Wie betaalt de Dixi?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 15.750 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trancy_dancy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 11:40
Beste allemaal,

We hebben onlangs een ander hui gekocht waarbij er flink verbouwd moet worden. Ik zal niet exact in detail treden maar de aannemer heeft een offerte op tafel liggen van meer dan €100.000,-.
Nu het volgende. Alle toiletten zijn uit het huis gesloopt. Wij wonen tijdelijk in het tuinhuis met daarin een toilet. Maar uiteraard heb ik geen zin in tig keer per dag mensen in- en uit ons enige privé plekje met hun smerige kleding. Dus er moet een Dixi komen.

De offerte komt binnen en wat staat erop tot mijn verbazing? De kosten voor 10 weken dixi huur. Wij hoeven er niet op. Is het dan niet zo dat de aannemer voor zijn eigen mensen moet zorgen?

Immers de keren dat ze hier wel zijn geweest naar het toilet reken ik toch ook niet door?
En de tig koppen koffie die we inmiddels al hebben gezet zet ik toch ook niet op een rekening?

Weet iemand of hier regeltjes voor zijn?

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Of ze kunnen van jouw toilet gebruik maken, of ze moeten een andere regelen. Dat jij die dan moet betalen is normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-07 09:41
Wat denk je dat elk wc bezoek je kost als er geen dixie komt, en ze steeds naar de zaak moeten?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:32
Een mobiel toilet is gewoon een extra kostenpost bij jouw klus.
Sommige aannemers hebben zelf een bouwkeet, andere niet. Hoe dan ook betaal jij, via zichtbare of onzichtbare kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 25-01-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 13:55
Jij bent niet verplicht om hun koffie te geven gratis, evenals toilet gebruik.
Er zijn geen regels mbt de huur, maar ze hadden ook hoger uurtarief kunnen rekenen waar het indirect inzit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trancy_dancy
PilatuS schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:38:
Of ze kunnen van jouw toilet gebruik maken, of ze moeten een andere regelen. Dat jij die dan moet betalen is normaal.
Weet niet of ik dat zo normaal vind? Je werkgever moet toch zorg dragen voor jouw arbeidsomstandigheden? Toch niet de klant?
Moet ik dan ook gaan voorzien in broodjes smeren? Schone werkkleding? etc.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:41:
[...]

Weet niet of ik dat zo normaal vind? Je werkgever moet toch zorg dragen voor jouw arbeidsomstandigheden? Toch niet de klant?
jij betaalt toch echt ook voor het wc-bezoek van de makers van alles wat je aanschaft.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Weet niet of ik dat zo normaal vind?
Ik zal het anders formuleren voor je: Dat jij er voor moet betalen is de normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Erwinvz1 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:40:
Jij bent niet verplicht om hun koffie te geven gratis, evenals toilet gebruik.
Er zijn geen regels mbt de huur, maar ze hadden ook hoger uurtarief kunnen rekenen waar het indirect inzit.
Ja precies, dat geloof ik ook wel dat ze dat dan via een uurtarief weer incalculeren. Maar het is dan wel een idee om inderdaad geen koffie meer te maken. Kosten die we met koffie, melk, suiker, bekertjes, stroom etc etc besparen gebruiken we daar weer voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
[...]

Dat doet de werkgever toch ook?
Als ze gebruik kunnen maken van de faciliteiten bij de klant, dan scheelt dat ~100 euro per week. Hadden ze er ook gewoon alvast bij kunnen rekenen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dan zeg je toch tegen de aannemer dat hij x% meer vraagt op post Y en de dixie regel schrapt...

Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34

Roozzz

Plus ultra

[...]

Dat is toch exact wat ie doet? Dat de werkgever dat vervolgens doorbelast aan de klant is ook niet zo vreemd. Ik begrijp dat jij liever 1 euro per uur meer betaald dan dat je de kosten gespecificeerd krijgt? :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
[...]

Dat doet de werkgever toch ook? Hij regelt een Dixi voor zijn personeel.

Direct of indirect betaal jij daar natuurlijk voor. Je probleem is dus eigenlijk dat de aannemer transparant is hoe hij zijn offerte opbouwt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Tens schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:42:
[...]

jij betaalt toch echt ook voor het wc-bezoek van de makers van alles wat je aanschaft.
Tuurlijk. Indirect wel ja, en ook voor de boterhammen, het pand en nog vele andere zaken. En dat is ook normaal. Het lijkt mij alleen de inrichting van hun werkplek?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jeroen3
Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:43:
[...]

Ja precies, dat geloof ik ook wel dat ze dat dan via een uurtarief weer incalculeren. Maar het is dan wel een idee om inderdaad geen koffie meer te maken. Kosten die we met koffie, melk, suiker, bekertjes, stroom etc etc besparen gebruiken we daar weer voor :)
Dat is niet de beste manier om gemotiveerde mensen te houden....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:43

MLLL

Palm Treo 650

Een noodwc in de woning zetten. Dus alvast een inbouwframe met een gebruikte wcpot monteren, zo doen wij dat altijd.

Een Dixie is de horor in de winter bok koud en in de zomer de heerlijke aroma's

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39

Rmg

[...]

Weet niet of ik dat zo normaal vind? Je werkgever moet toch zorg dragen voor jouw arbeidsomstandigheden?
Ja en die kosten voor dat soort dingen rekent een werkgever toch door aan een klant?

Als jouw baas je ergens wegzet doet ie dat ook niet voor jouw uurloon + een marge maar wat jij kost (o.a je uurloon, maar ook je koffie gebruik en je toilet bezoek) + marge.

Ik zou blij zijn dat het transparant in de offerte staat, dan valt het er nog uit te onderhandelen als jij je wc wel ter beschikking zou willen stellen.

Ik vind het heel raar dat jij liever 10 euro op het uurtarief ziet dan dat je inzicht krijgt in waar je voor betaalt

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 25-01-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Xander schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Dat doet de werkgever toch ook? Hij regelt een Dixi voor zijn personeel.

Direct of indirect betaal jij daar natuurlijk voor. Je probleem is dus eigenlijk dat de aannemer transparant is hoe hij zijn offerte opbouwt?
Dat je bepaalde zaken regelt voor je personeel prima. Maar als hij werk kleding wil kopen voor zijn personeel hoeft dat toch ook niet op mijn offerte cq. factuur? Of een nieuwe auto of … whatever. Ik bedoel daarmee dat er toch wel iets van verschil in moet zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
MLLL schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:46:
Een noodwc in de woning zetten. Dus alvast een inbouwframe met een gebruikte wcpot monteren, zo doen wij dat altijd.

Een Dixie is de horor in de winter bok koud en in de zomer de heerlijke aroma's
Ja die optie heb ik ook voorbij horen komen. Echter dit is het idee van de aannemer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:48:
[...]

Dat je bepaalde zaken regelt voor je personeel prima. Maar als hij werk kleding wil kopen voor zijn personeel hoeft dat toch ook niet op mijn offerte cq. factuur? Of een nieuwe auto of … whatever. Ik bedoel daarmee dat er toch wel iets van verschil in moet zitten toch?
Alle kosten/materiaal die bij dit project horen worden op de offerte gezet.

Is er een kraan nodig, komt er een kraan.
Je kan ook stelposten noteren voor dit soort zaken.

Of alleen werkzaamheden en dan 100 x 1000 euro. Maar dan gaat de klant weer zeuren dat ze een gedetailleerde offerte willen.
M.a.w je krijgt nu een gespecificeerde offerte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Tuurlijk. Indirect wel ja, en ook voor de boterhammen, het pand en nog vele andere zaken. En dat is ook normaal. Het lijkt mij alleen de inrichting van hun werkplek?
Behalve de dixie...

Staat er zeker ook een flinke dieselagragaat in de tuin voor stroom.
Als ze water nodig hebben om mortels te mengen stuur je ze zeker ook naar de supermarkt voor 200 liter Barleduc.

