5.1 met draadloze achterspeakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiovanniW
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 16:19
Dag iedereen,

Binnenkort verhuis ik naar een zo goed als nieuwbouw woning waar alles is afgewerkt. Helaas zijn er door de vorige eigenaars geen speakerdraden geplaatst. Ik zou graag een 5.1 willen met draadloze achterspeakers.

Kijk ik dan het beste voor een setup zoals sonos met soundbar, sub en 2 draadloze achterspeakers of eerder genre heos denonmet bedrade voor speakers en sub maar draadloze achterspeakers?
Of toch andere mogelijkheden?

Ergens lijkt sonos mij zeer eenvoudig en goed combineerbaar met multiroom. Maar ondersteund bepaalde formaten niet heb ik gelezen.

Prijs is nog wel onderhandelbaar maar denk dat het toch max 2000 wordt.

Ik hoor het graag. Ben trouwens geen audiofiel.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:46

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn weten kan je met Denon HEOS alleen draadloos een andere Zone aansturen, niet draadloze Rear Speakers zoals SONOS dat wel kan. De HEOS AVR kan het wel, dus dan zit je ook al weer redelijk specifiek naar één model te kijken. Check eens wat Yamaha doet met MusicCast. Geen idee of die wel die mogelijkheid bieden, puur een brain fart wat het uitzoeken waard kan zijn. Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar alles behalve Sonos. Qua gemak is Sonos briljant maar er zitten inderdaad toch wel beperkingen aan. Audio technisch vind ik het ook minder voor de prijs die je er voor neer mag leggen. Er zijn ook draadloze oplossingen te koop van bijvoorbeeld Marmitek. Moet je rear wel 230 Volt hebben om de versterker die achter komt te staan moet voeden. En de dooddoener die hier ook gezegd gaat worden: geen optie voor gootjes om speakerkabels doorheen te halen? Strak langs het plafond of langs de plint?

Edit:
Deze vraag komt volgens mij vaker naar voren. Zoek eens binnen Consumentenelektronica Aankoopadvies, grote kans dat er nog andere opties zijn. Ik verhuis dit topic ook richting Consumentenelektronica Aankoopadvies, omdat het aankoopadvies betreft: AUD > CEA

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 28-01-2020 22:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 16:40
Hier een zelfde soort vraag

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1969412

Sonos voordelen:
- makkelijk in gebruik
- "draadloos".
- WAF (ik vind de sonos speakers lelijk, maar wel een leuk formaat voor de vrouw natuurlijk)

Sonos nadelen:
- heel erg duur. Subje voor € 800 wat niet echt een sub is natuurlijk :')
- geluidskwaliteit voor de prijs
- ondersteunt alleen dolby digital (wel heel erg jaren 90)
- je zit vast aan het Sonos ecosysteem en de ondersteuning vanuit Sonos
- draadloos is ook niet echt draadloos

Je moet voor jezelf afvragen wat je allemaal met een geluidssysteem wil doen. Gebruik je ook nog randapparatuur, zoals een tv box, mediaspeler, console, bluray speler etc. Wat ga je luisteren? Voornamelijk films/series/games of voornamelijk muziek? Wat wil je aan gebruiksgemak? Spotify, wifi, apple Airplay, bluetooth. HDR ondersteuning voor je tv?

In de link die ik je stuurde was bovenstaande voor die persoon doorslaggevend om niet voor een Sonos systeem te gaan, maar voor een AV receiver met losse speakers. Want net zo veel gebruikgsgemak, veel beter geluid voor hetzelfde of minder geld, veel meer opties en mogelijkheden. Je moet wat kabels trekken, maar met kabelgoten goed weg te werken natuurlijk. Desnoods voor een 2.1 / 3.1 systeem gaan in eerste instantie en later uitbreiden naar surround.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 29-01-2020 10:54 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |