melding no array assigned

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:07

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik weet dat deze vraag eerder gesteld is, maar toen is er voor mij niet een duidelijk antwoord uit gekomen. ALlereerst heb ik de ballen verstand van. |:( Het is me inmiddels duidelijk dat het iets met Raid te maken heeft, en dat is weer om 2 (dezelfde) harde schijven te 'koppelen' zodat het allemaal wat sneller gaat. allemaal heel erg fijn maar dat wil ik niet...:) Ik kan als het systeempje met deze melding komt een menuutje opvragen via Ctrl F, maar dan komt hij met de melding dat het niet is aangesloten. Ik weet niet waar ik het moet zoeken om van deze 'ongein' af te komen :?
Waar kan ik dit 'uitzetten' of er voor zorgen dat ik deze melding niet krijg.
Ik heb 2 harde schijven, heb een nieuwe bijgekocht, maar ik heb geen 2 dezelfde.

Iemand?

Basement Bios ---- Exo-S

• Roellie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02-2021

Roellie

How' you doin'?

Als je meerdere schijven aan elkaar koppelt met een Raid systeem, dan heet dat een "array van schijven" Als je wel een Raid-controller (chippie dat een raid-array kan maken zeg maar) hebt, maar geen schijven in Raid modus, dan krijg je deze melding denk ik zo.

I may be Nuts, but most people call me Mars

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Tnx dat is tenminste taal die ik begrijp (hehe :? wordt :) )maar nu nog zorgen dat ik die melding niet meer krijg.. Heeft het zin om mijn hd's anders aan te sluiten op mijn moederbord?

Basement Bios ---- Exo-S

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
De hd's aansluiten op de "gewone" ide aansluitingen en je raid controller in je bios uitzetten.

Do as I say, don't do as I do.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb mijn hd aangesloten op IDE 1 en IDE 2, dat zijn toch de normale?? Verder zal ik nogmaal :? gaan rommelen in die bios... Heb je enig idee onder welk 'kopje' het ergens staat.. I know RTFM maar die zuigt |:(

Basement Bios ---- Exo-S