Fijn, zulke klanten.. Maar als er 5 werklui zijn, kunnen natuurlijk ook mortels mengen door in een emmer te plassen, scheelt weer water 8)7

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Het is sowieso niet echt slim om zo snel alle wc 's te slopen m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Nu ben ik wel benieuwd over hoeveel dat kost. Over een verbouwing van 100K denken aan zoiets moet betekenen dat het behoorlijk lux en dus duur wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:43
mister_S schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:54:
Nu ben ik wel benieuwd over hoeveel dat kost. Over een verbouwing van 100K denken aan zoiets moet betekenen dat het behoorlijk lux en dus duur wordt.
Ja ik vraag me ook af wat n dixie kost op 100000 euro haha.

OP, wat is het probleem nu eigenlijk? De aannemer is transparant in zijn kosten en dat lijkt me alleen maar een pluspunt, je kan beargumenteren dat hij dat inconsistent doet maar wat is er erg aan? Misschien staat er ook wel lichtmasten of camerabeveiliging op de offerte, dat is eigenlijk hetzelfde.

[ Voor 8% gewijzigd door Jampot007 op 25-01-2020 20:00 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 07:38
[...]

Als je de offerte niet mooi vindt dan vraag je toch een nieuwe? Je aannemer is geen liefdadigheidsinstelling of vrijwilligersclub die uit de goedheid van hun hart jouw huis wel even komen verbouwen. Kakken kost geld en dat ga jij betalen, of het nou een dixi of tijdelijke plee is. Ik denk alleen dat als je aan je aannemer vraagt dit uit te smeren over wat andere posten 'omdat het zo gek op de factuur staat' hij denkt dat je niet goed snik bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
RaZ schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Behalve de dixie...

Staat er zeker ook een flinke dieselagragaat in de tuin voor stroom.
Als ze water nodig hebben om mortels te mengen stuur je ze zeker ook naar de supermarkt voor 200 liter Barleduc.

Fijn, zulke klanten.. Maar als er 5 werklui zijn, kunnen natuurlijk ook mortels mengen door in een emmer te plassen, scheelt weer water 8)7
Mocht ik willen. Stroomrekening schiet aardig de lucht in hahahaha, was het maar zo'n feest.
Maar zijn wel iets meer werklui, dus dat is ongeveer 2x zo snel een emmer vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
och, 100k ben je zo kwijt.

mijn situatie van 70-er jaren ongeisoleerd naar nul op de meter, met iets van 25 m² uitbouw, nieuwe keuken, badkamer, vloerverwarming, warmtepomp etc kostte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

liever dit, dan werklui die die weg gaan van de bouw, en naar de kantine van het bedrijf rijden voor hun behoefte. daar gaat meer tijd qua kosten in verloren dan een Dixi.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:26
@Trancy_dancy ik zou juist extra veel koffie gaan schenken, en er stukjes taart bij doen.
Moet je eens zien hoe veel beter werk je krijgt, en hoe mooi alles wordt uigevoerd. Vaak komen er dan nog betere oplossingen / mooier afgewerkt dan oorspronkelijk het plan.
En als ze ergens anders probleempjes tegen gekomen worden pakken ze dat meteen even mee.

Van die kosten die je bespaart kan je hoop taart kopen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:43
99ruud99 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:03:
@Trancy_dancy ik zou juist extra veel koffie gaan schenken, en er stukjes taart bij doen.
Moet je eens zien hoe veel beter werk je krijgt, en hoe mooi alles wordt uigevoerd. Vaak komen er dan nog betere oplossingen / mooier afgewerkt dan oorspronkelijk het plan.
En als ze ergens anders probleempjes tegen gekomen worden pakken ze dat meteen even mee.

Bij het nieuwbouwhuis met bewoners die vrijdag kroketten langs brachten hangt de spiegel net wat rechter :P

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
99ruud99 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:03:

Zo zit ik zelf ook in elkaar hoor :) Zoals ik al zei, er zijn al tig koppen koffie gezet! En we zijn zelf ook nog bezig en tussendoor helpen we hen ook. Is immers ons eigen huis :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Mocht ik willen. Stroomrekening schiet aardig de lucht in hahahaha, was het maar zo'n feest.
Maar zijn wel iets meer werklui, dus dat is ongeveer 2x zo snel een emmer vol :P
Als jij de stroom betaalt, krijg je de marge niet voor je kiezen. Anders huren ze een aggragaat, en dan zijn de stroomkosten een stuk hoger. Want ook daar komt een marge bovenop.

Maar, princiepes kosten geld. De vraag is dan, vindt je die meerkosten dan wel waard?

Edit:
Ik heb een tijdje terug ook een loodgieter laten komen om iets te fixen. Zou een uurtje arbeidsloon zijn + materiaal, ex btw. Zo aardig dat ik ben, bied ik hem een kopje koffie aan. 30 minuten sleutelen, 15 minuten koffiedrinken, 30 minuten sleutelen.

Nota: 2x 48 euro arbeidsloon + materiaal.

Was een heel duur aardig bakje koffie. Moraal van het verhaal: Werklui niet storen door koffie te geven, daar ga je voor betalen.. koffie geven: 50ct? nota 58 euro hoger..

[ Voor 29% gewijzigd door RaZ op 25-01-2020 20:10 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 21:39

Rmg

Jampot007 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:58:
[...]

Ja ik vraag me ook af wat n dixie kost op 100000 euro haha.

OP, wat is het probleem nu eigenlijk? De aannemer is transparant in zijn kosten en dat lijkt me alleen maar een pluspunt, je kan beargumenteren dat hij dat inconsistent doet maar wat is er erg aan? Misschien staat er ook wel lichtmasten of camerabeveiliging op de offerte, dat is eigenlijk hetzelfde.
10 weken een dixi huren kost je als particulier 350 euro maken ze hem ook elke week voor schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Hackus schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:01:
liever dit, dan werklui die die weg gaan van de bouw, en naar de kantine van het bedrijf rijden voor hun behoefte. daar gaat meer tijd qua kosten in verloren dan een Dixi.
Precies zoals vorige week toen ze een uur lang naar de snackbar vertrokken? :) Kennen ze daar toch kakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Rmg schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:08:
[...]

10 weken een dixi huren kost je als particulier 350 euro maken ze hem ook elke week voor schoon.
Via de aannemer goedkoper. Lekker laten staan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Luxe en duur valt wel mee hoor. Het is meer groot oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het was alleen een vraag of iemand wist hoe het zat. Gelijk iemand aanvallen lijkt me niet zo nodig. We laten niet dagelijks ons huis verbouwen. Mag wat mij betreft een slotje op....

Modbreak:Wil je voortaan je laatste bericht aanpassen in plaats van telkens een nieuwe post maken?

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 27-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Het is een aangenomen klus dus als die werklui naar de kantine gaan kost het de aannemer geld niet de opdrachtgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

[...]

Ik zie het al voor me dat mijn werkgever 80 dixies moet neerzetten door het hele land en ook nog eens 150 werkplekken moet regelen bij de klanten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:40
[...]

Werkkleding, voertuigen, het kantoorpand zijn vaste kosten.

Sanitaire voorzieningen niet. Die moeten ze bij jou toevallig regelen, bij andere klussen wellicht niet.

Mocht jij werklui in paarse kleding wensen die met een elektrische bakfiets voor komen rijden dan komt er ongetwijfeld een post werkkleding en voertuigen op de factuur.

Jij betaalt nu dus voor die Dixi omdat het bij jou nodig is. Is dat niet beter dan wanneer ze dit in het uurloon zouden verwerken en dat jij dus ook zou meebetalen aan het huren van dixies op andere klussen ook al liet jij ze wel het toilet gebruiken?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 03-07 13:00
@Trancy_dancy je weet dat je een post ook kan wijzigen zodat je niet 4x achter elkaar hoeft te posten?

