Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
https://nos.nl/artikel/23...ar-straat-van-hormuz.html
Gisteren is vanuit Den Helder het fregat HrMs de Ruyter uitgezwaaid voor een missie onder EU vlag, onder leiding van Frankrijk.
Waar ik me een beetje over verbaas is het gebrek aan achtergrond informatie dat door de nationale pers wordt verspreid. In Den Helder (en wijde omgeving) is het wel het gesprek van de dag: Er worrdt een min of meer kreupel schip naar Iran gestuurd. Er is het een en ander loos aan de aandrijving van HrMs de Ruyter. Het schip mag niet op volle kracht varen wegens een defect aan een van de tandwielen in de aandrijving.
Verder wordt er ook met geen woord gerept over het appeltje dat Iran nog met Nederland heeft te schillen: Dankzij Nederland zijn in Iran destijds (2006) met het stuxnet virus nucleaire ultracentrifuges gesaboteerd die het necleaire programma met vele jaren hebben vertraagd.
https://www.volkskrant.nl...nprogramma-iran~ba24df9f/

Hoe kan een land nu een kreupel schip op een dergelijke explosieve missie sturen?

Wat en hoe zou dit anders aangepakt moeten worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14
Wat verwacht je anders van de NOS. Wordt aangestuurd door de overheid, die gaan dat dus niet vermelden.

Daarnaast zal de fregat puur meevaren voor het aanzicht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit topic is een beetje een storm in een glas water, niet?

Schepen worden constant op missie gestuurd.
En in tegenstelling tot bijv piraterijmissies hoeven ze hier niet echt iets te doen, behalve heen-en-weer varen en alles in de gaten houden.
corporalnl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:19:
Wat verwacht je anders van de NOS. Wordt aangestuurd door de overheid, die gaan dat dus niet vermelden.
Heeft RTL zo'n andere berichtgeving dan?
Al betwijfel ik ten zeerste of de NOS wordt 'aangestuurd' door de overheid ;)

[ Voor 81% gewijzigd door anandus op 29-01-2020 13:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
https://marineschepen.nl/...klijke-marine-151117.html

Is een artikel van 3 jaar geleden. Er zal wel een kern van waarheid inzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:14:
Waar ik me een beetje over verbaas is het gebrek aan achtergrond informatie dat door de nationale pers wordt verspreid. In Den Helder (en wijde omgeving) is het wel het gesprek van de dag: Er worrdt een min of meer kreupel schip naar Iran gestuurd. Er is het een en ander loos aan de aandrijving van HrMs de Ruyter. Het schip mag niet op volle kracht varen wegens een defect aan een van de tandwielen in de aandrijving.
Waar haal je die informatie vandaan? (bron).
Want enige informatie die ik kan vinden is van https://marineschepen.nl/...klijke-marine-151117.html wat inmiddels 3 jaar oud is. Dus je hele bericht baseren op een bericht van 3 jaar oud lijkt mij nou niet echt reden tot zorgen.

Daarbij gaan dit soort schepen vaak meer mee ten aanzien, echt vechten zullen ze niet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2020 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier meer informatie over het fregat en de missie. Is een artikel van afgelopen november.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 29-01-2020 13:39 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

"explosieve missie"? _O-

Het schip heeft een nogal geavanceerde radar (Smart-L) aan boord waardoor het erg geschikt is om de situatie in de straat van Hormuz een beetje in de gaten te houden. Dat is ook de hele reden dat het er naar toe gaat: een waarnemingsmissie.

Wat de aandrijving betreft:
Een tijdje geleden heeft men geconstateerd dat er wat beschadigingen op een belangrijk tandwiel zitten. Het schip kan er gewoon mee doorvaren maar ze doen dat liever niet op topsnelheid, aangezien er dan de kans is dat de beschadigingen erger worden. Verder is er niet zoveel spannends mee. Het betreffende tandwiel wordt tijdens gepland onderhoud vervangen na afloop van de missie. Het feit dat ze daarom de missie niet uitstellen geeft aan dat ze zich daar niet te druk om maken. Zou jij ook niet moeten doen ;)
bron: https://marineschepen.nl/...at-van-Hormuz-240120.html

[ Voor 5% gewijzigd door MadMarky op 29-01-2020 13:45 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dankzij Nederland zijn in Iran destijds (2006) met het stuxnet virus nucleaire ultracentrifuges gesaboteerd die het necleaire programma met vele jaren hebben vertraagd.
Dankzij Nederland hadden ze uberhaupt de centrifuges :)

De rest van de onderbouwing voor de missie staat hier: Onrust, oorlog en IS in het Midden-Oosten

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 29-01-2020 13:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

https://nos.nl/artikel/23...ar-straat-van-hormuz.html
Gisteren is vanuit Den Helder het fregat HrMs de Ruyter uitgezwaaid voor een missie onder EU vlag, onder leiding van Frankrijk.
Verder wordt er ook met geen woord gerept over het appeltje dat Iran nog met Nederland heeft te schillen: Dankzij Nederland zijn in Iran destijds (2006) met het stuxnet virus nucleaire ultracentrifuges gesaboteerd die het necleaire programma met vele jaren hebben vertraagd.

