Amazon.com pakketje is in handen van bedrijf Pitney Bowes: w

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheewai
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
Hoi allen,

heb een zeer raar verlopende bestelling en alle tips zijn welkom.
Heb medio januari spulletjes boor rond 100 USD besteld bij Amazon.com. Geen gekke zaken maar wel spullen die je alleen in de US kan krijgen.

Ik heb nu van Amazon.com een email gekregen dat "Pitney Bowes" mijn pakket heeft en zij wachten dat ik het kom ophalen.

Nu wil ik contact opnemen met Pitney Bowes alleen kan ik geen enkele contactgegevens in Nederland vinden. Ik snap best dat ik iets van BTW moet betalen of zo maar zonder contactgegevens gaat dat natuurlijk niet werken.

Googlen levert een vermelding in Weesp op en de telefoniste zweert niks (meer) te maken te hebben met Pitney Bowes.
Amazon gemaild en die gaven mij een telefoonnummer in Rotterdam. Deze gebeld en ook deze telefoniste zweert dat zij na een overname niks meer te maken hebben met Pitney Bowes.

Uiteraard ga ik weer mailen met Amazon.com om te zoeken naar een oplossing maar dit is toch wel heel erg vreemd ????

Wie heeft eerder met dit bijltje gehakt? Ik ben echt geen noob qua spullen kopen buiten de EU maar dit....

Beste antwoord (via Yorinn op 11-02-2020 10:29)

• Cheewai
Beste allen. Het is opgelost. Voor anderen die in dezelfde val zitten:
- neem je tracking code van Pitney Bowes, een PBXXXX nummer
- plak deze code in de Pitney Bowes US track en trace site
- je krijgt te zien dat het pakketje op je wacht 'waiting for pickup"
- er staat ook op de pagina een link naar de vervoerder. Deze link doet het echter niet MAAR kijk nog eens goed naar het gelinkte adres. In de URL is je tracking code verwerkt.
- bij mij was het een 3S code en dat is DHL
- handmatig plakken in de DHL site en het pakketje ligt 'gewoon' bij de plaatselijke sigarenboer.

Het is bij mij dus op twee punten fout gegaan. 1) Amazon.com heeft een verzender gebruikt die het daadwerkelijk bezorgen weer uitbesteed en 2) de DHL-bezorger heeft nooit een briefje bij mij in de bus gedaan.

Maar eind goed al goed. Dank voor de tips!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27

4x2

lộn xộn quá

Pitney Bowes is de dienst die normaal de douane verschuldigde pakketjes van Ebay regelt (dat douanekosten alvast betaald verhaal)
Dus als Amazon het net zoals ebay verkopers heeft gedaan:
Pakketje gaat vanuit verkoper in de US naar Pitney Bowes centrum in de US, Pitney Bowes declareert/verpakt/stuurt het naar nederland, In Nederland is er een andere bezorgdienst (PostNL/DHL/UPS/weetikwat) die het bij jou thuis aflevert.

edit:

Of ja, die link lezen kan ook :+

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 06-02-2020 14:10 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 15:13
Cheewai schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 14:05:
Hoi allen,

heb een zeer raar verlopende bestelling en alle tips zijn welkom.
Heb medio januari spulletjes boor rond 100 USD besteld bij Amazon.com. Geen gekke zaken maar wel spullen die je alleen in de US kan krijgen.

Ik heb nu van Amazon.com een email gekregen dat "Pitney Bowes" mijn pakket heeft en zij wachten dat ik het kom ophalen.

Nu wil ik contact opnemen met Pitney Bowes alleen kan ik geen enkele contactgegevens in Nederland vinden. Ik snap best dat ik iets van BTW moet betalen of zo maar zonder contactgegevens gaat dat natuurlijk niet werken.

Googlen levert een vermelding in Weesp op en de telefoniste zweert niks (meer) te maken te hebben met Pitney Bowes.
Amazon gemaild en die gaven mij een telefoonnummer in Rotterdam. Deze gebeld en ook deze telefoniste zweert dat zij na een overname niks meer te maken hebben met Pitney Bowes.

Uiteraard ga ik weer mailen met Amazon.com om te zoeken naar een oplossing maar dit is toch wel heel erg vreemd ????

Wie heeft eerder met dit bijltje gehakt? Ik ben echt geen noob qua spullen kopen buiten de EU maar dit....
Voor zover ik weet zit Pitney Bowes vooral in de frankeermachines. Waarom je daar een pakket zou moeten ophalen is mij een raadsel. Ik neem aan dat die "gewoon" door Fedex / UPS ingeklaard wordt. ( dit is vaak zo als het uit de VS komt. ) En waarschijnlijk willen die dan geld van je hebben als ze aan de deur komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 13:43
Ik zou maar eens op die website gaan neuzen welke @Basekid linked.
Hieronder staat ook een telefoonnummer: https://www.pitneybowes.com/us/support/contact-us.html

Ik heb ervaring met ze vanuit aankopen op Ebay uit de US of het VK waar ze de paketten omlabelen en de inklaring verzorgen. Kan me herinneren dat het een club was waar je zeer slecht contact mee kunt krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +14 Henk 'm!

• Cheewai
Beste allen. Het is opgelost. Voor anderen die in dezelfde val zitten:
- er staat ook op de pagina een link naar de vervoerder. Deze link doet het echter niet MAAR kijk nog eens goed naar het gelinkte adres. In de URL is je tracking code verwerkt.
- handmatig plakken in de DHL site en het pakketje ligt 'gewoon' bij de plaatselijke sigarenboer.

Het is bij mij dus op twee punten fout gegaan. 1) Amazon.com heeft een verzender gebruikt die het daadwerkelijk bezorgen weer uitbesteed en 2) de DHL-bezorger heeft nooit een briefje bij mij in de bus gedaan.

Maar eind goed al goed. Dank voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:03
@Cheewai postnl gebruikt ook 3s hoor😀.

Maar goed om te horen dat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianmacd
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-12-2022
Cheewai schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:00:
Voor anderen die in dezelfde val zitten:

Bedankt voor het relaas.

Ik zit nu in hetzelfde schuitje en moest dus ook maar pitney bowes gaan googlen. Gelukkig kwam ik nu op deze thread terecht i.p.v. in een hele uitzoekerij te belanden. En inderdaad, mijn pakketje ligt ook gewoon om de hoek bij de sigarenboer. Morgen ophalen dus.

En ook bij mij heeft DHL dus verzuimd een briefje achter te laten. Slorig. Het is maar dat ik bij terugkomst van vakantie de status heb gecontroleerd bij Amazon, en toen kwam die Pitney Bowes tevoorschijn. Anders zou het pakket nog een paar dagen bij de sigarenboer blijven liggen alvorens teruggestuurd te worden. Dat is pas echt balen na die dure verzendkosten vanuit de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cheewai schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:00:.
3S pakket code is gewoon een standaard voorloopcode. Wordt in Nederland voornamelijk door PostNL gebruikt.

DHL express heeft meestal JJD als voorloop code. Je conclusie 3S = DHL is iets voorbarig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1