Ik begrijp het probleem verder niet. Op alle offertes die ik tot nu toe heb gezien staat altijd iets in de trant van “opdrachtgever zorgt voor stroom/water/etc.” of iets over huur van materialen. Jouw aannemer is transparant over de kosten en linksom (als post op de offerte) of rechtsom (verhoogd uurtarief) betaal je die kosten altijd. Of denk jij dat jouw werkgever bij het bepalen van de prijs van zijn producten/diensten geen rekening houdt met zijn kosten zoals jouw werkplek en benodigd materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:35:
Beste allemaal,

We hebben onlangs een ander hui gekocht waarbij er flink verbouwd moet worden. Ik zal niet exact in detail treden maar de aannemer heeft een offerte op tafel liggen van meer dan €100.000,-.
Nu het volgende. Alle toiletten zijn uit het huis gesloopt. Wij wonen tijdelijk in het tuinhuis met daarin een toilet. Maar uiteraard heb ik geen zin in tig keer per dag mensen in- en uit ons enige privé plekje met hun smerige kleding. Dus er moet een Dixi komen.

De offerte komt binnen en wat staat erop tot mijn verbazing? De kosten voor 10 weken dixi huur. Wij hoeven er niet op. Is het dan niet zo dat de aannemer voor zijn eigen mensen moet zorgen?

Immers de keren dat ze hier wel zijn geweest naar het toilet reken ik toch ook niet door?
En de tig koppen koffie die we inmiddels al hebben gezet zet ik toch ook niet op een rekening?

Weet iemand of hier regeltjes voor zijn?
Bouwplaatsinrichting zet de aannemer inderdaad gewoon op de offerte.
Bouwkeet
Schoonmaken bouwkeet
Bouwhek
Dixie
Bouwbord
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:54
Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:43:
[...]

Je moet wel aardig blijven voor de werklui. Zij kunnen hier niets aan doen en ook zij moeten hard ploeteren voor hun inkomen, net als iedereen. Gun ze dan tenminste een fijne opdrachtgever zodat ze tenminste met een beetje plezier en een kop koffie hun klus kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Ernemmer schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:34:
Bouwplaatsinrichting zet de aannemer inderdaad gewoon op de offerte.
Bouwkeet
Schoonmaken bouwkeet
Bouwhek
Dixie
Bouwbord
Etc.
Daarom regel je met grote hoofdaannemers ook altijd dat je hun voorzieningen gebruikt en stel je er een boete op als jouw bouwproces vertraging oploopt omdat hun zooi niet bruikbaar is. Dus hun kraan, steiger, bouwlift, water en stroom waar nodig, keet, opslagcontainers, etc. Of ze zetten het er zelf al op dat je van hun voorzieningen gebruik dient te maken.
aljooge schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:16:
Je moet wel aardig blijven voor de werklui. Zij kunnen hier niets aan doen en ook zij moeten hard ploeteren voor hun inkomen, net als iedereen. Gun ze dan tenminste een fijne opdrachtgever zodat ze tenminste met een beetje plezier en een kop koffie hun klus kunnen beginnen.
Je hoeft er echt niet als koffiejuffrouw permanent bij te gaan zitten, maar een bakkie extra zetten als het koud is, zorgen dat er verse koffie is als ze aan hun lunch of andere pauze beginnen en bij warm weer voor wat kouds (water/limonade) zorgen betaald zich eigenlijk altijd uit, omdat je daarmee goodwill kweekt. Zeker als je er zo nu en dan eens een doos koekjes bij gooit of bijvoorbeeld op vrijdagmiddag een keer wat frikandellen ofzo in de frituur gooit als het pauze is.

Zelfde doe je bij een all you can eat/drink toko als je met een grotere groep (10-20 man) gaat: Je knalt vooraf een klein beetje geld (10-30 euro) op tafel, zegt tegen degene die verantwoordelijk is voor jouw tafel dat je geen lege glazen wilt zien (ik wil met jou de afspraak maken dat jij ervoor zorgt dat er geen lege glazen op onze tafel staan) en dat dit dan een voorschotje is... Mits ze zich goed gedragen en aan de afspraak houden.

Een oud gezegde luidt dan ook: Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
Trancy_dancy schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 20:09:
[...]
Precies zoals vorige week toen ze een uur lang naar de snackbar vertrokken? :) Kennen ze daar toch kakken.
Kan ik me al ergens abbonneren op de vervolg topics aangaande deze verbouwing ? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-07 23:30
loodgieter hier zonder koffie werken we minder hardt.
met kofie en gevulde koek zijn we meewerkender, zaols we vegen de boel goed aan
we zorgen dat alles het doet en we komen graag terug bij een storing bijv.
zonder koffie nemen we de senseo mee en gaan we lopen rekken. dus je schiet er echt helemaal niks mee op. het liefst draaien we dan ergens een radiator dicht zodat het steen koud wordt en van dat soort geintjes.
en dat we daarvoor terug moeten of laten een bak koffie ergens vallen op je mooie vloer.
(en we ruimen het half op) u vraagt wij draaien. en ja je krijgt zou echt een pesthekel aan elkaar.
zowel de klant aan ons als wij aan de klant, we zijn elkaar dan ook liever kwijt dan rijk :+
wij wel maar de baas niet, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door miciel op 25-01-2020 22:37 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25
miciel schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:35:
zonder koffie nemen we de senseo mee en gaan we lopen rekken.
dus je schiet er echt helemaal niks mee op. het liefst draaien we dan ergens een radiator dicht
zodat het steen koud wordt en van dat soort geintjes. en dat we daarvoor terug moeten
of laten een bak koffie ergens vallen op je mooie vloer.(en we ruimen het half op)
u vraagt wij draaien. en ja je krijgt zou echt een pesthekel aan elkaar.
zowel de klant aan ons als wij aan de klant, we zijn elkaar dan ook liever kwijt dan rijk
Hoop dat dit een grapje is.. (anders laat even een linkje achter, denk dat een hoop mensen jou willen ontwijken)

Persoonlijk zou ik ook niet blij worden van een dixi factuur, maar hoort er nu eenmaal bij (net als een container).

[ Voor 10% gewijzigd door talkatoo op 25-01-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nooit monteur geweest zeker? De geintjes zullen misschien niet allemaal zo hard uitgehaald worden maar het laat wel duidelijk zien dat het een wisselwerking is.

Mijn broertje is timmerman, wordt ingehuurd die een kleine aannemer, bij de klant waar hij nu bezig is krijgen ze op vrijdag een biertje en een snack. En jongen, de bouw is daar netjes. Hierdoor is de klant zeer tevreden, wordt er netjes gewerkt en wordt rommel opgeruimd wat het hoort. Zo kan de klant na werktijd ook nog eens zijn woning in aanbouw laten zien aan bekenden zover zich te schamen voor de troep. De betreffende aannemer wint er ook mee, het maakt indruk op potentiële nieuwe klanten die op die bouw komen kijken.

Dus ja: wie goed doet, goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25
sypie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Nooit monteur geweest zeker? De geintjes zullen misschien niet allemaal zo hard uitgehaald worden maar het laat wel duidelijk zien dat het een wisselwerking is.
Ik ben het met jullie eens dat een bakje koffie, thee en of wat lekker aanbieden de normaalste zaak van de wereld is.

Maar om anders iemands vloer met opzet te ruïneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:54
zonder koffie nemen we de senseo mee en gaan we lopen rekken. dus je schiet er echt helemaal niks mee op. het liefst draaien we dan ergens een radiator dicht zodat het steen koud wordt en van dat soort geintjes.
en dat we daarvoor terug moeten of laten een bak koffie ergens vallen op je mooie vloer.
(en we ruimen het half op) u vraagt wij draaien. en ja je krijgt zou echt een pesthekel aan elkaar.
zowel de klant aan ons als wij aan de klant, we zijn elkaar dan ook liever kwijt dan rijk :+
Precies, nu doe ik het niet om de leuke geintjes te vermijden. Maar omdat ik vind dat bij een klus goede arbeidsvoorzieningen horen,

koffie/thee, wat erbij een broodje, frikandellen op vrijdag, gewoon toiletbezoek en af en toe een beetje humor. :+
en natuurlijk niet te vergeten, mijn mooie audioapparatuur komt speciaal op een zelfgekozen zender, (meestal iets van een piraatje)

Bij mij ben je welkom, als ik een klus heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
talkatoo schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:38:
[...]

