Mijn vrouw en ik verhuizen binnenkort naar een grotere woning. Momenteel hebben we een appartement waar ik de afgelopen 3 jaar enkele HUE producten gebruikte; 2 witte lampen, een wandlamp en 2 schakelaars. In de nieuwe woning zullen de mogelijkheden tot slimme verlichting veel groter zijn, dus wil ik het systeem uitbreiden met bewegingsdetectoren, spots en plafondlampen. Tot dusver ben ik zéér tevreden over de producten van HUE, buiten 1 ding: De prijs. Als ik de uitbreiding wil doen die in m'n hoofd zit, ben ik bijna €1000 kwijt voor wat spots en detectoren. Dat is me toch wat veel
Nu viel me op dat Ikea ook slimme verlichting heeft, met de naam TRÅDFRI. Ik las intussen dat ze ook via Zigbee werken en dat de lampen te koppelen zijn aan de HUE hub. Maar ik vind geen recente artikels over de werking hiervan. Midden 2019 werd geschreven dat de lampen soms gereset moesten worden en dat ze niet in Apple Homekit verschenen bijvoorbeeld. Maar de technologie gaat snel en ik vroeg me af of hier al verandering in is gekomen?
Omdat de prijs nu ook niet zo hoog ligt, sluit ik het aanschaffen van een TRÅDFRI hub ook niet uit, op voorwaarde dat het geheel dan beter zou werken.
Dus nu; enkel vragen:
Nu viel me op dat Ikea ook slimme verlichting heeft, met de naam TRÅDFRI. Ik las intussen dat ze ook via Zigbee werken en dat de lampen te koppelen zijn aan de HUE hub. Maar ik vind geen recente artikels over de werking hiervan. Midden 2019 werd geschreven dat de lampen soms gereset moesten worden en dat ze niet in Apple Homekit verschenen bijvoorbeeld. Maar de technologie gaat snel en ik vroeg me af of hier al verandering in is gekomen?
Omdat de prijs nu ook niet zo hoog ligt, sluit ik het aanschaffen van een TRÅDFRI hub ook niet uit, op voorwaarde dat het geheel dan beter zou werken.
Dus nu; enkel vragen:
- Heeft er iemand ervaring met het koppelen van TRÅDFRI lampen aan een HUE hub? En wat zijn jouw bevindingen? Is er al beterschap van de werking tussen TRÅDFRI en HUE?
- Heeft het koppelen van TRÅDFRI lampen aan de HUE hub nadelen (ik las bijvoorbeeld dat ze dan niet geüpdatet worden?)
- TRÅDFRI heeft ook bewegingsdetectoren. Kan je hier meerdere lampen op aansluiten? Kan je bijvoorbeeld 3 spots aansturen met 1 detector of 3 spots aansturen met 2 detectoren? (indien 1 van de 2 positief geeft branden de lampen)
- Heeft iemand een uitgebreide ervaring met TRÅDFRI die hij/zij wilt delen?