Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holly1978
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-10-2022
Beste...,

Mijn huidige telefoon (Samsung A5 2017) is inmiddels lichtelijk in coma en ben echt toe aan een nieuwe. Ik ben nu al een paar weken aan het zoeken naar een nieuwe telefoon, maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn budget is ongeveer 350,- maar kan eventueel nog iets opgerekt worden. Ik ben altijd een trouwe Samsung-gebruiker geweest, maar nu twijfel ik toch als ik zie wat de de reviews en gebruikerservaringen zijn met telefoons binnen mijn budget. Ik heb ook naar Huawei gekeken, maar ik weet niet in hoeverre het verstandig is om deze aan te schaffen. En het laatste nieuws dat ik rondom Huawei kan vinden is van midden 2019. Ik doe geen hele bijzondere dingen met mijn telefoon, dus misschien is een Samsung/Huawei binnen mijn budget helemaal prima. Dan hoor ik dat graag. Wat doe ik nou met mijn telefoon, wat vind ik belangrijk:

- WhatsApp
- Foto’s maken (relatief belangrijk)
- social media
- ‘lichte’ spelletjes uit de Playstore
- Internetbankieren
- Bellen
- Muziek luisteren (met hardlopen, onder het lezen, bij voorkeur dan ook koptelefoonaansluiting)

Ik kom er echt niet meer uit. Ik hoop dat jullie me een paar tips in de juiste richting kunnen geven. Of telefoons waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:47
Ik ben zelf van een A5 2017 naar de A51 gegaan. Gebruik hem voor ongeveer dezelfde doelen behalve muziek luisteren. Is een prima telefoon en weer een flinke stap vooruit. De A5 was mijn eerste Samsung en dat ding deed het gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:29
Nokia 7.2 is wellicht een prima all-rounder om te overwegen met dit budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Wellicht de Xiaomi Mi 9T ?

Heb zelf de Pocophone F1 en ben er tot nu toe erg blij mee. Ooit de S7 gehad, maar daar was de accu binnen 1 jaar qua performance echt om te huilen.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Holly1978 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:39:
Beste...,

Mijn huidige telefoon (Samsung A5 2017) is inmiddels lichtelijk in coma en ben echt toe aan een nieuwe. Ik ben nu al een paar weken aan het zoeken naar een nieuwe telefoon, maar zie door de bomen het bos niet meer. Mijn budget is ongeveer 350,- maar kan eventueel nog iets opgerekt worden. Ik ben altijd een trouwe Samsung-gebruiker geweest, maar nu twijfel ik toch als ik zie wat de de reviews en gebruikerservaringen zijn met telefoons binnen mijn budget. Ik heb ook naar Huawei gekeken, maar ik weet niet in hoeverre het verstandig is om deze aan te schaffen. En het laatste nieuws dat ik rondom Huawei kan vinden is van midden 2019. Ik doe geen hele bijzondere dingen met mijn telefoon, dus misschien is een Samsung/Huawei binnen mijn budget helemaal prima. Dan hoor ik dat graag. Wat doe ik nou met mijn telefoon, wat vind ik belangrijk:

- WhatsApp
- Foto’s maken (relatief belangrijk)
- social media
- ‘lichte’ spelletjes uit de Playstore
- Internetbankieren
- Bellen
- Muziek luisteren (met hardlopen, onder het lezen, bij voorkeur dan ook koptelefoonaansluiting)

Ik kom er echt niet meer uit. Ik hoop dat jullie me een paar tips in de juiste richting kunnen geven. Of telefoons waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Buiten dat deze naar Aankoopadvies moet, zou ik eens naar Xiaomi kijken. Die hebben voor die wensen de beste prijs/kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holly1978
Sorry daarvoor... kan ik het ergens laten verplaatsen naar het juiste onderwerp?

[ Voor 8% gewijzigd door Holly1978 op 03-02-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik heb de 9t pro gekocht, en erg blij mee .

Mocht je geen haast hebben: de 10t pro komt binnenkort uit -> de 9t pro gaat dan hard dalen.

* op banggood en zulke sites vaak voor minder dan 300 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 03-02-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Dat de 9t pro dan hard gaat dalen, is een aanname, bovendien blijkt uit het verleden dat dat vaak helemaal niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
De 9t pro enkele weken geleden aangeschaft voor €299. Heel tevreden!

https://nl.pepper.com/aan...mi-mi-9t-pro-128gb-124683

[ Voor 5% gewijzigd door Tremio op 03-02-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:35
Kijk anders de Tweakers review van november 2019 eens door.
Het lijkt alsof je met een Motorola G7 Power of Xiaomi Mi A3 ook al wel goed zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:06

Deathchant

Don't intend. Do!