Hoe kan een land nu een kreupel schip op een dergelijke explosieve missie sturen?

Wat en hoe zou dit anders aangepakt moeten worden?
Zr.Ms. De Ruyter, is geen kreupel schip, hoe kom je daar überhaupt bij ?
Je OP lijkt wat uit frustratie en angst te bestaan, maar weinig op feiten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dit begint te voelen als zo’n typisch sociale media theaterstuk van “oh help mainstream media en nos evil en paranoia zie je wel”.

Triest, dat soort besmet gedrag.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is dat kanon van 50 jaar oud inmiddels al vervangen ?

Maar goed, als dat ding uit elkaar ploft en er een paar doden vallen treedt de minister af en komt er een kritisch rapport.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:32:
[...]
Waar haal je die informatie vandaan? (bron).
Want enige informatie die ik kan vinden is van https://marineschepen.nl/...klijke-marine-151117.html wat inmiddels 3 jaar oud is. Dus je hele bericht baseren op een bericht van 3 jaar oud lijkt mij nou niet echt reden tot zorgen.

Daarbij gaan dit soort schepen vaak meer mee ten aanzien, echt vechten zullen ze niet doen.
In de Helderse Courant zijn er meerdere artikelen over dit onderwerp geplaatst de afgelopen tijd. Het meest duidelijk is het artikel van afgelopen maandag 27 januari 2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TNpnOQa4FDx0PGXCejZ83JQn/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door michielRB op 29-01-2020 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:53

Angeloonie

Cheeseburger Addict

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:01:
[...]

In de Helderse Courant zijn er meerdere artikelen over dit onderwerp geplaatst de afgelopen tijd. Het meest duidelijk is het artikel van afgelopen maandag 27 januari 2020
[Afbeelding]
Meer dan hearsay van een of ander oud-marineman is het dus niet. Die weet de details niet en kun je dus totaal niets mee aanvliegen.
M.b.t. het varen op volle kracht: de marine geeft aan dat het uit voorzorg niet gedaan wordt, niet dat het niet kan. Daar zit een groot verschil in.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:01:
[...]

[Afbeelding]
Dus ze hebben een meneer Visser die loopt te stoken (een zelfverklaard "oud-marineman" die kennelijk zaakexpert is en recht heeft van spreken?). Verder is er nog steeds niet veel aan de hand :z
Artikel al gelezen uit mijn vorige post? Zo geheim en gevoelig is het allemaal niet.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
Je leest over het gedeelte heen dat dit bevestigd wordt door een woordvoerder van de Marine (dhr Roelink)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:09:
Je leest over het gedeelte heen dat dit bevestigd wordt door een woordvoerder van de Marine (dhr Roelink)?
Lees dan minimaal het artikel voordat je onzin spuit.
Aan boord van het fregat, dat zich al lange tijd voorbereid op het aanstaande vertrek, is slijtage geconstateerd in een van de tandwielkasten. "Vervanging van de tandwielkast duurt 20 tot 24 weken en vindt plaats tijdens het benoemd onderhoud na de missie," zo meldt Defensie. De maximale snelheid van Zr.Ms. De Ruyter ligt normaal rond de 28 knopen, maar volgens Defensie zal deze grens iets lager liggen de komende tijd, in normale omstandigheden. Mocht het nodig zijn dan kan het schip wel beschikken over de maximale snelheid.
M.a.w. niets aan de hand, wat slijtage en om iets niet te verergeren gewoon even niet meer op 100% maar 75% gebruiken, om zo nog meer slijtage af te remmen/tegen te houden. Niets bijzonders. In gevallen van noodzaak gaan ze gewoon naar 100%.
Jij brengt het alsof het schip maar op 25% kracht kan varen en niets meer kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 29-01-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:13

