Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil mijn PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kauwgom
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Anderhalf jaar geleden heeft een vriend van mij een game PC in elkaar gezet. Op zich is het een prima PC, maar nu ik Call of Duty Modern Warfare wil spelen merk ik dat het af en toe stottert wat het gamen niet aangenaam maakt. Ik weet totaal niet het lijstje wat er allemaal in mijn PC zit, vandaar ook mijn vraag aan jullie hoe ik dit kan achterhalen en zodra we dit weten wat jullie adviseren om te kopen.

Wat is je budget?
Tussen de 300 en 800 euro om te upgraden

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit weet ik niet.

Allereerst dus mijn vraag; hoe kan ik achterhalen wat er precies in mijn PC zit en als tweede vraag wat kan ik het beste upgraden?

BVD!

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:53
Kijk eens naar https://www.hwinfo.com/, die tool vertelt je wat voor spullen je hebt.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:56
Kijk eens in je inventaris. Lijkt dat op jouw systeem?

• Kauwgom
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e226lq.png

Dat lijkt op mijn systeem al weet ik natuurlijk niet of dit 1 op 1 gelijk is.

[ Voor 33% gewijzigd door Kauwgom op 08-01-2020 23:31 ]

• Kauwgom
Processor = Intel Core i3-8100 CPU @ 3.60GHz
Videokaart = Galaxy GeForce GTX 1060

Die kloppen sowieso, de rest is denk ik niet belangrijk. Of...?

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Hoeveel RAM-geheugen? Welke voeding heb je, en wat is de leeftijd ervan?

Voor een recente game als CoD:MW is het inderdaad karig. Vooral de processor schiet in deze tekort. Al is een videokaart met 3GB videogeheugen tegenwoordig ook niet echt voldoende meer, enfin.Vul even het nog ontbrekende info in.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Kauwgom
Daar zou ik graag op antwoorden, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet vinden. Mocht je dat uit kunnen leggen dan vertel ik het graag :)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Kauwgom schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 23:50:
Daar zou ik graag op antwoorden, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet vinden. Mocht je dat uit kunnen leggen dan vertel ik het graag :)
Maak hem open en kijk op de onderdelen naar merken en types :p
Type van de voeding lijkt me niet zo moeilijk om te zien, type van je mobo staat er vrijwel altijd ergens op, cpu weet je inmiddels, alleen het ram zul je er misschien even uit moeten halen om te kijken. Bij twijfel maak je gewoon een zooi foto's, upload ze en deel ze hier, geheid dat iemand het weet :) vergeet niet zo veel mogelijk stickertjes, merkjes en nummertjes op de kiek te zetten dan!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Om te controleren welke voeding ie heeft, ok. Maar de spec achterhalen kan ook gewoon via Windows. Gewoon even naar Windows-settings gaan en dan ergens onder systeem moet de specificatie staan.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Kauwgom
Nieuwe update:

Processor = Intel Core i3-8100 CPU @ 3.60GHz
Videokaart = Galaxy GeForce GTX 1060
RAM geheugen = 8GB
Voeding = be quiet! Pure Power 10 400W

Mijn PC is ongeveer 2 jaar en 2 maanden oud.

[ Voor 27% gewijzigd door Kauwgom op 09-01-2020 00:22 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:19

psy

Wat voor resolutie speel je op? En welke settings? Dat heeft veel impact.

Desalniettemin....
Mij lijkt die CPU wel snel genoeg eigenlijk.

Maar die GPU niet. Mij lijkt het dat je beter op zoek kunt naar bv een 1660 (Super).

The recommended specs, for running 60 frames per second (fps) at medium settings, bumps up to a Core i5-2500K or Ryzen R5 1600X paired with a GTX 970 / GTX 1660 or Radeon R9 390 / AMD RX580.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:04
Post alsjeblieft een volledige en correcte lijst van wat er in je pc zit.
Nu is het overal en nergens informatie verzamelen.

Meest logische bottleneck is je processor. 4 cores zonder hypertreading en geen al te hoge boosts.
Grafische kaart heeft wel beperkt geheugen. 3 Gb. Maar zodra je de kwaliteit niet al te hoog instelt moet het kunnen op een 1920 * 1080 resolutie

MSI afterburner is een goed programma om te zien wat er op de achtergrond gebeurt als je speelt en wat de bottleneck is.

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
Wellicht heeft die vriend die hem gebouwd heeft nog een factuur waar alle onderdelen op staan?

Denk dat een quadcore prima is voor cod.

Videokaart lijkt mij de bottleneck al is deze niet kinderachtig. Ik zou de problemen eerder zoeken in de grafische settings van het spel (miss kom je over de 3 GB heen?) of driver issues in windows, met name omdat je het over stotters hebt.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 20:27
Als ik naar dit artikel kijk, zie ik dat zowel een GTX1060 als een dualcore geen probleem zou mogen hebben met COD.
Dus het probleem zit hem in de 3GB VRAM, een driver issue of je hebt iets gek met de instellingen gedaan...

Ik ga er van uit dat je op 1080p speelt, gezien de karige informatie...

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@DenHond Het is dan ook het absolute minimum, dus geen vlekkeloze speelervaring zoals de TS het aangeeft.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Xadeon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:13:
@DenHond Het is dan ook het absolute minimum, dus geen vlekkeloze speelervaring zoals de TS het aangeeft.
De CPU doet 100+ fps en een 1060 (6GB) doet 60+ fps op maximum settings, dat is dus niet het absolute minimum en imo behoorlijk vlekkeloos.
Ik ga dus met @DenHond mee.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@mitsumark
2 cores, 4 threads @4Ghz + 2080 TI - 6 cores, 12 threads @4Ghz + 1060 6GB vs TS' setup, een 4 cores, 4 threads @3.6Ghz + 1060 3GB.
Karig hoeveelheid videogeheugen en daarbij laten we uit gaan van het gemiddelde, en heeft de TS ongetwijfeld progs/services op de achtergrond draaien. Tenzij de TS z'n settings echt veel te hoog heeft ingesteld.
Misschien handig als @Kauwgom zelf hier uitsluitsel over kan geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Xadeon op 11-01-2020 01:07 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
CPU bottleneck dus de GPU doet er niet toe.
Worst case is de i3 van de TS 10% langzamer, maar waarschijnlijk even snel of sneller.
- 6 cores, 12 threads @4Ghz + 1060 6GB
GPU bottleneck, dus de CPU doet er niet toe.
Worst case is een 1060 1152cores 10% langzamer, of (zoals gezegd) het vram moet roet in het eten gooien.
vs TS' setup, een 4 cores, 4 threads @3.6Ghz + 1060 3GB.
Karig hoeveelheid videogeheugen en daarbij laten we uit gaan van het gemiddelde, en heeft de TS ongetwijfeld progs/services op de achtergrond draaien. Tenzij de TS z'n settings echt veel te hoog heeft ingesteld.
Misschien handig als @Kauwgom zelf hier uitsluitsel over kan geven.
Ik zie wel YouTube filmpjes met meer dan 8gb ram in gebruik, misschien dat daar het probleem zit.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@mitsumark Systeemgeheugen als videogeheugen tekort...., tjah.. :/

edit: Nog even er aan toegevoegd. We staren nu ons wel erg blind op één specifieke game, terwijl de setup in zijn geheel eigenlijk gewoon te beperkt is voor de meest recente (top) games.

[ Voor 58% gewijzigd door Xadeon op 11-01-2020 16:43 ]

Pagina: 1