Hoop dat dit een grapje is.. (anders laat even een linkje achter, denk dat een hoop mensen jou willen ontwijken)
we nemen de senseo mee en we lopen iets minder hard voor zulke klanten.
maar ook zij kregen gewoon goed werk afgeleverdt.
we vinden de kanten wel iets minder aardig, maar een nieuwe vloer ruinieren nee.
als er wat omgaat dan is dat meestal gewoon op de beton of zandcementvloer.
dus ja dat is wat lastig op te ruimen maar uiteindelijk na 3 keer vegen en een emmertje water
is ook dat weg. en er komt toch een afwerkvloer overheen dus je ziet er niks meer van.
kijk vernagelen we je tegelvloer laminaat of vloerbedeking zijn we gewoon aansprakelijk.
en dat zal nooit iemand express doen maar een koffievlek op een betonvloer of een zandcementvloer
ja dat zijn net van die grappen die op het randje liggen van wat wel en niet kan.

en ja wat betreft de boel laten liggen of aanvegen dat klopt wel ja.
bij een goede klant werken we gewoon een kwartiertje over als het moet en vegen we de boel aan.
en bij een klant zonder koffie komen we de volgende dag gewoon terug en is het een bende.
dat is het enige verschil. het gebeurt gewoon weleens dat er een radiotor vergeten wordt open te zetten.
maar dat licht niet aan de koffie maar teveel verschillende mensen op 1 project.
maar je kan natuurlijk altijd zeggen ja dat komt door een gebrek aan koffie :+

[ Voor 34% gewijzigd door miciel op 26-01-2020 02:40 . Reden: spelfouten/aavulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En jij krijgt na je bakkie koffie, en je werkplek netjes achterlaten natuurlijk een fooitje van 20 euro.

Je bent 45 minuten eerder klaar dan dat je schrijft aan uren, en je gaat lekker naar eerder naar de kroeg van die 2 tientjes, en de klant moet extra betalen..

Tjah, liever oostblokker.. Werken veel netter, zijn je dankbaar voor wat je voor ze doet, en nog goedkoper ook..

;)

Net een Pricewise reclame: Sneller internet, lagere prijs Betere kwaliteit, halve prijs

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 25-01-2020 23:23 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
RaZ schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:21:
[...]

En jij krijgt na je bakkie koffie, en je werkplek netjes achterlaten natuurlijk een fooitje van 20 euro.

Je bent 45 minuten eerder klaar dan dat je schrijft aan uren, en je gaat lekker naar eerder naar de kroeg van die 2 tientjes, en de klant moet extra betalen..

Tjah, liever oostblokker.. Werken veel netter, zijn je dankbaar voor wat je voor ze doet, en nog goedkoper ook..

;)

Net een Pricewise reclame: Sneller internet, lagere prijs Betere kwaliteit, halve prijs
oostblokker kunnen stucadoren schilderen ed
maar echt loodgieterswerk zoals een cv ketel vervangen en bijv de boel inregelen
heb ik ze nog niet zien doen. het zal ook lastiger worden met het nieuwe keurmerk etc.
ik krijg geen fooi maar de klanten welke koffie schenken en waar we opruimen bellen wel terug voor de volgende klus. de klanten waar we geen koffie krijgen bellen nooit terug hoe zo dat toch komen ? :X

nee het is niet waar, ook deze klanten zijn tevreden klanten en daar doen we gewoon jaarlijks het onderhoud
van de cv ketel. dus de beestenbende wat ik hier omschrijven zal wel meevallen.
maar ik denk niet dat het tijdens de verbouwing even opgeruimdt was als bij de andere klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 14:55
[...]

Maak je een grapje...? Zo’n dixie is nooit gratis dus die moet betaald worden.

Een mens moet toch ergens naar de wc? Mogen ze niet bij jou, prima maar dan moet er een dixie komen en mag je ook de lasten dragen.

**edit**
Nvm... Dit was serieus...! B)

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 26-01-2020 00:37 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
In heel veel offertes en/of algemene voorwaarden bij renovatie staat water,elektra en toilet zijn geleverd door of voor rekening van opdrachtgever.
De reden dat het er staat is omdat deze discussie al heel erg vaak is gevoerd. Dus de klant waar de dixi voor nodig is betaald de dixi. en de klant waar een generator nodig is betaald de generator, dat is wel zo eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Dat valt denk ik best mee. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met de verbouwing. Ik heb nu de zolder, 1e verdieping en een deel van de begane grond (slaapkamer, badkamer, bijkeuken, toilet) klaar en ben al 70k verder. Wel flink aangepakt maar materiaal en arbeidsloon is duur tegenwoordig. Het meeste van deze kosten zit in dingen die allemaal achter de muur zijn verdwenen. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
miciel schreef op zondag 26 januari 2020 @ 00:01:
[...]

oostblokker kunnen stucadoren schilderen ed
maar echt loodgieterswerk zoals een cv ketel vervangen en bijv de boel inregelen
heb ik ze nog niet zien doen.
Dit is natuurlijk jezelf voor de gek blijven houden. Binnen alle groepen (nationaliteiten in deden) heb je geschikte en ongeschikte bouwvakkers. Vermeend dat ze geen “echt” loodgieterswerk kunnen doen is echt niet de realiteit.

Je (niet specifiek jij maar generiek) moet je trouwens sowieso afvragen waarom een bouwvakker of welke werknemer hun werkzaamheden minder nauwkeurig doet indien bepaalde additionele omstandigheden niet perfect zijn. Dan gaat het niet om het zetten van de extra stap maar enkel de kern van de werkzaamheden.

*wat is überhaupt echt loodsgieterswerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:19
Als jij begint over kosten van koffie snap je volgens mij niet helemaal hoe het spelletje werkt. Beter zo nu en dan een visje of patat halen, dat kost geld. Maar ff stopcontact verleggen of een loze leiding extra is dan vaak ook wel ff "zo" te regelen ipv voor elk wissewasje een dikke meerwerkrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grrfield
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-04 12:20
Ik lees de offerte. Als er een regeling is voor bijkomende zaken die minstens globaal onder een post vervat zitten, dan zal ik deze wel moeten betalen. Als het een "één prijs voor alles" is, dan weiger ik de factuur. Simpeler kan niet. Overlees dus eerst eens de offerte die je getekend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:23
Bij mij verbouwing doken er tot mijn verbazing na een week een keet en een Dixi op. Wouden de heren zelf graag omdat ze dan niet steeds door het huis hoefden te lopen en aan de keukentafel koffie hoefden te drinken, waar ze overigens van harte welkom waren en de Jura stond 's ochtends gevuld en met koeken erbij klaar. Stond bij mij niet op de factuur, want dat hadden ze zelf achteraf bij de baas aangevraagd.

