Afdoppen cv leiding doe ik het goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmarvm
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02 22:42
Hallo, wij zijn op zolder een aantal radiatoren aan het afkoppelen. Nu komt er uit de vloer een flexibele leiding met een knelkoppeling erop. De rest van de leidingen is oud en gaat weg.

Nu wil ik de leidingen goed afdoppen en heb ik bij de bouwmarkt na advies knel eindkappen gekocht. Die passen er prima op en het lijkt nu ook goed afgesloten, maar blijft dit ook goed?
De reden dat ik het vraag is dat ik met koperen leidingen en knelkoppelingen wel snap hoe het werkt, maar op de flexibele leiding zit ook wat rubber en ik moest echt maximaal aandraaien, dus geen schroefdraad meer over.

En dan nog een vraag. Deze leidingen komen dus naar zolder toe, maar kan ik niet meer ontluchten, op de 1e verdieping in de badkamer wel, maar het stukje naar zolder zit/blijft denk ik vol lucht.

Ik kan nog geen foto's plaatsen, die heb ik wel, dus kan ik evt sturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:56
Is je gebruikte eindkap wel geschikt voor de flexibele leiding? Kun je een foto plaatsen?

De hoogste punten van je cv systeem moet je kunnen ontluchten anders gaat je cv systeem niet goed meer werken.

Ander topic zelfde probleem!
Afdoppen radiatorleiding CV

Koppelingen lijken mij de juiste te zijn. Alleen nog een ontluchter toepassen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mr. Blonde op 01-02-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmarvm
Hoi, ik kan hier de afbeelding er wel bij plaatsen: https://www.klusidee.nl/F...-ik-het-goed-t122826.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Je kan gewoon foto's posten, je moet ze alleen even extern hosten en de link in je post zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ja hoor dat zit goed.
Op NL koppelingen kan je alle normale knelkoppelingen knellen.

[ Voor 60% gewijzigd door martijnr17 op 01-02-2020 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmarvm
Ok top! bedankt. De ontluchters ga ik nog plaatsen als de andere leidingen weg zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Marmarvm op 02-02-2020 09:19 ]

Pagina: 1