Ik zoek een?
Vervanging voor mijn huidige 5.1 set (pricewatch: Pioneer MCS-434) Deze heb ik eens tweedehands gekocht maar het apparaat is toch aan zijn einde. Soms doet hij niets (restart nodig), en de box rechtsachter wilt ook nog wel eens uitvallen. Ik vind surround heel fijn en dit is ook iets wat ik wil behouden in de toekomst.
Wat is je budget?
Ik hoop voor zo'n 800,- echt klaar te zijn. Lukt dat niet... dan moet ik met vrouwlief nog eens rond tafel. Ik ben daarnaast geen audiofiel en ben mij bewust dat ik een budget heb. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar eigelijk ben ik gewoon op zoek naar surround geluid wat voor een "normale" gebruiker prima is.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een LG C8 55 inch staan waar een Nintendo Switch, PS4 PRO en een Intel NUC op zijn aangesloten. Ik kijk vooral series via Netflix (4K) en game op de consoles.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar Sonos. Ook omdat de WAF mee is in die keuze
. De ervaring die wij tot nu toe met Sonos hebben bij kennissen is super (dan wel de Playbar in een totaal andere ruimte als die van ons). Daarnaast lijkt de airplay functionaliteit mij erg handig.
Mijn huidige reciever staat in mijn TV meubel achter een deurtje. Ik vind een versterker in het zicht niet mooi en de vormgeving van Sonos vind ik dan wel weer strak.
Ik zat daarom ook te denken aan de Beam en twee ONE's
pricewatch: Sonos Beam Zwart
pricewatch: Sonos ONE SL Zwart
De One's zou ik graag aan de muur hangen, de Beam zou dan een plekje onder de TV (deze hangt op) krijgen op het meubel.
De ruimte
De woonkamer is zo'n 5.6m x 5.6m. Waarbij er een open trap richting boven is en een open gang richting de keuken. Het plafond is best hoog namelijk zo'n 3m. De afstand van het begin van de bank naar de TV is 3.4m.
De subwoofer
Als ik de Beam en de ONE's aanschaf kom ik aan een 5.0 set. Ik vraag mijzelf af of ik de subwoofer nodig zou hebben (de sub staat nu vrij zacht af gesteld en dat is voor zo ver ik het kan zien echt een budget set dus doet deze wel zo veel? Note to self-> Subwoofer eens loskoppelen voor een paar dagen). Daarnaast woon ik in een rijtjeshuis en wil ik vrienden blijven met mijn buren...
Mijn vragen
Ik hoop dat jullie mij een duw de goede richting in willen en kunnen geven.
Mijn dank is groot
Vervanging voor mijn huidige 5.1 set (pricewatch: Pioneer MCS-434) Deze heb ik eens tweedehands gekocht maar het apparaat is toch aan zijn einde. Soms doet hij niets (restart nodig), en de box rechtsachter wilt ook nog wel eens uitvallen. Ik vind surround heel fijn en dit is ook iets wat ik wil behouden in de toekomst.
Wat is je budget?
Ik hoop voor zo'n 800,- echt klaar te zijn. Lukt dat niet... dan moet ik met vrouwlief nog eens rond tafel. Ik ben daarnaast geen audiofiel en ben mij bewust dat ik een budget heb. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt maar eigelijk ben ik gewoon op zoek naar surround geluid wat voor een "normale" gebruiker prima is.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een LG C8 55 inch staan waar een Nintendo Switch, PS4 PRO en een Intel NUC op zijn aangesloten. Ik kijk vooral series via Netflix (4K) en game op de consoles.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat uit naar Sonos. Ook omdat de WAF mee is in die keuze
Mijn huidige reciever staat in mijn TV meubel achter een deurtje. Ik vind een versterker in het zicht niet mooi en de vormgeving van Sonos vind ik dan wel weer strak.
Ik zat daarom ook te denken aan de Beam en twee ONE's
pricewatch: Sonos Beam Zwart
pricewatch: Sonos ONE SL Zwart
De One's zou ik graag aan de muur hangen, de Beam zou dan een plekje onder de TV (deze hangt op) krijgen op het meubel.
De ruimte
De woonkamer is zo'n 5.6m x 5.6m. Waarbij er een open trap richting boven is en een open gang richting de keuken. Het plafond is best hoog namelijk zo'n 3m. De afstand van het begin van de bank naar de TV is 3.4m.
De subwoofer
Als ik de Beam en de ONE's aanschaf kom ik aan een 5.0 set. Ik vraag mijzelf af of ik de subwoofer nodig zou hebben (de sub staat nu vrij zacht af gesteld en dat is voor zo ver ik het kan zien echt een budget set dus doet deze wel zo veel? Note to self-> Subwoofer eens loskoppelen voor een paar dagen). Daarnaast woon ik in een rijtjeshuis en wil ik vrienden blijven met mijn buren...
Mijn vragen
- In hoeverre ga ik met hetgeen wat ik heb gevonden "vooruit" op wat ik nu heb qua geluidskwaliteit?
- Op veel websites lees ik dat de Beam ideaal is voor kleine tot middelgrote woonkamers... In hoeverre zou de Beam voldoen in mijn woonkamer?
- Is de subwoofer echt iets wat ik ga missen (voor zo ver jullie dat natuurlijk kunnen inschatten). Als de sub echt een must gaat zijn ga ik toch verder zoeken... De prijs van dat apparaat krijg ik voor mijzelf echt niet goed gepraat.
- Er zijn tegenwoordig ook alternatieven zoals HEOS. Persoonlijk ken ik niemand die daar ervaring mee heeft. Is het het waard om daar onderzoek naar te doen (met mijn budget in het achterhoofd) of is Sonos echt een leider qua functionaliteit en gemak?
- Mijn gevoel zegt dat ik mogelijk betere audio kwaliteit kan krijgen met een losse receiver en boxen. Ook vanwege de mogelijkheid om nog eens wat te upgraden tussendoor (waarbij ik met Sonos vast zit aan Sonos). Klopt mijn gevoel?
Ik hoop dat jullie mij een duw de goede richting in willen en kunnen geven.
Mijn dank is groot