugbetaling uitvoeren, mocht blijken dat jij de cashback wel geclaimd hebt moeten ze dit achteraf maar met jou oplossen.

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 15:01
Gewoon contact blijven houden met de winkel (en netjes blijven, de mensen die je te woord staan kunnen er wellicht ook niks aan veranderen!). Desnoods een mailtje sturen naar hun klachtenservice, waarin je ook aangeeft geen gebruik te hebben gemaakt van een cashback actie en dat je verwacht dat het bedrag binnen 3 werkdagen teruggestort wordt.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True