Toon posts:

Heeft Youfone een hardcap op de uploadsnelheid van dsl?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Over enkele maanden loopt mijn huidige contract voor internet af bij Ziggo. Ik ben mij nu aan het verdiepen in de mogelijkheden bij andere providers. Helaas is er op mijn adres geen glasvezel mogelijk.

Via de postcode check bij kpn kreeg ik te zien dat op mijn adres een maximale verbinding van 100/30 mbits via dsl mogelijk is. Ik heb contact gezocht met de helpdesk van KPN via de chat. In dit gesprek vertelde ik dat ik veel belang heb bij een hoge upload. De medewerker van KPn gaf aan dat wanneer ik voor het 100/10 mb pakket zou kiezen ik waarschijnlijk een upload snelheid zou gaan halen die ongeveer 30 mb zou zijn. De medewerker gaf aan dat dit komt omdat kpn geen hardcap gebruikt voor hun upload snelheid.

Aangezien kpn best duur is, ging ik kijken naar andere providers die ook over het netwerk van KPN gaan. Ik kwam uit bij Youfone. Echter, de helpdesk van Youfone kon mij niet vertellen of hun wel/geen hardcap hebben op de uploadsnelheid.

Mijn vraag hier is dan ook. Zijn er mensen die internet hebben bij Youfone en weten of youfone een hardcap op de upload heeft? En zijn er andere kpn netwerk aanbieders die eventueel geen hardcap hebben?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Bij Youfone is de upload dan ook 30Mb/s. Andere DSL providers zoals Online.nl, Oxxio en T-Mobile ook.

Om het heel simpel te houden: Alle DSL abonnementen gebruiken een "profiel". Een 100Mbit abonnement gebruikt het 100/30 profiel, en die is gelijk bij alle providers.

In jouw geval word je op een straatkast aangesloten. Verbindingen die via de wijkcentrale lopen (voor jou niet van toepassing) is de snelheid maximaal 55/10.

Die 30Mbit upload is op papier 10. Wellicht proberen de providers zich hiermee in te dekken. In de praktijk al enkele jaren 30Mbit up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:18
Ik heb zelf een 50 down 8 up DSL abonnement van youfone, en ik krijg ook gewoon 50 60 down 30 up.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 25-02-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
krakendmodem schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:38:
Bij Youfone is de upload dan ook 30Mb/s. Andere DSL providers zoals Online.nl, Oxxio en T-Mobile ook.

Om het heel simpel te houden: Alle DSL abonnementen gebruiken een "profiel". Een 100Mbit abonnement gebruikt het 100/30 profiel, en die is gelijk bij alle providers.

In jouw geval word je op een straatkast aangesloten. Verbindingen die via de wijkcentrale lopen (voor jou niet van toepassing) is de snelheid maximaal 55/10.

Die 30Mbit upload is op papier 10. Wellicht proberen de providers zich hiermee in te dekken. In de praktijk al enkele jaren 30Mbit up
Dit klopt niet helemaal, het profiel is in principe gewoon 100/10. Wat veel providers, inclusief KPN zelf, echter doen is dat ze bij 100 Mbit pakketten geen limiet instellen omdat dat toch al het hoogste is. Daarbij haal je dan automatisch de 111/30 die maximaal te halen is op een verbinding naar de straatkast. Oftewel @Verwijderd bij alle gangbare providers heb je in principe niks te vrezen aangezien ze allemaal WBA hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-09 14:20
Centurius schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:22:
[...]

Dit klopt niet helemaal, het profiel is in principe gewoon 100/10. Wat veel providers, inclusief KPN zelf, echter doen is dat ze bij 100 Mbit pakketten geen limiet instellen omdat dat toch al het hoogste is. Daarbij haal je dan automatisch de 111/30 die maximaal te halen is op een verbinding naar de straatkast. Oftewel @Verwijderd bij alle gangbare providers heb je in principe niks te vrezen aangezien ze allemaal WBA hanteren.
Nee is niet zo, je kan op dsl wel degelijk meer halen uit 1 lijn, op mijn vorige adres gaf de modem ook gewoon 150mbit mogelijk(dat was geen pairbonding), maar werd strak op 100mbit geknepen(ik zat op een gigabit poort).

DSL providers knijpen niet op upload wanneer je op een straatkast met vectoring ingeschakeld zit.
Dat ze de upload knijpen in de wijkcentrale heeft met andere technische zaken te maken iets met overspraak op andere lijnen, daarom is het daar strak 10mbit upload geknepen.

Edit: hieronder mogelijk dat het om een bug gaat idd, maar vermoedelijk hebben ze dit ook wel ergens hard ingezet meer dan 100mbit niet mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 05-02-2020 08:44 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
mr_evil08 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:30:
[...]

Nee is niet zo, je kan op dsl wel degelijk meer halen uit 1 lijn, op mijn vorige adres gaf de modem ook gewoon 150mbit mogelijk(dat was geen pairbonding), maar werd strak op 100mbit geknepen(ik zat op een gigabit poort).

DSL providers knijpen niet op upload wanneer je op een straatkast met vectoring ingeschakeld zit.
Dat ze de upload knijpen in de wijkcentrale heeft met andere technische zaken te maken iets met overspraak op andere lijnen, daarom is het daar strak 10mbit geknepen.
Als back office medewerker bij een gangbare leverancier van onder andere DSL kan ik je garanderen dat je op het KPN netwerk zonder bonding of VPlus geen snelheden hoger dan de max van 111 krijgt. Als je modem op 150 ingetraind was, was dat absoluut een bug in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sorry voor deze late reactie. Had het erg druk met andere zaken. Ik wil iedereen bedanken vor hun bijdrage. Ik denk dat ik gezien de reacties er vanuit kan gaan dat bij Youfone mijn upload ongeveer 30mb zal zijn. Ik heb nog een paar maanden de tijd om na te denken. Nogmaals hartelijk dank allemaal.
Pagina: 1