Ik ben weer een stap verder in het proces.
Heb bij diverse partijen offertes opgevraagd en uiteindelijk 2 partijen overgehouden
Qua prijs ontloopt het elkaar nauwelijks 6550,- incl BTW
Beide bieden 20 stuks JA Solar 310wp panelen aan.
Dak op het Z / ZO
Helling ongeveer 60 graden.
Hoekwoning, geen last van schaduw.
De ene biedt JAM60S12 310 + Goodwe 6k 3 fase omvormer aan. Geeft 2 jaar garantie op de installatie
De ander biedt JAM60S02 310 + Growatt 6000TL3-S omvormer aan. Geeft 10 jaar garantie op de installatie.
Zit er nou nog verschil in de panelen?
Ik ben een leek, gevoelsmatig zeg ik S02 is een oude serie panelen tov S12 maar goed wat merk je daarvan? Of zitten er andere essentiële verschillen tussen deze panelen?
Qua monitoren van de opbrengst, ik vind het leuk om af en toe eens op een app te kunnen kijken wat de dagopbrengst / maandopbrengst is geweest. Zit daar nog verschil in qua Goodwe of Growatt ?
Eigenlijk 3 vragen;
1) Zit er noemenswaardig verschil tussen de 2 panelen
2) Zit er nog verschil in de omvormers qua monitoring van de opbrengst
3) Is het bij beide omvormers mogelijk om in de toekomst een accu te koppelen voor als de saldering helemaal verdwenen is?
Heb bij diverse partijen offertes opgevraagd en uiteindelijk 2 partijen overgehouden
Qua prijs ontloopt het elkaar nauwelijks 6550,- incl BTW
Beide bieden 20 stuks JA Solar 310wp panelen aan.
Dak op het Z / ZO
Helling ongeveer 60 graden.
Hoekwoning, geen last van schaduw.
De ene biedt JAM60S12 310 + Goodwe 6k 3 fase omvormer aan. Geeft 2 jaar garantie op de installatie
De ander biedt JAM60S02 310 + Growatt 6000TL3-S omvormer aan. Geeft 10 jaar garantie op de installatie.
Zit er nou nog verschil in de panelen?
Ik ben een leek, gevoelsmatig zeg ik S02 is een oude serie panelen tov S12 maar goed wat merk je daarvan? Of zitten er andere essentiële verschillen tussen deze panelen?
Qua monitoren van de opbrengst, ik vind het leuk om af en toe eens op een app te kunnen kijken wat de dagopbrengst / maandopbrengst is geweest. Zit daar nog verschil in qua Goodwe of Growatt ?
Eigenlijk 3 vragen;
1) Zit er noemenswaardig verschil tussen de 2 panelen
2) Zit er nog verschil in de omvormers qua monitoring van de opbrengst
3) Is het bij beide omvormers mogelijk om in de toekomst een accu te koppelen voor als de saldering helemaal verdwenen is?
[ Voor 18% gewijzigd door Supershiva op 04-02-2020 23:31 ]