Player1S

Probably out in the dark

zo nodig kan het volgens Roelink wel op volle kracht varen
storm.
glas
water

OMGWTFNOSMAINSTREAMLEUGENS!!!1111oneoneoneoen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hebt nog steeds niet het artikel gelezen dat ik gelinkt heb?
Weet je wat, ik zal het betreffende stuk hier wel quoten:
Missie-gereed
Aan boord van het fregat, dat zich al lange tijd voorbereid op het aanstaande vertrek, is slijtage geconstateerd in een van de tandwielkasten. "Vervanging van de tandwielkast duurt 20 tot 24 weken en vindt plaats tijdens het benoemd onderhoud na de missie," zo meldt Defensie. De maximale snelheid van Zr.Ms. De Ruyter ligt normaal rond de 28 knopen, maar volgens Defensie zal deze grens iets lager liggen de komende tijd, in normale omstandigheden. Mocht het nodig zijn dan kan het schip wel beschikken over de maximale snelheid.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Varen zulke schepen uberhaubt veel op volle kracht? Het lijkt me dat ze onder normale omstandigheden veel langzamer gaan. Het lijkt me dat een lagere snelheid brandstof-technisch gezien veel efficiënter is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Titelfixje, Bea is al even met pensioen. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Player1S schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:19:
Varen zulke schepen uberhaubt veel op volle kracht? Het lijkt me dat ze onder normale omstandigheden veel langzamer gaan. Het lijkt me dat een lagere snelheid brandstof-technisch gezien veel efficiënter is.
zelden alleen als het nodig is.. de draaikolk die onstaat als alle motoren vol gas gaan is enorm..

meestal vaart het schip op zijn dieselmotoren die zijn behoorlijk zuinig, met de gasturbine`s aan niet zo zuinig meer..

Als er echt gas gegeven moet worden varen ze met alles voluit dus diesels en gasturbine`s vol aan.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de tandwiel kast die de 5000 - 7000 rpm iod naar 100 isch rpm brengt van de schroef... of ergens daar..vandaar ook de levertijd/ombouw van 24 weken..

Wikipedia: Combined diesel and gas

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

cactusman schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:30:
[...]

zelden alleen als het nodig is.. de draaikolk die onstaat als alle motoren vol gas gaan is enorm..

meestal vaart het schip op zijn dieselmotoren die zijn behoorlijk zuinig, met de gasturbine`s aan niet zo zuinig meer..

Als er echt gas gegeven moet worden varen ze met alles voluit dus diesels en gasturbine`s vol aan.

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de tandwiel kast die de 5000 - 7000 rpm iod naar 100 isch rpm brengt van de schroef... of ergens daar..vandaar ook de levertijd/ombouw van 24 weken..

Wikipedia: Combined diesel and gas
dus al met al orkaan in een glas water want dat ding zal waarschijnlijk geen enkel moment op volle kracht gaan varen ook al was dat tandwiel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
Dan ligt het zeker aan mij dat ik het erg vreemd vind dat een Nederlands fregat op missie gestuurd wordt terwijl er bekend is dat er een probleem is waardoor 100% inzet niet gegarandeerd kan worden.
Je kan het wel afdoen als "storm in een glas water". Ik vind dit een fundamenteel foute instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:38:
Dan ligt het zeker aan mij dat ik het erg vreemd vind dat een Nederlands fregat op missie gestuurd wordt terwijl er bekend is dat er een probleem is waardoor 100% inzet niet gegarandeerd kan worden.
Je kan het wel afdoen als "storm in een glas water". Ik vind dit een fundamenteel foute instelling.
Mee eens, maar het vat de staat van de Nederlandse marine goed samen denk ik.

* Gunner geboren en getogen nieuwedieper die als tiener bijna kampeerde op het haventerein als er vlootdagen waren. Helaas dat ook zien decimeren tot bijna niets voorstellends.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
Nog een bericht uit de HC van vorige werek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dQxDSCzurqXz1SJCGiN1sza3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:38:
Kan het varen? Doet de radar het? Ja en ja.
Dan is de inzet gegarandeerd. Veel meer hoeft het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:11
Toch wel leuk en mooi als we een plaatje van het schip erbij hebben staan. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/denhelderactueel.nl/wp-content/uploads/2018/06/HrMsDeRuyter.jpg?resize=300%2C200&ssl=1

Filmpje van afschieten raketten:
YouTube: 18 raketten de lucht in vanaf fregat Zr. Ms. De Ruyter

[ Voor 27% gewijzigd door Cave_Boy op 29-01-2020 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Als ik het zo lees kun je het vergelijken met een garage die zegt dat je banden van de auto tegen het einde aan lopen en ze bij de volgende APK vervangen moeten worden.
Tevens zeggen ze dat je er gerust mee kunt blijven rijden alleen moet je natuurlijk niet continue op volle snelheid er mee gaan rijden want dan kan het eerder mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:40:
Nog een bericht uit de HC van vorige werek:
[Afbeelding]
Ja en wat wil je hiermee bewijzen?
Er staat letterlijk in:
De beschadiging zou niet van die orde zijn dat de De Ruyter direct moet worden gerepareerd.
Zie het als rijden met banden die nog een paar mm boven het minimum profiel van 1,6mm zitten: je kunt er nog prima mee rijden, maar beter doe je het wat rustiger aan zodat ze niet te snel slijten, zodat je de geplande vervanging over een paar maanden gewoon haalt.

@Player1S WTF :D Same-same

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 29-01-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:42:
[...]

