Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Strakke, moderne semi-gaming laptop voor zakelijk gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kauwgom
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07-2024
Beste leden van Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptop. Na twee jaar lang met een desktop gezeten te hebben wil ik weer switchen naar het gemak van een laptop, het advies van tweakers kan dan natuurlijk niet ontbreken.

Wat ga je met je laptop doen?
Wellicht een gekke eis en een leuke uitdaging voor jullie, maar ik wil de volgende games spelen gesorteerd op meest belangrijk naar minst belangrijk:
- Football Manager 2020 (en 21, 22, 23 etc.)
- Hearthstone
- Civ 5, 6, 7
- Minecraft (mijn zoontje af en toe)
- Overwatch (mijn zoontje af en toe)
- COD Modern Warfare (maar heel zwaar dus hoeft zeker niet)

Nu run ik mijn eigen onderneming en vind ik het belangrijk dat de laptop er professioneel uitziet, dagelijks sta ik bij klanten op de stoep. Daar kom ik niet graag binnen met een MSI laptop of dergelijke. Strak, modern, zakelijk zijn dan ook termen die ik graag van het uiterlijk van mijn laptop wil. Hij moet dus ook eenvoudig mee te nemen zijn, maar hij hoeft niet ultra dun te zijn natuurlijk.

Daarnaast gebruik ik de laptop voor YouTube, Netflix, Videoland etc. kijken. Veel Microsoft Office gebruik en mailen, surfen etc. Geen videobewerking. Ik heb wel altijd veel tabbladen openstaan voor mijn werk.

Wat is je budget?
Denk aan een bedrag van maximaal 1300 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar dit is niet de belangrijkste factor. Enkele meeneem voordelen zijn leuk meegenomen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Macbook.

Alle reacties

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Wat zijn de systeemeisen van de te spelen spellen, wat heb je zelf gevonden?

Zie ook Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

Zet meteen een update in Ik wil mijn PC upgraden dat je plan is gewijzigd.

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 03-02-2020 03:11 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Waliwal
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 11:31
De Dell XPS 15 heeft een mooi uiterlijk, is vrij licht en heeft ook nog een gtx 1650 waarmee de games die jij aangeeft wel op medium/medium high te spelen zijn.

• Kaatskneusje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-11 19:58
De lenovo ideapad s540-iwl heeft leuke configuraties voor in je budget. Goeie prijs/kwaliteitsverhouding. Zeker het bekijken waard.
pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL 81SW001SMH

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-11 19:46
Aangezien Kaatskneusje hetzelfde budget heeft en ook voor info vroeg kom ik hier eigenlijk ook op hetzelfde model namelijk:

pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0010ng

Ziet er alsnog strak uit.
Op de foto is de belichting groen maar deze is aan te passen of helemaal uit te zetten.

Of eventueel toch een MSI die er strak uit ziet met een tragere GPU (65% minder GPU performance vergeleken met de HP hierboven:
pricewatch: MSI GF63 9SC-203NL Thin

En anders als het nog strakker moet maar minder game performance (21% minder GPU performance vergeleken met de MSI hierboven):
pricewatch: Asus RX480FD BE071T

Strak en performance is een issue.
De hardware moet natuurlijk goede airflow hebben zodat het niet te warm word.
Dus bv de Asus is erg strak maar kan geen betere GPU aan omdat het die GPU kaarten niet goed genoeg kan koelen.

Mijn voorkeur qua geld/performance gaat dan toch naar de HP.

[ Voor 54% gewijzigd door FQYPW op 05-02-2020 16:40 ]

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 19:50
Kijk ook eens naar de Lenovo Y540:
pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0080MH)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
Dit zou ook mijn keuze zijn. Is wat strakker dan de HP. Dat van die groene backlight aanpasbaar bij de pavilion Gaming klopt niet. Het is geen RGB keyboard dus je hebt of groen of wit.. kan je niet uitwisselen.

De Legion Y540 heeft witte backlight

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik lees zakelijk, betekend dit dat als ie vandaag kapot is dat morgen er iemand aan de deur moet staan?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
FQYPW schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:24:
Aangezien Kaatskneusje hetzelfde budget heeft en ook voor info vroeg kom ik hier eigenlijk ook op hetzelfde model namelijk:

pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0010ng

Ziet er alsnog strak uit.
Op de foto is de belichting groen maar deze is aan te passen of helemaal uit te zetten.

Of eventueel toch een MSI die er strak uit ziet met een tragere GPU (65% minder GPU performance vergeleken met de HP hierboven:
pricewatch: MSI GF63 9SC-203NL Thin

En anders als het nog strakker moet maar minder game performance (21% minder GPU performance vergeleken met de MSI hierboven):
pricewatch: Asus RX480FD BE071T

Strak en performance is een issue.
De hardware moet natuurlijk goede airflow hebben zodat het niet te warm word.
Dus bv de Asus is erg strak maar kan geen betere GPU aan omdat het die GPU kaarten niet goed genoeg kan koelen.

Mijn voorkeur qua geld/performance gaat dan toch naar de HP.
Dan is dit toch een betere keus qua videokaart en opslag?

pricewatch: MSI GL65 9SE-004NL

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:51
Ik ben als zzp begonnen met een gaming laptop (MSI Apache pro) mooie snelle laptop, maar in no time stuk. Nu een Lenovo Thinkpad P50 Minecraft draait daar prima op maar wel met een Matrox grafische kaart (voor CAD-GIS toepassingen) dus COD zal niet werken denk ik, enne maar 3000 euro.... Maar achteraf geen spijt, gamen doe ik thuis wel op mijn pc, en als ik dan eens alleen op een hotelkamer zit vermaak ik me ook wel een uurtje met minecraft.
Pagina: 1