[Eweka] Automatische betaling stopzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• didado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 14:54
Nou dacht ik voor 1 maand (prepaid) een betaling te hebben gedaan blijken ze gewoon verder maandelijks af te schrijven, zonder dat ik mij daar bewust ( niet goed gelezen) van was.

Had betaald met Ideal. Iemand ervaring hiermee hoe of wat te doen om het stop te zetten ( misschien via een emailadres) . Ik kom er niet uit op hun support site. Er staan telefoon nummers en een support mail-achtige omgeving, maar mijn vertrouwen is er niet meer als dit nergens duidelijk voor een leek vermeld staat.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

De automatische overboeking van je rekening stopzetten wellicht?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een opzegtermijn?
Nee, er is geen opzegtermijn. Als u stopt met betalen loopt het account vanzelf af en is er geen verplichting om opnieuw te betalen. Wel kunt u altijd opnieuw betalen met uw huidige betalingskenmerk, ook als u het account een paar maanden niet gebruikt heeft.
https://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2020 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bel of mail ze anders even.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Ik heb de Rabobank dus zou het dan via de app moeten doen. Niet dat ik dalijk problemen krijg omdat ik het stop zet maar vanuit jullie reacties zo te zien van niet 😉

Edit: daar is het ook niet zomaar te doen blijkbaar mmm. Toch maar proberen te bellen morgen ik vind dit maar raar. Ze zeggen prepaid maar schrijven daarna toch weer af zonder mijn toestemming. :?

[ Voor 37% gewijzigd door didado op 05-02-2020 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
Ik hoop dat je eruit komt, er zijn al diverse mensen hier (waaronder ik) die problemen hebben met eweka, en geen antwoord krijgen vanuit Eweka (na divertse support tickets te sturen).

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Blijkbaar hebben ze ook al geen telefoonnummers op hun site staan 🤔.

Maar even slim zoeken op Google op hun adres kwam ik dit telefoonnummer tegen: 088 422 5636. En blijkbaar is dit nummer ook niet voor klanten bedoeld.

Maar ik had wel meteen de juiste persoon te pakken (administratie) . Heel apart hoe ze reageerde op alle vragen en dat het dus een om een automatische incasso ging.. Die ze nu heeft stop gezet volgens haar. (Ze vroeg klantnummer en emailadres)

Eweka is niet te vertrouwen, hopelijk degene aan de telefoon nog wel.

Ik ben benieuwd. 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0 en nooit problemen gehad met eweka. betalen en downloaden, stoppen met betalen en niet meer downloaden. geen mails na het stoppen met betalen. geen deurwaarders. kortom ze doen exact wat ze op hun site zeggen.

automatische machtigingen/incasso's kan je ook gewoon intrekken via je bank
binnen de 8 weken kan je het zelf. daarna tot 13 maanden loopt via de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Goed om te horen in ieder geval dat er positieve reacties zijn 😉. Ik vind dat je in je account alles moeten kunnen regelen en niet via je bank (slim van hun) . En geen antwoorden krijgen als je vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
didado schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:19:
Blijkbaar hebben ze ook al geen telefoonnummers op hun site staan 🤔.

Maar even slim zoeken op Google op hun adres kwam ik dit telefoonnummer tegen: 088 422 5636. En blijkbaar is dit nummer ook niet voor klanten bedoeld.

Ik ben benieuwd. 😕
Ik kwam via Paypal op een ander nummer en uiteindelijk adres:

072-8500777
Eweka Internet Services
Otterkoog 57, 1822 BW ALKMAAR

Grappige is, dat dit een ander adres is dan op hun site (ergens in Haarlem).
Verwijderd schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:51:
[...]

0 en nooit problemen gehad met eweka. betalen en downloaden, stoppen met betalen en niet meer downloaden. geen mails na het stoppen met betalen. geen deurwaarders. kortom ze doen exact wat ze op hun site zeggen.
Ik ben ook al jaren klant bij Eweka, maar voor het eerst heb ik toch echt flinke issues met ze... Ik kan al een paar dagen niets met mijn account (alleen inloggen op hun website).

[ Voor 33% gewijzigd door iDEOwen op 06-02-2020 14:23 ]

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:25

The_Worst

Unox

Ik hoor meer klachten over Eweka, ook op Reddit dus wees voorzichtig en doe geen grote betalingen meer vooraf.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
Toch langzaam maar opzoek naar een alternatief dus..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:43

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ze hebben zelfs mijn account verwijderd toen ik er om vroeg. En zijn niet snel met dmca. In vergelijking met andere. Maar ik betaal wel met PayPal. Makkelijk op te zeggen dan.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Is Eweka niet gewoon een nederlands bedrijf? En dan zou het minder betrouwbaar zijn bij ''grote'' bedragen automatisch afschrijven dan die buitenlandse bedrijven die Usenet aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Betrouwbaarheid geef je door duidelijkheid. Nou lees ik snel over dingen heen dus kan het deels bij mij liggen.