Ik begreep toen wel van verschillende mannen dat koffie steeds meer een uitzondering wordt en dat ze daarom standaard alles bij zich hadden. Dat was hier na 1 dag wel anders, want ik vind koffie toch wel het minste.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:33
OP, als jij naar een restaurant ga betaal je ook voor de wc terwijl de werknemers daar gebruik van maken terwijl ze voor je aan het werk zijn. Het staat alleen niet gespecificeerd. Evenals de huur van het gebouw, aanschaf van de apparatuur etc. Toch betaal jij daarvoor. Want zo werkt dienstverlening.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Yucon

*broem*

Wat kost zo'n dixie eigenlijk? Een complete toiletpot + stortbak heb je in een bouwmarkt al voor 70 euro en die heren eerder nog goedkoper. Dus als de aannemer het ook al over een noodwc heeft zou ik dat toch serieus overwegen.
Aziraphale schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:17:
Ik begreep toen wel van verschillende mannen dat koffie steeds meer een uitzondering wordt en dat ze daarom standaard alles bij zich hadden. Dat was hier na 1 dag wel anders, want ik vind koffie toch wel het minste.
Bizar. Nog afgezien van goed gastheerschap betaalt een beetje "vertroetelgeld" zich bijna per definitie ruim terug. Wat een knakenmentaliteit als mensen hierop beknibbelen. ik heb het niet over TS, die was immers wel van plan gewoon koffie te regelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Trancy_dancy wat heb je met de aannemer afgesproken over dit soort kosten? Je geeft aan niet in detail te willen treden, maar dan is het voor ons alleen gissen.

Heeft de aannemer een offerte afgegeven voor 100k euro en krijg je later de rekening van 100k euro PLUS extra kosten (zoals de dixi), dan heb je wellicht iets om het gesprek met hem aan te gaan. Dan kan je aangeven, dat je uitging van de prijs van de offerte en niet van allerlei extra kosten. TENZIJ natuurlijk is afgesproken dat er nog extra kosten bij komen om het werk "normaal" uit te kunnen voeren. En tja, een dixi lijkt me wel normaal om te hebben, zodat iedereen even naar de wc kan als ie moet.

Geen idee overigens wat je allemaal laat doen voor die 100k euro. Maar jij of de aannemer had ook enigszins na kunnen denken. Is het verstandig om alle toiletten tegelijkertijd er uit te slopen? Over het algemeen werken ze niet op beide locaties en dus had er eentje tijdelijk kunnen blijven hangen, totdat de ander klaar was. Zie je ook vaak bij nieuwbouw. Een van de eerste dingen die een bouwvakker er in zet (of laat zetten) is de pot. Nee, niet helemaal afgewerkt maar wel voldoende om een keer te kunnen pissen of schijten (als de nood echt hoog is).

En ach, de kosten van een dixi vallen gelukkig mee. Maar het is wel goed om ergens de grens te trekken of er in ieder geval scherp op te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Yucon schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:00:
Wat een knakenmentaliteit als mensen hierop beknibbelen.
offtopic:
Heeft imho zelden te maken met beknibbelen, maar meer met onnadenkendheid, onwetendheid, etc. Gewoon niet over nagedacht ipv bewust niet-gedaan. Denk ik. Neemt niet weg dat ik het verder met je eens ben: Even een kopje koffie met de lui drinken die voor jou aan het werk zijn, kweekt een hoop goodwill die altijd van pas kan komen. Of niet, en dan heb je gewoon een gezellig kopje koffie gedronken :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03
Napo schreef op zondag 26 januari 2020 @ 07:49:
[...]

Je (niet specifiek jij maar generiek) moet je trouwens sowieso afvragen waarom een bouwvakker of welke werknemer hun werkzaamheden minder nauwkeurig doet indien bepaalde additionele omstandigheden niet perfect zijn. Dan gaat het niet om het zetten van de extra stap maar enkel de kern van de werkzaamheden.
Dat hoef je je niet af te vragen, zoiets noemt men de gunfactor en daar heeft zowat ieder mens "last" van. De gunfactor maakt nu net het verschil tussen goed werk en goed genoeg werk.
Je kunt er wat van vinden maar een klant die meetings plant voor of vlak na de betaalde lunch, die de pizza boer belt als het bij wijze van spreken 17:01 is, die ons om 17:00 laat komen vanwege de rijsttafel terwijl we pas om 18:00 aan de gang kunnen heb ik net wat meer mee dan de klant die dat allemaal niet doet.
En nee, als ik daar om 17:00 kom en tot 18:00 aan de rijsttafel zit dan hoeft dat uur niet geschreven en betaald te worden.

Of de klant die zelf om 17:00 zelf vertrekt naar de pizza boer (wat ze niet vertellen) en dan om 19:00 terug komt met de pizza vegen om de mond. Bij zo'n klant pak ik dan m'n jas als hij terug is en ga eerst even rustig buiten de deur eten zodat het in ieder geval weer een stuk later wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier ook gewoon koffie en koek voor mensen die komen klussen. De jongens die hier kunststof kozijnen kwamen zetten kregen tussen de middag een pan nasi. (alleen jammer dat ze het op kantoor met de planning dusdanig verkloot hebben waardoor we de volgende dag minder vriendelijk waren en ze zonder eten tot 19.00 door hebben laten werken, maar dan moet je niet 8.00 beloven, dan 13.00 roepen en om 15.00 aan komen kakken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:23:
[...]

Dat hoef je je niet af te vragen, zoiets noemt men de gunfactor en daar heeft zowat ieder mens "last" van. De gunfactor maakt nu net het verschil tussen goed werk en goed genoeg werk
Als een “echte” loodgieter het heeft over inregelen van de verwarming en het vergeten van het opendraaien van een verwarming dan kom je dus op het niveau van niet goed genoeg.

Het is ook niet dat ik niet begrijp dat men dan niet het stapje extra zet maar de basis blijft wel het conform oplever van een resultaat die in lijn ligt met de te verwachten kwaliteit, een kop koffie wel of niet geven mag daar geen invloed in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
Bij ons stond het gewoon op de offerte maar door die offerte is een dikke streep gegaan want die vroeg 48k tegenover meerdere offerte van < 30k.

Van tevoren goed de offertes doorlezen en de kleine letters.

Daarnaast wat is ~300 euro op 100k ? Er zullen namelijk nog wel meer onverwachte/onvoorziene kosten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Napo schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:31:
[...]

Als een “echte” loodgieter het heeft over inregelen van de verwarming en het vergeten van het opendraaien van een verwarming dan kom je dus op het niveau van niet goed genoeg.

Het is ook niet dat ik niet begrijp dat men dan niet het stapje extra zet maar de basis blijft wel het conform oplever van een resultaat die in lijn ligt met de te verwachten kwaliteit, een kop koffie wel of niet geven mag daar geen invloed in hebben.
Dan heb je het alleen over de eerste posting van de loodgieter en heb je de reactie daarna, nog voor jij wat schreef, niet gelezen. Dat niet open draaien wordt kennelijk veroorzaakt door meerdere mensen op een project waarbij de kans groot is dat een ieder van de ander denkt "die zal wel gecontroleerd hebben of het open staat" De kans dat iemand een extra rondje loopt om te kijken of alles open staat en helemaal schoon is zal vele malen groter zijn bij die spreekwoordelijke kop koffie dan bij iemand waar je moet vragen of je alsjeblieft een slok water uit de kraan mag nemen.
Komt nog bij dat een radiator die niet open staat voor mij eerder goed genoeg is dan niet goed genoeg.
Dat men niet of niet goed zou inregelen als er geen koffie is zie ik overigens nergens staan, wel dat Oostblokkers dat niet zouden kunnen/doen.

