Ik ervaar op dit moment exact hetzelde.
Heb járenlang zonder problemen gebruik gemaakt van Eweka, tot het moment dat ik vergat mijn dagen te verlengen en dus opnieuw een betaling moest verrichten. Ik nam contact op met Eweka nadat ik koos voor de maandelijkse high speed; ik betaalde immers altijd al 7,50 per maand dus dacht hiermee goed te zitten. Dit bleek niet het geval, dus ik nam contact op met Eweka om m'n account om te zetten naar prepaid;
"Hartelijk dank voor uw email.
In het systeem zien wij dat uw betaling met succes is verwerkt en u weer gebruik kunt maken van onze diensten.
Momenteel bent u voorzien van een abonnement.
Dit abonnement word maandelijks automatisch verlengt via de door u geregistreerde betaal gegevens.
Wanneer u liever zelf de betaling in de hand houd, raden wij aan te kiezen voor een pre-paid pakket.
We hebben uw verzoek naar de verantwoordelijke afdeling doorgestuurd.
Houd er a.u.b. rekening mee, dat de behandeling van uw verzoek hierdoor langer kan uitpakken.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Voor verdere vragen nodigen wij u uit op deze email te reageren.
Met vriendelijke groeten,
"
Echter kreeg ik dit weekend een email;
"Geachte klant,
De eerstvolgende termijn voor uw Eweka account wordt binnen 14 dagen afgeschreven van uw rekening. Hieronder vind u de bijbehorende gegevens:"
Met andere woorden; er wordt binnen 14 dagen geïncasseerd terwijl zij dit door zouden spelen naar de juiste afdeling én ik had immers mijn account gecanceled om vervolgens, na advies ook, een pre-paid account te starten.
Alleen vind ik het dubieus, omdat Eweka zegt dat er géén sprake is van een contract; stoppen met betalen = stoppen met het account.
Ik ga dan ook sowieso de incasso blokkeren zodra ik 'm zie in mijn bankoverzicht, maar vind dit gewoon ronduit idioot.
Het support systeem van Eweka is dan ook gewoon kut met peren.
Edit / Toevoeging:
Zojuist geprobeerd te bellen met 072-8500777 maar de lijn is dood "tuut tuut tuut"...
Ook geprobeerd te bellen met 088 422 5636 maar die blijft overgaan...
Binnen twee weken zal de incasso, aldus mail, plaats vinden.
Ik vraag mij alleen af of het problemen zal veroorzaken wanneer ik de incasso blokkeer...
Iemand enig idee of wellicht ervaring?
Edit / Toevoeging #2:
Zojuist dit van ze ontvangen... Blijf het maar gek vinden, maar heb in ieder geval duidelijkheid:
Beste klant,
hartelijk dank voor uw email en onze excuses voor het lange wachten op onze reactie.
Wij willen u graag informeren dat wij in het systeem kunnen zien dat u voorzien bent van het Pre-Paid HighSpeed 1 maand pakket. Dit pakket loopt tot 21-03-2020 en u zult weer netjes een betaal herinnering van ons moeten ontvangen om dit pakket handmatig te verlengen.
Volgens ons systeem heeft u geen abonnement met automatische incasso.
Wij hopen dat alles weer naar wens werkt.
Als u nieuwe vragen voor ons heeft, stel ze dan gerust.
Met vriendelijke groet,
[
Voor 22% gewijzigd door
Atrionix op 09-03-2020 15:41
]