Een knop "verlenging uitschakelen/inschakelen" in het account moet het toch makkelijk te doen zijn met zo'n mooie website.

Ongeacht of het Nederlanders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atrionix
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik ervaar op dit moment exact hetzelde.
Heb járenlang zonder problemen gebruik gemaakt van Eweka, tot het moment dat ik vergat mijn dagen te verlengen en dus opnieuw een betaling moest verrichten. Ik nam contact op met Eweka nadat ik koos voor de maandelijkse high speed; ik betaalde immers altijd al 7,50 per maand dus dacht hiermee goed te zitten. Dit bleek niet het geval, dus ik nam contact op met Eweka om m'n account om te zetten naar prepaid;

"Hartelijk dank voor uw email.

In het systeem zien wij dat uw betaling met succes is verwerkt en u weer gebruik kunt maken van onze diensten.

Momenteel bent u voorzien van een abonnement.
Dit abonnement word maandelijks automatisch verlengt via de door u geregistreerde betaal gegevens.
Wanneer u liever zelf de betaling in de hand houd, raden wij aan te kiezen voor een pre-paid pakket.

We hebben uw verzoek naar de verantwoordelijke afdeling doorgestuurd.
Houd er a.u.b. rekening mee, dat de behandeling van uw verzoek hierdoor langer kan uitpakken.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Voor verdere vragen nodigen wij u uit op deze email te reageren.

Met vriendelijke groeten,
"

Echter kreeg ik dit weekend een email;

"Geachte klant,

De eerstvolgende termijn voor uw Eweka account wordt binnen 14 dagen afgeschreven van uw rekening. Hieronder vind u de bijbehorende gegevens:"

Met andere woorden; er wordt binnen 14 dagen geïncasseerd terwijl zij dit door zouden spelen naar de juiste afdeling én ik had immers mijn account gecanceled om vervolgens, na advies ook, een pre-paid account te starten.

Alleen vind ik het dubieus, omdat Eweka zegt dat er géén sprake is van een contract; stoppen met betalen = stoppen met het account.
Ik ga dan ook sowieso de incasso blokkeren zodra ik 'm zie in mijn bankoverzicht, maar vind dit gewoon ronduit idioot.
Het support systeem van Eweka is dan ook gewoon kut met peren.

Edit / Toevoeging:
Zojuist geprobeerd te bellen met 072-8500777 maar de lijn is dood "tuut tuut tuut"...
Ook geprobeerd te bellen met 088 422 5636 maar die blijft overgaan...

Binnen twee weken zal de incasso, aldus mail, plaats vinden.
Ik vraag mij alleen af of het problemen zal veroorzaken wanneer ik de incasso blokkeer...
Iemand enig idee of wellicht ervaring?

Edit / Toevoeging #2:

Zojuist dit van ze ontvangen... Blijf het maar gek vinden, maar heb in ieder geval duidelijkheid:
Beste klant,

hartelijk dank voor uw email en onze excuses voor het lange wachten op onze reactie.

Wij willen u graag informeren dat wij in het systeem kunnen zien dat u voorzien bent van het Pre-Paid HighSpeed 1 maand pakket. Dit pakket loopt tot 21-03-2020 en u zult weer netjes een betaal herinnering van ons moeten ontvangen om dit pakket handmatig te verlengen.
Volgens ons systeem heeft u geen abonnement met automatische incasso.

Wij hopen dat alles weer naar wens werkt.
Als u nieuwe vragen voor ons heeft, stel ze dan gerust.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 22% gewijzigd door Atrionix op 09-03-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
didado schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 15:41:
Betrouwbaarheid geef je door duidelijkheid. Nou lees ik snel over dingen heen dus kan het deels bij mij liggen.

Een knop "verlenging uitschakelen/inschakelen" in het account moet het toch makkelijk te doen zijn met zo'n mooie website.

Ongeacht of het Nederlanders zijn.
Als je inlogt en gaat naar "Account'' dan kun je bij ''Volgende billing'' klikken op ''Account Annuleren''. Ik weet niet wat dat doet maar je kunt kijken wat het doet..op eigen risico natuurlijk...kan zijn dat je dan je eigen account niet meer inkan.