Als hier geklust moet worden en we huren mensen in dan is er ruim voldoende koffie, blikjes fris in de koelkast, koekje bij de koffie enz.Men mag binnen eten of bij lekker weer buiten op de veranda enz. Hier geen mensen die buiten in hun busje de meegebrachte boterhammen moeten opeten met een bak lauwe koffie uit de thermoskan.
Misschien komt dat wel omdat mijn vader veertig jaar in de vloeren heeft gezeten en ik tijdens vakantiewerk vaak zat gezien heb hoe men soms met arbeiders om gaat. Hoe rijker ze zijn hoe minder fooi en koffie/fris was een uitspraak van hem en dat klopte 99 van de 100 keer. Mensen die hier komen werken zijn te gast, worden goed verzorgd en je merkt dat men dan vaak gaat voor echt goed of perfect in plaats van goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trancy_dancy
Pizza_Boom schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:24:
[...]
Je hoeft er echt niet als koffiejuffrouw permanent bij te gaan zitten, maar een bakkie extra zetten als het koud is, zorgen dat er verse koffie is als ze aan hun lunch of andere pauze beginnen en bij warm weer voor wat kouds (water/limonade) zorgen betaald zich eigenlijk altijd uit, omdat je daarmee goodwill kweekt. Zeker als je er zo nu en dan eens een doos koekjes bij gooit of bijvoorbeeld op vrijdagmiddag een keer wat frikandellen ofzo in de frituur gooit als het pauze is.
Zal toch zelf ook gewoon moeten werken. Zit er nu dan af en toe bij maar toch. En we leven in een tuinhuis tijdelijk. ik weet niet, maar het is al heel wat dat we een koffiezet apparaat hebben. Dus frikandellen kunnen ze vergeten.
Volgens mij lopen we hier volledig de vraag voorbij. Het gaat om een dixi. Die koffie wordt al in tig bakken gezet. En verwarming dicht draaien, mijn best, de loodgieter had hier koude handjes, of de gashaard aankon. Of gewoon iets harder werken.....
ybos schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:45:
Als jij begint over kosten van koffie snap je volgens mij niet helemaal hoe het spelletje werkt. Beter zo nu en dan een visje of patat halen, dat kost geld. Maar ff stopcontact verleggen of een loze leiding extra is dan vaak ook wel ff "zo" te regelen ipv voor elk wissewasje een dikke meerwerkrekening.
Hmmm, stopcontactje verleggen. Ik zal niet zeggen wat ze ervoor rekenen. Niks te regelen. Ondanks de koffie en het toilet wat al die tijd beschikbaar is. Net zoals 30 koeken voor 3 man in 1 dag. Ik bedoel maar, het maakt mij niets uit, ik doe het zelf. Maar het kan ook wel een beetje met respect. Hij stond, ondanks een werkend toilet binnen, gewoon tegen de garage aan te pissen. Over respect gesproken.

Wel jammer van alle aannames die gedaan worden.
BastaRhymez schreef op zondag 26 januari 2020 @ 10:02:
@Trancy_dancy wat heb je met de aannemer afgesproken over dit soort kosten? Je geeft aan niet in detail te willen treden, maar dan is het voor ons alleen gissen.

Heeft de aannemer een offerte afgegeven voor 100k euro en krijg je later de rekening van 100k euro PLUS extra kosten (zoals de dixi), dan heb je wellicht iets om het gesprek met hem aan te gaan. Dan kan je aangeven, dat je uitging van de prijs van de offerte en niet van allerlei extra kosten. TENZIJ natuurlijk is afgesproken dat er nog extra kosten bij komen om het werk "normaal" uit te kunnen voeren. En tja, een dixi lijkt me wel normaal om te hebben, zodat iedereen even naar de wc kan als ie moet.

Geen idee overigens wat je allemaal laat doen voor die 100k euro. Maar jij of de aannemer had ook enigszins na kunnen denken. Is het verstandig om alle toiletten tegelijkertijd er uit te slopen? Over het algemeen werken ze niet op beide locaties en dus had er eentje tijdelijk kunnen blijven hangen, totdat de ander klaar was. Zie je ook vaak bij nieuwbouw. Een van de eerste dingen die een bouwvakker er in zet (of laat zetten) is de pot. Nee, niet helemaal afgewerkt maar wel voldoende om een keer te kunnen pissen of schijten (als de nood echt hoog is).

En ach, de kosten van een dixi vallen gelukkig mee. Maar het is wel goed om ergens de grens te trekken of er in ieder geval scherp op te zijn.
Nee het is een volledig gespecificeerde offerte waar de dixi ook staat. En de offerte is ook nog niet getekend. Hij staat er zelfs nog niet eens. Het was puur een vraag.
En alles is weg omdat het hele huis gestript is. We zouden zelf alles slopen en dat hebben dat ook gedaan. We moeten gewoon weer gaan werken en zij willen niet aan het werk als het niet geheel gesloopt is.

[ Voor 82% gewijzigd door Trancy_dancy op 26-01-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ach ja, dit is ook een houding. Buurtgenoten hier in de wijk gedroegen zich ook zo tegen de bouwvakkers. De eigenaren hadden geen Dixie geregeld dus hebben de bouwvakkers wekenlang (expres) in het dunne pijpje op zolder voor de afvoer van de wasmachine gescheten. Drie keer raden wat er gebeurde bij de eerste wasbeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 26-01-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 01:13
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar je gaat minimaal 10 weken verbouwen. Waarbij het huis zo grondig wordt aangepakt dat er geen wc meer in zit. Dan is er een aannemer die een gespecificeerde offerte neerlegt van 100k, en eigenlijk vind je die man nu al een grote boef.
Zoek een andere, maar ik twijfel een beetje over je eigen voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:02

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Buiten kijf staat dat werknemers een stuk prettiger en productiever werken als alle voorzieningen goed geregeld zijn op een bouwplaats.

Dit is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij een verbouwing, maar ergens zullen toch afspraken zijn gemaakt.
Zo is er ook stroom en water nodig op een bouw en moeten er zaken geregeld worden voor de veiligheid.

Wat had gekund is dat er een toilet bleef zitten, zodat die gebruikt kon worden. Ik denk dat de aannemer voor deze oplossing heeft gekozen, omdat dit wel het meest praktische is en alles kan dan goed doorgaan. Bel hem anders morgen op en stel je vraag, dan heb je alles wel duidelijk denk ik :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 22:21
Vind veel reacties hier erg overtrokken. Je hoeft er geen hotel van te maken zoals meeste doen geloven.

Wij hebben t afgelopen jaar volledig verbouwd met continue lui over de vloer maar koekjes en koffie is meer dan prima. Waar een aantal het zelfs nog ongemakkelijk vonden en weigerden..

Een sociaal praatje tijdens de lunch is meer dan voldoende, en vaak had ik nog liever t idee dat ze wilde dat ik wegging omdat het onderling gezellig zat was. Maargoed, een toilet moet er wel zijn idd, net zoals water en elektriciteit. Dat allemaal weghalen was niet zo handig nee.. Wij lieten er 1 zitten iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:50

Theo

moederbord

Een verbouwing van 100k van 8 weken met 5 man. Dat zijn ruim 1.500 manuren die daarin gaan zitten die zij spenderen ook jouw droomwoning te make. Als je je niet als een hork maar als een gastheer opstelt en :
- vrijdagmiddag voor een paar koude biertjes en warme kroketten zorgt
- één of twee keer een Subway lunch voor hun besteld (en betaalt)
- zorgt dat er elke dag 2 volle pakken met koekjes liggen
- Een Senseo klaar staat met ruim voldoende pads dagelijks, inc melk, suiker en zoetjes.
- Zorg dat hun zelf de controle mogen/kunnen hebben over de temperatuur in huis

Dan werkt men nét ietsje harder voor je en doet men nét dat kleine beetje extra voor jou. Bedenk dat als zij ook maar één procent harder werken je dit 16 manuur (á 50 euro?), ofwel 800 euro kan schelen. De investering is het daarmee dus waard, wat weer voor jou beter is.

Plus, de werklieden die werken zelf dan ook prettiger. Een win-win voor beide dus.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:02
ID-College schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:14:
Vind veel reacties hier erg overtrokken. Je hoeft er geen hotel van te maken zoals meeste doen geloven.

Wij hebben t afgelopen jaar volledig verbouwd met continue lui over de vloer maar koekjes en koffie is meer dan prima. Waar een aantal het zelfs nog ongemakkelijk vonden en weigerden..

Een sociaal praatje tijdens de lunch is meer dan voldoende, en vaak had ik nog liever t idee dat ze wilde dat ik wegging omdat het onderling gezellig zat was. Maargoed, een toilet moet er wel zijn idd, net zoals water en elektriciteit. Dat allemaal weghalen was niet zo handig nee.. Wij lieten er 1 zitten iig.
Een hotel hoeft niet, maar mensen normaal behandelen is niet gek. Als hier de schilder een paar dagen aan de slag komt leg ik ook wel een pak koeken klaar en de koffie inclusief waar alles ligt staat er ook niet voor jan lul. Pak gewoon want dat stel ik zelf ook op prijs.