Je geeft in je TS aan dat het budget nog ietsjes opgerekt kan worden. Ik zou de Xiaomi Mi9T Pro absoluut in overweging nemen voor 375 euro:
pricewatch: Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Blauw

Je krijgt dan een popup selfie (dus volledig scherm zonder notch of gaatje voor de camera), wat ook nog eens privacy bewuster is. Dat terzijde: goeie accuduur, je hebt een erg vlotte CPU (de SD855) en het scherm is erg goed (kan best fel, goeie kleurafstelling in de standard-mode), en je hebt een triple-camera setup. Wel zonder stabilisatie, maar je hebt gewoon een erg complete telefoon mét 3,5" plug.
De enige, echte minpuntjes die je voor dat geld mijns inziens echt wel voor lief kunt nemen zijn het ontbreken van stabilisatie op de camera's, het ontbreken van stereogeluid (deze heeft 1 luidspreker).

De MIUI software is vlot zat, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
Als je het te duur vindt, kun je natuurlijk altijd de eerder voorgestelde Mi 9T in overweging nemen. Dan lever je de SD855 in voor een tragere CPU, maar volgens mij gewoon prima om de dingen te doen die jij in je lijstje opnoemt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:34
Ik heb zelf binnen het gezin alle toestellen vervangen voor Mi 9T's en een Mi 9T pro voor mijzelf. ;)
Geweldige toestellen voor een prima prijs,.

Zelf dus de pro versie, maar vraag wel af of het voor mij het prijsverschil waard was, mocht ik het nog een keer doen zou ik ook waarschijnlijk de 9T nemen.

Nadelen : camerastabilisatie en notificatie led

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holly1978
De Xiaomi heb ik echt wel langs zien komen, maar eigenlijk nog niet een keer als optie meegenomen. En hier wordt deze toch een paar keer genoemd. Bedankt, ik neem ‘m zeker mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

_root schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:52:

Nadelen : camerastabilisatie en notificatie led
NotificatieLed zit bovenop de selfiecam. Die licht op als je een notificatie krijgt. Tis geen aparte led aan de voorkant nee, maar de next-best-thing zeg maar.
Holly1978 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:22:
De Xiaomi heb ik echt wel langs zien komen, maar eigenlijk nog niet een keer als optie meegenomen. En hier wordt deze toch een paar keer genoemd. Bedankt, ik neem ‘m zeker mee.
Als je het idd nog niet wist: dit is dé telefoon van 2019 die je moet hebben voor deze prijsklasse. Completer kan gewoon niet en is eigenlijk echt een no-brainer.

[ Voor 41% gewijzigd door Deathchant op 03-02-2020 15:28 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holly1978
[...]

Als je het idd nog niet wist: dit is dé telefoon van 2019 die je moet hebben voor deze prijsklasse. Completer kan gewoon niet en is eigenlijk echt een no-brainer.
[/quote]

Ik zie weinig verschil tussen de gewone en de Pro. En de Pro heb ik dan misschien ook niet nodig. Wel zit er een behoorlijk prijsverschil in de gewone zwarte en de rode. De rode kost 296,= en de zwarte 361,= Beide 128GB. Dat scheelt nogal een slok op een borrel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh ja zeker, ik zou zeker geen 60 euro uitgeven voor een kleurtje....dan maar het minder mooie kleurtje. De Pro versie heeft een snellere SD855 cpu, maar zoals ik al zei lijkt het erop dat je met de mindere CPU in de non-Pro prima uit de voeten kunt. Scheelt dan toch weer 75 euro he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:43
Samsung Galaxy S10e al bekeken? Heb deze tijdens de black fridays deals nog voor rond de €300 op de kop getikt ergens, zal nu vast nog ergens voor een vergelijkbare prijs te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:23
gabn88 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:22:
Samsung Galaxy S10e al bekeken? Heb deze tijdens de black fridays deals nog voor rond de €300 op de kop getikt ergens, zal nu vast nog ergens voor een vergelijkbare prijs te vinden zijn.
Jammer genoeg heb ik hem op 430 zien staan als laagste prijs ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:43
JohnnyDon schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:26:
[...]

Jammer genoeg heb ik hem op 430 zien staan als laagste prijs ;(
Ohja, je hebt gelijk. Was i.c.m abonnement. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Chris_tiaan schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:47:
Kijk anders de Tweakers review van november 2019 eens door.
Het lijkt alsof je met een Motorola G7 Power of Xiaomi Mi A3 ook al wel goed zit.
Zeker met zijn eisen moeten die prima voldoen.
A3 met Android One, niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
Holly1978 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:12:
[...]

[/quote]

Ik zie weinig verschil tussen de gewone en de Pro. En de Pro heb ik dan misschien ook niet nodig. Wel zit er een behoorlijk prijsverschil in de gewone zwarte en de rode. De rode kost 296,= en de zwarte 361,= Beide 128GB. Dat scheelt nogal een slok op een borrel.
En de rode 128GB is goedkoper dan de rode 64GB... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-07 09:38
Over de samsung A51 lees ik wisselende ervaringen omtrent de vingerafdrukscanner. Samsung geeft trouwens een event op 11 februari waar er nieuwe dingen worden getoond aan het publiek.
Nokia 7.2 is een prima telefoon denk ik met goed update vooruitzichten.
Ikzelf heb de huawei mate 20 lite, die word nog steeds goed ondersteund. Ik ben er erg tevreden van, is in niets een uitblinker maar doet alles wel gemiddeld. Snel, mooie foto's, goede batterijduur. Nu voor 199 te krijgen wat ik geen geld vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holly1978
Ik snap het ook niet met die prijzen.