Ik zou ook nog een paar keer contact formulier invullen en duidelijk aangeven dat je betaling wilt stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is er ineens ook via (volgens eweka) automatische incasso geld afgeschreven, terwijl ik al jaren geen gebruik maken van eweka.Ook niet te bereiken op beide nummers. Formulier ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Ik heb recent ook mijn abo verlengd, en kreeg enkele dagen later een mail met de tekst
Geachte klant,

Je hebt gekozen om te betalen via SEPA Direct Debit. Wij verzoeken je het formulier op onderstaande link in te vullen en via scan of duidelijke foto te sturen naar support@eweka.nl.

https://www.eweka.nl/nl/myeweka/dd-mandate

U kunt uw betalingsgegevens zelf beheren via Mijn Eweka.
Aangezien ik al jaren steeds via Ideal betaal, en dit de laatste keer ook heb gedaan, heb ik verder maar niets ingevuld. Dat ze je echter steeds meer naar een incasso sturen is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:12
Zo heb ik volgens mijn Eweka accountsettings een snelheid van 200 Mbit/s, terwijl ik toch echt prepaid heb tot april ergens waarmee ze adverteren met 300Mbit/s. Kom bij feitelijke downloads ook tegen een cap van 25MB/s (dus 200Mbit/s).

Hierover, inmiddels tegen beter weten in, maar weer een supportticket gemaakt bij Eweka. Na dagen wachten krijg ik vervolgens een totaal irrelevant antwoord over VPN. Een ticket van januari van mij ging over VPN, IPVanish welke Eweka zonder enige vorm van communicatie opeens dichtgezet had. Dit ticket was al lang afgehandeld.

----
Onze excuses dat u zo lang heeft moeten wachten op een reactie van ons. Er heeft begin januari 2020 een migratie plaatsgevonden van het klantensysteem. Hierbij zijn helaas verschillende fouten opgetreden, waardoor er enorme drukte is ontstaan op de helpdesk. Inmiddels zijn al vele problemen opgelost.

Wij hebben heel hard gewerkt deze problemen op te lossen en inmiddels heeft u weer een werkend VPN. Ondervind u nog steeds een probleem met de VPN op uw account, dan nodigen wij u uit op deze email te reageren.
----

Op mijn reactie dat ik een klacht had over mijn snelheid (en niet over VPN) kreeg ik als reactie dat dit "naar de verantwoordelijke afdeling gestuurd wordt en afhandeling dus langer kan duren". Je begrijpt al, hierover tot op heden niets meer vernomen natuurlijk. En zo betaal ik Eweka dus voor iets wat ik niet krijg.

Het interesseert Eweka klaarblijkelijk niets en ze doen ook niets om je als klant weer snel te helpen of te compenseren. Lees de klachten in de topics maar door. Contact krijgen is hopeloos, en als je er door komt na dagen of weken kun je een irrelevant antwoord verwachten. Je bent dan zo weer dagen/weken verder voor je reactie kan verwachten. Reactie, geen oplossing dus. Als het issue uiteindelijk te concreet wordt verwijst Eweka naar een "verantwoordelijke afdeling" wat zoveel betekent als dat je aan de goden overgeleverd bent.

Wegblijven daar is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrionix
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-09-2021
Na mijn mailcontact met Eweka kreeg ik wederom een email. Daarin staat het volgende;

" Account-upgrade geactiveerd

Bedankt voor uw betaling aan Eweka.

Voor meer informatie kijkt u in de Vraag en Antwoord."

Ik heb niets betaald, ook is er niets afgeschreven tot nu toe, mijn account was immers na eerdere mails van Eweka gecanceled. Zij zeggen immers dat ik geen subscription/abonnement/incasso heb.
Volgens mij - nee, zeker... - gaat er een hoop mis bij Eweka op dit moment, erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het invullen van een formulier en diverse mailberichten heen en weer is het netjes afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Didado,

Ik heb precies hetzelfde.

Jaren !! lid en nóóit problemen.

Tot dat ik ( zoals gewoonlijk ) mijn lidmaatschap verlengde voor één maand.

Krijg nu ook een mail dat ze over 14 dagen automatisch gaan incasseren ??

Gr, Cor. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didado
Hoi Cor,

Een ticket aanmaken word wel op gereageerd maar duurt veel te lang en blijkbaar zijn de antwoorden soms ook nog irrelevant van wat ik lees aan de reacties hier.

Maar het is wel de enige manier wanneer de telefoonnummers niet bereikbaar zijn.

Hopelijk kom je er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga proberen :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2020 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Howdy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 13:48
Crossposten is niet gewenst, graag hier verder: Eweka en IPVanish.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 07-04-2020 07:54 ]

Pagina: 1