Ik heb dan gewoon een kantoorbaan, maar als ik ergens voor een overleg kom krijg ik altijd koffie aangeboden. Heb je een afspraak tussen 12 en 13, wordt er bijna altijd wel een lunch geregeld of dit tijdig gecommuniceerd. Ook niet meer dan normaal dat ik dit dan regel voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:23
einz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Een hotel hoeft niet, maar mensen normaal behandelen is niet gek. Als hier de schilder een paar dagen aan de slag komt leg ik ook wel een pak koeken klaar en de koffie inclusief waar alles ligt staat er ook niet voor jan lul. Pak gewoon want dat stel ik zelf ook op prijs.

Ik heb dan gewoon een kantoorbaan, maar als ik ergens voor een overleg kom krijg ik altijd koffie aangeboden. Heb je een afspraak tussen 12 en 13, wordt er bijna altijd wel een lunch geregeld of dit tijdig gecommuniceerd. Ook niet meer dan normaal dat ik dit dan regel voor anderen.
De vraag is natuurlijk wat normaal behandelen is. Ik vind het normaal dat je koffie/thee regelt en leg daar standaard een pak koeken bij en toen ons huis gestript was stond er ook gewoon een Dixi en die stond ook op de factuur.

Subway, nasi, kroketten, frikandellen en bier op vrijdagmiddag vind ik persoonlijk dan weer tamelijk overtrokken. Wat ik de laatste keer wel heb gedaan is de vaste timmermannen met Pasen een bierpakket gegeven, want die jongens hadden echt perfect werk geleverd en het was heel prettig samenwerken met ze. Werd zeer gewaardeerd, maar ze hadden ook een paaspakket verdient.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-06 07:23
Hoe het precies geregeld is in Nederland weet ik niet, maar in Belgie zijn "sociale voorzieningen" de verantwoordelijkheid van de werkgever, wat die inhouden is netjes in wetgeving en CAO's beschreven.

wat minimum aanwezig dient te zijn op de werkplaats/werf :

1 toilet per 15 werknemers
1 urinoir per 10 mannelijke werknemers
1 wastafel per 4 toiletten
gescheiden faciliteiten voor M/V
kleedkamer met gescheiden opbergruimte voor prive en werkkledij
refter met 1.5 m² ruimte per werknemer met voldoende tafels, stoelen, drinkwatervoorziening, koelkast en gootsteen.

Dat een werkgever/aannemer de kosten hiervoor meerekend in de totaal prijs van een project lijkt me niet meer dan normaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:13
Een hoop gelul hier over koffie, kroketten en bier. De vraag en relevante antwoorden zijn behoorlijk ondergesneeuwd.

Wat ik uit de berichten kan destilleren is het volgende:

Er is een offerte overlegd voor de totale verbouwing van 100k. Één van de posten op die offerte is een Dixie. Tijdens de verbouwing zal er langere tijd geen toilet beschikbaar zijn. Offerte is nog niet getekend.

Prima zaak. Aannemer is duidelijk en zet de noodzakelijke Dixie huur in de offerte. Hier kun je toch niet over vallen?

Vraag je je af of de huur gedurende de hele verbouwing nodig is, bedenk dan het volgende: Dag één zal het water in de woning worden afgesloten en wordt er een tijdelijke leiding naar buiten gelegd (buitenkraan en eventueel aansluiting op de bouwkeet). In de eerste week wordt meestal al het sloopwerk gedaan en zijn er dus ook geen toiletpotten meer in huis. Na enige tijd zullen de nieuwe toiletten er hangen en zal ook het leidingwerk weer af zijn zodat de waterdruk er weer op kan.
Toch zullen de bouwvakkers dan je nieuwe toilet niet gebruiken. Het is een ongeschreven regel in de bouw dat de nieuwe voorzieningen niet door de bouwvakkers in gebruik genomen worden. De reden is simpel: elk krasje zorgt er voor dat de zaken niet meer als 'nieuw' kunnen worden opgeleverd aan de klant als de verbouwing klaar is.

In geval je een offerte hebt ontvangen voor een 'volledige renovatie' en de aannemer komt pas later met de kosten voor een Dixie, dan snap ik dat je even met je ogen staat te knipperen. Een offerte hoort immers alle posten te omvatten die noodzakelijk zijn voor de uitvoering ervan. Zolang de plannen niet wijzigen en er geen onvoorziene omstandigheden zijn waaruit meerwerk volgt, kan er geen sprake zijn van meerkosten.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Aziraphale schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:11:
Subway, nasi, kroketten, frikandellen en bier op vrijdagmiddag vind ik persoonlijk dan weer tamelijk overtrokken. Wat ik de laatste keer wel heb gedaan is de vaste timmermannen met Pasen een bierpakket gegeven, want die jongens hadden echt perfect werk geleverd en het was heel prettig samenwerken met ze. Werd zeer gewaardeerd, maar ze hadden ook een paaspakket verdient.
Je hoeft ook echt niet iedere week met kroketten, bier en dergelijke te komen. Maar als ze meerdere weken bezig zijn kan het wel eens helpen om er eens een paar biertjes of kroketten in te slingeren. Of, zoals jij doet, een bierpakketje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:32
Dat zijn algemene kosten van een bedrijf en daar zal jij als klant aan bij moeten dragen, dat doet jou werkgever ook bij zijn bron van inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:36
Man man man, 4 pagina's over de vraag of een aannemer de kosten die hij maakt voor een werf mag aanrekenen aan zijn opdrachtgever... op een offerte dan nog! Veel gekker moet het toch niet worden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik vind dit topic ook wel een WTFje waard.
*snip* ik eerder dat het topic niet door je gelezen wordt... Zoals het niet lezen van de OP...

[ Voor 57% gewijzigd door Señor Sjon op 27-01-2020 10:04 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

*snip* laat maar. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 27-01-2020 10:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:38
Heb net met beetje verbazing dit topic zitten lezen sommige gaan er wel erg fel in jammer. Op zich kan je afvragen waarom dixi apart betaalt moet worden maar gereedschap wat de aannemer ook bij heeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
ppatrick schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:33:
Heb net met beetje verbazing dit topic zitten lezen sommige gaan er wel erg fel in jammer. Op zich kan je afvragen waarom dixi apart betaalt moet worden maar gereedschap wat de aannemer ook bij heeft niet.
Omdat je grotendeels hetzelfde gereedschap gebruikt bij iedere klus maar de dixi alleen bij klussen waar geen toilet (meer) is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sommige gaan er wel erg fel in jammer.
Deze TS komt met zijn eerste reactie na de TS gelijk met dit: Moet ik dan ook gaan voorzien in broodjes smeren? Schone werkkleding? etc.?

Daarmee begint de TS zelf al vrij fel en dan kan dit van andere mensen ook verwachten. Verder zegt de TS heel hard het is A waarbij iedereen met B komt. De TS gaat alleen verder met: Ja, maar A ! Ja het gaat vrij fel, maar de TS is hier net zo goed de oorzaak van als andere mensen door de manier van formuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:38
Ik zeg ook niet bij wie de "schuld" ligt. Fijne van tweakers vind ik dat er vaak erg aardig met elkaar word omgegaan ( topics die ik vooral lees misschien). Daarom vind ik het jammer dat hier de toon wat minder aardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ppatrick schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:49:
Ik zeg ook niet bij wie de "schuld" ligt. Fijne van tweakers vind ik dat er vaak erg aardig met elkaar word omgegaan ( topics die ik vooral lees misschien). Daarom vind ik het jammer dat hier de toon wat minder aardig is.
Dat snap ik prima. Het komt bij topics wel vaker voor en het hangt af van de stelling. Bij een stelling waarbij de meeste mensen het niet met de TS eens zijn is de kans op fellere reacties groter. Wanneer de TS dan zelf fel aan het worden is bij de eerste reacties dan loopt dit nog verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:27

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Voor mij is het vrij simpel. Op een offerte van zulke projecten staan altijd kosten vermeld die niet inbegrepen zijn. Denk aan afvoer van bouwafval, extra grondwerk, of stroomkosten. Staan de kosten voor een Dixi hier niet vermeld, dan is het aangenomen in het totaal.