Ik las over de A50 wel problemen met de vingerafdrukscanner, over de A51 kan ik dat niet vinden.

Ik wil jullie alvast hartelijk danken tot zover. Ben er nog altijd niet uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:56
Internetbankieren.
Wil je contactloos kunnen betalen met je telefoon, ofwel is NFC een vereiste JA/Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:06

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Schopje naar aankoopadvies, want aankoopadvies topic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:34
Deathchant schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:26:
[...]

NotificatieLed zit bovenop de selfiecam. Die licht op als je een notificatie krijgt. Tis geen aparte led aan de voorkant nee, maar de next-best-thing zeg maar.

[...]
Uiteraard heb ik die gevonden, ik bedoel alleen dat het geen multicolor led is, en dat vind ik een nadeel dat je niet op een afstandje kan zien wat voor bericht er binnen is gekomen.

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Misschien een beetje late reactie nog, maar ik was zelf ook op zoek naar een zelfde soort telefoon voor dit budget. Ik heb ook goed naar de A3 gekeken, maar kwam erachter dat deze een 720p scherm heeft. Voor deze tijd (we zitten alweer in 2020), vind ik dat gewoon echt niet meer kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zephrex schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:00:
Misschien een beetje late reactie nog, maar ik was zelf ook op zoek naar een zelfde soort telefoon voor dit budget. Ik heb ook goed naar de A3 gekeken, maar kwam erachter dat deze een 720p scherm heeft. Voor deze tijd (we zitten alweer in 2020), vind ik dat gewoon echt niet meer kunnen..
Maar ga je het merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Het verschil, persoonlijk, is van dezelfde aard als die tussen 1080p en 1440p. Ga je het merken? Waarschijnlijk alleen als je beide toestellen constant gebruikt. Anders wen je er al heel snel aan. Ik ben echter een mobiel aan het zoeken voor mijn vriendin die ongeveer dezelfde eisen heeft. Ze kijkt echter ook genoeg video's en het verschil tussen 720p en 1080p is IMHO te groot om het te rechtvaardigen zo'n telefoon te kopen, wanneer er nog legio andere mobieltjes beschikbaar zijn voor dezelfde prijs, of een tientje meer, die gewoon netjes 1080p aanbieden.

Ik heb nu de keuze staan tussen de Mi 9t, Samsung A51 (of zelfde de A50 nog).. Alhoewel ik er meer en meer achter kom dat niets tot nu toe in de buurt van de Mi 9t lijkt te komen, als je kijkt naar prijs/hardware.

EDIT: Mijn vriendin gebruikt hem echter nog voor net iets meer dan het zusje van TS.. Dat maakt de beslissing net iets anders natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Zephrex op 16-02-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:05
Maar liever een goed 720P scherm (qua kwaliteit, helderheid, etc.) dan een minder goed 1080P scherm. Het een sluit het ander niet uit, maar vergelijken is altijd goed door ook naar helderheid e.d. te kijken, dat bepaalt je gebruiksplezier tijdens zonnige dagen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En de 9T heeft geen Android One volgens mij.
(en is zo'n 100,- euro duurder)

[ Voor 27% gewijzigd door hjs op 16-02-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Klopt hjs. Daarom is de mia3 zo fijn. Maar binnenkort zal de 9t wel dalen in prijs, wanneer de 10t uitjomt. (Al vind ik persoonlijk dat die totaal niet hetzelfde publiek aanspreekt omdat de prijs veel hoger ligt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
Arjan90 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 10:29:
Maar liever een goed 720P scherm (qua kwaliteit, helderheid, etc.) dan een minder goed 1080P scherm.
Klopt op zich wel, maar de 9T is met z'n OLED-scherm toch ook goed bedeeld hoor. Ik heb er echt geen klagen van en heb ook nog wel met Samsung AMOLED rondgelopen, dus ik kan wel wat vergelijken. Helderheid is gewoon heel goed: de Mi A3 komt niet boven de 363 nits uit, de 9T haalt 449 nits met boost naar 646, wat beter is dan pakweg een Samsung A70 of een OP7 Pro. Kleurechtheid hangt af van de kleurmodus die je zelf instelt, maar gebruik je de standaard instelling zit het daarmee ook goed en ook hier vaart de Mi A3 minder goed.

Android One blijft een groot pluspunt van de Mi A3, maar ik heb hem eens vastgehad en zelfs zonder andere telefoon ernaast merk je toch dat de resolutie lager is.
Pagina: 1