Kan het varen? Doet de radar het? Ja en ja.
Dan is de inzet gegarandeerd. Veel meer hoeft het niet te doen.
Wel ja... we sturen een roeiboot met radar
Ik probeer een door de media genegeerd probleem te bespreken en je trollt er lekker op los....
Player1S schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:48:
Als ik het zo lees kun je het vergelijken met een garage die zegt dat je banden van de auto tegen het einde aan lopen en ze bij de volgende APK vervangen moeten worden.
Tevens zeggen ze dat je er gerust mee kunt blijven rijden alleen moet je natuurlijk niet continue op volle snelheid er mee gaan rijden want dan kan het eerder mis gaan.
Met als groot verschil dat een fregat op missie in een, op zijn zachtst gezegd, rumoerig gebied als het nodig is op volle snelheid MOET kunnen varen,..

[ Voor 39% gewijzigd door michielRB op 29-01-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Ik probeer een door de media genegeerd probleem te bespreken en je trollt er lekker op los....
nee, de media blaast het niet uit proporties en constateert dat het niet noemenswaardig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[...]

Met als groot verschil dat een fregat op missie in een, op zijn zachtst gezegd, rumoerig gebied als het nodig is op volle snelheid MOET kunnen varen,..
Kerel, LEES jij je eigen aangehaalde "bronnen" wel?
Als het nodig is, zou het schip wel op volle kracht kunnen varen.
Echt... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Topicstarter
Natuurlijk zeggen ze dat.... Je hebt duidelijk nog nooit met de Marine te maken gehad.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

michielRB schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:55:
Natuurlijk zeggen ze dat.... Je hebt duidelijk nog nooit met de Marine te maken gehad.... |:(
Nou zet dan lekker je aluhoedje maar weer op en denk vooral dat het schip er zo bij vaart oid.
Afbeeldingslocatie: https://www.theguardian.pe.ca/media/photologue/photos/cache/TG-A00-10052018-Anotherboatpic-DS_20180510150725_large.jpg

Of kom gewoon met bewijs dat het wél veel erger is, en dan niet door een "oud-marineman", maar mensen die direct betrokken zijn en er daadwerkelijk iets over kunnen zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 29-01-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

laat maar. |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Player1S op 29-01-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00

De Nelis

en anders maar niet...

Heb je zelf al contact gezocht met de marine? Misschien kunnen zij je beter overtuigen van wat er in de pers gezegd word dan de mensen hier op het forum, die er totaal niets mee te maken hebben.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
TS is op zoek naar mensen die er meer van weten. Niet naar mensen die klakkeloos geloven wat er op NOS.nl staat (weldenkende mensen weten dat de NOS overheid propaganda is, hun berichtgeving over o.a. Iran en vaccinaties bevestigd dat). Waarom dan toch reageren en verwijzen naar de officiële berichtgeving en TS verwijten maken? Natuurlijk zegt de marine dat het veilig is, zoals ook NASA het stil hield dat er O ring problemen waren met Challenger en een tegeltje mistte op de Columbia.
Als straks de pleuris uitbreekt en dat schip moet vol gas terug naar Nederland en de tandwielen vliegen door het dek heen dan weten we dat dat niet klopte.

Niks mis met zelfs nadenken en niet klakkeloos achter de media aanlopen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Erapaz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:22:
TS is op zoek naar mensen die er meer van weten.
TS is niet op zoek naar meer info. TS is opzoek naar meer mensen die een aluhoedje op hebben gezet.

En hij heeft er iig één gevonden.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Ik troll er niet op los. Jij maakt een groot drama om iets dat geen drama is.
Het is niet een genegeerd probleem, het is in principe namelijk gewoon niet echt een probleem.

De overheid en marine achten het schip prima in staat om de missie uit te voeren.
Of is de overheid ook aan het trollen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
Het is geen probleem want er zijn overwegingen geweest, het is dus een geaccepteerd risico. Geen reden tot paniek dus. Dat er wat mensen uit Den Helder graag in de lokale krant willen komen met wat uitspraken betekent niet dat de NOS onder controle staat. En ja zo'n krant moet ook gevuld worden en het liefst met lokaal nieuws. Als in mijn (hypothetische) dorp een inbraak is en het komt niet op RTL nieuws ga ik ook niet schreeuwen dat wij genegeerd worden.

Als ik het zo lees zegt iedereen (ook in het artikel) het is vervelend maar niet ernstig en is TS de enige die er een probleem van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic bevat niet echt een duidelijke discussie stelling, behalve dat er iets mis zou zijn met het schip wat vervolgens uitloopt op een discussie waar men toch niet van elkaar overtuigd is (o.a. door voordelen/samenzweringen over de media).

Deze discussie gaat nergens heen en hier gaat dan ook een slot op.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.