De aannemer is slim genoeg om te zien dat er een Dixi nodig is, dus dan lijkt het mij dat hij dit van tevoren moet aangeven. Iedere fatsoenlijke aannemer heeft dit in de kleine lettertjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Heb net met beetje verbazing dit topic zitten lezen sommige gaan er wel erg fel in jammer.
Gewoon schijt aan hebben. :+
Op zich kan je afvragen waarom dixi apart betaalt moet worden maar gereedschap wat de aannemer ook bij heeft niet.
Je kunt je alles afvragen.

Wat ik nog wel mis, is dat een gespecificeerde offerte ook veel meer duidelijkheid geeft over meer-/minderwerk.
Stel de bouw loopt 10 weken uit, de aannemer heeft daarin geen schuld, wie betaalt dan die 10 weken de dixie?
En een dixie zijn de kosten niet, maar als het om steigermateriaal, bouwlift, hijskraantje, hoogwerker en ander materiaal gaat, dan kan dat serieus in de papieren lopen.

Anders krijg je hier weer topics, waarbij de constructeur een foutje heeft gemaakt, de bouw een paar weken stil ligt en de aannemer ineens duizenden euro's rekent voor een beetje extra wapening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:07

DropjesLover

Dit dus ->

Ik had ook een 70k offerte van een aannemer gekregen. We hebben prima werkende toiletten in het huis gedurende die verbouwing.
Offerte vermelde ook gewoon 8 weken een dixi. Hij zorgt voor z'n mensen en berekent dat gewoon door naar de klant :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Trancy_dancy schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Nee het is een volledig gespecificeerde offerte waar de dixi ook staat. En de offerte is ook nog niet getekend. Hij staat er zelfs nog niet eens. Het was puur een vraag.
En alles is weg omdat het hele huis gestript is. We zouden zelf alles slopen en dat hebben dat ook gedaan. We moeten gewoon weer gaan werken en zij willen niet aan het werk als het niet geheel gesloopt is.
Tjah, als de volledig gespecificeerde offerte nog niet getekend is... Ga het gesprek (normaal!) met de aannemer aan en niet met de toon die je hier op het forum hebt... Je kan de aannemer beter te vriend houden, dan dat je hem nu al afblaft! Je zou hem zelfs kunnen voorstellen om beneden alvast de pot op te laten hangen en dat de mannen die 10 weken mogen gebruiken tijdens de verbouwing. Ja, je hebt dan een "gebruikte" pot, maar daarmee hoef je dan niet meer die dixi in de tuin. Of heb je straks toch liever een ongebruikte pot en neem je de kosten van de dixi maar voor lief?

Maarehm, wellicht ligt het aan mij... Ben jij nou daadwerkelijk al begonnen (of klaar) met strippen, terwijl je nog geen getekende offerte hebt voor de opbouw? Misschien even een reality check, maar als jij mij daadwerkelijk zou behandelen, zoals je hier op het forum doet voorkomen, dan zou ik tegen je zeggen: Beste klant, bij nader inzien hoef ik uw klus niet. Succes met een ander vinden.

Nee, natuurlijk hoef je niet iedere vrijdag krokketten, bier of wat dan ook te regelen.
Maar een bakkie pleur en een koekie (op z'n tijd) kan echt geen kwaad en loop je ook echt niet op leeg. Behandel de vakmannen, zoals je zelf ook behandeld zou willen worden. Dan kom je een heel stuk verder dan dat je nu komt vermoed ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armin
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 06:10
Bij mijn verbouwing stond de Dixi gewoon op de factuur. En als die er niet staat betaal je hem toch in de vorm van opslag elders. Ik snap de ophef en verbazing niet ... Mensen moeten hun behoefte doen en of je wilt ze de hele dag in jouw toilet of je betaalt - direct of indirect - voor een Dixi inclusief het regelmatig legen.

Aangezien een Dixi meestal een sub-contractor is, is het op de factuur zetten wel zo makkelijik ipv eisen dat de aannemer het gaat verstoppen met een opslag elders. Immers betalen zul je toch ...

Risico is enkel dat de UPS bezorger of postbode ook regelmatig in die Dixi gaan zitten (zoals onze security camera aangaf), maar ook dat zie ik niet als een groot probleem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:38
4 pagina's over een dixi die gewoon standaard berekend wordt als men je wc niet mag gebruiken.

Net als een schaftkeet als ze niet binnen mogen lunchen.

Doe gewoon niet zo moeilijk.
Ze zullen heus wel netjes doen, ze hebben zelf ook een huis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 17:53
Op onze bouw staat ook een keet en een dixi, en ja die betalen wij. We hebben wel afgesproken dat deze facturen 1-op-1 worden doorgezet. (dus geen opslag of andere grappen) Volgens mij betalen we iets van 40 eu per week incl legen en schoonmaken.

In één van de offertes die we kregen was de dixi + keet huur voor de gehele bouwperiode omgerekend bijna 600 eu per maand. Daar hebben we wel wat van gezegd. Toen kon het in eens voor de helft. Deze aannemer is het op andere gronden uiteindelijk niet geworden.

Net als hierboven staat, we gooien af en toe op een donderdag een kratje bier naar binnen (op vrijdag stoppen ze bij ons om 12 uur) en we komen regelmatig langs met iets lekkers. Dat wordt zeer gewaardeerd.

Onze uitvoerder heeft wel een ongeschreven regel dat er binnen niet wordt gegeten en gedronken tijdens de afbouwfase. Roken is uit den boze en levert je na 2 waarschuwingen een trap onder je hol op. Daar hebben we zelf niks over hoeven zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 01:13
gumtree schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:28:
Net als hierboven staat, we gooien af en toe op een donderdag een kratje bier naar binnen (op vrijdag stoppen ze bij ons om 12 uur) en we komen regelmatig langs met iets lekkers. Dat wordt zeer gewaardeerd.
Een kratje bier? Hoeveel man lopen er? En jij laat als opdrachtgever al die mannen daarna weer lekker naar huis rijden? De tijden veranderen mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Een verbouwing van 100k.. En struikelt over een rekening van +/- 500 euro?

Tsja..
gumtree schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:28:
Op onze bouw staat ook een keet en een dixi, en ja die betalen wij. We hebben wel afgesproken dat deze facturen 1-op-1 worden doorgezet. (dus geen opslag of andere grappen) Volgens mij betalen we iets van 40 eu per week incl leggen en schoonmaken.
Dit dus. 40 euro per week.

[ Voor 70% gewijzigd door mierenfokker op 28-01-2020 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 17:53
MeTooPV schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Een kratje bier? Hoeveel man lopen er? En jij laat als opdrachtgever al die mannen daarna weer lekker naar huis rijden? De tijden veranderen mensen.
Klopt, alleen ben ik van mening dat ieder daarin zelf zijn verantwoording draagt. De (meeste) bouwvakkers zijn daarin volgens mij volwassen genoeg.

Ik bouw niet in Nederland en daar is men nog iets soepeler met dit soort zaken, bij de lunch wordt ook regelmatig een fles wijn besteld. Ik heb zelf de 0% regel als ik moet rijden, alleen ik kan dat/ en ga ik dat niet voor een ander bepalen. Ik vind er natuurlijk wel wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 17:15
Als ze dat kratje bier zelf meebrengen, ben ik het met je eens.
Maar in dit geval breng jij het mee.... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Kwakkel op 29-01-2020 12:06 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.