Vermogen chinese muurfrezen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.292 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• startrooper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-02-2020
Voor gereedschap kijk ik vaak ook op alibaba of aliexpress. Je kunt daar vaak goed en goedkoop gereedschap kopen. Ik ben geinteresseerd in een muurfrees. Wat ik op deze sites zie, is dat dit gereedschap vaak vermogens hebben (1fase 220V) van meer dan 3600W zoals 4,8KW of hoger. Heeft men in china e.o. azie andere electriciteitsnetten of is de opgegeven waarde een andere meetwaarde?Anders gevraagt: kun je deze electrische apparaten hier gebruiken met of zonder aanpassingen? Hier een link als voorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/4000097360630.html

[ Voor 18% gewijzigd door Señor Sjon op 02-02-2020 21:39 . Reden: link ingekort ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24

timovd

Voorsprong door techniek

Er zit vast een CE-sticker er op. Ik zou geen AE-apparaten gebruiken die op 230V gaan. 12V e.d. zijn prima.
Lidl heeft soms wat goedkope spullen en dat is prima voor als je af-en-toe wat nodig hebt. Voor een enkele keer zou ik gaan huren, want dan hoef je het ook niet op te bergen. Voor eenmalig een langere klus; tweedehands iets (goeds) kopen en vervolgens weer verkopen. Dit heb ik zo gedaan met een tegelsnijder. Totaal was ik alleen de kosten kwijt voor twee snijwieltjes.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor 160 euro is gewoon hier toch ook wel iets te vinden?

https://www.marktplaats.n...-machines/#q:sleuvenfrees

Staat van de budgetmerken zat op voor minder. (en ook gewoon nieuw)

Los daarvan, 4000W is ongeveer 17.4A op 230V, dus je groep (16A) kan eruit klappen bij het opstarten, maar waarschijnlijk zal hij die 4000W enkel halen als je hem ook vol in de muur zet, dus opzich zou het gewoon moeten werken als je rustig aan doet, anders een C kar groep nodig o.i.d.

Maar ik zou gewoon voor een apparaat gaan wat je hier kunt kopen.

[ Voor 74% gewijzigd door Navi op 02-02-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:53
Het werkt blijkbaar in Rusland, ik zie het probleem niet 😂

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:19

Rmg

Chinezen kennende zullen ze wel de inschakelstroom gepakt hebben. Hoger getal dus beter.

Het zal wel werken, gooi er wel een andere stekker op want je gaat geen China naar euro stekker verloop vinden die dat vermogen aankan.

Als je stop er uit klapt kan je altijd nog een inschakelstroombegrenzer er voor.

Of je zulke relatief zware apparatuur gemaakt met chinese standaarden wil is vraag 2 natuurlijk.

[ Voor 65% gewijzigd door Rmg op 02-02-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ding is natuurlijk geen 4000W. Dat kun je eigenlijk zo al zeggen op basis van een natte vinger en een foto van het motorhuis.

Verder; geen opgegeven koppel, geen info over een veiligheidskoppeling. Lekker in China laten dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Voor elektrisch gereedschap hebben we gewoon: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4

Slotje dus.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.